Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:21

parouscha schreef:
vonneke schreef:
dat denken wij zeker ook!

Alleen nu het spannendste. Het aanvragen van een hypotheek.

Mijn vader moet garant staan en ik kan er maar bar weinig over vinden op het internet.

Spannend he!

Ben je al zo ver dan? Of laat je niet een bouwkundig iemand er door heen?

Onze hypotheek is ook nog niet aangevraagd ! Wil het zo snel mogelijk, maar wachten nog op de offerte!

Hoe lang duurt een aanvraag van de hypotheek meestal voordat je akkoord of niet hebt?

Reken maar op een paar weken hoor..

Kriel

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:43

Heb je geen tussenpersoon of iets dergelijks Von?
Al mijn verzekeringszaken en hypo-zaken worden geregeld door een tussenpersoon.
Een oud leerling van mijn vader en heeft zelfs bij mij op de basisschool gezeten :+
Ik vertrouw hem blindelings en hij regelt altijd echt alles voor me. Ook met elke vraag kan ik bij hem terecht. Dus een dergelijk vraag mbt garant staan, zou je prima bij zo iemand neer kunnen leggen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:44

Ik heb ook een tussenpersoon gehad, ook net als Kriel een bekende en ik vertouwde hem blindelings. In mijn geval was hij zijn geld dubbel en dwars waard. Ik heb mijn huis gekocht (mondeling overeengekomen over de aankoopsom) op de dag voordat ik voor 18 dagen op vakantie zou gaan naar Zuid-AFrika (handig :+) . ik had na de vakantie nog even tijd nodig om verschillende offertes op te vragen voordat ik het voorlopig koop contract wilde tekenen. Dit moest dus allemaal goed geregeld en onderhandeld worden met de verkopende partij. Vervolgens was mijn hyptheekverstrekker laat met het overmaken van het geld naar de notaris, dus moest de het paseren van de akte uitgesteld worden. Bij dit soort dingen kan de verkopende partij je in gebreke stellen, waardoor de hele koop afgeblazen kan worden, en ik een dikke boete had moeten betalen :oo . Ik heb het aan mijn tussen persoon te danken dat alles goed is afgelopen, ik had dit zelf allemaal niet kunnen overzien en kunnen regelen.

Vandaag weer een "vrije"dag gehad. Zoals jullie vast wel weten bestaat een vrije dag niet als je aan het (ver)bouwen bent :+ . Ik ben werkelijk de héle dan van hot naar her gereden ( glibberend in de sneeuw) het eind resultaat van de dag; 8 binnen deuren inclusies slotwerk en schanieren opgehaald, waarvan er één door het bouwbedrijf zelf verkeerd is ingemeten {x) , dus linea recta die deur weer terug gebracht en een nieuwe besteld. Degene die hem heeft ingemeten krijgt de rekening gepresenteerd van mij }:) . Het rolsteiger terug gebracht die ik geleend had. Vervolgens de loodgieter de kast uitgekeerd }:) (is geloof ik een Twentse uitdrukking, maar ik ben flink boos geworden :D ) en heb er een luxere thermostaat bij gekregen als genoegdoening en ik heb vloerbedekking gekocht bij een failisementsverkoop :$ , morgen komen ze het inmeten.

Lijstje voor morgen; stucadoor bellen om te vragen of hij hier en daar nog de laatste dingen wil bijwerken (voordeur en hal), de schilder bellen om afspraak te maken om de woonkamer te schilderen (durf het niet zelf omdat het nieuw gestuukte muren zijn :o ) de stofeerder de boven verdieping in laten meten t.b.v vloerbedekking, en dan zelf nog wat schuur en schilderwerk en mijn lieve broer helpen met het in elkaar zetten van de laatste Ikea kastjes :D .

Oja en wie zich nog afvraagt hoe het met het keukenblad is, Groningen heeft nog niet gebeld, hopelijk doen ze dat volgende week ^) .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:43

Nou ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen met je keukenblad!

Hier is vandaag de aanvraag voor de hypotheek de deur uit gegaan :):)

We hebben er echt onwijs veel zin in en ik hoop dan ook dat we snel bericht krijgen !

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:48

vonneke schreef:
jeps, maar die is over te spuiten in een andere kleur :)

weet jij waar je dit betaalbaar kunt laten doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:44

Kriel schreef:
Heb je geen tussenpersoon of iets dergelijks Von?
Al mijn verzekeringszaken en hypo-zaken worden geregeld door een tussenpersoon.
Een oud leerling van mijn vader en heeft zelfs bij mij op de basisschool gezeten :+
Ik vertrouw hem blindelings en hij regelt altijd echt alles voor me. Ook met elke vraag kan ik bij hem terecht. Dus een dergelijk vraag mbt garant staan, zou je prima bij zo iemand neer kunnen leggen.

Nope volgens mij niet. We doen de hypotheek bij de Rabobank en denk dat degene die de hypotheken bij mijn ouders en broer hebben afgesloten ons nu weer gaat helpen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:51

Een beetje rondshoppen kan je wel echt geld besparen hoor! En afdingen, toen ik tegen rabo man zei wat abn bood, konden ze ineens zelfs onder die rente gaan zitten. Buiten t feit dat ik niet blij wordt van zulke streken, hebben we het door de man van de Hypotheker laten doorrekenen en bleek de abn toch voordeliger. En wij hebben verder alles bij de rabo, dus we hadden graag daar onze hypotheek gehad.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:38

:wave:

Vonneke wat leuk dat er een potentieeltje tussen zit, klinkt wel goed :j
Leuk ruim huis zo van de foto's te zien met een ruime achtertuin!

Offerte hypotheek heb je meestal tussen 1 en 2 weken binnen :)

Druk aan de klus marquez! Balen dat zo'n deur dan weer verkeerd is ingemeten! Het zal ook eens in 1x goed gaan he :+

Mijn hypotheek is helemaal geaccepteerd en alle stukken zijn gisteren naar de notaris gefaxt! Donderdag is de dag!!! :D :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:15

Marquez: Wat balen zeg van je deur.. Het zit jou wel heel erg tegen zeg.. Woensdag zijn onze deuren klaar, we moeten ze dan alleen nog zelf ophalen. Hebben we via een kennis gedaan die bij Cando werkt, scheelde heel veel centjes, moeten alleen een eindje rijden om ze op te halen, maar dat hebben we er wel voor over!!

Ik ben vandaag druk aan het behangen geweest!! Is heel erg mooi geworden!! Zal straks even foto's plaatsen als ik tijd heb. Zouden eerst gaan laminaat leggen, maar hadden we gister gekocht en kwamen er vanochtend achter dat het eerst nog 48 uur moest acclimatiseren.. Dus maandag legt mijn schoonvader het laminaat erin. Vandaag dus onze eigen slaapkamer behangen en ben er echt heel blij mee!!! :D

Wij zijn alleen bij de Rabobank geweest.. De adviseur van mijn schoonouders zitten daar ook en die vinden het gewoon een hele fijne man, dus wij ook gesprek mee gehad en klikte ook heel goed en is gewoon eerlijk over alles en probeert je niet vanalles aan te smeren.. Vind ik ook wel heel belangrijk hoor, dat je een goed gevoel bij iemand hebt! Wij zijn ook bij de Hypotheker geweest, wat een vreselijke man zat daar! Daar zijn we dus ook niet weer geweest..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:54

Marquez... :=

Foto's van t behang Naath? O:)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:58

Foto's van onze slaapkamer! Ben heel benieuwd wat jullie van het behang vinden!! :)

Afbeelding

http://94.100.122.107/1185900001-118595 ... _sCAy.jpeg

http://94.100.118.168/1185900001-118595 ... _zezv.jpeg

http://94.100.121.207/1185900001-118595 ... _Acqz.jpeg
Hier zit de oude deur nog in, daar komt nog een nieuwe in! ;)

En dit is onze berging, hier willen we nog een keer een dakkapel op zetten, zodat we hier een derde slaapkamer van kunnen maken aangezien de ruimte nog best diep is. Alleen door het schuine dak kan je er gewoon niet veel mee..
http://94.100.118.200/1185900001-118595 ... _oDe_.jpeg

En hier nog even onze mooie vloer, en de bruine kleur die ik dus op de muur heb, maar die me een beetje tegenvalt.. Ben er nog steeds niet helemaal uit, ben benieuwd naar jullie mening!
Afbeelding

En hier nog een foto van mijn twee nieuwe lantaarns!! Die zou ik nog showen!! Staan heel mooi in onze brede vensterbank!! In ons oude huis hadden we hele smalle, dus ben met deze wel heel blij!
http://94.100.121.234/1185900001-118595 ... _Uxj8.jpeg

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:00

Ons bed komt trouwens tegen de witte wand aan te staan, die is afgetimmerd. (Die je op de eerste foto ziet) De kamer is net te smal om het bed tegen de behang muur aan te zetten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:07

WAUS sissy wat vet gaaf dat je hypotheek rond is, en dan donderdag de overdracht stoer man!

Naath wat prachtig allemaal! Het behang vindt ik erug chique, goed gekozen hoor! En nogmaals de vloer is echt heel erg mooi. Ik snap wat je bedoeld met olijfgroen toen je het over je bruine muur had. Toch vindt ik het niet verkeerd. Waarschijnlijk is hij savonds wat warmer en meer bruin. Maar ik vindt dit grijzige/ groenige ook wel wat hebben, dit is wat moderner.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:36

Is dit de definitieve vloer kleur? en komt er nog een plint of iets langs of zit die eral? Want anders vind ik hem net niet mooi kleuren bij de vloer.
Ik vind beide afzonderlijk overigens wel heel mooi.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:44

Wauw, mooi behang én erg mooie lantaarns, ze staan zo wel mooi op de brede vensterbank.

De parket vind ik ook mooi, maar de kleur van de muur vind ik minder, het past ook niet zo mooi bij elkaar.
Als ik jouw was, zou ik de muur terug overschilderen, nu gaat het nog gemakkelijk zolang er geen meubels in staan. En als je geluk hebt, ben je er met één laag vanaf.

Wij hadden onze muren in de woonkamer gebroken wit geschilderd, maar vanaf dag 1 vond ik de muren iets te "vanille". Na een jaar op die kleur gekeken te hebben, hebben we beslist om de muren terug te schilderen en nu is het eindelijk de kleur die we in gedachte hadden. Dus ik zou zeggen als het niet naar je zin in, zou ik het nu al terug schilderen met een andere kleur.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:27

Prachtige lantaarns Naath, helemaal mijn smaak en het staat erg sfeervol, nu al, terwijl het verder nog niet eens aangekleed is :j

Ik vind de kleur van de vloer mooi, de kleur van de muur ook, maar wat je zelf al zegt, het lijkt niet helemaal lekker te matchen. Als je nu al twijfelt, zou ik zelf een andere kleur nemen, die stap neem je nooit meer zo gauw als er straks meubels etc staan, maar achterin je hoofd blijft het dan misschien altijd knagen :\

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:29

@ Naath, gave lantaars! :)) Over der bruine kleur.. ik vind het eerlijk gezegt ook niet zo.. Maar misschien met een meubel er tegenaan?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:11

Wow super behang zeg, erg mooi! Over de muur en vloer ben ik het ook eens. Ik zou dan ook nu nog overschilderen. Wij hebben thuis hetzelfde dat we een bepaalde muur wit hebben gelaten, maar wat toch mooier zou zijn om die ook in de bruintint te verven. Maar nu je alle meubels er hebt staan is het toch een gedoe om het over te schilderen.

Die lantaarns zijn ook geweldig! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:00

Ik vind de kleuren wel mooi. Het lijkt inderdaad niet zo te matchen, maar ik zou wachten tot al je meubels erin staan.

Wij hadden ook de muur geverfd in een lichte taupe kleure, toen kwam onze eiken vloer erin en vond ik het ook helemaal niks, maar geen zin gehad om het over te verven.
Nu de meubels erin staan is het toch echt een totaal ander gezicht en helemaal niet slecht.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:19

Bedankt voor al jullie reacties!

Hedwig: Er loopt gewoon een lage plint langs, dus geen hoge witte plint ofzo.. En dit is ook de definitieve kleur vloer.

Ja zoiets heb ik ook Denz, misschien even afwachten totdat alle meubels er staan. En we krijgen nog nieuwe meubels, we nemen eerst onze oude (allemaal IKEA!) meubels mee omdat we gewoon nog geen tijd hebben gehad om voor nieuwe te kijken. Dus dan moet alles er toch nog uit en kunnen we dan eventueel nog overschilderen als het toch niet mooi lijkt.
Vriendlief wil niet meer dat ik hem overschilder, maar die heeft sowieso geen verstand van kleurencombinaties.. Dus wacht eerst gewoon even af totdat de meubels er staan en dan nog maar eens weer zien!

Phylos: De lantaarns heb ik hier op een kerstmarkt gekocht. Was gewoon een klein winkeltje die daar stond hier uit de buurt. Ik vond ze wel duur, 40 euro per stuk, maar ik was er gewoon helemaal verliefd op! Daarentegen zijn het best wel grote, dus misschien dat 40 euro ook wel redelijke prijs is..

Weet iemand nog een mooie kleur voor deuren? Ik wilde zelf gewoon wit doen, maar vriendje vindt dat te wit worden allemaal.. (Ja, daar heeft ie dan wel weer verstand van denkt ie) In de hal, keuken en bijkeuken en boven hebben we de muren ook gewoon wit, dus misschien dat ie er wel gelijk in heeft. Maar wat is dan een mooie kleur? Lichtbruin of lichtgrijs ofzo? Creme in combinatie van wit ben ik niet zo van...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:33

Ik zou je deuren gewoon wit laten, dan zou ik zelf eerder nog een muur schilderen of anders gewoon kleur aan de muur hangen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:44

Ik ga eens even op zoek naar een garderobekast.
Wilde een kastenwand laten maken met zweefdeuren maar dat wordt echt achterlijk duur.
Daar heb ik even geen zin in :o

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:18

Ik zou de deuren ook gewoon wit schilderen.
Vrienden van ons hebben ze donker grijs geschilderd, héél mooi, maar die wonen
dan ook in een enorm grote boerderij, met allemaal heel grote ruimtes.
Als je niet zo groot woont, zou ik het rustiger houden en gewoon wit schilderen.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:47

Hoi allemaal ik kom ook maar is weer is binne vallen ;) ik krijg bijna de sleutel van het huisje :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:49

Ja dat dacht ik dus ook, maar hij heeft ook wel weer gelijk dat alles weer zo wit wordt dan.. Mijn schoonouders hebben het heel lichtgrijs, ook wel heel mooi.. Maar het is zo moeilijk voor te stellen. Maar als de deuren komen, staan ze al in de grondverf, dus dan eerst maar eens erin hangen en dan kijken hoe gewoon wit staat!
Saffier: Dat is ook een idee, wat donkere kleuren gebruiken met iets aan de muur hangen. Wil nog een leuk kastje ofzo in de hal neerzetten, die kan dan ook best wel wat donkerder!

Kriel: Succes met het zoeken naar een kast! Wij moeten ook nog een nieuwe kast hebben, heel moeilijk!! Maar denk dat we eerst maar eens gewoon bij de Ikea gaan kijken voor een mooie grote kast!