Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:13

Malih, kan je niet verschillende hoveniers om een offerte vragen? En zelf alle materialen bestellen en een klusser inschakelen via werkspot of marktplaats?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:44

We wilde dus hoveniers offertes opvragen maar de hoveniers hier in de buurt maken eigen ontwerpen en dan ben je tussen de 250 en de 300 euro kwijt alleen al voor je ontwerp. :-(

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:06

Jaa we vonden het ook
Idioot duur ! Maar ook op zolder hebben we 1 stopcontact dat schiet ook niet op, en de slaapkamer missen we er 1 voor de tv

Maar even zoeken wie dat kan haha

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:16

En een Facebook oproepje? Op van die verkooppagina's vind je ook een hoop hoveniers.
Een vriend van mijn vader heeft het mij ons gedaan. Die man is 76 en altijd hovenier geweest. Zijn kosten zijn nu vrij laag, omdat hij het nu voor de hobby doet :P hij doet er alleen wat langer over dan een jongere hovenier, haha! Maar alles om geld te besparen :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:50

Kan die man niet even hier komen keuvelen hahah :-p oproepje op fb is idd wel een goed idee

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:20

Wij doen de tuin zelf, gratis tegels via marktplaats en verder kunnen we heel veel stekken van mijn vriend zijn moeder. Echt een budget tuin :Y)

Gisteren zijn de behangers weer geweest, donderdag komen ze alles schilderen. Ik heb weer een stukje van de zolder geschilderd, wat een rotwerk is dat! En weer verder gegaan met een ombouw voor de cv ketel. Dat zit in een lastig hoekje dus gaat vrij langzaam. Dinsdag komt de vloer boven! :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:15

Wij zitten toch ook te denken over gras, maar vinden het eigenlijk te veel werk om het in de zomer bijna elke week te maaien :o (zijn eigenlijk geen tuin onderhoud gewend), dus zo'n grote tuin word even omschakelen. Maar om nou de hele tuin te betegelen, is ook geen optie. Veels te duur.

Stopcontacten op zolder, eigenlijk geen idee of die er zitten, vast wel maar weet zo gauw even niet waar. Maar inderdaad, die kunnen vast wel door iemand erbij gemaakt worden. En voorlopig gebeurd er toch nog niks met die zolder, dus zo'n ramp is het niet...

Mintgroen, dat is een handig persoontje, dat die de tuin voor je kon doen! Helaas hebben wij niet iemand zo in de omgeving, maar gaan tegen die tijd wel kijken of we het zelf kunnen doen. Een vriend van ons is geen officiele tegellegger, maar kan het wel goed, misschien wil die het wel doen tegen die tijd...

Miriam, toch weer wat dingetjes gedaan dus! Zo word het steeds meer een huis :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:42

Judith wij nemen kunstgras :-D altijd mooi en groen en onderhoudsvrij echt iets voor ons

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:19

ik heb het geluk dat mijn neefje een opleiding doet en werkt bij een bedrijf die tuinen aanlegt, hij wil mijn tuin als project voor school doen straks :D heb ik mooi alles voor inkoop prijs en een kratje bier :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:52

Ohhhh super chill lisette! Ben ik jaloers op

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:54

Ideaal dat soort tuinmannen. Mijn vriend werkt op de kraan maar het bedrijf heeft veel stratenmakers dus hij heeft er 1 gevonden waarbij samen wilt gaan straten, dus ook alleen de kosten van de tegels. Al zijn die schoftig duur..... Maarja we willen het wel gelijk zoals we het willen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:48

Dat is ideaal als je handige mensen kent!

Kunstgras, ik hoor mn collega nog zeggen dat ze waarschijnlijk voor gek verklaard werd door de buren dat ze wekelijks het gras aan het stofzuigen was... :')
In mn volgende leven ga ik tuinen onderhouden, heerlijk!!! Vind het zo rustgevend om te snoeien, te maaien en te vegen :D In onze nieuwe tuin komt een tuinhuisje met veranda, dat wordt mijn 'woman-cave' haha!

Bij mn broertje is door een kennis(tegelzetter) afgelopen week een plavuizenvoer gelegd. Ligt er mooi strak in, dus we willen hem tegen die tijd ook vragen onze vloer te leggen.

Hebben de klussers trouwens nog foto's? Ben heeeeeeel benieuwd! :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:27

Hier nog niet echt. Er is vrijdag gestuuct en nu zijn ze alles aan het schuren. T weekend hebben we niks kunnen doen maar straks ga ik de slaapkamef van ons zoontje schilderen

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:46

Kunstgras, gaan we ook eens over nadenken! Misschien is dat de oplossing wel...

Wat heerlijk, al die mensen die jullie kunnen helpen met de tuinen, en soms ook nog voor minder geld :)

Noviceh, groene vingers, het lijkt mij wel wat inderdaad, maar helaas....
Ik red mij aardig met die postzegeltuin van ons nu, waar in totaal zo'n 6 planten in staan waaronder lavendel en laurier waar je geen reet aan hoeft te doen :') ...

Nog 2 weken dan gaan we eindelijk naar de fabriek om te kijken, zal tegen die tijd wel foto's showen... Nu valt er nog weinig te laten zien ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:46

Heb alleen deze foto voor je. Als vervolg op de foto met al het kartonAfbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:47

malih schreef:
Heb alleen deze foto voor je. Als vervolg op de foto met al het karton[ [url=m/yU8IjG.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') hahahah, het verhaal van het afval, word het ondertussen....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:59

Ja ik zit nog lekker thuis te niksen met ons zoontje vriendlief is al bezig in t huis

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:41

Judith, groene vingers heb ik helaas niet echt. In onze toekomstige tuin komt gras, hederahaag, beukenhaag, buxushaag en hortensia's. Lekker makkelijk :D

Die foto! :oo

We hebben vandaag 2 chalets bezichtigd en hebben besloten om voor de kleinste te kiezen. Dan moeten onze 3 meisjes wel een aantal maanden op 1 kamer slapen, maar in de caravan slapen we natuurlijk ook allemaal in dezelfde ruimte. Deze was erg netjes, goed onderhouden en helemaal compleet (inclusief vaatwasser *\o/* ). Binnenkort komen ook de toekomstige bewoners van ons huidige huis op visite, ben benieuwd!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:46

Fijn dat jullie een plekje hebben gevonden! Mijn zus en ik hebben ook ooit samen voor een verhuizing samen op de kamer geslapen was prima! Zolang je weet dat je daarna weer je eigen plekje hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:43

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:34

Grappig ding!!

Alleen hij is wit en dan valt hij weg tegen t witte badmeubek ben ik bang :-(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:46

Ik heb ook een wit meubel en wite tegels. Ik zie 'm prima staan :))

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:52

Fijn dat het tijdelijke huis geregeld is noviceh! Hele opluchting denk ik? En je meisjes redden dat vast wel voor een paar maandjes!

hahaha, sammie, die is wel erg grappig inderdaad!
Wij hebben niet eens over de kleur nagedacht, nu is degene die we gekocht hebbne van dat melkglas, dus dat past overal wel bij..

Kleine mijlpaal vandaag, de eerste heipalen van de 4 woning blokken zijn de grond ingegaan *\o/* . Geen idee bij welk blok ze zijn begonnen, maar we zijn in ieder geval blij dat er wat begonnen is!
Wat kan je daar achterlijk blij van worden zeg, ik wel in ieder geval :D ...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:56

Bij ons zijn de hekken om het plan al deels weg gehaald! :)

Super Judith! Weer een stap dichterbij

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:02

Jaaa, echt alsof je een kindje krijgt :') ik reed een keer 's avonds nietsvermoedend langs de bouwplaats... stonden er muren! Moest gewoon huilen, hahaha. Volgens mij heb ik toen ook zoiets in dit topic gezet: wtf, er staan muren :')