Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:45

Je krijgt de route die je gereden hebt (in een binnenbak mist die bij mij wel wat km, maar in de buitenbak en het bos klopt het gewoon. En je krijgt snelheid en gemiddelde snelheid, hij kent geen stap, draf en galop.
En de duur en de afstand en zolang ik geen hartslagmeter van mijn paard op het horloge aansluit ook gewoon mijn eigen hartslag.
Wanneer ik het paard een hartslagmeter om doe, ben ik ineens onwijs veel beter getraind, denkt Garmin, want de hartslagen van het paard zijn gemiddeld lager dan die van mijzelf tijdens een rondje boscrossen :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:23

Marije_jiplover schreef:
Je krijgt de route die je gereden hebt (in een binnenbak mist die bij mij wel wat km, maar in de buitenbak en het bos klopt het gewoon. En je krijgt snelheid en gemiddelde snelheid, hij kent geen stap, draf en galop.
En de duur en de afstand en zolang ik geen hartslagmeter van mijn paard op het horloge aansluit ook gewoon mijn eigen hartslag.
Wanneer ik het paard een hartslagmeter om doe, ben ik ineens onwijs veel beter getraind, denkt Garmin, want de hartslagen van het paard zijn gemiddeld lager dan die van mijzelf tijdens een rondje boscrossen :')

Welke hartslagmeter voor het paard heb jij dat je die aan je Garmin kunt koppelen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:50

Ik heb een losse Garmin sensor, ik denk gekocht als Garmin HRM Duo oid, iig een humane borstband met losse sensor (en al in 2017 gekocht, dus geen idee meer welk type her exact was).

En die sensor dan gekoppeld aan dit setje:
https://goedhard.nl/product/v-max-premi ... apter-kit/

Ik had eerst een willekeurige (goedkopere) borstband met sensor met ANT+ verbinding, maar ondanks dat het ANT+ zou moeten ondersteunen, kreeg ik dat met mijn toenmalige horloge (Fenix 3 serie) niet werkend. Dus toen maar voor een Garmin sensor gekozen.
De borstband ligt werkeloos in mijn la boven, heb nog wel een andere borstband, met vaste sensor die ook waterdicht is, die gebruik ik voor mijzelf met hardlopen en zwemmen en kickboksen.

Maar die vaste sensor is dus niet wat je moet hebben als je hem wil verbinden met je paarden elektroden setje, want daarbij gebruik je de hele humane band niet.

Ik heb hiervoor ook een elektrodenset van Polar gebruikt, daar paste mijn Garmin sensor ook op. Maar die electroden waren veel dikker en stugger en kreeg mijn haf met gevoelig huidje irritatie van.
De electroden van V Max zijn zo klein dun en flexibel dat dit wel goed gaat.
Je legt 1 electrode onder je rechterknie zo ongeveer onder het zadel en de andere links aan de Singel vlakbij het hart.

https://www.equilog.nl/product/equilog- ... en-zender/

Deze zou ook moeten werken met je Garmin, want ANT+
Mijn ervaringen met (2 verschillende) andere merken stammen uit 2017, met een veel ouder horloge. Maar bij deze sensor staat specifiek ook ANT+ als verbinding, dus zou je kunnen proberen.
Ik durf met die van mij met gevoelig huidje een dergelijke elektrodeband onder het zadel niet aan, ik rijd altijd met bont in contact met zijn rug en 2 kleine vierkantjes van 2x2,5 cm van V Max gaat goed, dus ik ga een werkende situatie niet veranderen.
Maar ik ken een aantal endurance ruiters die tevreden zijn over dit type band onder hun zadel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:39

Dank je wel voor deze tips! +:)+

Oeh de Garmin Instinct 3 is uit. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:42

Mijn reden om te switchen van Apple naar een ander merk is puur de batterij.

Ik ben een Apple fanaat en heb ook alles van Apple.
Maar de Watch raad ík niet aan.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:22

Heeft iemand een wit sporthorloge, hoe ziet die uit na een poos. De Garmin Forerunner 265S vindt ik erg mooi op de foto's in het wit. Maar ben als paardenmens ook wel huiverig. Misschien toch voor zwart kiezen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 20:57

Ik heb geen wit maar wel heel licht, light sand oid, met cream gold details
En dat blijft heel netjes, vind ik zelf, voor wat ik er allemaal mee doe.
Ik was m wel regelmatig met handzeep echt even af als die weer onder het stof mee naar huis komt van een middagje paard poetsen enzo.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:57

Ik heb geloof ik mist grey. Ook wel soort witachtig. Ik heb mijn Instinct nu 1,5 jaar, maar nog steeds wit hoor. Wel af en toe wassen of mee onder de douche. :')

Het enige is dat ik die siliconen bandjes best wel vind slijten.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:49

Mijne is wit en rosé, kan morgen wel even foto maken. Heb 'm altijd om. Nu zo'n 4 jaar denk? Geen idee hoe lang ik m al heb eigenlijk haha

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:16

Dat zijn positieve berichten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:02

Gebruiken jullie bij crossfit op de Garmin dan cardio of HITT?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:13

Ik doe geen crossfit. := Misbruik cardio wel voor weidefitness. _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:26

Ik zet overal de cardio voor aan eigenlijk... Dus vroeg het me af

Behalve voor wandelen dan

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:30

Ik gebruik voor kickboksen Cardio en wanneer ik een combi core/kracht/cardio doe, pak ik HITT.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:39

Zertab schreef:
Gebruiken jullie bij crossfit op de Garmin dan cardio of HITT?

Ik pak eigenlijk altijd de HITT, gezien het niet alleen cardio is leek mij dat het meest logische.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:41

Mmm.. dus misschien voor crossfit en bodypump eens HIT aanzetten? Wat zie je dan anders dan als je cardio aanzet?

Ik heb weleens kracht aangezet, dat werkt niet. Dat werkt met sets en herhalingen. Bodypump werkt zo natuurlijk niet...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:40

Marije_jiplover schreef:
Op mijn Fenix zit de optie "Te paard". Heb ik niet hoeven toevoegen.

Op mijn Instinct stond ook geen paardrijden en kreeg ik het ook niet toegevoegd.
Dan gebruikte ik of trailrun of MTB als ik ging paardrijden en zette ik de sport in de app om naar paardrijden. En dan telde die ook wel mee voor challenges waarbij de sport verder niet uitmaakt.

Ik heb helaas geen trailrun of MTB erop...

Wel hiken, fietsen..
Misschien fietsen proberen of gewoon cardio voor paardrijden. Gaat er maar om dat ie kcal bijhoudt en de duur. En meetelt voor uitdagingen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:27

Zertab schreef:
Mmm.. dus misschien voor crossfit en bodypump eens HIT aanzetten? Wat zie je dan anders dan als je cardio aanzet?

Ik heb weleens kracht aangezet, dat werkt niet. Dat werkt met sets en herhalingen. Bodypump werkt zo natuurlijk niet...

Dit zie je bij HITT. De spiergroepen die je traint, soms herkent hij de oefeningen ook, statistieken en grafieken. Bij cardio zie je vrij weinig volgens mij.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:13

Bij cardio zie je dat inderdaad niet. Maar bij HITT hoef je dan niet elke keer sets aan te klikken? Die zet je aan en uit na de training?
Want seys aanklikken werkt niet bij bodypump en crossfit

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:54

Hallo iedereen,

Nu mijn analoge horloge de geest heeft gegeven, overweeg ik een smartwatch/sporthorloge. Alleen heb ik geen idee wat ik precies moet kiezen. Ik zou het horloge gewoon dagelijks willen gebruiken voor tijdsaanduiding maar daarnaast ga ik ook hardlopen en zou ik graag eentje willen waarmee ik mijn looprondjes kan registreren (op strava of andere runningapp) en waarmee ik naar muziek kan luisteren tijdens mijn looprondje (Spotify), en dat zonder dat ik mijn telefoon steeds moet meesleuren. Bestaat dit überhaupt?
Een stappenteller en een soort van locatie volgen/delen zou ook fijn zijn, maar is geen must.
Liefst ook eentje die je niet om de haverklap dient op te laden.

Alvast bedankt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:50

Voor hardlopen is de forerunner serie van Garmin wel fijn. Wellicht de Forerunner 165 music of als je een groter budget hebt de Forerunner 265?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:12

Ik weet niet wat de forerunner kost. Maar mijn vivoactive 4s kan dit ook allemaal :) er is zeker iets in te vinden iig!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:23

En mijn venu kan dit ook

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:36

Bedankt alvast voor de reacties. Ik weet er echt niets van, maar ik luister nu vaak live naar Spotify, of naar de radio, dus zonder playlists te downloaden, kan dit ook, en naar welke specificatie moet ik dan op zoek?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:03

Zertab schreef:
Bij cardio zie je dat inderdaad niet. Maar bij HITT hoef je dan niet elke keer sets aan te klikken? Die zet je aan en uit na de training?
Want seys aanklikken werkt niet bij bodypump en crossfit

Je kan inderdaad aparte rondes aan zetten. Maar dat doe ik eigenlijk nooit. Behalve als we een langere rust er tussen hebben. Dan doe ik het soms wel. Maar meestal laat ik hem gewoon doorlopen.