Ik heb naar de woning gekeken hoe het erbij stond, goed luisteren naar wat de eigenaar vertelde (werd particulier verkocht) Ook een makelaar laat weleens dingen vallen dus sla alles goed op wat ze je vertellen. Wij waren op dat moment de enige serieuze koper en dat was ook een groot voordeel. Aan deze woning moest zoveel gebeuren dat er qua prijs gewoon het 1 en ander moest veranderen. De verkoper heeft toen geprobeerd om 5000 euro meer te krijgen maar ik heb toen aangegeven bij mijn bod te blijven en dat als zij het zo graag aan ons wilden verkopen ze akkoord moesten gaan met mijn bod

Morgen hebben wij een gesprek met onze makelaar die tevens aankoopmakelaar is, om te kijken wat de mogelijkheden zijn om dit keer wel een aankoopmakelaar in de arm te nemen. De woning waar ik nu in zit is particulier verkocht en zonder aankoopmakelaar op zich is het prima verlopen we hebben de woning stukken goedkoper kunnen kopen en hebben het nu met een fikse overwaarde verkocht. Maar of ik dit een 2e keer weer zou doen weet ik niet (al sluit ik het ook niet uit hang er maar net vanaf wat de makelaar morgen te vertellen heeft) Vrijdag aan de telefoon had ik het idee dat hij ons wat van deze woning die we op het oog hebben af te "houden" maar ik heb mijn zinnen op dit huis gezet en heb afgelopen maanden ook genoeg anderen bekeken om te kunnen zeggen dat dit weleens de woning kan zijn waar ik wel gelukkig kan worden.
Wat vooral belangrijk is om in je achterhoofd te houden is dat jij als koper zo min mogelijk betalen wilt, de verkoper wil er zoveel mogelijk voor terug krijgen daarin moet je een middenweg zien te vinden en jij moet heel goed overwegen wat je maximaal aan een woning uit wilt geven om niet een torenhoge hypotheek te hebben (en dus nog leuk te kunnen leven) Je moet overwegen of je wilt verbouwen en zoja wat het kosten gaat, zodat je dit mee kan nemen in je hypotheek. Het belangrijkste is nog wel dat je weet hoeveel je lenen kunt zodat je niet een bod doet en de bank het uiteindelijk af zal keuren omdat je het niet betalen kunt (dat is zuur voor jezelf maar ook zeker voor de verkoper) Ik heb me er afgelopen jaren over verbaasd hoeveel mensen ondoordacht maar een bod doen op het huis. Of domweg bij huizen gaan kijken die boven hun budget ligt. Wij hebben ontzettend veel bezichtigingen gehad maar het liep elke keer stuk omdat ze de vraagprijs net konden betalen maar dan niet meer konden verbouwen. Dus zorg dat je goed voorbereid de woningmarkt instapt