Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madeliefw schreef:Alabastine werkt zeker. Hier is een dichte pot in de auto omgevallen en helaas open gegaan. Vloerbekleding en lak alles was aangetast en een stank... alles moeten vervangen. Was gelukkig een leasebak.
_Micha_ schreef:Cleo_ hele mooie inrichting! Behalve het kleedmaar goed af en toe moet je de ander ook z'n ding gunnen he
Ik snap wat je bedoeld over de krabpaal, over het algemeen vind ik het ook erg lelijke dingen. Kun je misschien niet zelf iets maken? of kopen wat niet perse voor een kat is. Je zou misschien diverse plateaus aan je muur kunnen hangen als een soort trapje waar je katten op kunnen liggen. Die kun je dan aanpassen naar de stijl van je huis. Zoiets vind ik erg leuk bijvoorbeeld :
_San87_ schreef:Was er al bang voor, Cleo_.
Cleo_ schreef:Ja volgens mij heb ik glasvezel :/. Not sure. Het is iig een crime eraf te krijgen._San87_ schreef:Was er al bang voor, Cleo_.
Sorry ik heb het even verward met glasvezel..
https://www.behangpapier-info.nl/vliespapier
Vliespapier verwijderen
Vliespapier verwijderen kan heel eenvoudig door het baan voor baan van de muur te trekken. Je hoeft geen speciale technieken of een stoomapparaat te gebruiken. Door met een plamuurmes voorzichtig achter een hoekje te steken kun je een beginnetje maken en vervolgens zo de hele baan in een keer van de muur trekken. Vliespapier is een zeer duurzame behangsoort en zal in de meeste gevallen dan ook vele jaren op de muren zitten. Toch vormt het vliesbehang verwijderen ook na al die jaren geen probleem. Dat vliespapier verwijderen zo eenvoudig is, komt omdat het behang droog op de muur wordt aangebracht en alleen de onderlaag met de lijm op de muur in aanraking is gekomen. Dit is meteen ook de reden voor het feit dat vliespapier zijn vorm zo goed behoudt; het krimpt of zet nauwelijks uit nadat het is aangebracht.
Valt best mee
Rebecca schreef:Mijn trap is ook waardeloos, ik wil geen chemische troep ivm katten maar elke dag eraf is echt een back to reality momentje
Ook een huurhuis , hiervoor zat er minimaal 15 jaar bekleding op
[ [url=m/HQo9Bs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb zo zin de stootborden eruit te halen
_San87_ schreef:[naam] schreef:Mijn trap is ook waardeloos, ik wil geen chemische troep ivm katten maar elke dag eraf is echt een back to reality momentje
Ook een huurhuis , hiervoor zat er minimaal 15 jaar bekleding op
[ [url=m/HQo9Bs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb zo zin de stootborden eruit te halen
Ow my, jouw trap is nog erger dan de mijne.
Boras schreef:Wij hebben bij een speciaalzaak gevraagd hoe glasvezelbehang te verwijderen.
We wilden een leuke peuterkamer creëren door middel van nieuw behang in plaats van weer sauzen.
Ons werd gezegd dat glasvezelbehang verwijderen niet kan en dat het ongezond is het te proberen omdat er onzichtbare vezeltjes vrijkomen die je luchtwegen binnendringen.
Als we opnieuw wilden behangen dan raadde men aan de muren eerst opnieuw te laten stucadoren.
Dure oplossing. En dan ga ik er echt geen behang opplakken.
Uiteindelijk de boel fris gesaust en met muurstickers gewerkt.
Ik hoor dus graag van je hoe het afloopt (we hebben nog meer kamers met vliesbehang waar we graag op een gezonde manier vanaf willen).
_Micha_ schreef:Ze zouden behang moeten verbiedenis er nog iemand hier die behang gaat gebruiken?