Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:21

Leuk huisje! Maar wauw wat een bedrag voor dat oppervlak :o ik ben dat haast aan hypotheek kwijt :=

Noeps

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:26

Welkom in Groningen city :=

Mijn vader die was ook al verbaasd want hij betaalt inderdaad veel minder aan hypotheek voor een heel huis. Maarja, we moeten er maar mee dealen. Sociale huur heeft nog een megawachtlijst, bij veel flatjes die we hebben gezien eisen ze een minimum netto inkomen van 1700 euro (waarbij tweede inkomen voor 50% telt).. Blijft over de particuliere huur en dat is duur :=

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:34

Leuk Plien, ziet er netjes en gezellig uit! Wel duur idd :oo maargoed, daar was ik van op de hoogte, want als het goedkoper was geweest hadden wij ook het liefst in de stad gewoond haha. Toch maar gekozen voor meer ruimte en wat langer reizen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:49

Ruim 700 euro voor 35m2???? Pfoe!
Dacht dat wij duur woonden, vrije sector... Maar das stukken beter haha! 85m2 en vrij uitzicht over flink water

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:50

De woningen waar ik in woon,is sociale woning ook gemiddeld 35m2 en de huur is €600,00
Gelukkig ben ik er vele malen eerder in komen woning dus zit er nog ver onder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:54

Mooi appartement, maar wat een geld idd!
Ditano, welke winkel O:) Ben nooit te beroerd om een stuk te rijden en auto loopt toch 1:20!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:57

Dat is inderdaad aardig aan de prijzige kant, hoeveel slaapkamers heb je?
Wij betalen 660,- maar zitten dan ook in een nieuwbouw woning van 2007 sanitair ziet er top uit, mooie keuken met inbouw apparatuur etc.
Ook in de vrije sector, zal binnenkort ook wat foto's plaatsen nieuwe meubels staan er inmiddels moet alleen nog wat prutjes kopen om neer te zetten en wil dol graag nieuwe gordijnen, hangen nu gestreepte gordijnen met 4 bruin tinten wat te doen is maar afentoe lopen er oranje banen door heen en dat is gewoon geen gezicht!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:58

Als ik die prijzen lees, ben ik blij met mijn koopappartement :o

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:01

Kan ik me voorstellen Mootje!!
Wij krijgen gelukkig vanaf deze maand huur toeslag rond de 300,- dus dan is het lekker te doen.
Eerder had ik er geen recht op omdat ik jonger was dan 23, dit jaar word ik 23 en kon het in gaan erg vreemd! Maar ben erg blij dat we het nu wel krijgen. :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:03

Mootje schreef:
Mooi appartement, maar wat een geld idd!
Ditano, welke winkel O:) Ben nooit te beroerd om een stuk te rijden en auto loopt toch 1:20!

De Kringloop/tweede hands winkel waar ik vaker wat leuks scoor ...
Die kopen heel vaak complete "Haushaltsauflösungen" , dus complete inboedel op.
Ik woon wel in Dld , ca 20 km bij Nijmegen over de grens O:) .

Nog iemand die erg blij is met haar koopappartement net over de grens in Dld :o

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:07

Ditano, Kleve is helemaal heerlijk!
Ben er bijna wekelijks te vinden, koop me kleren daar vaak boodschappen en als we er dan toch zijn gaat er ook weer wat benzine in de tank!
Al vind ik de dagelijkse boodschap wel erg lastig om te kopen in Duitsland vooral avond eten, maar drinken, lekkernij etc word dik in geslagen haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:07

LillLady schreef:
Dat is inderdaad aardig aan de prijzige kant, hoeveel slaapkamers heb je?
Wij betalen 660,- maar zitten dan ook in een nieuwbouw woning van 2007 sanitair ziet er top uit, mooie keuken met inbouw apparatuur etc.
Ook in de vrije sector, zal binnenkort ook wat foto's plaatsen nieuwe meubels staan er inmiddels moet alleen nog wat prutjes kopen om neer te zetten en wil dol graag nieuwe gordijnen, hangen nu gestreepte gordijnen met 4 bruin tinten wat te doen is maar afentoe lopen er oranje banen door heen en dat is gewoon geen gezicht!

1 :o formaatje royale bedstee :D

Prijs wordt natuurlijk sterk bepaald door vraag&aanbod. In de stad is veel vraag, ook wel wat aanbod maar de eisen zijn streng en wat wel binnen het budget van een jongwerkend stel valt, is doorgaans oud/vies/hokkerig.
We hebben meerdere appartementen in deze prijsklassen bekeken, maar de meesten hadden een ranzige en oude douche, lekkagevlekken in het plafond, waren erg donker, uitzicht op een steegje, gipswandje voor een raam geplaatst zodat je een ienimieni straaltje licht had, slecht geïsoleerd, etc. etc.... Zoveel gezien dat echt waardeloos was, dat dit nog een paleisje is. Wel een duur paleisje maarja. Gelukkig is het om te starten en we hopen dat, zodra vriendje ook aan het werk kan na zijn afstuderen, dat we over kunnen naar iets groters of desgewenst koop!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:09

Echt pff en dat voor zoveel geld! Dan heb je het nu leuk getroffen! :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:22

@LillLady...Zie nu pas dat je uit Groesbeek komt :o ...dat is idd een afstand van een poep en
een scheet .
Als je een keer zin in koffie hebt ..of een leuk snuffelwinkeltje .... :D

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:28

Oh zeker blij zijn met je huisje hoor! Is een mooi ruimte.

Ik zat vorig jaar nog in een huisje ruim 50m2 voor 321€ maar wel in een dorpje.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:35

Hier even een klein overzicht over het reeds gedane werk :)

Voor slaapkamer/bureau:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... d3a7fb.jpg

na:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 46964a.jpg

Slaapkamer geen voor maar wel een tijdens:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... bab8fa.jpg

en na: (foto lukte niet goed door stofjes..)
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... b1869a.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 2b68c2.jpg

Enkel nog plinten en moluren plaatsen en de bovenverdieping is klaar :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:40

Wat is het opgeknapt Farjen! Die donkerpaars-grijze muur is echt geweldig <3

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:46

hele mooie kleur farjen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:48

Bedankt :D Ben er helemaal blij mee!
Ik kan niet wachten tot ik alles kan verhuizen en aankleden :):)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 06:40

Plien91 schreef:
Welkom in Groningen city :=

Mijn vader die was ook al verbaasd want hij betaalt inderdaad veel minder aan hypotheek voor een heel huis. Maarja, we moeten er maar mee dealen. Sociale huur heeft nog een megawachtlijst, bij veel flatjes die we hebben gezien eisen ze een minimum netto inkomen van 1700 euro (waarbij tweede inkomen voor 50% telt).. Blijft over de particuliere huur en dat is duur :=

Ja, particulier huren is duur! Wat ik niet snap is dat je met 725 exclusief zoals op de website staat, toch huursubsidie kan krijgen?

Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen in de regio Utrecht/Amersfoort. Ik zocht iets zelfstandigs en wat je dan vindt zijn studio's (rond de 30m2) voor 700 euro exclusief... poe hé. Zat zelfs te denken aan kopen, maar je krijgt maar een lage hypotheek en zonder de aflossingsvrije hypotheek ben je ook al gauw 700 euro per maand aan alleen al je hypotheek kwijt. Dat werd hem dus ook niet.
Uiteindelijk tegen mijn huidige plekje aan gelopen (iemand die mij heeft benaderd via mijn advertentie op Marktplaats) en nu woon ik op een bovenverdieping van een vrijstaand woonhuis net naast het centrum van Amersfoort. Alles zelfstandig <3 en een redelijke huurprijs, maar het blijft veel geld vergeleken met de sociale huur. Zeker toen ik in Leeuwarden voor nog geen 300 euro per maand een huis huurde :D

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:22

Hallo,

Ik kom even het topic binnen vallen, ben wel altijd een fanatiek mee-lezer/kijker maar nu ben ik zelf toe aan advies. :)
Ik en mijn vriend gaan namelijk verhuizen, naar een erg leuk en vooral licht appartement.

Ik ben vorig jaar bij hem ingetrokken in zijn appartement en hebben daarom al veel spullen, omdat we geen geld hebben om alles nieuw te kopen zullen we moeten combineren met een aantal meubels van hem. Nu is het zo dat zijn bank heilig is bij hem, die gaat daarom ook echt niet vervangen worden. :+
Ik ben niet heel erg te spreken over de kleur, licht grijs. Het is een best grote hoekbank met zo'n lekker lui stukje om je benen op te strekken. :) Heb de bank niet op internet kunnen terug vinden maar dit is zo ongeveer de kleur:
Afbeelding

Nu is het zo dat we de muur achter de bank willen gaan verven. Maar, welke kleur past bij dit lichte grijs? Donkergrijs zou je zeggen, maar dat vindt ik weer zo zonde van het mooie lichte appartement. Zelf had ik een nóg lichtere grijs in gedachten, lichter dan de bank. Maar ben bang dat dat weer te flauw wordt.

Iemand tips? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:25

Ik zou toch voor donkergrijs gaan denk ik :j Omdat de bank er tegenaan komt wordt het natuurlijk niet een heel groot donker vlak.
Wat voor kleur hebben de rest van je meubels? Als dat wit is dan zal het wel meevallen denk ik.
Ga even zoeken of ik een foto heb van ons oude (kleine) huis met donker grijze wand....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:26

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:27

Bij grijs kan toch bijna alles!? Als je het licht wilt houden, zou ik niet voor donkergrijs gaan. Een idee zou ook nog kunnen zijn om de muur heel licht te doen en er dan een donker grijs vlak (boven de bank) in aan te brengen?!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:35

Bedankt voor de tips! Ik zal nog even wat meer vertellen over de andere meubels:

Eikenhouten eettafel met witte stoelen
Grijze gordijnen in de zelfde kleur als de bank
Donkergrijs kleed (twijfelen nog of we deze behouden aangezien in het erg donker vind)
Zwarte salontafel
2 zwarte staande lampen
2 zwarte kleine tafellampjes

De vloer is ons appartement is eikenhout.