[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:14

Geen idee wat betreft het uitzendbureau.

Volgende week hebben wij de sleutel *\%/*
Vanaf morgen ben ik vrij. Dat wordt inpakken...

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:46

Wauw Nicje wat heerlijk, wel ook druk ;)
Kom je wel foto's spammen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:02

Bij ons is alles ook definitief. Financiering is rond, datum voor de overdracht staat vast. :):)

Voor de geïnteresseerden, dit huis is het geworden: http://www.funda.nl/koop/verkocht/losse ... straat-32/

Renee/Lifaya: Heb je geen goede vriendin of een goede vriend die met hetzelfde probleem zit en waarmee je het wel zou zien zitten om samen te gaan wonen? Zo kan je bv ook een huurwoning zoeken die wel meer ruimte heeft en aan je eisen voldoet. Een vriendin van mij heeft het ook zo gedaan en dat bevalt echt prima. :j

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:05

Wauw Julia, wat een leuk huis. Nooit verwacht vanaf de eerste foto, dat het zo ruim zou zijn. _/-\o_

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:21

Thanks! En klopt indd, wij hadden het ook niet zo ruim verwacht. Moet zeggen dat het op de foto's een stuk kleiner oogt nog dan in het echt. In december gaan we beginnen met 'klussen'. De muren worden gestuct en gesausd, vloer wordt geschuurd en gelakt. Boven krijgen alle kamers een wat minder heftig kleurtje en komen er fatsoenlijke nieuwe gordijnen e.d. Heel veel zin in! :D

Zijn jullie nog aan het klussen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:42

Grietje_1 schreef:
Wauw Nicje wat heerlijk, wel ook druk ;)
Kom je wel foto's spammen?

Heb je een linkje gestuurd.

Wauw mooi huis julia! En goedkoop vergeleken met hier!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:13

Ik ben weer terug van vakantie en heb even bijgelezen, gelukkig hebben jullie niet teveel gekletst. :')

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:09

Nicje, ja het komt me weer bekend voor, sorry.. Ik vind die open stukken in de muur zo leuk van de woonkamer. Echt een leuk huis hoor, kan je echt een paleisje van maken.

Julia, ik vind het op de foto’s binnen, echt al groot ogen. Dus nog ruimer, top zeg. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben!

Kim, heerlijke vakantie gehad?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:38

lifaya schreef:
Haajj allemaal ik meld mij ook aan. Ik wil graag verhuizen, maar het word mij wel erg moeilijk gemaakt. If de huur is te hoog of ik kan gewoonweg niet zoveel geld lenen om een woning te kopen.

Ik ben alleen, woon in leiden in een huurwoning van 46m2 met een tuin. Huur is 550 euro. Ik zoek een huurwoning met huur tot 600 euro of een koopwoning maar het lijkt haast onmogelijk om als alleenstaande een woning te kopen, zeker als starter... Ik heb een leuke woning gezien van 130.000 euro, goede buurt, maar ik moet dan 40.000 euro inleggen als extra geld }:0 welke 26 jarige heeft dat in godsnaam?

De beste tip die ik je kan geven heb ik zelf gekregen hier in het topic, ga langs een hypotheekadviseur. Ik heb me suf gerekend via die online calculators en er zaten per verstrekker soms wel verschillen in van €40.000... Ook zag ik door de bomen het bos niet meer wat betreft hypotheken en dergelijke, toen we een huis tegenkwamen dat ons beviel zijn we eindelijk naar een hypotheekadviseur gestapt. Beste wat we ooit hadden kunnen doen, we kregen bijna een halve ton meer dan de online calculators, en mocht het nodig zijn had ze ook de starterslening voor ons kunnen regelen, maar die verdwijnt per 31 december hier in de gemeente. Daarom hadden wij eigenlijk ook vaart achter het zoeken gezet, aangezien we dachten dat we die nodig ging hebben.

Wij huren namelijk ook een huis à €666,25. En de vaste laten per maand in ons koophuis met verzekering en dergelijke zijn aanzienlijk lager, buiten dat is het ook een investering.

mirim schreef:
Het is allemaal krom geregeld.
Je zou dan nu op een hogere huur zitten alsdat je aan hypotheek zou kwijt zou zijn, waardoor je dus geen geld kan wegleggen om te sparen.
Het zou toch beter zijn dat er gekeken werd naar de financiële ruimte die er is om een hypotheek op te kunnen hoesten .

Hier hadden wij het met onze makelaar over, dit zou veel logischer zijn. Maar eigenlijk is het logisch dat ze nu zo streng zijn, want de constructies wat er vroeger allemaal waren voor een hypotheek waren ook absurd.

Maar sommige krijgen nog van die hele kromme regelingen, ik ken één gezin wat op papier die hypotheek nooit had kunnen krijgen en het is toch gelukt. Dan vraag ik me af hoe.

Eydis schreef:
Hebben jullie bij het aankopen van een huis een aankoopmakelaar in de arm genomen?
Zeker met het oog op onderhandelingen etc ?

Een hypotheekadviseur, maar zij regelt ook alles anders. Ideaal, wij hoeven alleen maar te zitten, te wachten en papieren aan te leveren. :D Ze kosten wat maar dan heb je ook wat.

Lieke schreef:
Hoi,
Ik meld me ook in de topic. Voorzichtig aan zijn mijn vriend en ik aan het kijken voor een koophuis. Helaas zijn we niet de enige met dit idee en lijkt het wel of het om warme broodjes gaat ipv huizen. We willen graag in Haarlem (of directe omgeving) wonen.
De huizenmarkt lijkt wel hysterisch, een huis dat vanochtend op funda stond kan ik al niet meer bezichtigen omdat er al teveel kijkers waren. Maandag gaan we wel ergens anders kijken.

We gaan nu maar een oriënteren op een aankoopmakelaar, misschien komen we er dan makkelijker tussen.

Dit was laatst op TV, echt absurd. Huizen die voor €50000 meer dan de vraagprijs van eigenaar wisselen. Daar heb je hier dus totaal geen last van! Ik kan me echt niet voorstellen hoe dat is, buiten dat het superfijn is voor de verkopende partij.

Leen schreef:
*knip*

Jou verhaal lijken wel rijdende rechter taferelen, vreselijk.... Zo wil je toch niet aan een eigen huis beginnen. :n Slecht ook van de makelaar, absoluut niet netjes. :n

Hoop dat het allemaal snel goed komt en er duidelijkheid is. :(:)

Grietje_1 schreef:
Nicje, ja het komt me weer bekend voor, sorry.. Ik vind die open stukken in de muur zo leuk van de woonkamer. Echt een leuk huis hoor, kan je echt een paleisje van maken.

Julia, ik vind het op de foto’s binnen, echt al groot ogen. Dus nog ruimer, top zeg. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben!

Kim, heerlijke vakantie gehad?

Inderdaad een fijne vakantie gehad, maar nooit meer twee weken. :') Wat een ramp!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:53

Ik lees mee - inmiddels ons huis (zo goed als) verkocht - bankgarantie is binnen en de datum met notaris is geprikt. En we zijn aan het verhuizen naar ons nieuwe huis :-)

De discussie over de hypotheken-ellende is een interessante, in die lijn zou je eens naar de documentaire kunnen kijken over de Tiny House Movement:

Gaat over een nieuwe beweging van mensen die, aan de ene kant als reactie op de hoge hypotheken, en als tegenbeweging van het almaar meer en groter willen, in een zo klein mogelijke ruimte gaan wonen. Leuke mensen worden geïnterviewd!
Ons nu verkochte huis was 50 m2 met z'n tweeën, nog groot in vergelijking met veel van deze huizen. Ik vind klein prettig, maar mijn vriend niet :D ... We gaan nu dus wel wat groter wonen, maar toch vind ik het idee van zo min mogelijk spullen en zo laag mogelijke maandlasten erg interessant. We hebben nu ook gekozen voor een betaalbaar huis, zodat we eventueel allebei minder kunnen werken, bijvoorbeeld.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Wel Engels, geen ondertiteling helaas)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:18

Waarom nooit meer 2 weken Kim?

Ik ga het filmpje straks even bekijken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:21

Veeeeel te lang! :j

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:16

Hihihi, ik vind 10 dagen ook altijd mooi. Alhoewel ik onze rondreis Florida van 3 weken weer te kort vond.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:52

Helaas geen intentie verklaring :-(
Ik ben op internet wat gaan rond kijken en de hypotheek bedragen tussen banken verschillen heel erg veel. Met welke banken hebben jullie goede ervaringen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:57

Pien1989 schreef:
Helaas geen intentie verklaring :-(
Ik ben op internet wat gaan rond kijken en de hypotheek bedragen tussen banken verschillen heel erg veel. Met welke banken hebben jullie goede ervaringen?

Zoals ik al aangaf in een vorig bericht, ga langs een hypotheekadviseur. Die tip kreeg ik hier in het topic en is de beste wat ik gehad heb.

Daar hebben we echt duidelijkheid gekregen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:39

Zeker langs een hypotheekadviseur gaan idd. Dan heb je alles heel helder en duidelijk en deze kijkt niet maar naar 1 bank.
Ik heb dit jaar al even geinformeerd bij een hypotheekadviseur waardoor ik nu weet dat ik tot februari moet wachten voordat ik iets kan kopen (ik dacht nooit iets te kunnen kopen). Zodra ik in februari de jaaropgave heb ga ik voor een officieel gesprek bij de adviseur.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:43

We zijn bij een adviseur geweest van de bank waar de hypotheek van het huis van mijn vriend nu loopt.
Heb hij een andere bank adviseur nu ook een gesprek aangevraagd.
Bedoelen jullie een onafhankelijke adviseur? Dan zal ik dat nog even opzoeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:43

Wij zijn inderdaad bij een onafhankelijke adviseur geweest, dan zijn de opties vaak wat breder.

Zij kijkt dan welke hypotheekverstrekker het beste bij jou past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:03

KimD schreef:
Wij zijn inderdaad bij een onafhankelijke adviseur geweest, dan zijn de opties vaak wat breder.

Dat gaan wij nu ook doen ipv enkel naar de Rabobank.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:07

vonneke schreef:
KimD schreef:

Dat gaan wij nu ook doen ipv enkel naar de Rabobank.

Rabobank maakt het heel aantrekkelijk met "een hypotheek binnen een week", maar ze hebben ook een hogere rente dan we nu hebben en de voorwaarden lang niet zo gunstig.

Terwijl ik rabobank als bank heb, en daar ben ik echt super tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:17

Wij zitten idd met alles bij de Rabobank en hebben echt een huizenhoog hypotheek.

De Makelaar heeft een financieel adviseur in huis. Die gaat volgende week met ons zitten om te kijken welke hypotheken er zijn om zo gunstig mogelijk uit te komen.

Daarbij heeft de Rabobank ons ook onvoldoende geholpen. We hadden er weinig verstand van en zij hebben niet echt heel veel uitleg gegeven.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:20

Wij zitten nu ook bij de Rabobank, maar stappen ook over. Alles wordt bij ons via een adviseur geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:00

Wij hebben dinsdag gesprek bij de rabobank en woensdag met een adviseur.

Kunnen we mooi vergelijken.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:03

Wij hebben morgen gesprek bij de Rabo. Ben wel benieuwd of het veel scheelt Vonneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:05

Eliana schreef:
Wij hebben morgen gesprek bij de Rabo. Ben bwel benieuwd of het veel scheelt [naam]

Volgens verschillende mensen die ik gesproken heb is het best een groot verschil.