Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:22

mooie rolgordijnen!!! Ik heb ze in de keuken en ben er helemaal verliefd op!
ziet er mooi uit allemaal!
Ik moet nog steeds foto's maken van hoe we nu alles hebben gedaan! Zaterdag is de badkamer klaar dus ik zal zondag eens foto's maken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 06:41

Woooooow Cruesli wat gaan jullie snel!
Het ziet er echt super uit allemaal!
Hebben jullie die rolgordijnen met dat gaas ertussen?

Ik ben woensdag aangenomen :D *\o/* .
Zo raar haha, zondag zat ik m'n brief te schrijven, maandag gebracht en gebeld, dinsdag gesprek en woensdag aangenomen :+ .
Ik mag 1 september beginnen!
Maandag een gesprek met huidige werkgever omdat ik daar een jaarcontract heb tot 1 november..
In principe mag ik tussendoor niet opzeggen, doe ik het wel zit er een fikse boete aan vast := ..
Zie dus erg op tegen het gesprek.. Hopelijk loopt het goed af!

Verder is gisteren de stucadoor geweest bij ons! Het plafond in de badkamer is klaar, vanmiddag gaan we beginnen met afmonteren. Hopelijk komt de elektricien morgen even de vloerverwarming, spotjes en spiegel met licht aansluiten. En maandag of dinsdag komt de loodgieter de kranen van het badmeubel en de thermosstaatkraan, wc en radiator afmonteren/ophangen.
Wij doen vandaag de douchedeuren, wc accesoires, kast en het badmeubel, zal er ook al anders uitzien :+

De woonkamer is mooi zalmroze door de voorstrijk :)) Over een week of 4 komen ze stuccen :D
Ook alle kozijnen zitten erin en de nieuwe deuren zijn er, alleen nog deurklinken kopen! :)

Wel raar straks.. Enige wat we nog kunnen doen is 2 kozijnen beneden in de grondverf, binnenkant achterdeur in de grondverf en de trapkast afkitten en een kozijn boven aflakken.. :=
Verder moet alles gedaan worden door vakmensen en het is wachten tot de stucadoor klaar is :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 06:57

Cruesli, wat een mega keuken! Ben benieuwd hoe alles er af uit ziet :)
Destino, gefeliciteerd! Heb je rechtsbijstand? Volgens mij mag je volgens de wet namelijk maar 1 maand opzegtermijn hebben bij een jaarcontract!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:06

Heb even gegoogled. Het mag dus wel. Je werkgever kan.bij het kantongerecht een schadevergoeding eisen van jouw salaris x het aantal maanden dat je nog zou moeten werken volgens contract. Succes in ieder geval :) hopelijk komen jullie er gewoon uit!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:37

@Cruelsi, i like your gordijnen :j heb ze nu zelf ook in het wit, geweldig!!! Daar ga je echt geen spijt van krijgen :n op ons kantoor hebben wij ze in het zwart hangen

@Lilytjuh erg benieuwd naar jullie eindresultaat!

@Destino, gefeliciteerd met je nieuwe job!
Heb je met je nieuwe werkgever gesproken over die boete :?

@Mootje levertijd valt toch best mee als je bedenkt dat er vakantie tussen zit!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:07

Mootje, bedankt voor het zoeken! Lief van je!
Ga maar 2 maanden eerder weg, dus ben benieuwd hoe hoog de boete kan zijn :=
In mijn contract staat 1000 euro per maand en dan nog de werkelijk geleden schade er bovenop :?
Ik vind het een absurd bedrag!!

Miep, ja heb het erover gehad, mijn nieuwe werkgever gaat het bedrag in een keer voor mij aflossen.
En dan komt er een regeling dat het de eerste x maanden van mijn brutoloon ingehouden wordt.
Is dus wel voordeliger, fiscaal gezien! :)
En ik ga er heel erg op vooruit qua loon, dus als er bruto 500 per maand ingehouden wordt dan verdien ik nog meer dan nu. :)

Hoe is het afgelopen met je vloer, heb je die nieuwe pakken al?

Zou ik eerst de badkamer schoon moeten maken voor alles opgehangen wordt? :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:13

Ik zou wel schoonmaken voordat er dingen worden opgehangen :j Als alles eenmaal hangt is het moeilijker schoon te maken en met kitten is een schone ondergrond wel fijn!
De geleden schade kan volgens mij alleen via de rechter worden vastgesteld / afgedwongen.

Miep, Dat is ook wel zo, maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, wil ik het meteen ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:13

@Destino, wil je nieuwe werkgever jou niet zo graag hebben op deze termijn dat hij de boete overneemt en kwijtscheld :? Niet geschoten is altijd mis *D

Mijn man gaat er vanmiddag heen, dus ben benieuwd!
Heb gisterenavond nog wel tegen hem gezegd dat we wel moeten proberen om 1 of andere compensatie te eisen ook al is het nu de juiste vloer ;) kost toch weer tijd om erheen te rijden en weer te gaan in en uitladen

Uhm dat is een goeie, bij ons op de zaak hebben ze toen wel eerst alles schoongemaakt en daarna pas de spullen gemonteerd. Daarna moet je uiteraard wel weer schoonmaken, stof e.d. maar altijd minder dan je eerste schoonmaak ;)

Wij hadden gisterenavond voor het eerst een meningsverschil over het nieuwe huis :S
En ik vrees dat ik de verliezende ben in deze -O-

Edit aanvulling op Mootje, voor het kitten MOET de ondergrond schoon zijn!

Ha ha ha :') ik herken dit :7

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:16

Ojee, Wat voor discussie ben je aan het verliezen?
Spannend wat betreft de vloer!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:25

Over de gang....... -:(-

Wij willen bij dat metallic muurtje de side table plaatsen met hierop allemaal foto's van dierbaren die we verloren zijn. Ik heb weken lopen denken over een tekst voor op de muur, dat wilde we graag.
Heb ik wat bedacht........... wil die vent het niet meer -O-

Ik heb ooit een heel mooi ding ontworpen voor aan de muur, we noemen het de sleutelmuur.
Foto heb ik in het erste topic ooit geplaatst.
Een grote vierkant rvs plaat met hierop 4 vierkante houten blokken met haken voor je sleutels.
Nu past hij straks wat betreft kleur niet meer in de gang, maar ik heb altijd gezegd dat ding hou ik voor de rest van mijn leven, dus ik wilde de houten blokken gaan schilderen in de huidige gangkleuren...... wil die vent hem niet meer ophangen -:(- past niet meer in de nieuwe woning volgens hem ^)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:28

Mannen ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:38

Wat moet je ermee :=

Overigens mijn broertje was woe avond in onze nieuwe woning.
Beetje achtergrond info, wij kunnen totaal niet met elkaar overweg, al sinds zijn geboorte water en vuur
Die zei tegen mijn vent, 1 ding moet ik zeggen, smaak heeft mijn zus wel.....
Dat is echt een heel groot compliment *D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:38

mannen......
misschien nog even geduld hebben en af en toe weer laten vallen.... werkt bij de mijne altijd ;) (ssshhhtttt niet tegen em zeggen want dan werkt het trucje niet meer hahaha)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:41

Wat lief van je broer :)
Mar :j

Miep, dat heb ik trouwens met mijn moeder. Kan absoluut niet met haar door één deur en zij toen ze mijn huis zag: Hier kan ik wel wonen. Ik was in staat om per direct alles de deur uit te doen :+ Ik woon hier nu drie jaar en ze is 3x geweest ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:45

Dat gaat niet werken :n hij is altijd heel standvast...........
Dit is echt de allereerste keer dat wij het niet eens zijn met elkaar!
Meestal geeft hij mij gewoon mijn zin maar in dit geval denk ik dat het anders gaat uitpakken >;)

:)* ik bedenk net dat ik iets achter de hand heb om eventueel mee te onderhalen _O-

OMG echt Mootje, wat erg :o
Ik spreek mijn moeder minstens 1 x per dag en natuurlijk kan ik haar af en toe wel schieten en onlangs heb ik een hele zware periode gehad, maar toch ik zou niet zonder mijn moeder kunnen........
Met mijn schoonouders heb ik het gelukkig ook heel goed getroffen, mijn schoonmoeder had zomaar mijn echte moeder kunnen zijn!
Mijn ex schoonouders zijn ook nooit bij ons thuis geweest, 1 x toen wij aan het klussen waren en toen liepen ze de boel af te zeiken en daarna nog 1 x met een verjaardag verder nooit! Zelf waren ze altijd bij jan en alleman aan het klussen en toen wij dat huisje kregen waren ze druk met iemand anders zijn verbouwing

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:47

De oplevering van mijn nieuwbouwhuis was 5 maanden later en mijn ouders waren op vakantie... ^) Vriendje (niet om mee samen te wonen) zat toen in het buitenland... Heb alles in mijn eentje gedaan!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:58

Miep, jawel dat willen ze wel, alleen omdat ik bruto zoveel per maand omhoog ga, hebben ze zoiets van dat ik de boete dan zelf maar weer af moet betalen, omdat ik anders tot november een laag salaris had gehouden.. Had het namelijk al wel geprobeerd
Dus opzich kan ik me er wel in vinden, ben allang blij dat ik werk heb in de buurt :+

En wel een compliment van je broertje!

hopelijk lukt het nog met onderhandelen!

Mootje, wel erg zeg van je moeder.. :oo
dat is gewoon maar 1x per jaar!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:59

OMG dat meen je niet......

Ik ben erg blij dat ik hele handige ouders heb en mijn broertje is gelukkig ook handig.
Verder doen wij het normaal gesproken zonder ander mans hulp.
Af en toe iemand even om helpend handje vragen maar verders niet
Alleen dit maal hebben wij het schilderwerk uitbesteed, de vloer word door andere mensen gedaan en verder doen wij het met hulp van mijn en zijn ouders.

Met verhuizen straks willen we ook niet teveel mensen om hulp vragen, dan duurt het maar wat langer maar hou je wel overzicht en rust in de tent

@Destino, aha op die fiets :Y)

http://www.wonenonline.nl/interieur/11/ ... welen.html ga ik gebruiken om een mooi onderstel van te maken voor de eet en drink bak van mijn kat <3

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:07

Mootje dat is wel erg zeg dat je alles alleen moest doen :oo

Zonder hulp van mijn vader was het bij ons echt niets geworden.. :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:09

hihi mijn moeder is hier nog nooit geweest..... maar ja daar heb ik dan ook al een jaar of 7 geen contact meer mee.....
heb wel hele lieve schoonouders die ik ondertussen zo'n beetje als mijn ouders ben gaan zien :)

gewoon gebruiken Miep, chanteren die boel ;)
als je het verhuizen goed voorbereid kun je inderdaad beter niet teveel mensen in de buurt hebben, nergens voor nodig :) loopt in de weg, gaat steeds vragen stellen waar alles hoort enz.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:11

Ik had bijna niets te verhuizen :+ Alles was nieuw, op één kast en bed na.
Mar, Wel fijn dat je het zo goed met je schoonouders kunt vinden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:17

@Maley fijn dat je iig wel een hele goede band hebt met je schoonouders!
Dat is echt ontzettend fijn, ik zie die van mij ook een beetje als mijn ouders
Mijn vent zijn vader is overleden, volgend jaar ga ik samen met mijn vent de Alphe du 6 doen voor zijn vader, terwijl ik de beste man nooit gekend heb....... zo goed voelt het!\
Mijn schoonmoeder en stiefschoonvader hebben vandaag 6 jaar verkering, ik kwam hem vanmorgen al tegen hij ging een boeket rozen halen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:25

hier ook weinig te verhuizen, ook alles nieuw.
Bed, ikea vakkenkast en al het keuken/badkamerspul heb ik in dozen meegenomen. In 1 rit met de bus van mijn vader + aanhangwagen voor bed en kast was genoeg, alles was gelijk over haha

goede band met schoonouders is zeker fijn, zou het vreselijk vinden als dat niet zou klikken of wat dan ook. Je hoort weleens verhalen.... dat gaat toch je relatie in de weg zitten....
dat is mooi Miep, dat je de Alphe du 6 gaat doen :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:32

@Marley, breek me de bek niet open over slechte relatie met schoonouders.....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:54

Hihi, wat dat betreft ben ik blij dat we een heeeel eind weg gaan wonen van m'n schoonouders. Ze zijn wel lief hoor, maar 9 van de 10 keer dat ik ze zie, zijn ze chagerijnig en maken ze ruzie om niks. Ze gedragen zich als kinderen en ben echt geneigd er iets van te zeggen. Dat komt wel als we straks samenwonen :o

We zijn nogsteeds aan het wachten op een huisje. Vriend schreeuwt al sinds 1 juni elke dag dat hij de volgende dag de brief gaat krijgen (die er dan natuurlijk niet is). Ik hoop alleen maar dat we voor 1 september iets krijgen, want ik wil niet bij m'n ouders in huis gaan zitten ;(