Klinkt lekker Davinia! Ik heb een aldi, lidl, dirk, mcd, ah en c1000 binnen een km en vlak daarbuiten een hoogvliet. Ik ging altijd naar de dirk totdat die zijn winkel onlogisch omgooide. Nu ga ik vaak eerst naar de aldi en daarna naar de c1000. Sommige dingen wil ik perse ban de AH, zoals vriesfruit, en dat haal ik dan wanneer nodig.
Time2Tri
Geplaatst: 25-12-12 11:22
In mijn geboorte dorp is maar 1 supermarkt , en dat is de C1000. Sinds ik in Dld woon ga ik dus zaterdags daar boodschappen doen , en ging dan meteen bij moeders op de koffie . Alleen mijn ouders leven al 3 jaar niet meer , maar die gewoonte zit er nog steeds in .
Eigenlijk kan ik beter daar boodschappen doen waar ik werk , daar is meer keus qua winkels . Super Coop , AH , Jumbo , Aldi , Lidi , en heb wellicht nog een keten vergeten .
Maargoed , zaterdag bij de C1000 geweest : 23,82 Stuk jong belegen kaas Oplos latte Machiato (duurtse uitgave) spuitslagroom slagers achterham koffiepads K&G 2 x echte slagroom 2 x geraspte kaas bistro krieltjes roomboter kruidenboter 2 bananen 1/2 brood witlof
Gisteren bij de Supercoop nog wat bijgehaald: 8,82 2 x party stokbrood 1,5 kg aardappelen 2 x schouderkam(voor hapjes) kersttulband pecannotenkoek.
Vlees heb ik nog in de vriezer , ga zo lekker rundvlees sudderen .
Wij waren gisteren ook 80 euro kwijt bij de Plus Maar daar hebben we wel uitgebreid 3 gangen diner voor en al een heleboel boodschappen voor mijn verjaardag. Bier, wijn en een hoop drinken, toastjes, hapjes, salades, chips en nootjes. Hoeven alleen nog maar voor het gebak te zorgen dan
Time2Tri
Geplaatst: 25-12-12 12:22
@Mootje idd ik ben geboren in een dorpje aan de grens . Ik woon dus nu in Dld , 9 km over de grens .
Het suddervlees gaat de braadpan in , nadat het met een zakje kruiden ingewreven is . Even aanbraden , dan lekker sudderen . Maar goed heb het gisteren vergeten uit de vriezer te halen , hoop dat het snel ontdooit.
Lang en uitgebreid koken doe ik niet , tis toch alleen voor me zelf .
Ik moest gisteren nog wat bijhalen omdat ik dacht dat ik vandaag naar broertje ging , maar het schijnt dat ze naar mijn komen . Maakt natuurlijk niet uit , maar wel handig te weten .
Ben hier al een poosje aan het meelezen, heb me ook wel een keertje voorgesteld maar kan me voorstellen dat jullie dat vergeten zijn
Ik ga vanaf mei ongeveer op mezelf, en zal dan ook kalm aan moeten doen met de boodschappen. Dit topic is dus erg handig voor mij .
Op dit moment zijn we flink aan het klussen/verbouwen in mn appartementje. Heb een zoldertje, waar een vaste trap in komt, zodat ik hem echt als extra kamer kan gebruiken . Verder is alles erg verouderd, en willen we dat dus graag vernieuwen. Gelukkig is mn vader handig dus die doet veel zelf (hij heeft een mooi projectje, en ik zo dadelijk een gaaf huisje ).
Gisteren hebben we de keuken besteld. Hij is zo vreselijk gaaf . We wisten eigenlijk al wat we wilden, maar op het laatst is het toch iets anders geworden Die verkoper kwam met een leuk idee wat de standaard keuken ineens heel leuk maakt En het leuke was, kreeg er ook nog een super mooie luxe pannenset bij Had een deal gemaakt met mn moeder haha, zij wilde graag een nieuwe pannenset, en ik mocht dan de oude pannen hebben. Maar nu houd ik mooi mijn nieuwe ghehe
Hier hebben we het even qua boodschappen erg hectisch gehad. Na de bevalling ed, met de kraamhulp in huis, bezoeken van de verloskundige, kraamvisite. Druk druk druk haha. Nu is de kraam weg, en kunnen we beginnen aan ons eigen ritme, heerlijk
Morgen gaan we wel weer gewoon boodschappen doen, ik wil dadelijk met oud en nieuw iets leuks doen qua eten, wat ook voor Amber erg leuk is, iemand ideeën? Ze is 3.
Wij hebben erg fijne dagen gehad! Ik ben niet zo thuis in de kinderwereld, maar is ze met haar 3 jaar te klein om te gourmetten? Anders iets van een toetje met brandende sterretjes?
Boodschappen hebben we vanmorgen weer in het groot gekocht, we hebben namelijk logees vanaf vandaag tot en met dinsdag..... Vanmorgen een kar vol kassa, 80 euro. En dan moet ik maandag ook nog het een en ander halen. Vanaf 2 januari maar weer rustiger aan doen.
We kunnen wel gourmetten Maar zelf het eten omdraaien, vind ik haar idd nog te klein voor. Ik ga eens googlen, ben benieuwd of er nog leuke dingen zijn voor de kindjes
moeilijk, maar eemmmmm...cupcakes bakken? of cakejes versieren...ermm... (er is een reden dat ik met de pabo gestopt ben, idd iets met belevingswereld van die kleintjes ik ga nu voor een opleiding waarbij ik voor de klas met pubers beland )
hier voor de kerst gruwelijke boodschappen gedaan 7 man te eten , goed uitgebreid, de dag er na hebben we er met twee nog van gegeten en nog stoofperen en rode kool in de vriezer er van. wel de drank uitbesteed aan de gasten
dalijk groentetas ophalen (vitatas) en die voor volgende week bestellen , verder niet veel nodig dus haal ik ook gewoon maar niks.
tortilla's is met kinderen denk ik wel leuk, als je allemaal schaaltjes neerzet dan kan ze zelf bepalen wat er op haar tortilla gaat. Kipfilet, gehakt, gebakken aardappeltjes, sla, tomaat, komkommer, kaas enz.
Als wij tortilas maken bak ik meestal kleine blokjes kipfilet, gemarineerd als zijnde sate (kan als je het niet zelf maakt goed met bv met sate marinade mix van conimex) . Met gehakt kan het ook goed Bakje sla, bakje geraspte kaas, bakje paprika blokjes, creme fraiche, mais, komkommer, tomaat, chili saus etc je kan het zo gek maken als je zelf wil
Ik zet meestal stukjes kipfilet en gehakt neer, kun je 2 verschillende maken knoflooksaus is ook lekker erbij.
is ideaal ook voor als er mensen komen eten en je weet niet wat ze wel/niet lusten
Sammyy
Geplaatst: 27-12-12 16:21
Ja idd. We eten het idd wel vaker. Ben begonnen met de wereld gerechten van knorr, maar maak het nu liever zelf
Mij viel net ook in, dat ze het misschien wel leuk vindt om zelf pizza te maken. Kan ze zelf haar stukje pizza (of meerdere kleine pizza's?) zelf met de dingetjes beleggen die ze lekker vindt
wereldgerechten van Knor is een onnodige aanschaf, erg duur en smaakt allemaal hetzelfde....
Mri
Geplaatst: 27-12-12 16:26
nadeel van pizza vind ik dat het dan nog in de oven moet. Vroeger vond ik pizza dus verschrikkelijk, werd ik net lekker gemaakt met het maken van een eigen pizza, moest ik nog 20 minuten wachten voordat die klaar was
annastasia
Geplaatst: 27-12-12 16:30
Wij hebben de Aldi en de AH naast elkaar zitten en doe wel eens een kleine prijsvergelijking. Maar ik ben goedkoper uit als ik naar de AH ga en daar de euroshopper artikelen haal.
Wij zitten via een uzb > facilitair bedrijf > opdrachtgever. Bijna iedereen is op dezelfde manier geworven, alleen zijn er een 9 mensen die nog rechtstreeks door het uzb worden betaald. Wij kregen geen kerstpakket, de anderen wel. Als goedmakertje kregen we een mok met chocoladestaafje. En er is al zoveel verdeeldheid en onvrede op de vloer.... Dit werkt er niet aan mee.
Afgelopen week veel te veel uitgegeven in de supermarkt. Vandaag 20,- uitgegeven waaronder ook oliebollenmix en appelflappenmix. En dan vanaf januari gaan weer weer bezuinigen