Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:14

Mintgroen schreef:
Jaaa, echt alsof je een kindje krijgt :') ik reed een keer 's avonds nietsvermoedend langs de bouwplaats... stonden er muren! Moest gewoon huilen, hahaha. Volgens mij heb ik toen ook zoiets in dit topic gezet: wtf, er staan muren :')

Hahaha, zou zo maar iets voor mij kunnen zijn! Iedereen word al gek van mij omdat ik niet kan wachten, bij zulk nieuws stuiter ik 3 dagen lang....
Terwijl het maar echt een kleine stap is, kan nog wel 2 weken duren voordat ze ons blok gaan heien, wie weet....

Miesemuisje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:04

lijkt mij ook erg bijzonder wanneer je echt iets "ziet" van je huis! Al zijn het maar een paar palen!

Noviceh, fijn dat je tijdelijk een plekje hebt!

Bij ons is het vergunningstraject gestart *\o/* vorige week getekend bij de aannemer :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:18

Ik weet nog hoe blij wij waren haha duurde nog 6 weken voor dat ze ons huis gingen heien klein detail hahhaa.

Kamer van ons zoontje gever4dt vandaag en de kleine kamer is gewit. De woonkamer zit nu in de voorstrijk.

Morgen starten met de kamer van ons zoontje nog een keer en daarna starten met de donkerblauwe muren in de woonkamer. Spannend

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:25

Jullie schieten lekker op!! Super leuk, heb je nog foto's ?

Wij een salontafeltje gekocht en wastafelmeubel bij de Ikea. Kan ook weer van het lijstje af

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:54

Ja wel een paar haha :-p van de kamer van ons zoontje

Let niet op mijn overwerkte en bezweten kop haha. Was om half 8 sochtens begonnen met klussen en dit was om 16.15 en t was 23 graden in zijn kamer

Afbeelding
Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:56

Kijk! Netjes :) mooi strak !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:08

Deel III van de buuf vs berging soap :')

Ze gaan akkoord met de verplaatsing/werkzaamheden, maar daarvoor moeten wij drie dingen ondertekenen.

1) Dat de kleur blijft zoals ie is.. (nou was niet van plan om m paars te verven en voor mij part vergrijzen ze hem aan hun kant, als dat beter bij de schutting past) En dat wist ze al op het moment dat de palen geslagen werd, want toen vroeg ze dat ook al.
2) Dat wij de berging onderhouden.. (euh... dat is wettelijk zo geregeld, voor zover haar doordringende juridische uitzoekingstocht)
Geen problemen mee met deze twee punten, maar dan punt drie...
3) Dat de berging altijd zo blijft als dat ie nu is.. (nee daar gaan we niet mee akkoord, want je weet nooit wat je over 20 jaar oid moet doen aan die berging en als dat hout daar zo rot is kun je het niet eens in de originele staat terug brengen)

Leuk detail is dat ze dat niet rechtstreeks tegen ons melden.. neee... dat is naar de bouwer gegaan :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:24

Wat verschrikkelijk!! Waar haalt ze al deze gekkigheid toch vandaan, wat een gezelligheid zeg sjongejonge

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:58

Dat ze er nog geen rechtszaak van heeft gemaakt! _O- Vooral dat laatste puntje, supergrappig!!!

Mooi Malih! Je staat wel voldaan op de foto :D

Fijn collendoorn! Heb je nog foto's?

Zo zijn we allemaal emotioneel betrokken bij het nieuwe huis haha. Ik vind het indrukwekkend hoor, vooral om te zien hoe snel het gaat. Bij onze buren staan de muren van de tweede verdieping inmiddels, bij ons zijn ze ermee bezig. Dan pas zie je wat een enorm huis het gaat worden!

Zeker een opluchting nu we een tijdelijk huisje hebben. Is een chalet van 60m2, best nog wel groot! Wat ook fijn is, is dat we inmiddels akkoord van de eigenaar hebben dat we het pas over 2 maanden kunnen betrekken. Zo hebben we mooi een maand de tijd voordat we de sleutel van het huidige huis moeten inleveren.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:09

Spannend Miesemuisje.

Sammie hoop dat het snel over is dat gezeur van je buurvrouw...

Malih ziet er weer keurig uit!

Momenteel bezig met de keuken. Zaterdag met de hele familie naar een keukenwinkel.
Helaas geen succes met mijn dochters erbij die konden we steeds achterna. Mooi ruime paden dus daar kan je lekker rennen :+ .
Nog tips voor uitzoeken van de keuken?
Zijn er nog materialen die jullie afraden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:14

Ze komen vrijdag het beton aanbrengen en dan de volgende woensdag daarop de berging zelf vergroten. Ik weet zeker dat ze er met een meetlat en dr telefoon staat. :=

En ik ben benieuwd hoe dit zich nu gaat ontwikkelen, want op deze manier ondertekenen wij niks (sowieso al bezopen dat ze niet gewoon ff langskomt daarvoor... Ze kan wel aanbellen met het verzoek de auto een meter achteruit te plaatsen op de parkeerplaats omdat ze lui is om 3 meter er om heen te lopen met een kruiwagen voor het zand dat daar ligt). En dat was van haar kant wel een voorwaarde voor toestemming om op haar erf te lopen. Dat heb ik maar even terug gekaatst richting de bouwer dat dat niet zomaar geweigerd mag worden. Dat ging hij nog even verder uitzoeken door een jurist die dat weer richting de buuf ging comminuceren. Die man is er ook helemaal klaar mee, dat was wel duidelijk :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:19

Die buuf joh! Maakt er gewoon een hele studie van :')

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:02

Mijn God heeft sammie! Fijn zulke buren. Het gezeik begint meteen.

Bij ons zijn ze nu dan echt begonnen *\%/*
Afbeelding
Ik was foto's aan het maken, kwam die man naar me toe: En? Vindt je het al mooi? Volgende week gaan de palen erin.
Ben echt superblij *\o/* hele aardige man. Zal 'm vast wel wat vaker tegenkomen de komende maanden :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:45

Jeeej Sjeempie, wat leuk! :D
Pfff Sammi wat een gezeur! Hoe is het mogelijk hè..
Strakke muren malih! +:)+

Wij hebben ook niet stil gezeten! Gisteren is er boven en op zolder vinyl gelegd (net niet op de gele muren, de zon scheen naar binnen)
Afbeelding

We zijn weer een stukje verder met de zolderplaten schilderen wat nu eindelijk dekkend is!
Afbeelding

De ombouw om de CV ketel schiet ook al op
Afbeelding

En we zijn nog steeds heel blij met het laminaat beneden :D
Afbeelding

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:18

ziet er mooi uit miriam!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:22

Natasja, die keuken is toch ook lastig! Ik zou je aanraden bij verschillende keukenboeren voor zoveel mogelijk inspiratie en tips. Het is vooral wat je zelf mooi en praktisch vind in de keuken.

Ik zie jullie buuf al tussen de werklui staan Sammie! Inclusief veiligheidshelm en -bril 8)7

Wat goed sjeempie! Nu gaat het hard hoor!! Wanneer moet het ongeveer klaar zijn?

Mooi Miriam! Jullie kunnen de meubels er al bijna inzetten!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:20

Vordert goed! Leuk om te zien :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:01

Wauw super netjes !!! Wat is het plan??

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:29

Even vanaf mijn mobiel en niet zo uitgebreid als ik zou willen maar ik ben helemáál gaar gekookt haha.

Sammie wat een gezeur bij de buurvouw. Misschien kun je haar op marktplaats aanbieden?

Natasjah. Een keuken is heel persoonlijk. Ik kan wel het e.a opnoemen waar wij op gelet hebben.

Een rode keuken is leuk. Maar vind je dat over 5 jaar nog steeds leuk bijv. Wij hebben gekozen voor een rustige kleur zodat we hem niet snel zat zijn.

We hebben gladde kastjes scheelt schoonmaken. Wel greeploos. Maar er is ook een optie dat je op je kastje duwdt en hij dan open springt. Super mooi, alleen in je vingers zitten vette en zuren en op een gegeven moment krijg je dat vlekken in de deurtjes op de plek waar je hem moet open duwen. Die krijg je er dan niet meer uit. Daarom hebben wij daar niet voor gekozen terwijl we het wel super mooi vinden.

Wij hebben onze keuken uit duitsland net over de grens. In het bedrijf werken mensen die nederlands spreken. Maar financieel scheelt t je heel veel geld ten opZichte van den Nederlandse keuken. De service, kwaliteit en keuzen vonden wij ook veel beter dan in nederland. Hier heeft een keuken zaak misschien 30 keukens staan. Daar wel tegen de 130. Echt prachtige zaak.

Miriam, mooi die cv ombouw. Hoe zag het er oorspronkelijk uit? En moeten er nog ventilatie roosters in?

Leuk he sjeempie nu vorderd het elke dag een beetje echt super om regelmatig te kijken.

Ik heb de slaapkamer van ons zoontje nog een keer geverft die is nu klaar.
Afbeelding

En de donkere muur in de woonkamer en keuken geverft.

Afbeelding

Verder nog de muur naast de trap geschilderd en het halletje boven. Op de eerste verdieping moet alleen de kleine kamer nog een keertje gewit dan is op de eerste verdieping alles af.

Voor de zolder komt er morgen ochtend een spuiter. Om 8 uur al. Maar dan is die ook bijna klaar. En om 9 uur komen de hulp troepen voor de woonkamer en dan is hopelijk morgen al het schilderwerk klaar.

Voor nu zeg ik weltruste :-p

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:57

Mag ik even klagen?

Dammmm wat is t vroeg pfff ben echt nog moe :-(

Nu hopflop rochting t huis :D

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:06

Noviceh als het goed is is het februari klaar.

Malih ik kan me voorstellen dat je echt helemaal kapot bent maar jullie schieten aardig op. Ziet er mooi uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:26

Strakke zolder Mirjam!

Gisteravond een reactie getypt op de e-mail die de buren naar de makelaar die hem weer door heeft gestuurd naar de bouwer die hem weer doorstuurde naar ons terug gestuurd. Daarin aangegeven dat de buren weten waar we wonen, dus langsmogen komen voorvragen. Mocht dat van het weekend nog niet gebeurd zijn schiet ik d'r zelf even aan. (niet letterlijk, maar voor een praatje :+ ) Ziet alleen in dubio om de makelaar nog even te bellen, want ik heb gisteravond nu zíjn werk zitten doen. Terwijl hij al die punten die ik aangaf ook zo dient op te kunnen lepelen. Vraag me alleen af ik het daarmee niet erger ga maken :') Ik vond het al een ei door eerdere contactmomenten met hem.. En het is nu alleen maar erger geworden doordat hij niet wat eerder en duidelijk aggeerde tegen hen. :')

edit: Toch maar even gebeld, hij had de e-mail globaal doorgelezen en komt er vanmiddag nog even op terug. Zat nogal wat frustratie in. :') Joh :)) Anyway aangegeven dat als de buurtjes nog vragen hebben we beter een pot koffie en thee neer kunnen zetten in plaats van wat er nu aan de hand is. Daar was ie het wel mee eens. Verder gaf ie aan dat zij voornl. vonden door de verkopende partij (die zijn weer geaffilieerd aan de bouwer, maar toch net een ander bedrijf) verkeerd 'behandeld' te zijn en dat het niet perse aan ons ligt, maar ja.. moeten wij bloeden voor de fouten van een ander? Hopelijk later vandaag meer en vooral goed nieuws.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:42

pffff je kunt er een boek over schrijven....

wat een mooie huizen komen er voorbij!

Wij krijgen een houtkleurige keuken en antraciet blad :)
we hopen dat onze wanden zijn te vullen en op te schuren zodat we daaroverheen kunnen verven.. heeft mn schoonzusje ook gedaan en zag er strak uit :)

vinyl willen wij ook op de bovenverdieping en zolder!
Beneden krijgen we een gietvloer.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:10

Goh sammie, daar gaat dus nog een hele geschiedenis aan vooraf! Hopelijk laat die makelaar nu wat meer ballen zien (ook letterlijk dan hè)!

Het idee van de keuken klinkt goed Esther! Ik heb altijd gezegd in mn volgende huis een eikenhouten keuken met beton aanrechtblad. Maar ja.... :$ -O-

Malih, je weet waar je het voor doet! +:)+ Jullie gaan als een speer!!!

Nog een tip voor de keuken Natasja, geen hoogglans deurtjes! Tenzij je van poetsen houdt...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:14

:wave:
Mag ik mij hier ook melden.
Mijn vriend en ik hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht waarvan de eerste paal vorige week dinsdag de grond in is gegaan!
Hierbij hebben we ook al de buren ontmoet en op het eerste gezicht lijken het beiden leuke stellen te zijn :)

@Sammie, jeetje wat een drama, lijkt me echt verschrikkelijk om zo'n buuf te hebben.

@Malih, heb jij bij Kuechenland de keuken gekocht?
er staat een jaar voor de bouw. Maar met de eerste 2 fases verwachten ze in 10 maanden het klusje te klaren, dus wij hopen met ons huisje volgend jaar maart de sleutel te hebben *\o/*