[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:50

Super leuke heuvel +:)+

Een stal er op zetten klinkt zonde vind ik. Juist zo leuk om lekker voluit over die heuvel te kunnen scheuren....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-06-20 06:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:52

pmarena schreef:
Super leuke heuvel +:)+

Een stal er op zetten klinkt zonde vind ik. Juist zo leuk om lekker voluit over die heuvel te kunnen scheuren....

Onze heuvel? Nee die stal komt op de grond in de bocht van de heuvel. :D

pmarena

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:54

Ah! Zó bedoel je in het midden :D

Ik vond het al zo'n bijzonder idee := Maar ja natuurlijk, als je hem zo bedoelt (veel logischer, het is nog vroeg zullen we maar zeggen _O- ) dan vind ik dat juist een super leuk idee +:)+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:57

Hahaha idd vroeg dus wellicht heb ik het wat onhandig getypt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:00

Ik heb het vooral gewoon ontzettend onnozel gelezen denk ik :')

Maar erg leuk idee joh, kan hartstikke mooi worden :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 08:22

Ethelate, ah tof als ze er dan ook echt zoveel gebruik van maken! Ik denk dat ze er hier ook erg blij van gaan worden. Dailey staat graag hoog en Vi klom op een vorige stal graag op de mestbult haha.

Superpony, wauw echt hele toffe heuvel zo! Vind het ook gaaf dat hij zo groot/hoog is! Zo’n houten omheining geeft toch ook gelijk sfeer!

Olympia, heel erg tof! Zo in een soort van halve maan is ook mooi! En ook echt een flinke!

--

Gisteren zijn mijn schoonouders weer geweest om te helpen hier, zo fijn! Alle nieuwe palen langs de rand van de weg staan er nu in. Ook hebben we verder gesnoeid achter de poel en staan daar de palen er ook in nu. Dat snoeien was nog wel een flink werk haha! Verkijk je je toch altijd makkelijk weer op. En de eerste (énorme) stronken zijn er ook uit. Nog 4 te gaan!

Er moet nog een giftige plant uit (Gele Lis) en nog twee palen verplaatst zodat het rond de poel mooi rond loopt. En dan kan het cord verplaatst :D

Voor dit jaar is het dan in elk geval nog het plan om dat slingerpad waar nu nog prikpaaltjes staan te vervangen door echte palen. En wil nog de andere buitenrand alle palen vervangen (en dan ook gelijk op 1.50). Daar staan nu nog palen van de vorige bewoners en die zijn niet meer allemaal even goed.

En van het najaar/begin winter dan de meidoornhaag aanplanten :D . En als het budget het nog toelaat wellicht nog wat meer aanplant, maar dat moeten we maar even bekijken.

Eén van de stronken die uitgegraven moest worden (en vrijwel al het groen links op de foto is snoeiafval)
Afbeelding

Je ziet het paadje zo al redelijk ontstaan :D
Qua meters is het niet een enorme toevoeging, maar dat ze straks echt rond de poel kunnen is echt zo enorm leuk :D . Als ik zie hoe vaak ze van de andere "rotonde" gebruik maken gaan ze deze denk ik ook erg leuk vinden. En straks komt aan 1 kant de meidoorn en de andere kant groeit straks de wilg ook wel weer bij. Dus dan wort het echt een groen tunneltje :D

De paal linksvoor in beeld moet nog worden verplaatst. En dat ding met de gele bloemetjes is een Gele Lis die er nog uit moet want giftig.

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:28

Het begint zo mooi te worden! Je ziet idd al een heel pad ontstaan! Heb je ook foto’s van de poel?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:24

Wauw wat gaaf! Dat zijn ook beste palen zeg :-). Is dat ook kastanje?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 11:58

Libera schreef:
Het begint zo mooi te worden! Je ziet idd al een heel pad ontstaan! Heb je ook foto’s van de poel?

Vind dit zelf ook echt leuk worden zo! Laat staan als de begroeiing uiteindelijk echt een beetje wordt zoals ik in mijn hoofd heb :D

Ik zat even te kijken door mijn foto's, maar kan zo niet echt een duidelijke foto van de poel vinden. Hij is nu ook behoorlijk omgroeid haha. Als ik er aan denk zal ik morgen even een foto maken als we er weer bezig gaan! Vandaag even weer een rustdag.

Deze oudere foto stond wel al eens eerder in het topic, maar is meer een sfeerfoto
Afbeelding

Olympia96 schreef:
Wauw wat gaaf! Dat zijn ook beste palen zeg :-). Is dat ook kastanje?

Haha ja! Zijn zeker flink! Maar wel heel fijn zo aan de buitenkant!
Deze zijn overigens geen kastanjapalen maar Larix. Ook zeer duurzaam dus! Het zijn oude beschroeiingspalen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:01

Ziet er echt leuk uit hoor. Ik heb een pad van 100 meter met zand laten maken en dan nog 50 meter de hoek om en terug een slinger van ook zoiets voor een basis pad voor droge voeten.
Maar ze maken het liefst rondjes om de heuvel en nu vanaf de heuvel tussen beginnende boompjes door..........En daar hadden we niet laten afgraven en zand storten natuurlijk.

Wij kopen de planten en boompjes bij een kwekerij en ik vind dat wel behoorlijk schelen qua prijzen.

Olymipa gaaf hoor! En wordt zo te zien heel professioneel aangelegd.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:46

Het lijkt nu al mooi. Jij hebt de buitenste rij palen dus hoger dan de binnenste?
Ik vind dat wel mooi lijken maar twijfel of mijn dikzak dan niet steeds vanaf de track de wei in zou springen.

Dank Superpony:-). We doen bijna alles zelf, maar hebben veel geluk met het materieel (kranen in alle soorten en maten, shovels, trekkers enz.) dat ons beschikbaar wordt gesteld. Vermoed dat het anders allemaal niet haalbaar was geweest financieel gezien. Zonder handige man ook niet trouwens haha.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 14:10

superpony schreef:
Ziet er echt leuk uit hoor. Ik heb een pad van 100 meter met zand laten maken en dan nog 50 meter de hoek om en terug een slinger van ook zoiets voor een basis pad voor droge voeten.
Maar ze maken het liefst rondjes om de heuvel en nu vanaf de heuvel tussen beginnende boompjes door..........En daar hadden we niet laten afgraven en zand storten natuurlijk.

Wij kopen de planten en boompjes bij een kwekerij en ik vind dat wel behoorlijk schelen qua prijzen.

Olymipa gaaf hoor! En wordt zo te zien heel professioneel aangelegd.

Grappig dat jij ook merkt dat ze graag van die rondjes maken. Hier wordt de "rotonde" dus ook goed gebruikt! En denk dus dat ze deze zo rond de poel ook ontzettend leuk gaan vinden.

Heb je zand laten opbrengen? Wel duur grapje! Ik ga het hier denk ik uiteindelijk gewoon allemaal laten keren. Maar ook dat is best een investering. Andere dingen hebben een hogere prioriteit. En sowieso vind ik het wel fijn als het dan eerst een paar jaar ligt zodat ik zeker weet dat ik het echt zo wil houden haha.

Olympia96 schreef:
Het lijkt nu al mooi. Jij hebt de buitenste rij palen dus hoger dan de binnenste?
Ik vind dat wel mooi lijken maar twijfel of mijn dikzak dan niet steeds vanaf de track de wei in zou springen.

Dank Superpony:-). We doen bijna alles zelf, maar hebben veel geluk met het materieel (kranen in alle soorten en maten, shovels, trekkers enz.) dat ons beschikbaar wordt gesteld. Vermoed dat het anders allemaal niet haalbaar was geweest financieel gezien. Zonder handige man ook niet trouwens haha.

Ja, al ben ik daar niet mee begonnen hoor. Ik had eerst alles op 1.25 ongeveer staan. Maar vond het nu toch prettiger om de buitenrand wel 1.50 te maken en dan de binnenranden overal gewoon 1.25 te houden. Begon er mee dat ik het langs het andere stukje straat heb verhoogd met uitzetters (en met een hoek er in) en ik dat toch wel zo prettig vond. Mijn paarden zijn gelukkig geen springers ook.

Wel ideaal dat jullie de beschikking hebben over zwaar materiaal! Dat scheelt enorm!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:27

Ja, wij hadden paddock en bak gekeerd en die werden op gedeelte's wel nat.

Pad aan kant tussen ons en buurman was echt vieze drek, dus advies gevraagd; keren op afgraven en zand storten. Is laatste geworden. Maar ze waren voor het huis bezig en al met al nette prijs geworden als ik het goed heb :)

Het is voor de paarden, maar ook eigen gemak. Moet daar zelf ook doorheen kunnen met de kruiwagen.

Wij hebben buitenkant gaas van 1.20m en daar nu 2cm boven koord en de palen dus daar afgezaagd. Staan diep genoeg, ong 70cm.

Binnenkant is nog niet af, maar we hebben nu 2 rijen koord op 45cm en 85cm. Daar ben ik nog niet over uit wat we willen.
Gaas buitenom hadden we eerst 80cm, maar hingen ze overheen, dus was hem niet.
Meesta gaas groeit dicht met braam.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 21:06

Ben je niet bang dat ze een keer door het gaas heen slaan?

Hier toch nog weer wat progressie :D Ik heb vanmiddag zelf vast die giftige plant er uit gehaald. En mijn man wilde dan wel even aan de slag met de stronken vanavond :D Het is gelukt, ze zijn er allemaal uit *\o/*

Morgen als het goed is alleen nog twee palen verplaatsen en dan kan het cord verplaatst/aangepast worden naar de nieuwe palen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag dan ook nog even een foto van de poel gemaakt. Waterniveau is echt enorm laag nu door de droogte! Maar gezien er zelfs wat gras staat nu denk ik dat uitbaggeren inderdaad wel een goed idee is :') . Dan kan het ook weer wat meer overflow van water opvangen.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:28

Nee, ben niet bang. Gaas is tuingaas en hoeven passen er echt niet door. Ze stonden een paar jaar achter hekwerk en dat beviel erg goed. Nooit gehad dat ze erdoor liepen, op de weg liepen etc. Alleen wat kontjes erin van het schuren.

Maar nu schuren ze daar niet, want we hebben andere plekjes.

Gaas groeit ook weer dicht met de braam. Die hadden we met bosmaaier aangepakt in het najaar en groeit er nu doorheen. Niet overal, maar grotendeels.

Persoonlijk vind ik het minder eng dan lint of koord. Die van ons zijn braaf hoor, maar zie meer paarden door koord of lint gaan en dan lopen ze toch op de weg. Is stil hier, maar zal je altijd zien......
Bovenop 1 koord.

En eigenlijk is daar verder niks. Met 80cm hingen ze er wel overheen en wilden kantjes maaien, maar dat doen ze nu niet. En de rest speelt zich aan de binnenkant af. Om de weitjes en aangeplante bosjes 2 rijen koord nu en staat niet eens 100% stroom op. Zijn er 2x dooheen gelopen, maar verder niet. En dan zijn ze nog wel thuis zeg maar.
Stroom komt er nu weer op, apparaat is terug. Had tijdelijk een batterij erop.

Wat een werk zeg. Ze hebben hier alles met kraan eruit getrokken, maar kom nog wel wat heftige stronken tegen en is echt geen doen........Maar wil niet frezen, omdat ik van giftige bomen niks in de grond wil ook.

Mooi als je die poel vrij kan maken. Die van ons is nog erg kaal, maar geplante waterplanten slaan goed aan. We gaan hem vullen met grondwater. Hebben nu een bron en pomp :)

Maar ik vind het wel een geweldig mooi gezicht zo begroeit.

Op fb lid worden van pensionstal buitenkans. Die hebben ook een mooie poel die goed gebruikt wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:00

Gaaf hoor als ze er omheen kunnen! Hoe breed wordt dat paadje?

Stronken uitgraven is echt een waardeloze klus.....als we nog eens iets van stronken hebben verzin ik wel een paar klussen zodat het uit kan om een graafmachientje te laten komen :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 19:32

pmarena schreef:
Gaaf hoor als ze er omheen kunnen! Hoe breed wordt dat paadje?

Stronken uitgraven is echt een waardeloze klus.....als we nog eens iets van stronken hebben verzin ik wel een paar klussen zodat het uit kan om een graafmachientje te laten komen :=

Haha ik geef je groot gelijk :+ :D
Hier ging het nu gelukkig maar om een paar meter, maar was evengoed best een klusje haha! Dit is mijn smalste paadje tot dusver, op het smalste punt ongeveer 1,5 meter. Is echter wel maar een klein stukje, hij is ongeveer 5 meter op zijn smalst en daarna loopt hij weer uit aan beide kanten.

Het is met recht een sluip-door-kruip-door paadje :D :D
En af *\o/*
(Track voor & na moet nog wel verbreed worden weer en er moet tzt nog een draadje op de bovenkant, maar dat heeft wat minder haast).

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:22

Oh die is grappig zo! Soort stiekem kruipdoor-sluipdoorpaadje <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 20:34

Hilary schreef:
Oh die is grappig zo! Soort stiekem kruipdoor-sluipdoorpaadje <3

Jaa precies :D <3

Helemaal als straks alle begroeiing er straks ook naar is :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:25

Heel leuk paadje zo!

Stond met de man van iemand te praten waar ze thuis ook een pp hebben en ga toch weer wat dingen aanpakken en veranderen :)

Of eigenlijk moet ik je topic niet meer volgen, hahahha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:15

Ik zie nog wel wat groen dat er erg dicht op staat, vooral dat kromme takje rechts, die heeft uitstel van executie gekregen zeker := Je hebt echt mooie stevige palen! Ben benieuwd of ze een beetje normaal gaan doen als ze hier doorheen lopen, of dat het je hier toch isolatoren gaat kosten :P

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:17

Oh tof paadje geworden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:45

pmarena schreef:
Ik zie nog wel wat groen dat er erg dicht op staat, vooral dat kromme takje rechts, die heeft uitstel van executie gekregen zeker := Je hebt echt mooie stevige palen! Ben benieuwd of ze een beetje normaal gaan doen als ze hier doorheen lopen, of dat het je hier toch isolatoren gaat kosten :P

Geef de paarden ook wat te snoeien.... }>

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:14

superpony schreef:
Heel leuk paadje zo!

Stond met de man van iemand te praten waar ze thuis ook een pp hebben en ga toch weer wat dingen aanpakken en veranderen :)

Of eigenlijk moet ik je topic niet meer volgen, hahahha

Hahaha :D Wat ga je aanpakken/veranderen?

pmarena schreef:

Haha ja, mogen de paarden doen als ze willen :D Mooie bezigheidstherapie. Ben ook benieuwd of het me nog isolatoren gaat kosten :+ Had hier in elk geval geen potjes willen hebben haha. Maar denk dat ze zich hier wel mee red.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:29

Ik denk dat ik nog 2 slinger paadjes ga maken. Het is vrij recht allemaal omdat ik de lange afstanden wilde, maar ze maken weinig gebruik van de achterkant en het lange ( dure!! ) pad, ggrrrr

Het is ook wachten tot het groener wordt en ze meer uitdaging hebben ook. Zo een paadje als wat je nu hebt gemaakt, zouden ze ook lekker snoepen.
Moet dan wat van de wei opofferen, maar liever hele jaar rond fun, dan een hapje gras meer.

Hier snijden ze ontzettend af. Heb op zijn smalst misschien 2/2,5 meter breed en breedste stuk 5 meter. Maar op het smalle pad met een slinger ligt aan de binnenbocht een heel smal paadje erin gelopen. Ze gaan hier ook altijd in een treintje.

We gaan eerst nog de poel veranderen en het pad ietsjes aanpassen qua zand.

Je kan eigenlijk wel zeggen dat een pp een extra hobby is he?!

Wil nu een mini pp voor de hondjes hahaha