[Centraal] Voor alle vragen over MSN / Hotmail - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: [Centraal] Voor alle vragen over MSN / Hotmail - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:32

jep, weet bijna zeker dat het die is
google 2e hit:

SweetIM - Free Emoticons, Smileys, Winks, Games and more for MSN ... - [ Vertaal deze pagina ]
SweetIM - Get tons of Emoticons, Winks, Games and more for MSN, AIM & Yahoo Messenger FREE!!!

dus als je er last van hebt zou ik die SweetIM verwijderen :P

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:18

Ik word helemaal gek. Sinds vandaag geeft msn ineens aan (en hotmail dus ook) dat mijn wachtwoord niet klopt. Terwijl ik gewoon mijn wachtwoord opgeslagen heb bij msn. Als ik dan mijn wachtwoord wil veranderen krijg ik een geheime vraag die ik zeker weten nooit zelf ingesteld heb.
Moet nu dus wachten op de helpdesk van hotmail. Baal er echt super van! Nu maar hopen dat ze geloven dat het inderdaad mijn account is, anders kan ik fluiten naar mijn mails...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:56

Ik quote mezelf:

Jaimyliefje schreef:
Ik heb het zowel met mozilla als internet explorer als google chrome geprobeerd, maar mijn e-mail wil niet werken.
Ik heb 27 ongelezen e-mails nu, dus dat is wel een beetje een probleem :P

Wat gebeurt er:
Ik kan alles met m'n hotmail, dus gewoon mezelf inloggen en vervolgens mijn inbox openen, alleen de links naar de emails, zijn geen links meer? Maar gewoon tekst zoals wat je hier bijvoorbeeld op bokt in een post ziet.. Ik kan er dus zoveel op klikken als ik wil, maar het enige wat er dan gebeurt is dat ik de tekst van de 'links' selecteer.

Help?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:39

Ik heb eindelijk die rare nieuwe msn eraf gegooit waar ik nooit op kon inloggen. Nu msn 9.0 gedownload maar ik kom er nog steeds niet in?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:03

welke foutmelding krijg je dan, dat er iets mis is met de servers of dat je wachtwoord verkeerd is?

jaimyliefje: daar zou ik zo geen oplossing voor weten, klinkt apart.. Misschien hotmail eens toevoegen aan vertrouwde websites, in je browser?
auk: daar kun je inderdaad niets anders aan doen dan de helpdesk vragen te helpen. Ben je er al uit inmiddels?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:43

volgensmij ligt het aan mijn firewall
maar hij blokeert hem niet volgensmij weetiemand hoe ik dat kan oplossen?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:51

ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat aan je firewall ligt, want msn 2009 is geen online programma. Heb je toevallig nog de link, waar je 'm gedownload hebt?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:56

nee maar volgens mijn norton scanner was hij veilig.
hij geeft ook aan bij messenger opties-> verbinding; je hebt momenteel geen verbinding met .NET messenger service

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:05

MSHelpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:14

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:42

ik heb vanalles al geprobeert. ook heel van die lijstjes langs gegaan.
80048820 is de foutcode wat hij aangeeft

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:04

en hij doet het nog steeds niet? Want het is heel vaak een tijdelijk probleem

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:32

nee doet het nog niet :(

MSHelpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:50

Indien u de foutmelding "We konden je op dit moment niet aanmelden bij Windows Live Messenger. Probeer het later opnieuw. 80048820" krijgt is de oorzaak meestal:

• Incorrecte datum en tijd instellingen op de computer
• De Microsoft Internet Explorer SSL instellingen zijn incorrect
• Een firewall blokkeert verbinding van Messenger met het internet
• Proxy instellingen zijn incorrect
• Windows Live Messenger verbinding wordt geblokkeerd in de router
• Beveiliging certificaten die nodig zijn voor je computer om te verbinden met een beveiligde website zijn beschadigd of zijn verwijderd
• Uw computer kan zijn geïnfecteerd door een virus dat invloed heeft op de beveiligingscertificaten
• Je kunt een verkeerde instelling hebben in het Hosts bestand

Hieronder staan de stappen die u kunt volgen om het probleem te verhelpen.

1. Controleer of de Datum en Tijd instellingen op de computer correct zijn:
a.

In Windows XP:

• Ga naar Start, Klik op Uitvoeren, Typ Control in het Uitvoeren venster
• Dubbelklik in het Configuratiescherm op Datum en Tijd

In Windows Vista en Windows 7:

• Klik Start, typ date and time in het veld Zoekopdracht starten, en klik dan op Date and Time in de lijst van programma’s.

b. Zorg dat de datum en tijd instellingen zijn geconfigureerd om de huidige datum, tijd en jaar te gebruiken en klik vervolgens op OK. Indien deze gegevens niet juist zijn, klik dan op Datum en Tijd wijzigen en stel deze in op de huidige datum en tijd.
2. Stel beveiligingsinstellingen van Internet Explorer in:
a. Open Internet Explorer.
b. Klik in het menu Extra op Internetopties en klik vervolgens op het tabblad Geavanceerd.
c. Scroll naar beneden naar de sectie Beveiliging, zorg ervoor dat de volgende selectievakjes correct zijn ingesteld:

• Schakel de optie Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken uit.
• Selecteer het SSL 2.0 gebruiken selectievakje.
• Selecteer het SSL 3.0 gebruiken selectievakje.

d. Klik Ok om het venster te sluiten.
3. Herregistreer de SSL beveiligingsbibliotheken:
Opmerking: Nadat elk commando succesvol is uitgevoerd, zal je een bericht "DllRegisterServer succesvol" krijgen. Wacht tot je dit bericht krijgt voordat je het volgende commando uitvoert.

Voer om de SSL beveiligingsbibliotheken te registreren de volgende commando’s uit in Windows XP:

Klik Start, klik Uitvoeren, typ de volgende commando’s, en klik op OK.

• REGSVR32 softpub.dll
• REGSVR32 wintrust.dll
• REGSVR32 initpki.dll
• REGSVR32 Rsaenh.dll
• REGSVR32 Mssip32.dll
• REGSVR32 Cryptdlg.dll
• REGSVR32 Dssenh.dll
• REGSVR32 Gpkcsp.dll
• REGSVR32 Slbcsp.dll
• REGSVR32 Sccbase.dll

Volg om de SSL beveiligingsbibliotheken in Windows Vista en in Windows 7 te registreren deze stappen:

a. Klik Start, klik Alle Programma’s, klik Bureau-accessories, klik Uitvoeren, typ de volgende commando’s één voor één, en druk dan op ENTER:

• %windir%\system32\regsvr32 softpub.dll
• %windir%\system32\Regsvr32 wintrust.dll
• %windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll
4. Scan voor en verwijder eventuele virussen op de computer:
• Als je antivirus software hebt geïnstalleerd, neem dan contact op met de leverancier voor informatie over hoe je de signature bestanden update en virussen verwijderd.

• Als je geen antivirus software hebt geïnstalleerd, kun je de Microsoft Security Essentials gebruiken die je kunt
downloaden van:
http://www.microsoft.com/Security_Essentials/

• Bezoek daarnaast de volgende website, en volg de stappen om je computer te beschermen tegen virussen:
http://www.microsoft.com/athome/security/default.mspx
5. Controleer je firewall en router instellingen om ervoor te zorgen dat poort 443 open staat voor de toegang tot beveiligde websites. Als je firewall is ingesteld om poort 443 te scannen, neem dan contact op met je firewall leverancier. Of controleer of in je firewall documentatie wordt uitgelegd hoe je kunt controleren en wijzigen of dit gebeurt.
6. Wis de proxy instellingen in Windows Live Messenger om een directe verbinding met de Messenger service te bewerkstelligen:
a. Open Internet Explorer.
b. Klik in het menu Extra op Internetopties.
c. Klik de Verbindingen tab, en klik dan LAN instellingen.
d. Schakel het selectievakje Instellingen automatisch detecteren uit.
e. Klik tweemaal op Ok.
7. Als je een router gebruikt, probeer deze dan uit te schakelen (omzeilen) en verbind rechtstreeks met het internet, en probeer dan opnieuw aan te melden.
8. Controleer of Internet Explorer niet is ingesteld op Offline werken:
a. Verwijder de Offline werken optie op basis van IE-versie:

• Voor IE 6.0 en IE 7.0, Open Internet Explorer, ga naar het menu Bestand en verwijder de Offline werken optie.
• Voor IE 8.0, Open Internet Explorer, Verwijder in het menu Extra de Offline werken optie.

b. Klik in het menu Extra op Internetopties
c. Klik op de Verbindingen tab, en selecteer de optie “Nooit een verbinding kiezen”.
9. Verwijder de vermelding in het Hosts bestand:
a. Gebruik om de vermelding in het Hosts bestand te verwijderen één van de volgende methoden:

In Windows XP:

• Klik Start, Uitvoeren, typ:
%windir%\system32\drivers\etc
• Een klik OK

In Windows Vista en in Windows 7:

• Klik Start, typ in het Zoekopdracht starten veld
%windir%\system32\drivers\etc
• En druk op Enter

b. Zoek In het Windows Verkenner venster dat opent naar het Hosts bestand.
c. Klik met de rechter muisknop op het Hosts bestand, klik Open met, en klik dan op Kladblok.
d. Verwijder alle vermeldingen die zijn gerelateerd aan het passport.com domein, zoals Loginnet.passport.com, Messenger.Hotmail.com, LoginMSNIA.passport.com, Login.passport.com, of gateway.messenger.hotmail.com.
e. Sla het Hosts bestand op en sluit het.
f. Meld je aan bij Windows Live Messenger.
10. Wis de DNS cache:
In Windows XP:

a. Klik Start, klik Uitvoeren, typ cmd , en klik dan OK.
b. Typ in de Opdrachtprompt ipconfig /flushdns , en druk op ENTER. Dit commando verwijdert alle DNS items die zijn gecached.
c. Probeer opnieuw aan te melden in Windows Live Messenger.

In Windows Vista en in Windows 7:

a. Klik Start, klik Alle Programma’s, klik Bureau-accessories, en klik dan met de rechter muisknop op Opdrachtprompt.
b. Klik Als administrator uitvoeren.
c. Als je gevraagd wordt om een administrator wachtwoord, of om een bevestiging, typ dan het wachtwoord, of klik op Doorgaan.
d. Typ in de opdrachtprompt ipconfig /flushdns , en druk dan op ENTER. Dit commando wist al de DNS ingangen die zijn gecached.
e. Probeer aan te melden in Windows Live Messenger.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:03

Ik heb nog altijd geen bericht terug van Hotmail, krijg er echt een punthoofd van intussen. Ze zouden binnen 24 uur reactie geven, nou die 24 uur zijn inmiddels al ruim 72 uur geworden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:12

Ik heb ook de hele tijd veel problemen met hotmail. :( Gister kon ik eerst steeds niet inloggen, later wel, maar de hele lay out in mailtjes is veranderd. Er staat nu ineens aan de rechterkant, met pijltjes eronder, 'beantwoorden'. En dit werkt niet. Ook kan ik de bijlages niet zien die mensen mij gestuurd hebben. :(

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:43

Mijn vriend heeft een probleem met z'n verzonden berichten. Die worden vaak niet opgeslagen en dan staat er ook dat dat zo ingesteld is, terwijl hij zelf had ingesteld dat hij ze wel wilde opslaan. Hij verandert dan weer de instellingen, maar later is het weer precies hetzelfde.
Nu las ik op internet dat het een virus kan zijn. Hij krijgt ook vaak spam en er worden ook wel eens berichten via zijn hotmail aan alle contactpersonen gestuurd.

Iemand ervaring hiermee?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:18

Ik heb een probleem. Heb sinds 2 weken een nieuwe computer en dus de nieuwste versie van msn. Afgelopen week zat ik voor één dagje op de Universiteit (meeloopdag) en heb toen mijn naam veranderd in: (@ Wageningen University) Susan. Echter nu vraagt iedereen met een oude msn of ik nog steeds in Wageningen ben, maar dat is helemaal niet zo :P

Hoe kan ik mijn naam veranderen? Ik heb wel gevonden waar ik mijn voor en achternaam kan veranderen, maar ik wil graag mijn schermnaam veranderen :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:22

SSDesign schreef:
Ik heb een probleem. Heb sinds 2 weken een nieuwe computer en dus de nieuwste versie van msn. Afgelopen week zat ik voor één dagje op de Universiteit (meeloopdag) en heb toen mijn naam veranderd in: (@ Wageningen University) Susan. Echter nu vraagt iedereen met een oude msn of ik nog steeds in Wageningen ben, maar dat is helemaal niet zo :P

Hoe kan ik mijn naam veranderen? Ik heb wel gevonden waar ik mijn voor en achternaam kan veranderen, maar ik wil graag mijn schermnaam veranderen :)

Extra > Opties > Bij persoonlijke gegevens naam bewerken.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:11

Ik krijg sinds 2 dagen de volgende foutmelding bij msn: Foutcode 80048051. Kan iemand mij hiermee helpen? Heb al geprobeerd te zoeken op internet wat dit betekend maar kom er nog niet echt uit!
Mijn hotmail opent wel gewoon als ik mijn mailadres en ww invoer.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:05

HorseyDude schreef:
SSDesign schreef:

Extra > Opties > Bij persoonlijke gegevens naam bewerken.

Dat zeg ik dus, daar kan ik alleen mijn voor en achternaam veranderen, niet mijn schermnaam ;)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 02:02

Vraagje..
Mijn vriend wordt regelmatig op MSN toegevoegd door onbekende mensen. Vaak zijn het .com adressen, maar soms ook wel eens uit het buitenland (.it of .fr)
Weet iemand hoe dit kan komen? Hij heeft op Hyves z'n mail adres afgeschermd en voor zover ik weet is ie geen lid van andere sites waar zijn mail adres op zou kunnen staan..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 02:18

Kunnen jullie mij helpen? Eerst even melden dat ik niet het hele topic heb doorgelezen.

Ik ging voor mijn vriend een email aanmaken bij hotmail. Bij alternatief email adres of geheime vraag heb ik voor alternatief email adres gekozen en mijn eigen in gevuld. Registreren was gelukt, was in hotmail en heb gelijk een email verstuurd naar een uitzendbureau (daarvoor moesten we een email aanmaken). Email verstuurd, afgemeld en afgesloten. Later die dag wouden we kijken of er al een email binnen was gekomen. Dus, aanmelden... En toen kwam er te staan: Account geblokkeerd.
Je kon klikken op Doorgaan, dus ik klikken. Toen stond er een geheime vraag: Wat is je hobby?
Maar dit gedeelte had ik niet ingevuld bij het registreren want ik had voor het alternatieve emailadres gekozen. Ik heb geprobeert om als antwoord het alternatieve emailadres in te vullen, maar dit was natuurlijk niet correct.

Weet iemand hoe dit komt, of hoe ik dit kan oplossen?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:14

Msn geeft aan dat ik nu verplicht de nieuwste versie moet downloaden anders kom ik er niet op.
Nu heb ik die nieuwste versie op de de labtop staan en vind ik die totaal niet fijn !

Iemand enig idee of je er onderuit kan komen ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:19

Bij wie flipt Hotmail nog meer? Ik wil steeds mijn berichten lezen maar steeds wisselt de reclame en springt het bericht weer omhoog! Dit is echt ondoenlijk! :( :(