Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:43

Ik weet voor 99% zeker welke ik wil nu alleen nog zorgen dat ik op havo blijf en hem mag halen,

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:57

Cayenne, zit even te kijken, lijkt me een fijn ding. Is hij niet gigantisch groot..? :=
even een domme vraag hoor, maar bij abbo staat:
gratis sms, gratis hi naar hi(gratis bellen naar een andere telefoon die Hi als provider heeft?) gratis spotify premium ?? en gratis wifi hotspots + 2000 mb.
maar wifi is toch altijd gratis? :')

Iemand enig idee hoeveel mb je verbruikt in een maand als je actief whats appt, twittert enzo?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:01

Hotspots zijn niet gratis.

Ik heb dat abonnement ook, lekker veel internet :D En Spotify is ook altijd handig. Ik heb 'm met een HTC One SV. Maar 2000 MB is op zich best veel hoor!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:03

Wat zijn hotspots dan? Nooit eerder van gehoord haha

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:10

De S4 komt dus bijna uit? Dat lijkt me wel een heel gaaf ding, maar hij zal wel erg duur zijn. De S3 vind ik ook al prachtig, en die zal dan wel iets goedkoper worden. Ik was van plan om voor een Advance te gaan, maar als ik dat zo lees zijn de S2/S3 varianten wel beter. Is het misschien toch handiger om daarvoor te gaan.
Ik ga sowieso voor een sim only bij Simyo, m'n abo loopt in juni af. Moet ook nog even uitzoeken hoe dat werkt, bij hi opzeggen en nummer behouden etc..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:14

Hoi! Ik kom ook net binnenvallen, op zoek naar een nieuwe telefoon! Ik weet niks van smartphones etc af dus veel advies kan ik niet geven. Alleen dat je eens moet kijken naar de Huawei Ascend W1 als je een Windows Phone wil: mooi ding voor een leuke prijs.

Omdat ik veel reis lijkt me een smartphone wel handig... ik jheb een aantal vrienden om advies gevraagd maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil geen dure telefoon, maar hij moet ook niet zo erg verouderd zijn dat hij niet meer kan updaten. Ik wilde eerst android, wat ook zwaar ondersteund wordt door mijn ene vriend, maar mijn andere vriend pleit weer voor Windows Phone. Ik neig zelf het meeste naar Android, maar de nieuwere android telefoons lijken allemaal zo duur te zijn... help..?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:17

Sheran schreef:
Hoi! Ik kom ook net binnenvallen, op zoek naar een nieuwe telefoon! Ik weet niks van smartphones etc af dus veel advies kan ik niet geven. Alleen dat je eens moet kijken naar de Huawei Ascend W1 als je een Windows Phone wil: mooi ding voor een leuke prijs.

Omdat ik veel reis lijkt me een smartphone wel handig... ik jheb een aantal vrienden om advies gevraagd maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil geen dure telefoon, maar hij moet ook niet zo erg verouderd zijn dat hij niet meer kan updaten. Ik wilde eerst android, wat ook zwaar ondersteund wordt door mijn ene vriend, maar mijn andere vriend pleit weer voor Windows Phone. Ik neig zelf het meeste naar Android, maar de nieuwere android telefoons lijken allemaal zo duur te zijn... help..?

M'n zusje kwam 'm laatst tegen! Qua specificaties lijkt het verrekte veel op de HTC 8X, maar dan 300 euro goedkoper :D

Ik heb de HTC 8S, dus ook met Windows, ik ben er helemaal gek van!! Als je per se de nieuwste spelletjes wilt spelen op je telefoon kan je beter voor Android gaan. Maar verder kan je de meeste dingen gewoon met Windows :)

Als je vragen hebt over Windows, ik beantwoord ze graag :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:19

Ik heb een keer een Windows Phone in handen gehad en vond het wel een fijn ding (heel intuitief enzo) maar het staat me dan weer niet zo aan dat de markt ervoor zo besloten is. Ik werk om die reden ook niet met een Windows PC maar met Linux, ik hou ervan om zelf dingen te kunnen ontwikkelen enzo. Maar ja, als ze veel duurder zijn neem ik dat niet ontwikkelen en dat niet vrije wel op de koop toe...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:23

Sheran schreef:
Ik heb een keer een Windows Phone in handen gehad en vond het wel een fijn ding (heel intuitief enzo) maar het staat me dan weer niet zo aan dat de markt ervoor zo besloten is. Ik werk om die reden ook niet met een Windows PC maar met Linux, ik hou ervan om zelf dingen te kunnen ontwikkelen enzo. Maar ja, als ze veel duurder zijn neem ik dat niet ontwikkelen en dat niet vrije wel op de koop toe...

Woow, dat is een heel ingewikkeld iets dat jij hier beschrijft :DD
Wat voor dingen ontwikkel jij dan? Beetje meer in de technische richting?
En hoezo de markt besloten?

Maar je hebt wel de juiste bewoording, het werkt inderdaad heel intuïtief! Ik kan m'n android telefoon amper nog besturen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:24

casperzazoe schreef:
Cayenne, zit even te kijken, lijkt me een fijn ding. Is hij niet gigantisch groot..? :=
even een domme vraag hoor, maar bij abbo staat:
gratis sms, gratis hi naar hi(gratis bellen naar een andere telefoon die Hi als provider heeft?) gratis spotify premium ?? en gratis wifi hotspots + 2000 mb.
maar wifi is toch altijd gratis? :')

Iemand enig idee hoeveel mb je verbruikt in een maand als je actief whats appt, twittert enzo?

Valt wel mee :D Ik hield hem laatst naast een iPhone en de Xperia Z was kleiner :j Het scherm daarentegen is qua formaat wel groter idd.
Ik heb de Arc (lijkt er sterk op) en het is een kwestie van smaak :D Ik vind ze mooi en ik wil geen telefoon die iedereen al heeft (Samsung Galaxy S, iPhone, Blackberry) en ik stel een goede camera erg op prijs. Sony telefoons staan bekend om hun hele goede camera's en dan is dit wel een logische opvolger voor m'n huidige telefoon :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:27

Janine1990 schreef:
Sheran schreef:

Woow, dat is een heel ingewikkeld iets dat jij hier beschrijft :DD
Wat voor dingen ontwikkel jij dan? Beetje meer in de technische richting?
En hoezo de markt besloten?

Maar je hebt wel de juiste bewoording, het werkt inderdaad heel intuïtief! Ik kan m'n android telefoon amper nog besturen.

Haha, het is niet zo ingewikkeld hoor. Ik bedoel meer dat Android meer met open source werkt (dat de broncodes beschikbaar zijn en dat iedereen apps mag maken en dus ook programma's mag verbeteren), waar Windows Phone meer besloten is, omdat alle apps eerst door hun 'keuring' heen moeten :). Het heeft voor- en nadelen, maar ik ondersteun graag open source! Nu ken ik dat vooral van PC's (want ik heb nog geen smartphone): allemaal gratis dingen waar je ook nog zelf aan mag sleutelen (zo heb ik voor de verjaardag van mijn vriend ooit zijn favoriete spel aangepast zodat zijn eigen foto het spelende poppetje werd). Aan de andere kant vond ik de Windows Phone dus wel veel intuitiever dan elke android die ik in mijn handen heb gehad...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:33

Sheran schreef:
Haha, het is niet zo ingewikkeld hoor. Ik bedoel meer dat Android meer met open source werkt (dat de broncodes beschikbaar zijn en dat iedereen apps mag maken en dus ook programma's mag verbeteren), waar Windows Phone meer besloten is, omdat alle apps eerst door hun 'keuring' heen moeten :). Het heeft voor- en nadelen, maar ik ondersteun graag open source! Nu ken ik dat vooral van PC's (want ik heb nog geen smartphone): allemaal gratis dingen waar je ook nog zelf aan mag sleutelen (zo heb ik voor de verjaardag van mijn vriend ooit zijn favoriete spel aangepast zodat zijn eigen foto het spelende poppetje werd). Aan de andere kant vond ik de Windows Phone dus wel veel intuitiever dan elke android die ik in mijn handen heb gehad...

Ooooh nu snap ik het :D Bedankt voor de uitleg!

Is het misschien ook te wijten aan de veiligheid van de telefoon?
Ik heb iets gelezen over Windows dat het veiliger zou zijn dan Android én iOS. En dan wat betreft virussen en toegankelijkheid voor hackers etc.
Maar ik weet niet of ik dat goed zeg hoor :P

Hoe het met apps zit weet ik niet, maar ik heb af en toe wel het idee dat iedere gek een app kan maken voor WP, want de apps zien er vaak erg simpel uit :P

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:58

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:04

Heeft iemamd ervaring met de BlackBerry torch 9800?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:11

Yesss ben voor de Iphone 4 gegaan! Komt alleen pas volgende week binnen :s

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:27

Nog steeds op zoek :(

Eisen:
* niet duurder dan 300
* zonder Abbo, simlock vrij
* groot
* snel
* goede camera
* volledig touch
* groot geheugen
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 25-03-13 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:48

Samsung heeft wel goede gsm's binnen jou eisen.
Weet alleen niet precies welke modellen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:50

Ja, weet ik, maar heb nog niet een hele goede gevonden, snel zijn ze toch te klein, ben nog wat vergeten, moet volledig touch zijn

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:56

Kan je HTC aanraden, goede ervaringen van vrienden van me.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:57

Die heb ik nu, De Htc ChaCha, verschrikkelijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:57

prugelpiet schreef:

Eisen:
* niet duurder dan 300
* groot
* snel
* goede camera
* volledig touch

HTC 8S :D
Heb je ook nog een supernieuwe telefoon (kwam in december 2012 uit in Nederland)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:02

prugelpiet schreef:
Die heb ik nu, De Htc ChaCha, verschrikkelijk

Haha goede reactie van van mij :')
Wildfire en Desire meer doelgericht, die ChaCha is voor velen niet zo een succes.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:03

Oke, dus de betere HTC `s doen t wel? dan wil ik nog wel een gokje wagen, maar die hebben vaak heeel weinig geheugen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:04

prugelpiet schreef:

Eisen:
* niet duurder dan 300
* groot
* snel
* goede camera
* volledig touch
* groot geheugen

Even nog een er tussen gezet

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:05

Durf me er niet op vast te pinnen, misschien nog even wachten op andere reacties anders doe je straks nog een miskoop door mijn advies.