Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:02

PSvanLot schreef:
petra8 schreef:
Ik heb de scrub mommy en daddy in de Wibra winkel gekocht

ik heb ze besteld bij 123schoon.nl. Daar is alles van Pink niet zo gek duur.

Hier hebben ze alleen de paste in de winkel, geen sponsjes of iets anders -O-

MyWishMax

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:16

En de big bazar die alles van the pink stuff in de aanbieding had is de hele week leeg geweest en niet aangevuld :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:32

Iemand een idee hoe goed of juist niet, toiletproduct is voor een klassieke witte douchebak?

Ik heb vandaag m’n wcborstel even in de douche gelegd en er zat nog wat product op.
Behalve dat ik nu de hele douche wil desinfecteren heeft dat dus ook wel een stukje hardnekkige gele aanslag verwijderd…
Dus behalve dat de douche naar wc ruikt - zijn er nog nadelen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:00

Optiwolk schreef:
Iemand een idee hoe goed of juist niet, toiletproduct is voor een klassieke witte douchebak?

Ik heb vandaag m’n wcborstel even in de douche gelegd en er zat nog wat product op.
Behalve dat ik nu de hele douche wil desinfecteren heeft dat dus ook wel een stukje hardnekkige gele aanslag verwijderd…

Nou ja gele aanslag is gewoon kalk en in die wc eend dingen zit een kalkverwijderaar. Maar je kan diverse andere middelen gebruiken om die aanslag weg te krijgen. Maar als die wc reiniger werkt als een tiet dan lijkt het me geen probleem om dat erop te doen en even in te laten trekken. Maar het lijkt me stug dat je dit met niks anders wegkrijgt dan toiletreiniger?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:18

Ik had eerder al een aantal kalkverwijderaars (commit bang, degenenvan cif, ook gewoon azijn) gebruikt en die deden niet veel.
Ik ben ook niet heel zeker of het kalk is of eerder van de buizen komt (oud huis).

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:14

Als het een geëmailleerde douchebak is, dan kan ontkalker of chloor geen kwaad. Dat spul is ijzersterk. Zoiets staat in onze badkamer al sinds 1996 en je ziet er nog niks aan.

Als het een kunststof douchebak is zou ik niet alles durven gebruiken. Ik zou bang zijn voor verkleuring, of doffe plekken.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:58

Optiwolk schreef:

Ik maak regelmatig m'n douche (tegels en douchebak) schoon met wc reiniger, ik heb zo'n afwasborstel met schuurspons waarvan je de steel kan vullen met schoonmaakmiddel en die wc reiniger loopt er niet zo snel uit. :Y)
Verder gebruik ik ook 'gewoon' schoonmaakmiddel voor de douche, maar merk eigenlijk geen verschil, behalve dan dat de wc reiniger lekkerder ruikt. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:37

Wc reiniger is dikker inderdaad. Ach ja waarom niet. Het maakt schoon en kalkvrij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:11

WC Eend is geen strak plan bij je kranen hoor :n
Was ook een keer driftig bezig waren de kranen gewoon zwart, ook de spoelbak in de keuken een hele zwarte plek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:03

Jindai schreef:
Optiwolk schreef:

Ik maak regelmatig m'n douche (tegels en douchebak) schoon met wc reiniger, ik heb zo'n afwasborstel met schuurspons waarvan je de steel kan vullen met schoonmaakmiddel en die wc reiniger loopt er niet zo snel uit. :Y)
Verder gebruik ik ook 'gewoon' schoonmaakmiddel voor de douche, maar merk eigenlijk geen verschil, behalve dan dat de wc reiniger lekkerder ruikt. :')

Dat is best een goede tip met de wc reiniger.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:58

lieke2 schreef:
L_iek schreef:
Nou, ik mezelf laten gaan. Voor 55 euro aan pink stuff en scrub mommy en daddy sponsjes :')

+:)+ wat zal het heerlijk schoon worden <3
Waar heb je het gekocht/besteld?

Sorry, lees het nu pas. Via 123schoon. Ben echt heel tevreden. Had echt super veel kalkaanslag in de badkamer, maar alles is weer blinkend schoon.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:43

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:48

Nope, ik heb een Vileda spraymop.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 22:01

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 05:45

Morrie schreef:
haffiefreak schreef:
Wie heeft er ervaring met een elektrische dweil? Onze dweil is kapot gegaan.
https://www.voordeelvanger.nl/elektrisc ... m6EALw_wcB

Die heb ik. Ik vind hem geweldig! Goede prijs ook op deze site!

Moet je dan elke keer de pads inspuiten met sop/nat maken in een emmer water? Of zit er iets van een spray systeem in?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:41

Afbeelding
Ik zag deze online bij de action, Hier zit een waterreservoir in. Lijkt me makkelijker dan elke keer de pods nat te spuiten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:52

haffiefreak schreef:
Moet je dan elke keer de pads inspuiten met sop/nat maken in een emmer water? Of zit er iets van een spray systeem in?

ik spuit eerst laminaatreiniger op de vloer en dat verspreid ik met een gewone dweilstok en daarna poets ik het op met die elektrische, scheelt zoveel kracht (die ik niet meer heb)

Mijn laminaat mag niet te nat worden, het ligt er al 25 jaar in en is erg versleten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:22

Morrie schreef:
haffiefreak schreef:

ik spuit eerst laminaatreiniger op de vloer en dat verspreid ik met een gewone dweilstok en daarna poets ik het op met die elektrische, scheelt zoveel kracht (die ik niet meer heb)

Mijn laminaat mag niet te nat worden, het ligt er al 25 jaar in en is erg versleten

Een tip, nooit een reiniger rechtstreeks op een oppervlakte spuiten. Dat kan hele lelijke plekken geven. Eerst verdunnen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:25

dank voor de tip, ik heb het spul van mijn buurman gekregen, hij verkoopt laminaat (en pvc en houten) vloeren, dus ik houd me aan zijn instructies.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:56

Waarom heb ik toch altijd vliegen in mijn huis. Vreselijke vieze dikke, vette vliegen. Gisteren heb ik er 10 vermoord! En ik woon gewoon in een woonwijk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:59

Hier is het ook heel erg dit jaar, maar bij de paarden ook extremer als normaal.

Ik woon ook in een woonwijk, maar sinds de buurman kippen heeft is het hier echt enorm erg. En 2 deuren verder zitten enorm veel duiven. Beide niet zo schoon, maar hier dus altijd vliegen sindsdien, maar dit jaar erger als normaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:01

Ik ga maar weer de honden eet- en drinkbak met kokend water schoonmaken. Eetbak na iedere maaltijd, drinkbank 1 x per dag. En de vuilniszak uit de pedaalemmer en iedere avond in de container, ook al is hij nog niet vol.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:06

Normaal staat hier de vaatwasser op een kier als die nog niet vol is, maar heb hem nu telkens dicht. En ik spoel alles af en daarna ook de afvoer schoonmaken. Ook de prullenbakken veel vaker doen idd, maar is soms zo stom om een zak weg te gooien die niet vol is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:33

Ik heb zo’n kattenstaart vliegengordijn hangen en dat scheelt echt!
We hadden een rolhordeur gekocht maar we hebben onder geen drempel en daar moet de geleider op dus teruggestuurd :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:36

Ik heb een hordeur, dat werkt goed. Maar ik vind het zielig voor de hond als die deur heel de dag dicht zit. Ze loopt zo graag in en uit. :D
De deur zit nu dicht, hond ligt bij mij op mijn werkkamer. (Ja, ik moet aan het werk, ik weet het).
Ben mijn nieuwe laptop aan het installeren. Laatste prutseltjes aanpassen etc.