E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:22

Net calibre geïnstalleerd en nu ebooks erin zetten, wat gaat dat handig! Je kan gewoon een map aanklikken en dat pakt het al die bestanden.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:26

Yep, mensen zijn er niet voor niets zo blij mee. Heerlijk programma.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:28

Ik zit hier met een :D de boeken in Calibre te zetten.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:50

Kijk zo hoort het, zo zou eigenlijk alles in t leven moeten gaan, hihi.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:20

Dat zou heel fijn zijn. Heb nu 80 boeken erin gezet. Wanneer ik straks de ereader heb en aansluit, krijg je dan gewoon een linkje in Calibre daar naartoe? Ik kan het nu namelijk nergens vinden..

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:30

Nee je moet calibre zelf openen en dan kan je gewoon boeken naar de verwisselbare schijf (opslag e-reader) slepen, net zoals je op de pc iets van de ene map naar de andere versleept.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:33

Of rechtsklik op boek of serie boeken en dan 'verzend naar apparaat.'

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:35

Vandaar dat ik die knop nergens kon vinden, ga ik dat doen, bedankt!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:07

Net gekregen :):) nu aan de oplader.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:31

De ereader ging automatisch aan, nu zie ik in het beeldscherm en boekje dat ik kobosetup moet bezoeken en downloaden en wanneer ik op de beeldscherm klik gebeurt er niks. Heb ik de kobosetup nodig wanneer ik Calibre wil gebruiken en klopt het dat de beeldscherm niks doet wanneer ik erop druk? Links bovenin staat trouwens verbonden en opladen. Ik ben op de computer naar kobosetup gegaan en daar moet ik het installeren op de computer maar ik heb calibre al dus ik begrijp het niet echt meer.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:08

Ging hij echt aan? of maakte hij contact om op te laden? Als hij echt aan gaat dan vraagt je reader zelf om verbinding met internet om te kunnen starten. Dat moet je wel eerst doen. Kan via wifi, kan via je computer, wat je fijn vindt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:12

Dat heeft hij inderdaad gedaan, ik heb het via de computer gedaan. Sindsdien doet hij niks meer. Kan er niet op klikken of wat. Er staat alleen dat ik kobosetup moet installeren alleen wil ik calibre gebruiken en daar staat niks over in het boekje (logisch). Ik heb de boeken vanuit calibre in de map van Kobo gesleept maar heb geen idee hoe het verder moet, kan iemand me helpen? :)
Edit; wanneer ik op Naar apparaat sturen druk krijg ik te zien; kobo database niet ondersteunt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:21

Maar je kobo zal toch eerst klaar gemaakt moeten worden om te gebruiken, daar is die setup voor. Heeft verder niets met het wel of niet gebruiken van calibre te maken... Eerst moet je kobo werken, en dan kan je er boeken op gaan zetten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:25

Dank je, dat wist ik niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:39

Net de setup geinstalleerd en ik zie in de map van Kobo dat er boeken in staan maar wanneer ik de boeken van Calibre naar apparaat wil sturen krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding namelijk; kobo database versie niet ondersteund.. De stekker zit wel in de computer en is verbonden- help! :=

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:03

C_arola schreef:
Net de setup geinstalleerd en ik zie in de map van Kobo dat er boeken in staan maar wanneer ik de boeken van Calibre naar apparaat wil sturen krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding namelijk; kobo database versie niet ondersteund.. De stekker zit wel in de computer en is verbonden- help! :=

Heb je de laatste versie van Calibre gedownload (1.3.0)? Die melding krijg je als je Kobo voorloopt met firmware op Calibre. Het kan zijn dat jouw kobo heel erg up to date is. Dan zit er niets anders op dan even te wachten tot Calibre bijgewerkt is. Dat gebeurt echt wekelijks.

Edit: Je kobo moet eerst de firmware downloaden! Dus eerst op wifi inloggen en synchroniseren of het kobodesktop programma downloaden op je pc en daarna je kobo via dat programma setuppen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:08

Tilmar schreef:
C_arola schreef:

Heb je de laatste versie van Calibre gedownload (1.3.0)? Die melding krijg je als je Kobo voorloopt met firmware op Calibre. Het kan zijn dat jouw kobo heel erg up to date is. Dan zit er niets anders op dan even te wachten tot Calibre bijgewerkt is. Dat gebeurt echt wekelijks.

Edit: Je kobo moet eerst de firmware downloaden! Dus eerst op wifi inloggen en synchroniseren of het kobodesktop programma downloaden op je pc en daarna je kobo via dat programma setuppen.

Dit heb ik als het goed is gedaan maar ik blijf de melding krijgen.

Edit; slim, moest alleen ontkoppelen. Alleen heb ik geen idee hoe ik de boeken vanuit Calibre kan synchroniseren..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:03

Ik heb eindelijk een oplader (Samsung van m'n tablet) gevonden waar ik m'n e-reader (Sony) mee op kan laden!
Batterij hield het steeds minder lang uit en ga binnenkort op vakantie, dus zat me al wat zorgen te maken.
Nu kan ik hem gewoon opladen! Zo blij! :):)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:04

Fijn :)

Het laatste is mij nog niet gelukt, moet het via kobo doen maar ik heb nu wel 156 boeken erop staan dus ik ga op korte termijn lekker lezen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:29

Ereader gisteren geprobeerd en het is erg fijn, had de neiging om telkens een pagina letterlijk om te slaan :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:11

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:48

Zo'n kabel zat erbij, hiermee heb ik het aangesloten aan de computer.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:57

Hoi, ik zit even met een probleem met die nieuwe update van Kobo. Als ik in mijn bibliotheek zit, dan kan ik niet op de achterkant van de boeken kijken. Raaaaaaaaaar, dit is toch iets wat standaard altijd zou moeten kunnen lijkt mij. Geen idee ook hoe ik boeken moet verwijderen die ik al gelezen heb. Of hoe ik gehele boekenkasten kan verwijderen. Snap er geen drol meer van. Niet blij met de nieuwe update!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:16

Mandyy schreef:
Ik heb eindelijk een oplader (Samsung van m'n tablet) gevonden waar ik m'n e-reader (Sony) mee op kan laden!
Batterij hield het steeds minder lang uit en ga binnenkort op vakantie, dus zat me al wat zorgen te maken.
Nu kan ik hem gewoon opladen! Zo blij! :):)

Toch niet zo blij! Toen ik voormeld bericht plaatste was m'n ereader helemaal opgeladen en vandaag voor het eerst weer gepakt om te lezen.. Helemaal leeg! ;(
Snap er niets van! Nu weer aan het laden, morgen testen.. Anders maar snel een nieuwe aanschaffen want wil m'n vakantie niet zonder reader weg! :\

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:32

Balen..
Hier al veel gebruik gemaakt van de ereader en ik heb maar 1 nadeel opgemerkt; het heeft geen klok waardoor ik de tijd vergeet en erg lang blijf lezen 's avonds :D