[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:53

Persoonlijk vind ik siliconen hoesjes mega irritant omdat die niet glijden en dus niet makkelijk in je broekzak gaan. Ik heb dus altijd hardcases gehad.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:04

Thanks! Ik denk dat ik hem sowieso in mijn tas of borstzakje doe, afhankelijk van wat ik bijheb. Het gaat me puur om de beste bescherming, mocht er iets vallen of tegenaan stoten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:35

Ik denk dat silicone beter een stoot opvangt ten opzichte van een hard case. Ik gebruik echter nooit silicone door wat Shiloh onder andere zei: niet fijn in broekzak. Maar ook vind ik silicone snel vies worden, er blijft bij mij altijd van alles aan hangen zoals stofjes en hooi... Ik heb een tijdje een flip case gehad, mijn mobiel was toen ooit uit mijn jaszak gevallen op de betonnen straat toen ik aan het fietsen was, niks kapot! Daarvoor en nu gebruik ik alleen maar een hard case. Hij is helaas al meerdere malen gevallen maar nog nooit iets kapot geweest! alleen wat beschadigingen aan het beschermfolie op t scherm, maar daar heb ik er thuis gelukkig genoeg van liggen en kan ik zo vervangen! Voor mij altijd een hard case en anders een fijne dunne flip case! :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:36

Shiloh schreef:
Ik dek niet dat dat op hotmail zelf zit, maar in de instellingen van je mail programma eigenlijk.

Hm, dan moet ik daar ook nog eens extra gaan zoeken. Misschien heb ik er gewoon al zoveel keer over gekeken :+

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:05

Ik heb een ipad, maar is daar eigenlijk ook een antivirus op nodig? Heb gekeken in de appstore, maar kan daar niets vinden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:16

Ik heb voor mijn iphone een leren flip case (de flip is leer met karton erin en het stukje waar de telefoon in zit is hard plastic). De flip case gebruik ik als hij in mijn tas gaat. normaal heb ik gewoon een hard plastic hoesje en een screencover op het scherm. dat plastic hoesje heeft zijn leven al een paar keer gered.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:53

Iemand een beetje verstand van hoe iMessage werkt? Ik kom er namelijk niet helemaal uit.

Ik heb iMessage zowel op mijn iphone als op mijn ipad. Nu wil ik graag dat als mensen een imessage naar mijn telefoon nummer sturen dat ik het op de iPhone ontvang, en dat wanneer ze het naar mijn email adres sturen dat ik het dan op de iPad ontvang.

Echter, dacht ik het nu goed te hebben ingesteld, maar ik krijg nog steeds iMessages die naar mijn email adres worden gestuurd ook op mijn iPhone. En mijn reacties die ik op de iPad terug stuur krijg ik ook op mijn telefoon te zien. Ik snap niet hoe dat zit.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:57

Is dat niet omdat t via 1 Apple id gaat?
Bij instellingen onder berichten staat via welke manier mensen je kunnen bereiken, volgens mij is dat hetzelfde op je iPhone en iPad omdat t 1 id is op 2 apparaten.
Als mijn moeder me bijv FaceTimet via haar iPad naar t emailadres van m'n vriend ( die staat ingelogd op onze iPad) gaat ook z'n telefoon af.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:04

Je kan t inderdaad gewoon aanpassen bij instellingen! Bij mij ging t eerst ook alleen via mn email (op iphone) maar heb t aangepast zodat t via me mobiele nummer gaat :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:51

Maar op mijn iPhone staat alleen mijn mobiele nummer ingesteld bij zenden en ontvangen, en op mijn ipad alleen mijn email, en toch komt dat voor de ipad binnen op beide.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:14

Weet iemand of je bij Gamecenter die 'uitdagingen' ook uit kunt zetten? Heb al even gezocht, maar ik kan de instellingen van GC helemaal niet vinden.. :\

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:51

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:44

Hoi allemaal,

Ik had al wat rondgezocht op internet en op bokt maar kon nog niet echt een antwoord vinden wat aansloot op mijn vraag.
Omdat m'n huidige mp3 speler het nu echt aan het opgeven is (batterij super snel leeg, 8 gb is te weinig geheugen voor mij, krakend geluid, reageert heel erg op m'n mobiel als die bij elkaar in de buurt zijn) wil ik een Ipod Touch kopen. Alleen ik twijfel tussen de 4de generatie en de 5de. Op internet heb ik al wel gelezen dat de 5de generatie een stuk beter is dan de 4de, maar de prijs is ook een stuk hoger dan generatie 4. Daarnaast is de 5de generatie alleen in 32 gb of 64 gb, terwijl 16 gb ook goed zou zijn voor mij. Hebben jullie ervaringen met een van beide of beide? Wat is jullie mening over de Ipods?

Welke zouden jullie mij aanraden? Ik luister vooral een heleboel muziek, maar ik heb geen smartphone (wel een Nokia die kan whatsappen :P) dus hij moet de plaats van een smartphone in kunnen nemen.

Alvast bedankt! :) Marianne

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:46

helluup!!!!!
ik begin ondertussen lichtelijk gefrustreerd te raken :=
ik krijg met geen mogelijkheid meer liedjes op mn ipod.
als ik wil synchroniseren doet ie dat maar er komen geen liedjes meer op mn ipod, hij blijft leeg.
ik ben nu in staat om dat ding gewoon weg te gooien := :=
iemand bekend met dit probleem??

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:34

xMarianne schreef:
Hoi allemaal,

Ik had al wat rondgezocht op internet en op bokt maar kon nog niet echt een antwoord vinden wat aansloot op mijn vraag.
Omdat m'n huidige mp3 speler het nu echt aan het opgeven is (batterij super snel leeg, 8 gb is te weinig geheugen voor mij, krakend geluid, reageert heel erg op m'n mobiel als die bij elkaar in de buurt zijn) wil ik een Ipod Touch kopen. Alleen ik twijfel tussen de 4de generatie en de 5de. Op internet heb ik al wel gelezen dat de 5de generatie een stuk beter is dan de 4de, maar de prijs is ook een stuk hoger dan generatie 4. Daarnaast is de 5de generatie alleen in 32 gb of 64 gb, terwijl 16 gb ook goed zou zijn voor mij. Hebben jullie ervaringen met een van beide of beide? Wat is jullie mening over de Ipods?

Welke zouden jullie mij aanraden? Ik luister vooral een heleboel muziek, maar ik heb geen smartphone (wel een Nokia die kan whatsappen :P) dus hij moet de plaats van een smartphone in kunnen nemen.

Alvast bedankt! :) Marianne

Het grootste verschil tussen de 4e en de 5e generatie is het scherm. De 5e generatie heeft een 5 inch Retina scherm met een hoge schermresolutie, tegenover de 4e generatie met een 3,5 inch LCD scherm met een iets lagere resolutie. En het verschil in opslagruimte natuurlijk. :j Dus als je aan 16 GB genoeg hebt en je vindt een LCD-scherm goed genoeg kun je gewoon voor de 4e generatie gaan hoor, is een goed apparaat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:36

Jilletje schreef:
helluup!!!!!
ik begin ondertussen lichtelijk gefrustreerd te raken :=
ik krijg met geen mogelijkheid meer liedjes op mn ipod.
als ik wil synchroniseren doet ie dat maar er komen geen liedjes meer op mn ipod, hij blijft leeg.
ik ben nu in staat om dat ding gewoon weg te gooien := :=
iemand bekend met dit probleem??

En de liedjes staan wel in je iTunes bibliotheek? Heb je 'muziek' aangevinkt in je iTunes binnen de gegevens van je iPod?
Anders eventueel je iPod uitzetten, vergrendelen en ontgrendelen en daarna resetten (middelste knop en menu knop zo'n 5 seconden ingedrukt houden) en het dan nog een keer proberen, misschien dat dat werkt. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 02:58

Ik heb eindelijk besloten GarageBand aan te schaffen en ik zit me er al de hele avond bijzonder goed mee te vermaken. Dat had ik veel eerder moeten doen.

Ik zing nogal graag, en vind het super leuk om dueten te doen en nu kan dat eindelijk met mezelf. Haha, een eerste poging (nog vol met foutjes) is af. Voor wie het geinig vind om te luisteren, dit is een link op dropbox waar je het audio bestandje kan vinden: https://www.dropbox.com/s/wjf8qr4tlx0qx ... %29%20.m4a

Ik weet nu absoluut zeker dat ik bij thuiskomst in Nederland een iRig Mic ga aanschaffen. Een microfoon speciaal geschikt voor apple apparaten, die erg goed recenties krijgt. Whieeeh, nu al zin om mee aan de slag te gaan.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:43

Ja heb ik allemaal gedaan!
Ik denk dat er ergens een fout in de ipod zit, ga binnekort ff naar een icentre

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:15

Een long shot, maar ik probeer het toch: ik heb een 3G, waar geen whatsapp meer op kan worden geinstaleerd. Is het wel mogelijk om een ander programme te instaleren wat met whatsap werkt? Dus dat ik berichten kan sturen naar mensen die whatsapp hebben, terwijl ik een ander, nog wel te downloaden programma heb?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:19

Nee. De beste optie is om je iPhone te jailbreaken.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:21

Jailbreaken? Ik ben echt een iphone noob :P Gaat de kwaliteit dan achteruit? Hij is van marktplaats, dus garantie heb ik toch niet. Kan je zoiets zelf doen, en waarom werkt whatsapp dan wel?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:24

Omdat je dan niet meer vast zit aan de eisen van Apple, maar ook apps kunt installeren die niet door apple zijn goedgekeurd. IS te veel om uit te leggen. Ik zou zeggen, zoek even op google. Met name op wikipedia staat vrij veel uitgelegd.

Waar en hoe weet ik niet, ik heb nog nooit gejailbreaked.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:27

Evengoed bedankt!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:19

Shoot, ik heb even gekeken, en ook met jailbreaken kom ik er niet. IK heb namelijk geen oude versie van whatsapp op mijn computer of apple id staan :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:22

die is vast wel ergens te downloaden toch. als die eenmaal is gejailbreakt, zit je ook niet meer vast aan de app store.