Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:07

De zoetstoffen inderdaad, dat is niets meer dan een suikervervanger waardoor je de behoefte aan suiker in stand houdt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:09

aspartaan en zo dan denk ik?

dat wil ik in ieder geval minder gaan drinken. Ik lust wel graag die cassis limonade van karvan cevitam. Daar zitten alleen
onwijs veel calorieen in.

Hier zit wel een onwijze kostenpost dus minder frisdrank gaat wel schelen. Wij hebben alleen een Deen en een Aldi in de
buurt. Ook een spar maar die is helemaal duur.

iemand ervaring met sap van de aldi?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:11

Ik kan/kon niet minderen.... doordat je dan af en toe suiker eet, blijf je die behoefte constant houden en is het zo moeilijk om te minderen. Dat heb ik wel geprobeerd maar daar ben ik niet zo goed in :+
Vandaar de keuze om het helemaal niet meer te doen, daarmee neemt op den duur de suikerbehoefte af. Ik hoop dat ik op termijn zo weinig behoefte eraan heb dat ik makkelijk af en toe suiker kan nemen.

Overigens ben ik ook niet heel streng hoor, ik ben gewoon gestopt met sap, fris, koek, snoep, zoet broodbeleg en toetjes. Maar ik bekijk niet elk potje of er suiker in zit.
En inmiddels ben ik nog minder streng dan in het begin, dus als ik met vrienden uit eten ben dan wil ik best mee doen aan een toetje :)

Mri

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:18

Ik ben ook drastisch geminderd met suiker.
Ik drink eigenlijk alleen thee (van zonnatura), koolzuurhoudend water en water
Gister bleven mn schoonouders toevallig eten, dan haal ik een paar blikjes cola light in huis (van een fles moet ik teveel weg gooien) en heb ik voor mezelf een blikje gewone cola genomen. Normaal vond ik dat echt lekker, maar nu smaakt het me gewoon niet meer :n

K ga dus maar weer gewoon terug naar de thee, koolzuurhoudend water en water.

Toetje sla ik eigenlijk altijd over, melk producten gaan niet altijd goed en fruit gaat eigenlijk altijd fout.
Ik sla dat toetje wel over, dan krijg ik er ook geen spijt van

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:22

Maar dan heb je dus helemaal niets meer over. Ja brood, water, thee en avondeten.

dat hoeft nu ook weer niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:25

Bij AH is nu een nieuwe aanmaaklimonade ( die is 2.69) en die is zonder suiker
Ik heb hem gekocht om te proberen (ben even de naam kwijt, iets met een f...)
Hoe minder suiker, hoe minder behoefte je er aan hebt.
Ik drink alleen light en eigenlijk vooral water en thee en soms verse sappen
Laatst bijgewerkt door ravellie op 26-02-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:27

Ik ben wel heel benieuwd naar jouw dagmenu dan Mri :) Bij mij gaat zuivel en fruit met mate goed, maar ook niet in overvloed en ik moet letten op welke vorm/soort. Ik ben wel een beetje zoekende naar variaties.

Overigens heb ik nu dus wel vaak perssinaasappelen in huis, vers geperst sap zonder toevoegingen is heerlijk :9

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:30

die suikervrije limonade vond ik zo vreselijk smerig := dan houd ik het wel bij thee haha
in de zomer is water ook lekker met schijfjes citroen of komkommer :9

zoetstoffen zijn in wezen net zo slecht als suikers en inderdaad het is verslavend
ik snak zo heel af en toe naar cola, dan haal ik een flesje/blikje en dan ben ik weer even voor weken blij haha

ik maak ook graag smoothies, dus allerlei fruit in de blender en klaar! doe ik meestal 's avonds, dan heb ik geen behoefte aan snoep/koek/chips want ik zit vol van 2 glazen sap :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:32

ik mijn geval ongeveer wel ja, al is dat niet helemaal waar.
Met quinoa kan je veel afwisselen met je brood enzo, en salade voor lunch is ook weer is iets anders.

Fruit moet ik echt heeeeel erg mee oppassen, alle cirtusvruchten gaan goed (en dat eet ik dan ook wel).

Als ik een keer geen zin heb om te lunchen oid dan kijk ik in de koelkast en vriezer wat ik nog aan groente heb en dan gooi ik dat in de sapcentrifuge. Niet bepaald goedkoop, maar wel gezond ;)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:33

Maak je dat van alleen fruit of doe je daar ook nog iets van yoghurt oid bij Marley?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:37

Richtje schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar jouw dagmenu dan Mri :) Bij mij gaat zuivel en fruit met mate goed, maar ook niet in overvloed en ik moet letten op welke vorm/soort. Ik ben wel een beetje zoekende naar variaties.

Overigens heb ik nu dus wel vaak perssinaasappelen in huis, vers geperst sap zonder toevoegingen is heerlijk :9

Smorgen thee met 2 crackers (meestal met een plakje kipfilet en de ander met een plakje komkommer oid. Soms met appelstroop :o )
dan nog meer thee, thee, thee, sinasappel tussendoor
Lunch is meestal salade met een cracker, of quinoa (bv met kaneel)
Dan nog meer thee, en een flesje sparood
en avond eten is vaak gewoon aardappels groente vlees.
Rijst vervang ik ook voor quinoa (rijst vind ik ook gewoon niet lekker :o )

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:38

Richtje schreef:
Maak je dat van alleen fruit of doe je daar ook nog iets van yoghurt oid bij Marley?

met vers sinasappelsap <3 <3

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:42

Mri schreef:
Richtje schreef:

met vers sinasappelsap <3 <3

:9

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:45

alleen jammer dat ik dan echt 2 of 3 dagen buikpijn heb en onder de uitslag zit :')
Ik deed er dan altijd nog een schepje zemelen doorheen. Vult meer, je krijgt extra vezels binnen en je proeft er niks van :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:47

Mri schreef:
Smorgen thee met 2 crackers (meestal met een plakje kipfilet en de ander met een plakje komkommer oid. Soms met appelstroop :o )
dan nog meer thee, thee, thee, sinasappel tussendoor
Lunch is meestal salade met een cracker, of quinoa (bv met kaneel)
Dan nog meer thee, en een flesje sparood
en avond eten is vaak gewoon aardappels groente vlees.
Rijst vervang ik ook voor quinoa (rijst vind ik ook gewoon niet lekker :o )

Crackers vind ik dan weer te ongezond :o En ik eet vegetarisch dus dat bemoeilijkt het wel wat :+

Ik begin nu om 6.30 met brinta zonder suiker (maar daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken)
Dan rond 10.00u een bakje arla yoghurt
De lunch donkerbruin brood met kaas of ei oid
Rond 15.00u kiwi of grapefruit en soms een tuinkruiden bouillon
Avondeten pasta/aardappel/rijst met veel groenten en een vleesvervanger

Maar heb gister andere inkopen gedaan dus wil deze week eens testen met
's Ochtends yoghurt met kiwi
Rond 10.00u een boterham
Lunchen met een pasta of rijstsalade met heel veel groenten en weinig rijst/pasta
Rond 15.00u nog een boterham met de bouillon evt
En dan avondeten gewoon hetzelfde als nu

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:47

Mri schreef:
alleen jammer dat ik dan echt 2 of 3 dagen buikpijn heb en onder de uitslag zit :')
Ik deed er dan altijd nog een schepje zemelen doorheen. Vult meer, je krijgt extra vezels binnen en je proeft er niks van :)

Dat is nog wel een goede :j

Sinaasappels kan ik gelukkig wel tegen!
Maar appel/peer/perzik/kers en dat soort vruchten hoef ik ook niet te proberen :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:54

Ik eet wasa crackers, de volkoren, lichtgewicht (100% volkoren) of ??? geen idee welke. In ieder geval uitgezocht op het hoogste volkoren percentage :')

Bij bij gaat zoiezo mis: Kiwi (dikke tond + dikke keel + onwijze uitslag), aardbei, framboos, banaan, perzik, abrikoos, bessen, bramen , guave ananas, nectarine, peer, mango, kwini en alle andere veel voorkomende fruitsoorten die ik vast vergeten ben :+

wat nog wel redelijk gaat: appel (al moet ik echt niet meer dan 1 kleine appel per dag eten, en om de dag is beter dan elke dag), lychee en ramboetan

En wat zoiezo goed gaat zijn citrusvruchten en granaatappel.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:10

simongek schreef:
En moet het dan niet eerst ontdooit zijn voordat ik het opwarm.

nee, kan je zo in een pannetje mikken. of in een bakje met een beetje water 6-7 min. in de magnetron. dan is het gaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:32

Nicolletje schreef:
Het is me opgevallen in Frankrijk, dat het erg uitmaakt waar je je boodschappen doet. Hoe toeristischer, hoe duurder, lijkt wel.
Onderaan de berg van een bekend wintersport dorp is het dúúr, maar bovenaan nog veel duurder. Terwijl de supermarkt in the middle of nowhere (bij wijze van) ineens erg betaalbaar blijkt te zijn.
Wat mij altijd opvalt in Frankrijk (en België) is de enorme, enorme keus die je er hebt.
Echt zo veel meer dan hier...

Ik vind het juist altijd tegenvallen in belgië.. qua ontbijt granen en qua zuivel althans :=

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:52

Als kind moest ik ook een tijd van de suiker af, sindsdien gebruik ik wel minder, maar de behoefte is er wel hoor.

Tegenwoordig is is van alles te veel, teveel suiker, teveel zout, teveel dit en dat, je wordt er moe van.
Enige wat ik slecht kan verdragen is vet.
Na een keertje patat of wat merk ik dat ook meteen :(

Als je er echt niet tegen kan snap ik dat iemand ermee mindert of probeert geheel te stoppen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:11

Rebeccaa schreef:
Ik vind het juist altijd tegenvallen in belgië.. qua ontbijt granen en qua zuivel althans :=

Mijn ouders hebben een weekendhuisje in Lommel... Die vinden het assortiment veel beter. Maar die kopen dan net geen zuivel en ontbijtgranen...

Wat iemand hier eerder zei over het vlees zou ook wel eens waar kunnen zijn (dat we het beste vlees exporteren en genoegen nemen met de overgebleven restjes)
Mijn vriend woonde eerst in Lisse (bij de keukenhof/ bollenstreek) en ik zei ook altijd: de beste bloemen worden zeker ergens anders heen gebracht? :')

Op de huishoudbeurs weer het een en ander lopen proeven, maar ik kwam om van de dorst elke keer! Dan merk je gewoon dat die Knorr, Maggi, Struik en andere maaltijden bomvol zout zitten als je dat niet meer gewend bent!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:13

Richtje schreef:
Maak je dat van alleen fruit of doe je daar ook nog iets van yoghurt oid bij [***]?

nope, enkelt fruit
wat er vandaag in ging:
5 geperste sinaasappelen
2 peren
5 mandarijnen
1 banaan

daar hadden we ieder 2 flinke glazen van :)
dat van de zemelen vind ik ook een goed idee! heb ik ook nog liggen

ik ga dinsdag even flink shoppen (verjaardagsgeld) en wil dan nieuwe keukenmachines, sapcentrifuge klinkt ook goed! al weet ik niet of ik snel groente daarin zal doen...
maar appels ofzo..... :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:20

Ik heb wel 5 blikjes cola en 3 blikjes alcohol vrij bier gedronken bij de huishoudbeurs haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:32

marley dat is wel erg veel fruit wat er zo op een dag doorheen gaat!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:36

moest op ;)
de boel had anders weggegooid moeten worden
en dit doe ik graag zo 1 a 2x (of vaker) per week, vult mijn maag goed en bevat veel vitamientjes
ik ben niet zo'n fruit eter dus dit is wel goed voor mij haha