Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:01

Mooie kleuren :j

Wikj hebben trouwens onze eerste (fikse) beschadigingen op het laminaat en eigenlijk niemand die er iets aan kan doen :n
Onder 1 van de stoelen zat zo'n viltje (we hebben die met spijkertjes) en blijkbaar was er dus zo'n spijkertje door het filtje heen gekomen :n Echt zo zonde :n
Vriendje weet er wel wat op, dus ik ben benieuwd, maar over het algemeen krijgt hij alle krassen e.d. weggepoetst :j

Steenbok12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:28

Wat raar dat de schilder het te donker vind. Het is bij mij een muur en muur er tegenover is gebroken wit en die erlangs ook. Anders is alles zo saai. Wat was de schilder van plan dan? Op de bon staat muurverf. Geloof dat het de flexa van praxis was en dan mat. Het is een soort beige/bruine tint.

Mootje, ideaal om alles te laten leggen. Was het duur?

sakkia wat zonde! Hoe krijgt hij zoiets weg gepoetst dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:29

Ja, alle stoffering bij elkaar 13.000 :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:47

13.000 voor alleen de vloer??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:14

Nee, stoffering. Behang, vloeren en gordijnen plus de keuken laten stuccen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:04

Morning!!

Tja donker is persoonlijk...... Wij hadden forel en die wil vriendlief niet meer omdat hij die te donker vond. Vond ik echt niet :n

Ik heb van die schuine schuifbakken gehad en vond het juist smerige stofvangers..... Dus die wilde ik hier echt niet meer.

Lekker prijsje Mootje :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:08

Morgen!
Ik durf ook niet zo gauw iets met kleuren.... Wij hebben nu op 1 muur leem en vind dat (vooral 's avonds :D ) al redelijk donker :o
Uiteraard ligt het wel veel aan de lichtinval in je huis en wat voor 'n spullen je hebt.

Sakkia, wat super balen zeg!! Ben heel benieuwd of je vriend het lukt om ze er uit te 'poetsen'?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:12

Ja geen idee ook hoe hij dat wil doen hoor :n Zie het wel. Gelukkig ziet het wel op een plaatst waar het nauwelijks zichtbaar is hoor, maar goed het blijft zonde........

Je zou die bakken ook afsluitbaar kunnen maken, dan zijn het niet van die stofvangers.
Nu moet ik zeggen dat bij ons achterde schotten niet echt stof komt hoor, dat valt best wel mee :j

Ik wil heel graag nog een kleur in de keuken, maar ik weet echt niet welke en ik weet ook niet of Arjan het er wel mee eens is :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:15

Bij ons vind je óveral stof....... Fijn zo'n nieuwbouw huis :+

Ik vind kleuren uitzoeken echt een ramp. Eigenlijk zou je het ergens op een muur moeten zien :P Ik wilde in de hal héél licht blauw, maar dat is toch iets meer blauw geworden :D (vind het nog steeds wel mooi hoor, maar in m'n huiskamer had ik er niet blij mee geweest :P )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:22

Ja is ook zo, maar ik weet dan ook niet welke wand het moet worden en dus niet welke kleur...........
Ben daar gewoon niet zo goed in, terwijl ik in de kamer er helemaal niet over na hoefde te denken. Het werd Lei van Histor en verder geen discussie :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:27

lei is volgens mij zo goed als hetzelfde als leem toch?!
Vind het wel een hele 'veilige' kleur :D
Eerder was er hier iemand met een apartement en op 1 muur turqoise. Vond dat super mooi, maar zou dat zelf nooit van een staaltje durven kiezen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

Had jij toch ook Manz?? In de keuken ofzo, zo'n felle kleur.

Ja maar ik hou van rustige kleuren :j Kan dan altijd nog met accessoires meer kleur in brengen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:58

Ja klopt. In de hal en de keuken :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:00

Kentaro schreef:
Bij ons vind je óveral stof....... Fijn zo'n nieuwbouw huis :+

Ik vind kleuren uitzoeken echt een ramp. Eigenlijk zou je het ergens op een muur moeten zien :P Ik wilde in de hal héél licht blauw, maar dat is toch iets meer blauw geworden :D (vind het nog steeds wel mooi hoor, maar in m'n huiskamer had ik er niet blij mee geweest :P )

ons huis is in 76 nieuw gebouwd, maar ook hier heul, heul veul stof hoor ;)

ik moet eigenlijk nog steeds de muur van de trapkast verven ...en de trap + muur bij de trap...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:05

:=
Misschien moeten we toch maar eens een Swiffer proberen..... (volgens de reclame werkt dat echt :+ :D )

Dat zijn dan ook precies de rotste dingen om te verven :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:18

uhuh, we hebben de hond vorig jaar 11 november opgehaald, toen was het huis net af op die twee dingen na..."ah dat komt wel...eerst die pup maar eens pup af...inmiddels is het nog steeds niet gedaan...tis bij de trap ook alleen die laatste laag en de trapkast muur een nieuwe laag ivm bovengenoemde pup := smeerkees.

ach ja, misschien dat tegen de tijd dat we gana kopen het een keer gedaan is, en anders niet he :+

(ik heb een swiffer := )

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:19

Wauw Vief, wat een operatie om die kast boven te krijgen :oo
Maar het is gelukt :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:22

Wat zonde Sak!

Mooie prijs Mootje :=

Ik wilde ook wel graag een muur een kleurtje geven, maar de enige muur die geschikt was, is giga lang en groot, dat vond ik teveel van het goede :) Daarnaast hebben we alles laten spuiten, dus dat kan maar in een kleur (of het wordt heel duur met opnieuw afplakken ed)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:55

Welkom in het topic viefdepief, Mistic en Puchje (bijna buur ) :D
@ Puchje :Heerlijk hoor zo,n grote serre , is de inrichting op de eerste foto van de vorige
eigenaar ?
@ Mistic : Gave keuken ...en veel werk verricht .
@SAKKIA : Gaaf geworden !! Mooi licht . De final touch dat komt nog wel .
Spannende actie met de kast viefdepief .....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:40

viefdepief: gave kast <3 De bank is ook mooi. En hoe de kast verhuisd is :oo Dat het goed is gegaan. Nu maar niet meer weer verhuizen. Die krijg je daar vast niet meer weg.

ChantalSmook : lekker kleurtje :D

Sakkia, balen van de beschadiging. Ben overigens wel benieuwd naar de oplossing van je vriendje. Ik heb in de slaapkamer ook een paar plekjes in het laminaat zitten.

Hier ook veel stof, maar dat komt vooral door de hond.

Ons projectje nu is de trap.
De wangen moeten geverfd worden voordat ze de trap komen renoveren.
Deze kleur zwart wordt het. De achterplaten worden bij ons ook zwart.
http://www.upstairs.nl/~uploads/product ... ovatie.JPG

onze trap nu: http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8T33KCN.jpg
We hebben de trap zelf dichtgemaakt. Het was een open trap en met een kleintje in huis vind ik dat voor de woonkamer niet veilig.

Mijn man heeft gister het kozijn toiletraampje geverfd
Afbeelding
Hier is niet heel goed te zien, maar de kleur is rijbewijs roze

De babykamer (had ik nog niet laten zien, inmiddels is de opstelling al wel veranderd)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJBZ3VOB.jpg

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:22

Zie wel leuke dingen voorbij komen hier :)

Ik ben bezig met een kachel om die te plaatsen.. Maar aangezien hij niet in het gat van de oude openhaard past, en de rookafvoer ook te hoog is om door het gat heen te lopen, moet ik stukje uit de muur halen, om vervolgens nieuwe schouw te maken.
Nu zit ik erg te twijfelen wat ik doe.

Heb het nu beetje in stenen uitgezet hoe ik het bedacht had, maar nog zonder kachel erbij, anders blijf ik slepen met dat ding.

Afbeelding

Bij de haard komt dan die kachel voor te staan
Die 2 lagere stukken daarnaast daar had ik 2 vakken voor hout bedacht of 1 grote.
En dan om het hoekje bij die oranje kratjes een boekenkastje, ook met deze stenen.

De stenen doe ik dan tot die plank met die cd's erop, dat lage plankje gaat weg en dan trek ik die hogere plank gewoon door zodat alles op 1 hoogte is.

Goed idee? Of hebben jullie andere ideeën?

Zal ff kijken of ik foto's van de rest van m'n woonkamer kan vinden

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:55

Heb je ook een foto van iets verder genomen? Ik vind het lastig om goed voor me te halen hoe het in jouw kamer zal staan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:57

Ja probeer wat foto's te uploaden maar wil nog niet lukken, momentje :)

Hm ga het morgen wel proberen, photobucket wil niet meewerken..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:59

Ik meld me hier ook even, met een nog vrijwel blanco interieur en niet zo'n creatieve geest. :+

Per 1 november krijg ik de sleutel van mijn appartement.
Ik zit een beetje te dubben over de inrichting, met name het kleurgebruik, van de woonkamer.
De woonkamer is behoorlijk groot (10 bij 4 ongeveer) met aan beide korte zijden ramen. Ik heb witte hoogglans meubels (kast, tv-meubel en salontafel).
Ik wil graag ietwat donkere laminaat (niet té, maar wel echt bruin, niet dat gelige) zodat de witte meubels mooi afsteken.
Verder moeten de muren geverfd worden, waarbij ik zelf dacht aan wit (ik hou van licht :+ ) met één muur in een kleur.
Het lijkt me dan dat de muur achter de tv een kleur moet krijgen, zodat het witte tv-meubel mooi afsteekt. Ik heb nu een soort donkere zandkleur op de muur achter de tv en ik moet zeggen dat ik dat mooi blijf vinden.
Anders zat ik te denken aan iets met een paarse tint. Grijs zou ook kunnen, maar ik ben er nog niet over uit welke kleur het bankstel krijgt, donkerbruin of donker antraciet.

Buiten de witte meubels en donkere vloer ben ik dus helemaal blanco, en ik sta te springen om tips. :D
Ben zelf niet zo creatief/artistiek dus ik moet echt moeite doen om alles mooi op elkaar aan te passen, zodat ik straks thuis kan komen in een mooi huisje.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:36

Wat foto's

Dit is m'n zithoekje, is nu iets meer aangekleed maar meubels staan zelfde nog
Afbeelding

Dit is m'n tv hoekje
Afbeelding

En zo'n kachel komt ervoor te staan
Afbeelding

Dit is mijn BBQ, gemaakt met dezelfde stenen trouwens, daar kijk je op vanuit de huiskamer.
Afbeelding