Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:47

Wat mooi, goede keus dat wit vind ik.

Wat hangt daar voor kabeltje langs de bruine paal?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 22:27

Nou, die zijn de reden waarom wij net nog even naar de Ikea zijn geweest.. Iets met LED strips :D
Afbeelding
Afbeelding

Daar vraagt zo'n I-profiel gewoon om.. :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:44

Oh mooi, wat een verschil elke keer dat je update!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:47

Supergaaf!!
Ik zou alleen knetter gek worden van zo lang met een betonnen vloer wonen.
Stoft, gruist etc.
Al heeft mijn buurvrouw een jaar lang zo gewoond, die dweilde het beton zelfs :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 22:50

Dank jullie wel. Ik zal binnenkort weer even een filmpje maken, voordat de pvc vloer er in komt.. Over twee weken zijn we eindelijk van de beton vloer af.. Want daar wordt je inderdaad knettergek van :D En kunnen we echt gaan inrichten!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:36

Wat zal het dan ineens af voelen als je die vloer er in hebt liggen, dan wordt het direct zoveel meer thuis, ipv een huis.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 23:42

Avelienvd schreef:
Wat zal het dan ineens af voelen als je die vloer er in hebt liggen, dan wordt het direct zoveel meer thuis, ipv een huis.

Dat denk ik ook! Dan is het nog even wachten tot eind juni/begin juli als het dak gedaan wordt want dan kunnen we het schuine deel in de woonkamer afmaken (lees twee hele grote dakramen installeren en aftimmeren :D) en dan is het echt af qua woonkamer/keuken.

En dan kunnen we verder met de oude keuken: Keuken er uit slopen, vloer er uit, vloer isoleren, dikkere balken of meer balken, en dan plafond, muren etc etc..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:11

*\o/*

Dit topic is nog niet afgelopen :o
Ben benieuwd, lekker hoor een vloer over twee weken! En wat is het heerlijk om je paard zo te zien soezen naast het huis.

Mariska_28 schreef:
Avelienvd schreef:

Dat denk ik ook! Dan is het nog even wachten tot eind juni/begin juli als het dak gedaan wordt want dan kunnen we het schuine deel in de woonkamer afmaken (lees twee hele grote dakramen installeren en aftimmeren :D) en dan is het echt af qua woonkamer/keuken.

En dan kunnen we verder met de oude keuken: Keuken er uit slopen, vloer er uit, vloer isoleren, dikkere balken of meer balken, en dan plafond, muren etc etc..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:24

Super mooi!

Denk je soms alleen niet waar zijn we aan begonnen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 09:24

F_inley schreef:
Super mooi!

Denk je soms alleen niet waar zijn we aan begonnen?

Nee, eigenlijk niet.. :D Ik had een week of twee geleden wel opeens een "oooo we moeten nog zo verschrikkelijk veel doen" aanval. Ik vergeleek het later met het beklimmen van een berg. Je kunt omhoog kijken naar de top, en verzuchtten dat je nog zover moet. Maar beter kun je achterom kijken naar de meters die je al gedaan hebt, of naar je voeten naar de meters die je aan het doen bent.

Heb ik er spijt van? Nee, absoluut niet. Zou ik het na dit huis nogmaals willen doen? Nee, absoluut niet. :D
Denk ik wel eens, waar zijn we aan begonnen? Nee, maar als ik mijn eerste berichten in dit topic lees denk ik wel dat we erg naïef waren in de tijd dat alles zou gaan duren..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 16:22

Nou, nog drie nachten slapen en dan komen ze voor de pvc vloer.. Bye bye betonvloer, ik zal je niet missen! Voor dinsdag moeten we nog wel even het huis leeg halen, dus Gerard is nu plek aan het maken in de schuur waar we dan e.e.a. neer kunnen zetten.

De uilen groeien als kool, Gerard had gisteren tien minuten in het leven van een uilskuiken gefilmd, wel leuk om hier te delen denk ik

Nou maar weer eens iets doen, al zit ik wel lekker.. Voel mij alleen zo bekeken..
Afbeelding

Mmmm ik denk dat de kippen iets van mij willen...

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:12

Die kippen.... _O-

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:56

_O- := Die kippen.

Nog 1 ei te gaan bij de uil, zou die ook nog uitkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:22

Wat een verschil in grootte van de kuikens! :oo

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:16

Zo wat groeien de uiltjes goed!! Vast dankzij de muizen die paps brengt. :D
Die kippen zijn ook best groot, ofniet?!
Ben benieuwd naar jullie vloer! *D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:39

Durf te wedden dat jij wat lekkers zat te eten. Kippies kijken het bijna uit je mond.
Hier exact hetzelfde probleem... Ze weten precies dat je in de keuken staat te rotzooien. Heel de dag zijn ze vrij rustig, maar dan ineens gaat het volume op maximaal!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:41

Birdie60 schreef:
_O- := Die kippen.

Nog 1 ei te gaan bij de uil, zou die ook nog uitkomen?

Ik denk het eigenlijk niet! Maar je weet maar nooit, al schat ik de overlevings kans als er toch een jong uit komt zeer klein.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 23:17

Eerst even jullie vragen beantwoorden:
- Nee, ik denk niet dat het ei nog uitkomt inderdaad, en zo wel zou die het heel zwaar krijgen tussen die grote lummels.

- Grote kippen... Tja ik vind het wel meevallen maar dat komt ook doordat ik niet anders gewend ben. Omdat we aan een drukte weg zitten wou ik absoluut een ras dat niet kon vliegen, en deze Brahma's stonden in de buurt te koop.

Nou, het huis is zo goed als leeg, voelt echt heel raar, alsof we weer gaan verhuizen. :D
Ik zal morgen nog wel even een filmpje maken.
Afbeelding

Vanavond nog even met de omheining van de grote wei bezig geweest, palen zetten.. En ik haat nu gletsjers :D

Palen zetten in een groot deel van Nederland:
- maak met grondboor een gat dat diep genoeg is
- Timmer paal het gat in..

Palen zetten hier in Drenthe:
- probeer gat te maken met grondboor
- haal na 5 cm de boor uit het gat omdat er een kiezel in de weg zit
- haal met je hand het losse zand en de kiezel uit het gat
- herhaal bovenstaande stap totdat je diep genoeg bent, of maak een nieuwe gat als je de kiezel er niet uit krijgt.
- probeer de paal recht in het scheve gat te krijgen..

Maar ondanks dit toch flink opgeschoten!
Afbeelding
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:17

Lekker opgeschoten alweer !!

En het palen zetten is hier ook zo hoor ;)
Zit tegenwoordig in Friesland maar ik heb al besloten dat ik niet zelf met een grondboor aan de gang ga.
Ik ga wel even langs de borent en haal daar wel zo een op : https://www.borent.nl/materialen/detail ... el_benzine
Of een voor achter de tractor.
Het stenen verhaal is hier dusdanig erg dat ik iedere keer na het slepen van de bak haast een emmer aan stenen er uit vis.
Ook het land komen regelmatig stenen omhoog zetten..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:19

Awww die uiltjes <3 echt super leuk dat jullie het zo kunnen volgen :)

Die Brahma's, gaan ze snachts ook in het hok? Wij zoeken ook grote kippen gezien we met een vos zitten, maar kijk een beetje op tegen elke nacht opsluiten..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:26

Romulus
Check even goed na hoe het zit met stenen en die benzineboren
Degene hier bij de boels red het in ieder geval niet

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:30

Kippen zoeken in principe zelf een "veilige" plek om te slapen. Dit kan in het hok zijn, maar bijvoorbeeld ook in een boom.
Helaas zijn de meeste vossen wel slim en graven ze nog weleens onder het draad van een ren door om zo bij het hok te komen, waar ze dus makkelijk alle kippen kunnen pakken.

Palen zetten is idd weleens lastig in harde grond of grond met stenen Ed. Gewoon een metertje verderop nog een keer proberen :+ en anders nog een stuk verder.
Hier staan sommige palen ook maar 30 cm in de grond, die zijn dus echt alleen maar om het draad omhoog te houden :D

Kijk met een benzineboor ook uit dat hij niet vastslaat tussen stenen, dan moet je hem uitgraven :+ of de boor blijft staan en het deel dat je vast hebt gaat draaien

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:32

Spierpijn..... Au.. En dan gaan we zo weer verder met palen zetten, tenminste zo lang het droog blijft..

In Friesland ook al stenen dus.. Ik was juist blij dat we geen boor gehuurd hadden omdat die al tig keer stuk was gegaan op die stenen volgens mij..

We hebben als kippenhok een tuinhuisje, met daarin een kippenluikje dat automatisch open en dicht gaat door een lichtsensor. https://www.beschermjekippen.be/vsb-vsb ... -33cm.html

Ik heb net even een filmpje van ons lege huis gemaakt, met de mooie betonvloer voor het laatst in de hoofdrol :D.

Ben benieuwd hoe laat ze komen.. Als het goed is gaan ze vandaag egaliseren, dat moet dan morgen uitharden, en dan kunnen ze donderdag en vrijdag de pvc vloer erin lijmen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:38

Ben zo benieuwd hoe het er straks uitziet met vloer er in

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:54

Ik heb op de Utrechtse Heuvelrug geholpen met het plaatsen van ruiterroutemarkeringen (bordjes op een paal); ook dat was soms met de stenen in de bodem niet grappig. Op ons weiland (Veenendaal) hebben we er dan weer minder last van (behalve daar waar in het verleden puin is gestort).