Volgende week hebben wij de sleutel

Vanaf morgen ben ik vrij. Dat wordt inpakken...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Haajj allemaal ik meld mij ook aan. Ik wil graag verhuizen, maar het word mij wel erg moeilijk gemaakt. If de huur is te hoog of ik kan gewoonweg niet zoveel geld lenen om een woning te kopen.
Ik ben alleen, woon in leiden in een huurwoning van 46m2 met een tuin. Huur is 550 euro. Ik zoek een huurwoning met huur tot 600 euro of een koopwoning maar het lijkt haast onmogelijk om als alleenstaande een woning te kopen, zeker als starter... Ik heb een leuke woning gezien van 130.000 euro, goede buurt, maar ik moet dan 40.000 euro inleggen als extra geldwelke 26 jarige heeft dat in godsnaam?
mirim schreef:Het is allemaal krom geregeld.
Je zou dan nu op een hogere huur zitten alsdat je aan hypotheek zou kwijt zou zijn, waardoor je dus geen geld kan wegleggen om te sparen.
Het zou toch beter zijn dat er gekeken werd naar de financiële ruimte die er is om een hypotheek op te kunnen hoesten .
Eydis schreef:Hebben jullie bij het aankopen van een huis een aankoopmakelaar in de arm genomen?
Zeker met het oog op onderhandelingen etc ?
Lieke schreef:Hoi,
Ik meld me ook in de topic. Voorzichtig aan zijn mijn vriend en ik aan het kijken voor een koophuis. Helaas zijn we niet de enige met dit idee en lijkt het wel of het om warme broodjes gaat ipv huizen. We willen graag in Haarlem (of directe omgeving) wonen.
De huizenmarkt lijkt wel hysterisch, een huis dat vanochtend op funda stond kan ik al niet meer bezichtigen omdat er al teveel kijkers waren. Maandag gaan we wel ergens anders kijken.
We gaan nu maar een oriënteren op een aankoopmakelaar, misschien komen we er dan makkelijker tussen.
Leen schreef:*knip*
Grietje_1 schreef:Nicje, ja het komt me weer bekend voor, sorry.. Ik vind die open stukken in de muur zo leuk van de woonkamer. Echt een leuk huis hoor, kan je echt een paleisje van maken.
Julia, ik vind het op de foto’s binnen, echt al groot ogen. Dus nog ruimer, top zeg. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben!
Kim, heerlijke vakantie gehad?
Pien1989 schreef:Helaas geen intentie verklaring :-(
Ik ben op internet wat gaan rond kijken en de hypotheek bedragen tussen banken verschillen heel erg veel. Met welke banken hebben jullie goede ervaringen?
vonneke schreef:KimD schreef:Wij zijn inderdaad bij een onafhankelijke adviseur geweest, dan zijn de opties vaak wat breder.
Zij kijkt dan welke hypotheekverstrekker het beste bij jou past.
Dat gaan wij nu ook doen ipv enkel naar de Rabobank.