Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:59

Ja, Vierhouten zou ik ook wel willen wonen!
Maar de prijzen zullen daar wel pittig zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:48

veerledec schreef:
Wat manzano zegt inderdaad :). En 'modaal inkomen' is niet het gemiddelde inkomen, het is een geprikt inkomen wat ergens wel op een gemiddelde wordt gebaseerd, maar daar onder zit.

Verder zijn managers, it-er, consultant, belastingadviseur, advocaat, arts etcetera ook normale banen. En dan kom je wel aan 6,5 ton of meer.

Iemand zin om bijgespijkerd te worden in de statistiek? Anders even doorscrollen naar de volgende post. Modaal/modus betekent 'vaakst gemeten', een gemiddelde is de som van alle metingen gedeeld door het aantal metingen. Er is ook nog een mediaan en dat is het midden van alle metingen.
Met een modaal inkomen zou je een gezin moeten kunnen onderhouden en zo wordt het ook wel eens als ijkpunt gebruikt. Er zijn heel veel Jannen Modaal en daarom zijn ze belangrijk in de economie.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:22

Mag ik hier een beetje mee komen spieken? Wij zoeken zelf op het moment zo'n half jaartje naar een recreatiewoning, maar wegens kieskeurigheid van mijn vader is niks goed genoeg geweest tot nu toe of waren andere mensen ons helaas voor :+

Wat we zoeken is een recreatiewoning op loopafstand van zee en in een straal van 30km van de Brouwersdam. Minimaal twee slaapkamers en op eigen grond. Verder moet het park het gehele jaar open zijn en honden moeten welkom zijn. Een (afgezette) tuin voor de hond is daarom ook wel een vereiste. Daarbij willen we ook geen verplichting tot verhuur, omdat we gewoon lekker willen kunnen gaan wanneer we zelf willen. Verder heeft mijn vader liever geen echt stacaravan idee of het moet modern zijn zoals bijvoorbeeld bij Strandpark de Zeeuwse Kust. Het budget ligt rond de 150.000. We hebben gezien dat er al vele huisjes onder deze prijs weg zijn gegaan, dus het zou toch moeten lukken -O-

Dus mocht je iets tegen komen, voel je vrij om het te sturen naar mij! Ook tips mbt. makelaars in dit gebied zijn zeker welkom.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:17

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:21

Een tegenlicht-telefoonfoto waar met fotosoep het schuifje 'schaduwen oplichten', 'hightlights donkerder maken' en het schuifje 'verzadiging' iets te enthousiast zijn gebruikt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:26

Ibbel schreef:
Een tegenlicht-telefoonfoto waar met fotosoep het schuifje 'schaduwen oplichten', 'hightlights donkerder maken' en het schuifje 'verzadiging' iets te enthousiast zijn gebruikt.

Als in: bij ons schijnt altijd de zon en de zon en de zon ook.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:38

Ik zou me doodschamen als makelaar om dit online te zetten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:40

Ik ook! En al helemaal in deze prijsklasse...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:25

Cayenne schreef:
Pfoe, je zult maar aan de Biesbosch wonen :=
Natuurlijk weet je dat dit soort situaties kunnen voorkomen, maar bij het zien van deze foto's krijg ik het al benauwd :=
https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/ ... ~ac66a86d/

Mwah
Zo veel volk woont daar niet meer
Daar zijn aardig wat mensen uitgekocht en verhuist (inclusief wat bedrijven ) om Die noordwaard te realiseren
Die ligt daar juist voor dit soort situaties
Zodat we collectief droge voeten houden ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:51

Een nicht van mij woont daar met haar gezin, de landbouwgrond is verplaatst maar zij wonen er nog.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:26

Ik heb daar in Dordrecht net een huis verkocht in die regio. Zou er nog een buitendijks verkopen. Die is idd zo nu en dan op een eiland gelegen. Kwestie van genoeg eten in slaan (en een roeiboot haha).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:33

Ceetje_bokt schreef:
Een nicht van mij woont daar met haar gezin, de landbouwgrond is verplaatst maar zij wonen er nog.

Er wonen idd nog wel mensen in de polder daar
Maar niet in het overloopgebied

Seleviahoeve is bijvoorbeeld compleet verhuisd naar buiten de grenzen van het overloop gebied en zo zijn Er meer
Dat hele gebied is daar indertijd zo op de schop geweest en opnieuw ingedeeld en heringericht
De huizen die Er nu nog staan
Zou ik zo Durven gaan wonen zonder angst op verzuipen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:01

Amethyst_ schreef:
https://www.funda.nl/koop/emmer-compasc ... iep-oz-32/

Deze ben ik stiekem verliefd op. Staat al ruim een jaar te koop, stond onlangs op verkocht ovb, maar is nu weer te koop gekomen én dik gezakt in prijs.

Heeft veel werk nodig, vooral buiten als ik dat zo goed zag. Ik ben geintrigeerd om de mogelijkheden te gaan onderzoeken.

Vraag even goed na wat je nou precies aan erfpacht moet betalen. Want er staat erfpacht en 20e penning. En vraag ook na of ze al bezig zijn die af te kopen.En check even goed wie er nou precies naast woont. Google maps laat nogal een rotzooitje zien bij de buren :o Vind het verder geen gek plekje. Het is vlak bij de manege :D En de visvijver.

IEeeeeee die huizen in het water in Zuid Holland. Nog meer reden niet die kant op te gaan :+ :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:33

De pacht van dat huis is 113 per jaar, dus dat valt mee...wat ze met 20e penning bedoelen weet ik niet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:52

Ik kan dit erover vinden: https://www.geheugenvandrenthe.nl/twintigste-penning
Wel een leuk huis! Daar kun je wel iets me :j

Voor wie een sloot geld heeft en een pensionstal wil beginnen: https://www.funda.nl/koop/dalfsen/huis- ... rkampen-1/
Wel een mooie ligging zo vlakbij het bos :j

Dit is wel echt een pareltje <3 <3 <3
Een rijksmonument uit 1840 helemaal gerestaureerd met oude details.
De poepdoos en de bedstee en al die kneuterige details om het huis heen :+:
Gelukkig wel weer dubbele beglazing en een combi ketel :+ Ik zwijmel nog even verder....
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... eerlaan-3/

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 02:19

Geweldig huis die laatste!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:13

Je zou er bijna voor in Bellingwolde gaan wonen. Met de nadruk op bijna :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:38

En hopen dat je de meubeltjes en oude dingetjes er ook bij krijgt, want je eigen meubilair gaat gegarandeerd niet passen en vloeken :P

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:37

Een groot deel van mijn meubels zou daar prima passen. :o

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:58

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:51

corine1981 schreef:
Pfff, met al die prijzen vraag ik me echt af wat je tegenwoordig moet verdienen? Wij verdienen volgens de normen boven modaal, maar bij 350000 houdt de financiering toch op (terecht overigens).
Maar wat doe je voor een werk wanneer je 650000 oid kunt betalen?
Laat staan die 5 miljoen...
Echt bizar.

Wij willen z.s.m. ons huis verkopen -maar moeten beide badkamers nog verbouwen- en iets vrijstaand buiten de randstad ervoor terug, maar ondanks dat we winst op ons huis gaan maken heb ik er een hard hoofd in, de prijzen in Drenthe etc stijgen net zo hard inmiddels :+

Maar los van een hypotheek zijn er meer financieringsmanieren voor veel mensen. Bijv. Door de overwaarde te herinvesteren, sommige maken gebruik van de eenmalige schenkings mogelijkheid door ouders, ontvangen een erfenis, winnen de lotto of kunnen de hypothecaire lening via familie laten lopen.

Ik ben zelf de voorbije 8 jaar, 4x verhuisd en heb de winst uit de verkoop van de woningen steeds geherinvesteerd waardoor er steeds wat meer eigen geld is ontstaan. Dan is 650k ophoesten met een modaal inkomen ineens niet meer zo'n lastig bedrag om te financieren.
Ons nieuwe huis is nog niet eens opgeleverd (vrij scherp gekocht) en zou ik nu al door kunnen schuiven naar een geïnteresseerde kennis voor 75k extra. Het is dat ik op dit moment niets anders te koop zie staan dat mijn interesse wekt en dat ik mijn huidige huis al verkocht heb, maar anders zou ik het waarschijnlijk hebben gedaan. :')
Maarja iedere verhuizing heeft een grote impact en brengt onrust.... Anderzijds met mijn modale baan krijg ik die bedragen niet in zo'n korte tijd bij elkaar gespaard...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:07

Die in Bellingwolde is best leuk, die foto van die slaapkamer lijkt wel het decor van een horrorfilm.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:15

Geweldig, dat huis in Bellingwolde! Of je in het openluchtmuseum woont. Die kakstoelen, briljant!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:19

Klopt ook pinda dipje, wij hebben het nadeel dat we door scheidingen en een failliete eigen zaak met mijn ex 8 jaar niets konden kopen.
Dus dan ben je gewoon weer een starter. En dan is het nu best lastig.

Wij hebben gelukkig alsnog vorig jaar kunnen kopen, maar als ik dan collega's hoor die al tig jaar huren maar nu het water aan de lippen staat vind ik dat best sneu, want kopen is met hun inkomen ook niet te doen in onze regio...

En qua winst op je huis ben ik het met je eens, wij zouden er zonder verbouwen al zo'n 50k op vooruit gaan, maar ja, je moet ook iets terug kopen...

Denk wel dat je momenteel beter en huis kunt kopen dan sparen, dat is toch helemaal niets meer waard.

Die in bellingwolde is een geweldig huis om een B&B in te houden lijkt mij, zoiets trekt wel mensen.