Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:11

Goed natmaken met een heet sopje, even in laten trekken en dan met een breed plamuurmes afsteken :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:27

MamaMiesje schreef:
Nope... :')
Echt, koop de grote pot Albastine: worth every penny! :))

Bij ons vorige huis was dat idd de oplossing
Bij ons huidige huis wat minder :=

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:38

Alabastine werkt zeker. Hier is een dichte pot in de auto omgevallen en helaas open gegaan. Vloerbekleding en lak alles was aangetast en een stank... alles moeten vervangen. Was gelukkig een leasebak.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:41

NenaC schreef:
Wat leuk met die plantjes!
Wat voor soort palmboompje is dar helemaal rechts?

Die in dat bruine potje? Dat is een varentje Of bedoel je die op de vensterbank? Dat weet ik niet haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:52

madeliefw schreef:
Alabastine werkt zeker. Hier is een dichte pot in de auto omgevallen en helaas open gegaan. Vloerbekleding en lak alles was aangetast en een stank... alles moeten vervangen. Was gelukkig een leasebak.

:oo Wat errrg! OOh wat een stank zal dat zijn geweest; alsof er een liter nagellak omgevallen is :=

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:58

_Micha_ schreef:
Cleo_ hele mooie inrichting! Behalve het kleed :') maar goed af en toe moet je de ander ook z'n ding gunnen he :))
Ik snap wat je bedoeld over de krabpaal, over het algemeen vind ik het ook erg lelijke dingen. Kun je misschien niet zelf iets maken? of kopen wat niet perse voor een kat is. Je zou misschien diverse plateaus aan je muur kunnen hangen als een soort trapje waar je katten op kunnen liggen. Die kun je dan aanpassen naar de stijl van je huis. Zoiets vind ik erg leuk bijvoorbeeld :

Ik snap je idee, maar ze hebben een eigen kamertje waar ze heerlijk kunnen spelen. Daar hangt ook een vloerkleed aan de muur, extra brede vensterbanken en diverse planken zodat ze kunnen springen en dergelijke. Dus nog meer van dat soort spul in de woonkamer vind ik niet echt een optie :D

Ik ga in ieder geval proberen het kleed te draaien en wat minder spulletjes op de plankjes te zetten.
Een nieuwe salontafel moet er nog komen, maar omdat we ook een nieuwe eettafel willen koop ik dat liever tegelijk zodat het mooi bij elkaar past. Of in ieder geval het hout omdat wij dit zelf willen gaan maken. Daarom staat hij ook niet op de foto :o

Het kleed ga ik nog even over zeuren.. hihi

Mijn struikelpunt is dat ik alles leuk vind.. dan denk ik iets uit en koop ik het. En dan blijkt het eigenlijk toch allemaal niet zo best te passen. Dan voel ik me echt een kluns.. -O-

Onze gordijnen zijn trouwens van de kwantum, maar ik ben niet heel tevreden. We zijn er 2 keer mee terug geweest omdat de eerste keer er lengteverschil zat in 1 stuk gordijn. Het ene stuk was soms wel 5 centimeter langer en er zaten bloedvlekken in :r
De tweede keer weer een vlek, wilde eerst mijn geld terug maar dan zat ik weer een week of 6 zonder. Daar had ik ook geen zin in. Dus kreeg maximale korting a 400 euro..
Gelukkig zat de vlek in de plooi bovenin. Dus niemand die het zit. En nu onze Maine Coon kittens gek zijn op gordijn klimmen ben ik blij dat we maar 200 euro hebben betaald voor de gordijnen uiteindelijk. :=

@ _San87_ Vliesbehang van de muur afkrijgen is echt drama.. je kunt het beste zo'n "prikker" halen die gaatjes in je behang maakt en dan stomen.. veel en lang stomen :') :j

@madeliefw Jou ongelukje doet me denken aan een plaatje wat ik weleens op fb tegen kwam. Iemand met liters verf die hard moest remmen. Het interieur was in ieder geval binnen enkele seconden gewit. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:00

Was er al bang voor, Cleo_ ;(.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:02

Ja die geur van die albastine kan ik me ook nog wel goed herinneren. Blegh!
Trap is bij mij ook nooit echt heel mooi geworden. Maar omdat dit maar een huurhuis is en de trap toch niet in t zich zit heb ik m maar gewoon gewit en van die lelijke halve maantjes erop geplakt.
Goed genoeg voor hier!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:03

_San87_ schreef:

Sorry ik heb het even verward met glasvezel..

https://www.behangpapier-info.nl/vliespapier

Vliespapier verwijderen
Vliespapier verwijderen kan heel eenvoudig door het baan voor baan van de muur te trekken. Je hoeft geen speciale technieken of een stoomapparaat te gebruiken. Door met een plamuurmes voorzichtig achter een hoekje te steken kun je een beginnetje maken en vervolgens zo de hele baan in een keer van de muur trekken. Vliespapier is een zeer duurzame behangsoort en zal in de meeste gevallen dan ook vele jaren op de muren zitten. Toch vormt het vliesbehang verwijderen ook na al die jaren geen probleem. Dat vliespapier verwijderen zo eenvoudig is, komt omdat het behang droog op de muur wordt aangebracht en alleen de onderlaag met de lijm op de muur in aanraking is gekomen. Dit is meteen ook de reden voor het feit dat vliespapier zijn vorm zo goed behoudt; het krimpt of zet nauwelijks uit nadat het is aangebracht.

Valt best mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:05

Mijn trap is ook waardeloos :') , ik wil geen chemische troep ivm katten maar elke dag eraf is echt een back to reality momentje

Ook een huurhuis , hiervoor zat er minimaal 15 jaar bekleding op :=

Afbeelding

Heb zo zin de stootborden eruit te halen :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:15

@ Cleo: relatie tip: ga niet zeuren over het kleed, zorg ervoor dat je zelf al een mooi kleed hebt gevonden dat goed past bij de rest. En leg dat voor met ijzersterke argumenten, bv kleur van bank wordt opgehaald of zorgt voor rust blabla. Zo 'krijg ik altijd mijn zin'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:22

Cleo_ schreef:
_San87_ schreef:

Sorry ik heb het even verward met glasvezel..

https://www.behangpapier-info.nl/vliespapier

Vliespapier verwijderen
Vliespapier verwijderen kan heel eenvoudig door het baan voor baan van de muur te trekken. Je hoeft geen speciale technieken of een stoomapparaat te gebruiken. Door met een plamuurmes voorzichtig achter een hoekje te steken kun je een beginnetje maken en vervolgens zo de hele baan in een keer van de muur trekken. Vliespapier is een zeer duurzame behangsoort en zal in de meeste gevallen dan ook vele jaren op de muren zitten. Toch vormt het vliesbehang verwijderen ook na al die jaren geen probleem. Dat vliespapier verwijderen zo eenvoudig is, komt omdat het behang droog op de muur wordt aangebracht en alleen de onderlaag met de lijm op de muur in aanraking is gekomen. Dit is meteen ook de reden voor het feit dat vliespapier zijn vorm zo goed behoudt; het krimpt of zet nauwelijks uit nadat het is aangebracht.

Valt best mee :))
Ja volgens mij heb ik glasvezel :/. Not sure. Het is iig een crime eraf te krijgen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:22

Ja ik bedoel die ene op de vensterbank, die ziet er leuk uit! Ben toevallig ook op zoek naar nieuwe plantjes!

Je kunt voor vliesbehang ook spul bij de bouwmarkt kopen wat je moet mengen met water en wat je dan met een plantenspuit erop kan spuiten, even laten intrekken en dan kun je het er met een schraper afhalen, hebben wij ook gedaan, werkte goed!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:23

Rebecca schreef:
Mijn trap is ook waardeloos :') , ik wil geen chemische troep ivm katten maar elke dag eraf is echt een back to reality momentje

[ [url=m/HQo9Bs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow my, jouw trap is nog erger dan de mijne :oo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:25

_San87_ schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/HQo9Bs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow my, jouw trap is nog erger dan de mijne :oo.

Ruilen? :))

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:35

Wij hebben bij een speciaalzaak gevraagd hoe glasvezelbehang te verwijderen.
We wilden een leuke peuterkamer creëren door middel van nieuw behang in plaats van weer sauzen.
Ons werd gezegd dat glasvezelbehang verwijderen niet kan en dat het ongezond is het te proberen omdat er onzichtbare vezeltjes vrijkomen die je luchtwegen binnendringen.

Als we opnieuw wilden behangen dan raadde men aan de muren eerst opnieuw te laten stucadoren.
Dure oplossing. En dan ga ik er echt geen behang opplakken.

Uiteindelijk de boel fris gesaust en met muurstickers gewerkt.

Ik hoor dus graag van je hoe het afloopt (we hebben nog meer kamers met vliesbehang waar we graag op een gezonde manier vanaf willen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:33

Boras schreef:
Wij hebben bij een speciaalzaak gevraagd hoe glasvezelbehang te verwijderen.
We wilden een leuke peuterkamer creëren door middel van nieuw behang in plaats van weer sauzen.
Ons werd gezegd dat glasvezelbehang verwijderen niet kan en dat het ongezond is het te proberen omdat er onzichtbare vezeltjes vrijkomen die je luchtwegen binnendringen.

Als we opnieuw wilden behangen dan raadde men aan de muren eerst opnieuw te laten stucadoren.
Dure oplossing. En dan ga ik er echt geen behang opplakken.

Uiteindelijk de boel fris gesaust en met muurstickers gewerkt.

Ik hoor dus graag van je hoe het afloopt (we hebben nog meer kamers met vliesbehang waar we graag op een gezonde manier vanaf willen).

Oh pff... Nooit geweten... Maar het moet er wel af omdat een deel er al is afgesloopt. Dus hopelijk met gaatjes prikken/snijden en heel erg veel stoom en lijmoplosser zodat de lijm oplost of zo.

Brrr ;(.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:44

Oh jeetje San wat een karwei, heel veel succes in ieder geval. Een stoomapparaat lijkt me hiervoor geen overbodige luxe.

Cleo maar je wil toch een vervanging voor de krabpaal of het op een andere plek? Dan zou ik gewoon alsnog zelf wat maken. Dat kleed tja ik denk dat ik het gewoon voor lief zou nemen, als hij nou juist die mooi vind en zich verder weinig met de inrichting heeft bemoeid.

Rebecca wat een drama die trap ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen.

Als ik dit zo zie ben ik best 'blij' met onze trap. Hij is heel lelijk soort aubergine achtige kleur. Maar gelukkig alleen geverfd.

Schuren is echt een rot klus maar een goede schuurmachine scheelt de helft. Mijn ouders hebben zo'n muisje van black 'n Decker en dat is echt een vreselijk ding. Vaak kun je bij bouwmarkten ook wel fatsoenlijke huren.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 24-02-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:49

Wij hadden blauw gesaust glasvezelbehang in de keuken.
Op het laatst stonden we er met de bandschuurmachine op te schuren.
Dat spul wilde er echt niet af :n

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:52

Ze zouden behang moeten verbieden :') is er nog iemand hier die behang gaat gebruiken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:56

Wij hebben, op de hal en het trapgat na, overal behang :D Is in nieuwbouw, dus een eerste laag.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:01

Ik heb op de slaapkamers behang. Beneden een deel in de hal en de woonkamer heeft ook behang, maar dat gaat er wel af. Wat er straks op komt weet ik nog niet. Alleen dat onderaan lambrisering komt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:28

_Micha_ schreef:
Ze zouden behang moeten verbieden :') is er nog iemand hier die behang gaat gebruiken?

Ik hou van behang hoor. Alleen niet van dat glasvezel spul. Gewoon behang haal je er makkelijk af. Het behang van flavorpaper vind ik geweldig. Dat is bijna kunst. Helaas ook met een flink prijskaartje.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:12

Ik ga glasvezel gebruiken. Ik weet nog niet of ik een patroon doe of gewoon glad. Maar in mijn trappengat zit teveel beweging. Waardoor er nu al haarscheurtjes ontstaan in de stuclaag (recent). De gang muur is nogal bewegelijk vanwege de ingebouwde schuifdeur dus ik verwacht dat ik het daar doortrek.

Ik ben bang dat als ik het niet doe dat de stuc op den deur kapot gaat/los komt...
Ik ga wel kijken of ik het door een pro kan laten doen. Ik heb het namelijk ook in de woonkamer maar daar vind ik het niet mooi. Waarschijnlijk is er te weinig lijm gebruikt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:26

Ik zou dan zeker voor glad gaan, mocht je ooit iets anders willen.

Op onze slaapkamermuren zit, ik denk sinds de bouw, een patroontje. Honingraatjes met een streepje.
Het is niet glad, waardoor het patroon door in ons geval de muurstickers heen omhoog komt. Ik zag dat ook in een ziekenhuis, daar had men er ook iets overheen geplakt, maar het patroon bleef zichtbaar. Dat is echt niet mooi. Ook als je het later wilt sauzen, blijf je het patroontje zien.

Plus hier zie je gaatjes ontstaan in het behang daar waar het niet glad is. Het zit er dan om al jaren op, maar toch.

Herinnert me eraan dat We er nodig iets mee moeten %) :)