Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:05

Ik eet altijd 'slecht' in het weekend twee dagen heerlijk gewoon na een week gezond eten :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:34

Ik kook juist meestal in het weekend uitgebreider omdat ik dan meer tijd heb. Doordeweeks werk ik tot 6 en s avonds naar de paarden en 2x per week hardlopen. Dan wil ik na mn werk gewoon snel kunnen eten. Daarom kook ik wanneer ik tijd heb vaak extra om in te vriezen voor wanneer ik minder tijd en zin heb.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:49

Ik kook meestal maar 2x per week ofzo, de rest kant&klaar of ik gooi wat in de oven/airfryer en doe er een salade bij of knabbel komkommer en paprikareepjes weg bij de tv 's avonds.
Toevallig dat ik deze week 3x heb gekookt en komende week 5x, maar kan zo zijn dat ik wat doorschuif naar de week erop.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:11

Zit te twijfelen of ik al de 3 prei voor 1 euro zou gaan halen (woon er nog niet). Kan ik gewoon al snijden/afspoelen en invriezen heb ik dat alvast in de vriezer liggen (eet veel prei).

Kan niet wachten tot moestuin seizoen ga beginnen dan word het echt vriezer vullen. :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:11

Ik wil me ook graag melden voor dit topic :D lees al een tijdje mee en heb door jullie Scoupy ontdekt, aantal weken geleden wel wat dingetjes gescoord met veel korting maar er staan de laatste weken amper aanbiedingen op helaas..

Vandaag weer de weekboodschappen gedaan, ik ben samen met mijn vriend en wij geven samen rond de 50 euro per week uit aan de boodschappen. Na wat leeswerk ook op andere fora kwam ik erachter dat dit best gemiddeld is.
Eetlijst voor komende week:
Vandaag: vriend eet pizza, ik op werk
Zondag: uit eten
Maandag: ik eet op werk dus vriend eet iets uit de vriezer. Ik werk onregelmatig dus ben meerdere avonden per week niet thuis met eten, dus ik kook altijd extra en vries dit in voor mijn vriend. Dat scheelt weer boodschappen.
Dinsdag: andijvie stamppot met spekjes en rookworst
Woensdag: verse pasta met verse pastasaus, vis en roerbakgroenten (was allemaal in de bonus bij albert heijn :P)
Donderdag: worteltjes, aardappelen en hamburger
Vrijdag: patat

En zaterdag doen we dan weer de weekboodschappen. Dit is een redelijk rommelige week, normaal eten we gezonder.
Waren deze week €46 kwijt voor de weekboodschappen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:17

Ik kook eigenlijk altijd voor 2x en bak er dan gelijk vlees bij een portie eet ik op de andere vries ik in. En als de vriezer vol zit eet ik een week uit de vriezer alle prakjes op. Werkt prima voor mij en zo eet ik een stuk gezonder omdat ik niet altijd zin heb om nog te koken op drukke dagen en als ik het dan in de ochtend uit de vriezer zet hoef ik het alleen maar op te warmen als ik thuis kom.

Ga dit jaar ook proberen zelf groente te kweken tomaten gaan me zeer goed af elk jaar dus dit x ook maar eens andere groente proberen

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:19

Wij hebben sinds kort een groentepakket van de boer. Daar passen wij ons weekmenu op aan.

Wij zaten eigenlijk altijd op 150 euro per maand met twee personen, maar hebben ons budget nu verhoogd naar 200 euro. Komen we makkelijk mee uit.

Mijn vriend is nu veel thuis en dan eten we toch uitgebreider ipv dat ik savonds laat nog kookte na Mn fulltime baan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:28

Ik meld me ook graag, of lees in elk geval graag mee :D Wij zijn met twee personen en vind dat we wel iets minder mogen uitgeven aan ons eten. In principe haalden we dagelijks de boodschappen voor die avond of max twee dagen van te voren. Afgelopen paar weken al geprobeerd terug te brengen naar een weekmenu en eenmalig boodschappen halen. Dat gaat eigenlijk best heel redelijk :)

Nu halen we het nog bij de AH, maar ik zou graag als dit ritme er in blijft wat meer lokaal willen eten. En we proberen wat meer in het seizoen te eten. Helaas is de markt niet altijd een optie ivm werktijden, maar daar kan ik best iets meer de moeite voor gaan doen :P
Vlees proberen we zo veel mogelijk biologisch te eten, we hebben laatst een pakket van koopeenkoe besteld en eigenlijk zoek ik ook zoiets als XxLMMxX koopt voor onze groente en fruit.. Mensen die daarmee ervaring hebben rond Amersfoort?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:24

Wendy15 schreef:
Ik kook juist meestal in het weekend uitgebreider omdat ik dan meer tijd heb. Doordeweeks werk ik tot 6 en s avonds naar de paarden en 2x per week hardlopen. Dan wil ik na mn werk gewoon snel kunnen eten. Daarom kook ik wanneer ik tijd heb vaak extra om in te vriezen voor wanneer ik minder tijd en zin heb.

Dit dus...
Wel grappig ik ben doordeweeks áltijd pas op zijn vroegst om 18 uur thuis en moet dan nog koken en naar Paardlief.
Als ik les heb ga ik eerst naar stal en eet dan pas om 21:00 - 21:15 uur :+

Dan zorg ik wel ervoor dat ik wat eet dat alleen hoef op te warmen.

Ik maak in het weekend vaak maaltijden voor meer dan 1x zodat ik doordeweeks max 1 of 2x echt hoef te koken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:27

@Sannert: kan je vriend niet koken, of wil hij het niet?
Iedereen kan koken echt wel leren en tegenwoordig zijn er zoveel recepten.
Simpel beginnen met bijvb macaroni is al wat gezonder als pizza met zoveel patat in dezelfde week :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:09

Ik kook ook in het weekend altijd veel en uitgebreid. Anders heb ik vaak alsnog sneller gekookt dan wanneer ik bijvoorbeeld patat af zou halen. Ik denk dat we dan ook zo'n 1x per maand patat eten alleen wanneer we echt nog onderweg zijn tijdens etenstijd. Dat bezuinigt ook makkelijk. Tenzij je patat zelf frituurt natuurlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:52

Friettent is duur. En hier geen in de buurt dus wij komen er nooit. Vinden onze eigen frietjes ook veel lekkerder. Niet zo goedkoop mogelijk trouwens, wij snijden zelf de aardappelen. Gezonder als de zakken uit de diepvries en lekkerder, maar wel duurder.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:31

Ik eet friet uit de freyer koop of verse patat en vries de helft in dus doe er twee x mee of koop zo'n grote zak uit de vriezer en doe daar heel lang mee voor die euro maar dat neemt zoveel plek in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:36

Eet patat bij mijn ouders uit de airfryer ,besparen ten top :)) :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:55

Ik ben alleen en let wel op wat ik uitgeef (weinig-geen A-merken, letten op aanbiedingen etc) maar ga geen aardappels schillen, snijden en bakken als ik zin heb in patat.
Ik heb meestal gewoon een zak patat in de vriezer liggen en haal daar dan een portie uit, snackje en evt salade (of groenten) erbij en klaar is Klara.
Moet wel zeggen dat ik een behoorlijke tijd doe met een zak en ter afwisseling vaak iets van rostirondjes, aardappelkroketjes en/of aardappelbolletjes erbij heb liggen.
Gekookte aardappels heb ik zelden in huis, mss op jaarbasis 5kg waarvan ik de helft (of meer) kan weggooien omdat het ligt weg te rotten in de kast. :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:27

Geen boodschappen, maar in het verleden heb ik jarenlang meegedaan aan spaarprogramma's zoals MoneyMiljonair (heet nu anders dacht ik) en Euroclix. Ik had dan een aparte map in mijn email waar alle mails automatisch in terecht kwamen van deze programma's, en 1x per paar dagen klikte ik dan braaf op alle reclamelinkjes.

Leuke verdiensten mee behaald en ook vaak zat flink uitbetaald (heb er wel paar honderd euro mee ontvangen in paar jaar tijd).

Dat doe ik nu echter niet meer. Geen zin meer in en geen tijd meer voor.
Ook heb ik een tijdje bij onderzoekspanels gezeten, maar dat liep nooit lekker.

Ik heb me nu, na grondig onderzoek, aangemeld bij Panelwizard.
Per onderzoeksvraag krijg je € 0,10 en dat kun je in je spaarpot stoppen of naar goed doel/vereniging/club. 2x per jaar in juni en december wordt je spaarpot automatisch uitgekeerd op je rekening.
Lees over het algemeen alleen maar zeer goede recensies. Je kan ook gratis producten uitproberen, en zelf kiezen welke onderzoeksmethoden je graag wil doen/voor uitgenodigd wil worden.

Voor meer info en evt. lid worden (dan krijg je meteen €1,= en dan krijg ik ook €1,= )

*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 12-02-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:29

Ineke2 schreef:
@Sannert: kan je vriend niet koken, of wil hij het niet?
Iedereen kan koken echt wel leren en tegenwoordig zijn er zoveel recepten.
Simpel beginnen met bijvb macaroni is al wat gezonder als pizza met zoveel patat in dezelfde week :)

Nee hij kan t echt niet haha.
Maar tis alleen deze week. Dus ik maak me er niet druk om. Zullen ook heel wat snoepjes doorheen gaan. Jammer dan. :D

Als het alleen laat voor mezelf was maakte het niet uit. Maar we hebben 2 kinderen van 3 en 6. Als die pas om half 7 eten is echt veel te laat. En na het zwemmen hebben ze gewoon honger. Dus dan maar een snelle hap.
En nu in de winter is vriend op tijd thuis. In de zomer kan het ook wel eens na 7 uur zijn dat ie thuis is. Dan eten wij alvast en hij daarna koud. Normaal kook ik al om half 5. Dan zitten we rond 5/half 6 aan tafel.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:28

JoyCiej007 schreef:
Geen boodschappen, maar in het verleden heb ik jarenlang meegedaan aan spaarprogramma's zoals MoneyMiljonair (heet nu anders dacht ik) en Euroclix. Ik had dan een aparte map in mijn email waar alle mails automatisch in terecht kwamen van deze programma's, en 1x per paar dagen klikte ik dan braaf op alle reclamelinkjes.

Leuke verdiensten mee behaald en ook vaak zat flink uitbetaald (heb er wel paar honderd euro mee ontvangen in paar jaar tijd).

Dat doe ik nu echter niet meer. Geen zin meer in en geen tijd meer voor.
Ook heb ik een tijdje bij onderzoekspanels gezeten, maar dat liep nooit lekker.

Ik heb me nu, na grondig onderzoek, aangemeld bij Panelwizard.
Per onderzoeksvraag krijg je € 0,10 en dat kun je in je spaarpot stoppen of naar goed doel/vereniging/club. 2x per jaar in juni en december wordt je spaarpot automatisch uitgekeerd op je rekening.
Lees over het algemeen alleen maar zeer goede recensies. Je kan ook gratis producten uitproberen, en zelf kiezen welke onderzoeksmethoden je graag wil doen/voor uitgenodigd wil worden.

Voor meer info en evt. lid worden (dan krijg je meteen €1,= en dan krijg ik ook €1,= )
*knip*

Nou je hebt er een euro bij hoor! Ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door Nadia op 12-02-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:39

Ik meld me ook!
Vanaf vrijdag heb ik samen met mijn vriendin een huis. Wij hebben ongeveer 65 euro per week te besteden aan eten en drinken. Nu denk ik dat ik aan 50 genoeg heb en dat is ook mijn doel :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:42

Ik zou die €15,- gewoon opzijzetten voor als je voorraad moet maken of eens een weekje wat krapper uit komt bijv met verjaardagen/feestdagen of bijna alle schoonmaakmiddelen etc tegelijk (bijna) op oid. :)

Joyciej:
Ik heb een account bij Qassa maar dankzij een adblocker in mijn browser op de laptop die alleen per site uit te schakelen is ipv geheel krijg ik geen coins meer. -O-
Had al gemaild naar Qassa maar kreeg te horen dat ik mijn adblocker moet uitschakelen, heel leuk maar als dat niet kan krijg je geen kortingen meer etc.
Maar kan wel kijken of er een app van is zodat ik het weer kan oppakken, op mijn oude telefoon was dat een drama.
edit: geen app helaas. -O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:28

Jtragter: Dankjewel :D Jij ook succes he!

lor1: Ahja, Moneymiljonair is toen Qassa geworden. Sinds het Qassa is geworden werd het voor mij niets meer. Hele andere regels, veel leuke dingen werden eraf gegooid, en toen ik eens op vakantie ging voor behoorlijk lange tijd (normaal kon je dan het ontvangen van mails aan/uit zetten) werd eerst mijn gespaard bedrag ineens verwijderd, en enkele dagen later mijn gehele account. :(
Behoorlijk pissed-off heb ik in die periode mails naar de klantenservice gestuurd. Maar nee, ze konden helaas niets voor mij doen, geld niet terug halen, en ik moest maar een nieuw account aanmaken.
DAT kon echter niet, want ik had hetzelfde IP en mailadres als eerder, en dat mag niet.

Nou, toen was ik echt wel helemaal klaar met het nieuwe Qassa. Jammer, want ben jarenlang zeeeeer tevreden over ze geweest, heb zelfs meerdere uitbetalingen van € 70,= gehad; hoe meer Parels je spaarde, hoe beter de koers was. En uitbetaling duurde hooguit 1 week.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:38

Klopt sinds het Qassa is geworden waardeloos. Bij Moneymiljonair over de 100 euro uit laten betalen. Euroclix heb ik nog steeds, maar doe ik nog weinig mee. :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:00

Ik was vroeger echt van heel veel van die sites lid, nu alleen nog euroclix daarmee verdiende ik nog het meest en des te meer je spaart des te meer het waard wordt.

Daarnaast schrijf ik nog artikelen voor internet als wat bijverdiensten, als iemand daar interesse in heeft mag diegene wel een pb sturen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:25

Euroclix is anders ook niet meer wat het ooit was :\
Vroeger makkelijk pakweg 200 euro per jaar (heb de hele LotR extended dvd's met beeldjes! compleet gefinancierd met Euroclix toen). Nu mag je blij zijn als je na anderhalf tot twee jaar eens 25 euro bij elkaar hebt geschraapt -O-
Nu is de Euroclix gewoon een makkelijk extraatje voor de katten-spaarpot :$

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:12

Dacht dat het aan mij lag, maar inderdaad Euroclix en Moneymiljonair heb ik van beide veel verdiend. 't is al jaren echt niet meer wat het geweest was.
Nu maar eens kijken naar panelwizard dus; klinkt veelbelovend. Vind mening geven/onderzoeken ook altijd wel leuk/interessant.