Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:47

Zidore schreef:
vonneke schreef:
Ik hoorde gisteren bij Huisenjacht op sbs6 dat je voor 15 euro per kastje ongeveer de deurtjes van je kastje kan laten schuren/verven. Dan ben je voor een goede 100 euro klaar en heb je een totaal andere keuken!

nou dat wil ik dan heeeeeeeel graag weten
want ik wil heel graag een andere kleur keuken
dus als je een adres, site oid hebt
GRAAG!!!

Kom op meiden, beetje creatieve gedachte en je kunt dit zelf toch wel? Bij de bouwmarkten is er zelfs speciale folie voor te krijgen, en dat kost geen 15 euro per kastje.

8nnemiek

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:48

Keukens kun je ook laten spuiten. Gewoon bij een (meubel)spuiterij. Dan worden ze echt weer helemaal als nieuw, voor een paar honderd euro :j

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:49

Wat een leuk topic.
Er komen erg mooie woonkamers voorbij.

Wij hebben een hele strakke inrichting, alles is zwart met wit, en dan heb ik elke keer andere assesoires.
Sinds 2 weken heb ik alles paars, op de foto's is het alleen slecht te zien maar op de bank heb ik paarse kussens en een
zwart plaid en een paarse.
Boven de bank en achter de tafel is nog een lege muur, maar boven de bank komt een foto op glas van de honden.
Aangezien het erg duur is en we willen wachten tot onze pup wat groter is en ze alle 4 mooi op de foto kunnen zal het nog heel even duren
voordat hij er hangt.
Achter de tafel wil ik een hele mooie foto van onze zoon vergroot, maar ik heb er nog geen eentje waar van ik zeg dat word hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog iets waar ik heel blij mee ben, een uit ijzer gemaakte stafford.

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je op de stal en in de mand nog wat verdwaalde honden liggen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:49

Sizzy schreef:
Een kastje van de IKEA verbouwen is best een uitdaging :D
Ja precies, andere deurtjes erop geeft waarschijnlijk al een heel ander beeld! En wat meer kleur erin dan dit stijve wit :j

het is een vierkant kastje met een plank erin. Ik wil de middelste plank doorzagen en dan de helft onder het andere plankje maken als steun. Dan krijg ik 1 groter vak waardat de stereo kan en 2 kleinere vakjes.

Is dat een beetje duidelijk? :P hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:53

@ bosefoo, plakken is in een keuken niet handig omdat je daar met nogal wat vocht te maken hebt. Als je het dan niet heel goed hebt zitten komt er vocht onder.

Maar schuren en verven/spuiten is idd goed zelf te doen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:19

vonneke schreef:
Is nu namelijk van dat blanke hout, volgens mij van dat spaanplaat of hoe noem je dat? Ik denk dat als ik die voorzichtig opschuur er wel een laagje verf over kan. Er wordt dan wel wat in en op gezet maar verder niet mee geschoven dus ik denk dat het weinig leid (lijd) en dat het dan wel kan?

of denken jullie daar anders over?

Is het fineer? Dus zo'n kunststof laag over spaanplaat?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:24

Sizzy schreef:
De vloer laten ze liggen, maar persoonlijk zou ik de vloer wel opnieuw opschuren & lakken. Hij is nu beetje roodbruinig en in het echt vond ik de kleur minder mooi dan op de foto's :)

Keuken is idd niet bijzonder, maar ook niet slecht. Vooralsnog blijft hij er lekker in zitten iig :D Kozijnen aan voorkant waren wel aan restauratie toe en de wc is erg antiek. Morgen ff met een bouwkundig adviseur kijken wat de extra kosten hiervoor gaan zijn ivm het uitbrengen van een bod :D

Vind het echt superspannend!! Mijn eerste huis, helemaal voor mezelf :P

Wat een ontzettend leuk appartement zeg! Fijne lokatie ook, je zit echt overal dichtbij! :j

Ik ben onder de indruk van de presentatie van het huis, echt heel goed gedaan in mijn ogen. Oogt ruim, niet te persoonlijk maar wel heel sfeervol ingericht. Echt goed gedaan!

Ik vind het aantal haken en ogen nogal meevallen. Het zijn oude woningen en daar moet gewoon wat aan gebeuren. Het zijn geen dingen die allemaal tegelijk direct moeten gebeuren. Je kunt steeds wat doen. Ik hoop voor je dat je het kunt kopen, ik vind het echt een geweldig huis, helemaal mijn smaak (ik vind de hoekjes en erkers in de woningen in die wijk zo leuk).

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:27

bosefoso schreef:
Zidore schreef:
Ik hoorde gisteren bij Huisenjacht op sbs6 dat je voor 15 euro per kastje ongeveer de deurtjes van je kastje kan laten schuren/verven. Dan ben je voor een goede 100 euro klaar en heb je een totaal andere keuken!

nou dat wil ik dan heeeeeeeel graag weten
want ik wil heel graag een andere kleur keuken
dus als je een adres, site oid hebt
GRAAG!!!

Kom op meiden, beetje creatieve gedachte en je kunt dit zelf toch wel? Bij de bouwmarkten is er zelfs speciale folie voor te krijgen, en dat kost geen 15 euro per kastje.

Nou zeg!?! blijkbaar niet! anders vraag ik het toch ook niet??? folie?? niet iedereen is hier klus-ster-nico-eigen-huis-tuin- himself?

dus nog steeds GRAAAG adres/site hoe je kunt laten verven..!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:27

Sterre schreef:
blue_kim, jij hebt ook nog heel wat plannen om te verbouwen := !
Hoe groot moet je washok worden? Anders kan je misschien ook het groene muurtje in het verlengde van de rechterkamer laten lopen (praktisch in de lijn van "moet" & "kamer" :+ ), dan kan je de linker ruimte als slaapkamer nemen, die dan lekker groot wordt (of zeg ik nu iets doms :o ?).

haha nee dat ziet er inderdaad veel logischer uit, alleen....
we willen nog een dakterras maken en de enige optie om een trap naar het dak toe te doen is in de linkerkant van die ruimte...
En dus zouden mensen dan door mijn slaapkamer, naar het was hok meoten om bij de trap te komen en dat zie ik niet zo zitten :P Dus vandaar dat ik dan een klein hoekje wil open laten.
Overigens is het niet alleen mijn washok :P
De kattenbak staat er, de katten eten daar ook en zodra mijn muurtje af is, gaan ze daar s'nachts ook slapen. Dus wil het een beetje ruim houden voor ze :D

Maar even goed blijft de slaapkamer vrij groot hoor, want de gehele ruimte is zo'n 30 m2 dus houd toch wel ongeveer 13m2 over voor slaapkamer. Past precies het bed in en een grote kledingkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:35

Ik heb net een topic geopend over mijn slaapkamer, zijn er hier creatieve mensen die ideeen hebben voor mijn slaapkamer? :D

er komen zulke leuke woonkamers voorbij!
Die laatste op deze pagina is ook erg mooi :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:39

Vonneke: dat klinkt als best te doen :j :D
Maar wat ga je met die doorgezaagde zijkanten doen? Wil je het ook opnieuw lakken? Want die kastjes zijn 'geplakt' toch?

Ir111: ja dat spreekt me ook zo aan in deze huizen! Dat geeft een huis karakter vind ik en ben verliefd op die glas in lood raampjes :D Het blijft idd een oud huis en niet alles hoeft in 1x :) Presentatie is idd netjes gedaan, je ziet gewoon dat er nette mensen in hebben gezeten en het huis niet hebben uitgeleefd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:43

Sizzy schreef:
Ir111: ja dat spreekt me ook zo aan in deze huizen! Dat geeft een huis karakter vind ik en ben verliefd op die glas in lood raampjes :D Het blijft idd een oud huis en niet alles hoeft in 1x :) Presentatie is idd netjes gedaan, je ziet gewoon dat er nette mensen in hebben gezeten en het huis niet hebben uitgeleefd.

Ja dat zou ik ook als een blok voor vallen! :D

In mijn huis zijn ze weggehaald. Ik wil graag achter dubbelglas laten plaatsen maar dat ga ik pas doen als ik genoeg geld heb zodat ik boven weer glas in lood terug kan laten plaatsen. :)

Wanneer ga je weer kijken?

Overigens woon ik ook in een ouder huis. Ik heb een behoorlijke wishlist maar dat is wel leuk juist. Zo maak je het gaande weg helemaal van jezelf. Daarbij hou ik wel van wat imperfecties in een huis. Het leeft. En je ideeen over hoe en wanneer je wat gaat aanpakken veranderen ook vaak als je er woont merk ik.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:44

Sizzy schreef:
Maar wat ga je met die doorgezaagde zijkanten doen? Wil je het ook opnieuw lakken? Want die kastjes zijn 'geplakt' toch?

Als ik me niet vergis kun je dat spul op een rol kopen, zo kun je de zijkanten weer afwerken.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:45

Precies!
Ik ga morgen eind vd middag weer kijken. Dan gaat mijn vader mee en die goede vriend van hem die enorm handig is. Kan hij even goed kijken en me hierin ook adviseren :)

Imperfecties vind ik ook absoluut niet erg, strakgetrokken huizen hou ik absoluut niet van. Nu ben ik wel benieuwd naar jouw huis!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:51

Hmmm jullie brengen me op een idee met keukenkastjes verven/beplakken met folie. Die van mij is zo lelijk (of nou, gewoon oud, kleuren niet meer van deze tijd) en past totaal niet bij de rest van de inrichting. Maar ik zit gehuurd dus vond een andere keuken erin nogal zonde van m'n geld, weet ook niet of ik hier nog lang zal blijven. Maar als ik hem nu relatief goedkoop kan veranderen... :D

Heeft iemand voorbeelden van een keuken welke is geverfd/gespoten/beplakt? Zag een paar pagina's terug een zwarte voorbij komen, volgens mij van Opisopshop? Die is erg mooi geworden!

En ik ben aan het rondkijken voor een booglamp, een mooie zwarte of grijze met stoffenkap. (Heb er nu een van de Ikea, maar die is het net niet). Deze vind ik wel leuk: Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Samo op 12-10-10 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:54

Sizzy schreef:
Imperfecties vind ik ook absoluut niet erg, strakgetrokken huizen hou ik absoluut niet van. Nu ben ik wel benieuwd naar jouw huis!

Ik heb een jaren 30 beneden woning net buiten de singels (centrum) van Utrecht. Ik zit nu op kantoor maar ik zal van de week wat foto's plaatsen. :)

Ik ben verliefd op het huis, de vorige bewoners duidelijk niet. Er zitten nog mooie paneeldeuren in, daar hebben ze van die ultra goedkope lelijke deurklinken opgezet. Stucwerk is lelijk afgewerkt, er zit een sjitkeuken in die én gammel is én lelijk, de bijkeuken is voorzien van goedkope lelijke tegels en een kunststof schrootjes plafond ( :r ) dat is doorgetrokken naar de badkamer die wel nieuw is en knal blauw en echt helemaal niet bij het huis past.

Nou ja, er is echt nog veel te doen maar de woning heeft potentie. Ik voel me er als een vis in het water dus ik blijf daar wel even wonen, tijd genoeg om alles echt in orde te maken met oog voor de woning. Ik wil er graag weer meer jaren 30 sfeer in brengen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:57

Klinkt goed!
Kunststof schrootjes...die dingen zouden verboden moeten worden! Heb ook aantal huizen gezien waar het vol zat met die dingen, vreselijk lelijk! Zonde is dat als mensen maar wat doen in hun huis. Dan werken ze het oerlelijk af, snap ik echt niks van :n

De jaren 30 sfeer is idd erg leuk :j dit stukje Bezuidenhout in DH is het enige wat overeind is gebleven tijdens de bombardementen, dus zit zelfs nog vooroorlogs glas in :D

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:58

Ben heel benieuwd naar foto's van jouw woning Ir111! Klinkt als een erg leuk huis (en wat je er van wilt maken, jaren 30 sfeer :) ), wat zonde zeg dat de vorige bewoners het zo hebben 'opgeknapt'. Ieder z'n eigen smaak blijkt maar weer..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:08

Even geen tijd om uitgebreid te reageren, maar Sizzy, wat een super leuk appartement +:)+ !
Aan de buitenkant vond ik het een beetje saai :o , maar van binnen is het echt geweldig :j !!

*Zorry, jouw inrichting is niet mijn smaak, maar ik vind het wél smaakvol :) !

*blue_kim: Ahh, vandaar dat je het zo geplaned hebt :) . Kan me heel goed voorstellen dat je niet allemaal volk door je SK wilt hebben, zou ik ook niet willen :+ .

*Ir111, ben idd ook erg benieuwd naar jouw woning :) .

*Moie lamp Samo :j !

*8nnemiek, dat tafeltje zou ik vooreerst nog niet wegdoen! Het is eigenlijk een spuuglelijk ding :o , maar volgens mij kan je daar iets héél leuks uit maken!
Ik zal er eens over denken en anders heeft Rinske vast wel leuke ideeen; die pimpt voortdurend dit soort dingen :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:13

even een canvas vraagje...
ik heb een kalender met prints van Mucho(schilder),en die zou ik erg graag vergroot willen laten afdrukken...
wellicht op canvas of gewoon..
waar kan je zoiets laten doen?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:18

Samo:Leuke lampen zijn dat! Ik heb ook zo'n soort lamp thuis staan nu. Heb hem bij de Gamma vandaan, hij is van Jan des Bouvrie volgens mij. Maar eigenlijk wilde ik nog een hogere (ivm de hogere plafonds), maar heb hem nu gewoon op een verhoging gezet :D

(ik zie hem alleen niet meer op de gamma site staan).

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:20

Darkchrystal, ik heb alleen ervaring met http://www.herinneringenoplinnen.nl, maar er zijn er vast meer!

Hmm zie nu dat je een kalender hebt, dus de afbeelding niet digitaal.. De afbeelding moet wel van een bepaalde kwaliteit zijn wil hij nog mooi zijn als hij is vergroot.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:43

Wat een leuke lamp Samo!!!! :D

Wij gaan als alles mee zit, mogen naar "ons" nieuwe huis om het eea op te meten. Moeten alleen nog even tijd afspreken met de verkopers, want die wonen er nog in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:48

zorry wat een prachtig huis, helemaal mijn smaak :D

wij hebben inderdaad de keuken gespoten en het is echt supergemakkelijk en zeer goedkoop!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:49

@Sizzy: Ik vind de jaren 30 huizen in Bezuidenhout ook zo leuk! Gelukkig hebben ze bij "jouw" huis 1 van de slaapkamer verbouwd tot badkamer, anders heb je namelijk alleen een soort inbouwkast met een douche erin :')