Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:06

gisteren boodschappen gedaan.
18,21 euro bij de appie
1x melk
3 x es roeryoghurt
2 x zaanse hoeve slagroom
1 x vanilleyoghurt
1 ruime kg jonagold
1 x es saksische leverworst voor in de kong van Eyck
1x leverworst
1x katenspek
5 bananen
1 voordeelbak champignons
1 speltbrood (was de enige die er nog lag)
2 x 6 vrije uitloop eieren met 35% sticker

en de Lidl was 29,09 - 6,99 voor een folietunnel voor in de tuin , dus : 22.10
knoflook 200 gram
1 komkommer
pond snijbonen
1 kg wortels
1 stuk oude gouda
4 x extra oude kaas plakken
2 x vanillestokjes
runderbouillonblokjes
kippenbouillonblokjes
2 grof volkoren
2 keer pensstaafjes voor de waf.

boodschappen komt totaal dus op 40,31 hoewel ik er nog wel 2 of 3 speltbroden bij ga halen , ik eet spelt, vriendje normaal volkoren.
de knoflook., bouillon
vanillestokjes zijn voorraad dingen .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:08

Ik zie dat ik eerst die van lipton had, dat was gewoon 'green tea' maar had ik geloof ik ook in perzik smaak. Nu heb ik de pickwick green tea en citrus. Die vind ik ook lekker en dacht eigenlijk dat dat dezelfde was als die ik eerst had van lipton. Zitten per glas van 200 ml maar 34 calorrieeen in. In Cola per 100 ml al 42. Dus scheelt toch weer wat.
Geen idee of ze mint nog hebben. Kan wel eens in 't schap kijken als ik eraan denk.

Davinia_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:12

Deze week was voor ons best duur helaas. Ik had vorige week voor de hele week eten gehaald en hoorde toen maandag dat ik een speciaal dieet moet volgen dus kon ik weer opnieuw beginnen met kopen. Vervolgens was ik vergeten dat vriendje naar de kaakchirurg moest en daardoor 2 dagen vloeibaar moest eten en dus moest ik weer naar de supermarkt. Waren deze week 60 euro kwijt, valt opzich nog mee, maar het is nog best veel. Opzich niet erg, nu hebben we voor volgende week al het eten al :))
Ik moet nu 'clean' gaan eten, dus vooral veel fruit en groenten en geen snoep/chocola/chips. En fruit is alweer stukje duurder en een zak chips.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:16

Hoorde toevallig op de radio dat Nederlanders niet bezuinigen op koek/snoep etc. en dat er voor 3,6 miljard in een jaar gekocht was in Nederland. Maar inderdaad een pak koekjes/zak chips is een stuk goedkoper dan vers fruit etc.
Is het tijdelijk om weer weerstand op te bouwen of iets wat je langer moet gaan volgen?
Ik probeer elke dag 2 x fruit te eten en ook met avond eten voldoende groente. Daardoor heb ik ook wel wat hogere ekosten voor mij alleen denk ik. maar ben ook bijna nooit ziek dus zal daardoor wel ook komen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:20

Ik was deze week 89 euro kwijt. Voor mijn doen is dat echt weinig. Meestal zit ik ttussen de 12- en 140 euro. De laatste week toch beter opletten en dat helpt blijkbaar toch.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:20

Ik heb een prikkelbare darm en iedere dag buikpijn. Er is dus iets waar mijn darmen op reageren, maar op wat?
Dus eerst eventjes tijdje heel gezond eten, geen kruiden, weinig suikers en als dat goed gaat gaan we langzaam iets toevoegen om te kijken waar ik dan buikpijn van krijg.
Ik at weinig fruit en weinig groenten en was verzot op chocola en chips, dus dat zal ook wel hoop mee te maken hebben! Daarbij dronk ik heel weinig, dus eigenlijk was ik niet echt gezond bezig..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:28

Vervelend. Vriendin had daar ook last van, ook allerlei bacterieen die uit balans waren, sommige tekort, sommige in overschot. Echt veel buikpijn. Die moest ook op 0 beginnen, mocht echt helemaal niks(Ook geen tarwe, melkproducten etc.) Allemaal dingen die je normaal gesproken volop gebruikt en ook wat in alles zit wat klaar is, bijvoorbeeld potje pasta saus etc. Dus aan het water, groente en speciale producten zoals speciaal brood/melkproducten. Nu kan ze langzaam opbouwen en kijken waar ze last van krijgt. Gunstige was dat ze wel heel erg is afgevallen. Kun je nagaan door alleen anders te eten.
Fijn dat je nu bewuster bezig gaat zijn, sowieso goed om daarin je routine te veranderen :j . Succes!

Margriet met hoeveel personen zijn jullie voor die 89,- ( En 120/140) euro. tikt meteen lekker aan zeg als je goed oplet met meerdere personen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:51

2 een hond en 2 paarden (het hooi betaal ik er ook mee)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:56

ChantalSmook schreef:
Vervelend. Vriendin had daar ook last van, ook allerlei bacterieen die uit balans waren, sommige tekort, sommige in overschot. Echt veel buikpijn. Die moest ook op 0 beginnen, mocht echt helemaal niks(Ook geen tarwe, melkproducten etc.) Allemaal dingen die je normaal gesproken volop gebruikt en ook wat in alles zit wat klaar is, bijvoorbeeld potje pasta saus etc. Dus aan het water, groente en speciale producten zoals speciaal brood/melkproducten. Nu kan ze langzaam opbouwen en kijken waar ze last van krijgt. Gunstige was dat ze wel heel erg is afgevallen. Kun je nagaan door alleen anders te eten.
Fijn dat je nu bewuster bezig gaat zijn, sowieso goed om daarin je routine te veranderen :j . Succes!

Dank je! :)
Zo doe ik het inderdaad ook, heb nu speciaal brood en verder eet ik inderdaad ook geen tarwe enzo meer. Erg lastig om vol te houden! Vooral omdat ik niet wil dat mijn vriend daar onder gaat lijden, zeg maar. Dus ik maak hoop groenten klaar en dan kook ik voor hem pasta en een sausje. Meeste heb ik toch al in huis, dus zo moeilijk is dat dan niet. Maar ow, wat ziet het er lekker uit als hij dat eet, haha. Hij wilt best met mij mee eten hoor, maar dat vind ik dan beetje sneu. Maar het kost wel weer gelijk meer geld :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:06

Vervelend dat je zo'n heel eliminatiedieet moet volgen. Ik heb hetzelfde gehad, alleen ik hoefde niet op een dieet. Bij mij was het al vrij vlot duidelijk dat ik niet goed tegen heel pittig eten kan, niet tegen hele vette dingen (dus frituur, chips, chinees, etc.) en vaak ook niet tegen super zoete dingen en vruchtendrank. Ik kan het inmiddels wel aardig eten, dus ik hoef niet standaard dingen af te slaan, maar alles met mate. Dan blijft de "schade" vaak ook wel beperkt. Dus als ik 1x chinees eet probeer ik gewoon van alles een beetje te nemen en voornamelijk veel nasi of blanke rijst erbij. De volgende dag moet ik dan goed op mijn eten letten, dus niet 's middags ook nog eens een zak chips opentrekken (of 's avonds nog een keer Chinees eten) want dat gaat geheid fout. Maar soms heb ik het er voor over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:32

wie denkt er mee na over een weekmenu volgende week?

* pannekoeken
* spagetti
* wortelstamp
* AVG

Staan al op het programma.

Oja, ik heb ook een tweeling van 1,5 die mee eten ;)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:32

Pasta? Rijst? :j Wraps? Couscous?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:33

wraps kan ik weleens doen voor onszelf. De kids eten dat nog niet denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:33

soms best wel moeilijk om met de kleintjes rekening te houden.

Wil eigenlijk 1x pw iets maken wat waarschijnlijk niet lusten, dan kunnen zij restje of brood eten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:39

Vrienden van ons laten hun kindje ook gewoon wraps eten, alleen dan snijden ze de hele boel in stukjes en mag er gekliederd worden.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:40

vonneke schreef:
wraps kan ik weleens doen voor onszelf. De kids eten dat nog niet denk ik.

Mijn dochter is gek op wraps :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:42

ze mogen het gerust eten, maar ze kennen het niet. Weet niet wat ze ervan vinden hihi.
Dan moet ik iets achter de hand houden voor wat ze wel lusten

Nientje, wat doe je erop?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:44

Ik had de laatste keer met kip,bloemkool en wrapsaus.
Ze is er gek op.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:46

Gewoon groente, vlees en sausje pakken wat ze lekker vinden en al kennen de eerste keer? :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:57

Toen wij dat aten (met het kindje erbij) was het gewoon met gehakt, paprika, mais, champignons, kidneybonen, zo'n sausje (geen idee of het een potje of zo'n zakje mix was) en wat geraspte kaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:04

Vonneke, alles in bakjes op tafel en lekker zelf laten beleggen, dan vinden ze het waarschijnlijk hartstikke lekker , hoewel dat bij echte jonkies best wel eens een beetje een bende kan worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:07

Sonja, dat kunnen ze echt nog niet, zelf beleggen hihi.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:20

vonneke schreef:
soms best wel moeilijk om met de kleintjes rekening te houden.

Wil eigenlijk 1x pw iets maken wat waarschijnlijk niet lusten, dan kunnen zij restje of brood eten

Mijne is 15 maand en krijgt ook gewoon wraps maar dan zonder kruiden en vooral voor groente.. Maak ze altijd met maïs kidneybonen en gehakt! Maar dan voor hem er twee smikkeld ze heerlijk op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:54

ik zal het deze week eens gaan proberen!

Maak normaal altijd wraps uit een pakje zeg maar. Maar ga eens een recept opzoeken

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:03

Vervelend Davinia, een prikkelbare darm. Vroeger had ik ook altijd buikpijn, maar gelukkig ben ik er al jaren achter waar het aan lag. Hopelijk kom je er snel achter waar het bij jou aan ligt, want ik weet uit eigen ervaring dat het ontzettend naar is.

Pfff... zelf mijn band leren plakken zou ook een flinke besparing op de kosten zijn. Vanmorgen lekke band, dus mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht. Hopelijk hoeft er geen nieuwe binnenband in, want dan ben ik 'slechts' 8,50 ipv 17,50! Volgens mij kan ik voor minder geld een bandenplakset kopen. Alleen dan nog iemand vinden die mij een band wil leren plakken. :o

Wel weer een mazzeltje, ze hadden eindelijk hummus op voorraad bij de Lidl. Gelijk twee bakjes à 200g meegenomen voor 2,60. Voor hetzelfde geld haal ik één bakje bij de AH. Nu nog hopen dat ie net zo lekker is.