Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:54

Ik werkte boven de beruchte salon 'van der linde'. Befaamd voor zijn ijs, gebak en kaaskroketten :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:58

Oooh... ik krijg al honger als ik dat soort reclames zie over chocolade in de avond :9

Mijn (goedkope) maar uiteraard niet zo gezonde oplossing is zelf popcorn maken (zakje van 1,60 waar ik ongeveer maand of 4/5 mee doe)

Als ik echt lekkere trek krijg pak ik handje van die maiskorreltjes, dan in een klein pannetje, zodat ik een bakje verse popcorn snack ipv dure zakken chips en dure koekjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:02

Ik weet zeker dat ik mijn chocoladekoekjes hoor roepen .... *blijft stug aan bureau zitten*

Popcorn doe ik ook vaak zo'n zakje! Daar doe ik dan best lang mee, want het is zoooo vermoeiend om te maken (ahum). Of rozijnen als tussendoortje een handje, ook wat gezonder. Maar had nu echt trek in die chocokoekjes.

Ik ben wel dol op de starbucks ... heerlijke snoepkoffie's <3 Gelukkig zit die helemaal op het station en vertrekt mijn trein altijd helemaal onderste perron. Veilig ver weg van de starbucks, want heb daar echt geen geld voor..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:29

Popcorn valt nog wel mee hoe ongezond dat is hoor :D
Tenminste, zoute popcorn is veeeeel te veel zout, zoet is nog wel redelijk. (Dacht ik)
Dus daar kan je dacht ik beter voor kiezen dan chips ofzo :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:07

Ik heb ook niet echt een kantine op mijn werk dus zorg er meestal voor dat er crackers met iets van smeerkaas / paté. Leerlingen halen dat ook graag, stuk lopen naar de AH tijdens schooltijd :) soms stuur ik ze ook wel voor een duurder belegd broodje bij de bakker maar dat is niet zo vaak gelukkig. Verder zitten er alleen maar winkeltjes die Turkse pizza's en hamburgers enz verkopen en daar hou ik niet van dus dat eet ik echt nooit :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:17

Schrikken van de kat zeg!

Dat is ook zo, als je gewoons teeds losse dingen koopt is alles veel duurder.

Ik drink ook die energy oliebol, maar drink nu de light versie van de Liddl vindt ik lekker, maar kan ook komen omdat ik eraan gewend ben!
Hellaas geen geld om de dure redbull te kopen dat geef ik toe ;)

Ik werk naast school bij onder andere een benzine pomp en ik koop dan niks, puur om het feit dat ik dan gewoon een uur voor 'niks' sta te werken.

Verder heb ik vanaf nu een eetprobleem. Ik moet de komende drie maanden extreem gaan opletten wat ik eet. Ik heb vanaf vandaag een bijna dubbel zo zware pil en dat betekend dat als ik niet oplet ik anders zo ook dubbel zo zwaar ben. Heel vervelende bijkomstigheid, maar gelijk vanaf begin actie ondernemen is het beste.

Ik ben van plan om ongeveer het volgende te gaan eten en tips zijn welkom over welke gerechten etc ik beter weg kan houden.

morgen: yoghurt met drupje limosiroop
Tussendoor: Stuk fruit
Middag: 2 a 3 boterhammen
Tussendoor: stuk fruit
Avond: Mager vlees zoals kip en vis, varkensvlees mag ik niet dus dat scheelt.
Vooral veel groenten en ook letten op de hoeveelheid aardappeltjes die ik naar binnen werk.
En pasta's zijn die nou gezond/ongezond? En rijst?
Ik probeer altijd van beide producten de volkoren variant te proberen, omdat deze het beste schijnt te zijn is mij ooit verteld.

Wanneer ik echt honger heb tussendoor, stukje ontbijtenkoek etc, maar andere dingen weg proberen te laten. Ik hoop op deze manier dat het niet de spuigaten uit gaat lopen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:22

Ipv ontbijtkoek bij trek kun je ook komkommer of tomaat doen. Ik heb vrijwel altijd een bakje romaatjes of snoeptomaatjes bij :)

Als je wil minderen in koolhydraten dan zijn ook pasta en rijst niet zo best. Volkeren varianten zijn altijd beter :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:23

Ik denk dat je 's ochtends beter iets meer kan eten want op yoghurt ga je dat niet volhouden, misschien wat ontbijtgranen door de yoghurt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:27

Daar zitten vaak suikers in :)
Tenzij je voor een natuurlijke muesli kiest.
Vult wel beter inderdaad.

Een gekookt ei kan ook, vult goed en zitten goede stoffen en geen suikers enz.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:30

Marley bedankt voor de tip, komkommer is zeker een goede om in huis te gaan halen!
Maar een gekookt ei is ook ene bom van koolhydraten toch?

Ik ga wel even naar ontbijtgranen kijken, zal wel beter vullen inderdaad.

Ik heb ook pas gisteren gehoord dat vanaf vandaag moet omschakelen, dus het is voor mij ook even snel aanpassen en vandaar dat niet zo goed ben voorbereid.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:33

Nee in een ei zitten juist geen koolhydraten, in elk kha arm dieet vliegen de eieren je om de oren hihi!

Lees de ontbijtgranen goed en let op de suikers :) net als die tussendoor repen die zo barstensvol suiker zitten....

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:45

Okee dan is dat zeker een goede tip, dankje!

Ga ik doen, die repen dat is mij al wel eens opgevallen jaa! Hoe ontzettend misleidend deze zijn!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:22

Popcorn eet ik echt nooit haha. Dan meestal chips ofzo. Doe verder nergens zout in en eet geen brood. Dat is pas ongezond qua zout.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:29

Ik ga al over mijn nek als ik popcorn (of rijstewafels) ruik :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:54

Ik gebruik ook vrijwel geen zout maar ben er wel heeeel erg gek op :)) dus zo 1x in de zoveel tijd neem ik ook popcorn en dan lekkerrrrrr zout :9 dan kan ik er weer heel wat weken tegenaan hihi!
verder ben ik nu van de mega zure snoepjes waar mn gezicht vreemd van gaat trekken :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:15

Hmm popcorn lekker. Ik heb eigenlijk gewoon niks meer te snoepen in huis in de regel. Wel altijd komkommer, kaas en ander brood beleg. Als ik savonds trek krijg, eet ik gewoon een rijstwafel of een boterham met wat beleg.
Ik houd helemaal niet van zout. van huis uit altijd weinig zout gehad. Dus wat dat betreft wel gezond. Ik eet echter wel gewoon brood dus zal mijn portie wel binnen krijgen.

Ik wil eigenlijk ook wat minder khd binnen gaan krijgen maar ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. ben gek op pasta en ovenschotels (met daarbovenop vaak aardappelschijfjes of aardappelpurree :D )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:40

_bloempje_; verstandig om te gaan opletten met eten, maar wat je nu beschrijft is wel héél weinig... Ik denk dat je daarmee nog niet eens de 1000 kcal per dag redt?

Ik heb 4 maanden koolhydraatarm gegeten en ben daarmee 11kg afgevallen.
Ik ben onlangs begonnen met Weight Watchers (punten tellen), want ik miste echt mijn fruit, spaghetti en melk.

Popcorn heb ik nooit lekker gevonden, ook niet als kind. Die vieze velletjes die aan de binnenkant van je wang plakken, brrrr :P
Ik eet ook geen chips/koek/snoep, vriendlief wel. Ik haal 1 zak chips per week, 2 pakken koekjes en 1 zak snoep (en dat gaan op :D )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:45

Marley schreef:
in elk kha arm dieet vliegen de eieren je om de oren hihi!

_O-

kha arm is trouwens dubbel :D

Wisten jullie dat KHA echt nergens op slaat eigenlijk? Je hebt namelijk ook koolhydraten nodig om je vet te verbranden dus je wordt er alleen futloos van... Het kan effect hebben maar dan wel op een onprettige manier, en met grote kans op terugval.
Beter is om gewoon normale hoeveelheden te eten en ondertussen flink te bewegen. Fiets pakken ipv de auto, een bushalte eerder uitstappen en de rest wandelen, trap ipv lift, dat soort dingen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:46

Leonie, als je je pasta / aardappelen en rijst afweegt is er weinig aan de hand. Ik loop sinds vorige week bij een diëtiste en die houdt 80 gram gekookte(!) zilvervliesrijst, 75 gram ongekookte volkorenpasta en 150 gram aardappelen aan.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:48

ja is inderdaad dubbel haha, was vroeg vanmorgen ;)

tijdelijk kha eten lijkt me niet verstandig, ik wil gewoon de rest van mijn leven minder koolhydraten eten :) ik eet nog wel af en toe een boterham, of wat aardappels/rijst/pasta maar niet meer zo overdreven veel als voorheen. Ik voel me er echt een heel stuk beter bij! dus zal dit ook nog wel even blijven doen.
Ik denk dat het voor elk dieet geldt dat je terugvalt want het is geen aanpassing voor de rest van je leven :) Je zal een gezonde manier van leven moeten vinden die je dus de rest van je leven weet vast te houden.
Iedereen wil weleens een snoepje/koekje/chipje en dat moet ook kunnen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:54

Magrathea schreef:
Marley schreef:
in elk kha arm dieet vliegen de eieren je om de oren hihi!

_O-

kha arm is trouwens dubbel :D

Wisten jullie dat KHA echt nergens op slaat eigenlijk? Je hebt namelijk ook koolhydraten nodig om je vet te verbranden dus je wordt er alleen futloos van... Het kan effect hebben maar dan wel op een onprettige manier, en met grote kans op terugval.
Beter is om gewoon normale hoeveelheden te eten en ondertussen flink te bewegen. Fiets pakken ipv de auto, een bushalte eerder uitstappen en de rest wandelen, trap ipv lift, dat soort dingen :)

Er zijn veel mensen die er juist fitter van worden.
Arm betekent niet "zonder".

Ik weet dat het voor mij heel goed zou zijn (medisch gezien), want mijn lichaam reageert er slecht op. Maar ik vind het te lekker ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:55

Magrathea, het kan sommige mensen wel helpen :j
Ik heb prednison geslikt en als bijwerking kreeg ik diabetes II, wat ook behandeld werd. De prednison moest ik op een gegeven moment afbouwen en pas daarna wilden ze gaan kijken naar diabetes. Op de laatste dag van de prednison ben ik op eigen houtje begonnen met afbouwen van de diabetes medicijnen en op mijn eerste medicijnvrije dag ben ik khd arm gaan eten; na een week was ik geen diabetes patiënt meer!
De diëtiste was wóest (dûh), maar de dokter was erg te spreken over mijn eigen plan.

Met WW weeg je inderdaad ook af :j Voor rijst en pasta hou ik 80gr aan (gekookt, ongeveer 4 eetlepels) en aardappelen/ovenfrites/aardappelpuree hou ik 100gr aan :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:03

Quellian: Ik ben mij ook eens aan het verdiepen in Weight Watchers.. Kan je dat alleen nog maar online doen? Krijg je niet meer zo'n pakket thuis gestuurd, waar alle info instaat enzo..?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:07

Ik werd ook fitter hoor van het kha dieet, al die suikers deden echt geen goed voor mijn lijf :n
in het begin voelde ik me niet fitter maar dat was de behoefte aan de suikers hahaha, suiker junkie was ik :9

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:09

Onze weekplanning:
Gisteren: Andijvie stamppot met filetlapjes en spekjes
Vandaag: Bloemkool, aardappels en kipcorn burgers
Woensdag: Bonenschotel (sperziebonen, witte bonen, snijbonen) aardappels pureren en dan mengen, met rundervinkje.
Donderdag: Preischotel met kerrie
Vrijdag: Roerbak ei met oliebol, kastanje champignons, mais, paprika en toast.
Zaterdag: Spagetti met pikante pastasaus (spaanse pepertjes, basilicum) en verse groentes, restje mais
Zondag: Vissticks met hutspot
Maandag: Sperziebonen, aardappels en speklapje of schnitzel.