Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:22

Ik ben even lekker niet aan het bezuinigen met dank aan mijn eindejaarsuitkering :)) als t goed is nog een leuk geldbedrag van zowel mijn vader als mijn schoonvader, kan er ook een goed deel op m'n spaarrekening :)
Heb voornamelijk kadootjes gekocht maar ook mezelf verwend met m'n favo luchtje van Victor en Rolf, een goede foundation en nog wat leuk en lekker spul :) I love eindejaarsuitkering hihi!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:56

Ik vind helemaal niks doen een verkeerde bezuiniging, geef iedereen dan gewoon een lekkere fles wijn voor 5-6 euro, of een pak toastjes met een kaasje en een zak chips, of organiseer een gezellig ontbijt voor iedereen, dat zijn écht de kosten niet als bedrijf en levert denk ik een hoop extra motivatie op bij medewerkers. Een stapje extra van je medewerkers levert veel meer op dan een bezuiniging op een simpel kerstpakket.
Gaat uiteindelijk toch meer om het gebaar dat je aan je mensen gedacht hebt ipv om heel luxe pakket.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:12

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het jaar dat we niets kregen was ik echt zwaar teleurgesteld en totaal niet meer gemotiveerd om wat extra te doen. En het gaat er echt niet om dat ik veel verwacht enzo. Want een eindejaarsuitkering die krijg ik sowieso al nooit. En die kerstpakketten bij ons zijn echt net voor zo belachelijk veel geld. Maar het gaat gewoon om het idee.

Edit: ik heb vandaag trouwens onbewust goed bezuinigd. Ik kreeg een mail dat een eettafel bij ikea voor 99 euro was ipv voor 129. En die wou ik sowieso al heel graag hebben, dus ik vandaag naar Eindhoven. Bleek dat die tafel alleen in Heerlen goedkoper was.... Tja, weet ik veel dat die ikeas aparte acties hebben.. Stond er niet bij in de mail. Dus ben met niets naar buiten gelopen. :) Die tafel koop ik dan wel over een paar maanden als ik mijn vakantiegeld heb. Verder heb ik bij mijn ouders gegeten en daar kreeg ik nog een hoop fruit, wat tomaten, uien, eieren en lekkers mee. Dus ik kan weer even vooruit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:28

Nou ja ik vind dure kerstpakketten zondegeld voor een bedrijf wat slecht gaat. Heb liever dat een baan behouden kan worden door te besparen. Mijn goede inkomen is me heel wat meer waard dan een onzinnige doos met waren die ik niet gebruik of de biosbonnen die ik met mijn salaris gewoon kan kopen maar zonder baan wat meer moeite mee zou hebben ;)
En als die 2 tientjes in dec mijn motivatie voor het hele jaar zouden zijn.....

Vandaag bij mijn vader gegeten op de boodschappen dus een bezuiniging. Maar goed wel m'n luchtje en make up gekocht en benzine kosten omdat mijn vader een stukje rijden is :)
Morgen mezelf eens wagen in het oorlogsgebied van de AH, ben benieuwd!!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:56

Nou ik weet het niet,
Met sinterklaas kregen alle werknemers een mini jute zakje met een gedicht en een handje pepernoten.
Kost geen drol maar je laat toch aan je werknemers blijken dat ze gewaardeerd worden :)
Erg leuke actie vond ik het!

Van een van de leveranciers krijgt iedere winkel een dikke vette schotse zalm. Mjammie, die eten we dan altijd op de laatste zaterdag voor de kerst.
Gewoon gezellig, en hoeft niet veel te kosten. En je komt met zulke avonden toch wat dichter naar elkaar toe. :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:25

Precies, miek140 legt het beter uit dan dat ik doe. Natuurlijk is dat niet de motivatie voor het hele jaar. Maar het gaat om het idee. Een beetje waardering voor de mensen die voor je werken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:26

Volgensmij kan een bedrijf zelfs tot een bepaald bedrag per persoon terug krijgen voor een kerstpakket van de belastingdienst

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:44

Goedemorgen, ik ga dit topic ook volgen, wij kunnen ook nog wel wat bespaartips gebruiken

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:57

DebGizmo schreef:
Volgensmij kan een bedrijf zelfs tot een bepaald bedrag per persoon terug krijgen voor een kerstpakket van de belastingdienst

Klopt :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:00

Terug krijgen is niet waar :n het is aftrekbaar...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:41

tsja ik ga er altijd van uit dat ik niks krijg en krijg ik wat dan is dat mooi meegenomen.
Ik ben momenteel ook al werkloos, en ik had dan liever toch een baan gehad als een kerstpakket.
Ik heb al een weekmenu voor twee weken klaar. Pure verveling haha.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:00

Mootje schreef:

En tot een bepaald bedrag is onbelast, boven die grens moet er loonbelasting betaald worden!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:11

Bezuinigen op boodschappen gaat hier erg goed! Maar 150 euro uitgegeven in een maand tijd voor 2 personen :D
Ik ben vrijdag jarig en wilde eerst ook budget hapjes doen. Maar ach, al die mensen komen op mijn verjaardag en nemen kadootjes mee, dus ga ik ook niet lopen bezuinigen op hapjes.
Natuurlijk sla ik wel alles bij de Lidl in :))

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:30

welke hapjes ga je maken davinia_ ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:53

Ik ben ook benieuwd wat voor hapjes je gaat maken! Ik zoek nog inspiratie voor oud en nieuw!
Tweede kerstdag neemt iedereen iets mee, ik neem 2 weckpotten stoofperen, 1 weckpot cranberry compote, een grote pan Limburgs zuurvlees en een schaal zelfgemaakte aardappelpuree mee! Dan blijft het voor iedereen leuk qua kosten :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:44

DebGizmo schreef:

:n
En om het nog even leuker te maken, tot een bedrag van 70 euro per persoon, inclusief BTW moet de baas 20% eindheffing per persoon aan de belastingdienst betalen.. Bij een bedrijf met flink wat medewerkers loopt dat dus al best op..
Boven de 70 euro inclusief btw, betalen ze -afhankelijk van het jaarinkomen van de desbetreffende medewerker- 49,40%, 72,20%, 72,40 % of 108,30% eindheffing. (Tarief hangt af van in welke schaal voor bijzonder tarief je valt, 33,10%, 41,95%,42% of 52%)

Bezuinigen gaat hier verder ook goed :j tot nu toe al een paar weken +- 35 euro kwijt voor 2 personen :) Deze aankomende week hebben we een goedkope week, we gaan 3 keer buiten de deur eten :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:48

Mootje schreef:

Dit is inderdaad het geval, en ik meen me te herinneren dat dat aftrekbare bedrag tussen de 25-30 euro ligt. Ik weet echter niet of met alle bezuinigingsmaatregelen van het kabinet nog altijd het geval is.

Gisteren de boodschappen gehaald, helaas kwam er van bezuinigen niet heel veel terecht lol
Bij de AH ong 100 euro uitgegeven hierbij zit in:
beltegoed a 30 euro (voor ong. 6 weken), voorraad: 2x limonadesiroop, 2x boemboe voor nasi, 2x koffie (voor 4 weken), 1x koffiepads (voor op stal), brood/cracker/pannekoek beleg (pasta, hagelslag, stroop), 2x satésaus, pot atjar, 2x zak diepvriesspinazie (2 kg), 4x es roomkaas, 2x voorverpakte ontbijtspek, 2x spekblokjes, 2x vloeibare bakboter, 3x pickwickthee (bonus aanbieding)
Alles is lang(er) houdbaar en deels voor voorraad, deze hoef ik dus de komende maand(en) niet meer te kopen.

Standaard boodschappen AH (nog steeds in die 100 euro lol):
melk 2x, crème fraiche 2x, mandarijnen, suiker, yoghurt, vanilleyoghurt, gele vla.

Lekkere dingetjes ivm feestdagen:
Hertog ijs (aanbieding), toastjes, pak sap, pak chocolademelk, slagroom, kerrie/mayo met uitjes saus, 2x chips, merengue schuimpjes (voor op stal in de snoeppot lol), blikjes fruit (ananas, mandarijn), rookvlees, salami (met roomkaas erin om 'rolletjes te maken', lekker hapje :P), snoepjes (winegums) 2x, varkensfiletrollade, diepvriesfruit (aanbieding) 2x, fles sinas

Markt à 20 euro:
Poelier: kilo kipfilet, doos eieren
Groente/fruit: 8 bananen, komkommer, courgette, paprikas, uien, prei, knolselderij, 4 appels
Viskraam: kleine zalmfilet

Gezondheidswinkel à 11 euro, maar daar had ik voor 10 euro waardebonnen voor:
5x glutenvrije verschillende soorten pasta (smaken hetzelfde lol), 2 lekkere koeken

Hoop uitgegeven dus maar met veel dingen doe ik dan ook wel weer lang mee.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:52

ik ga eigenlijk vrij weinig naar de AH (en wij hebben er hier een hele hoop), vind deze supermarkt echt veel te duur.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:00

DebGizmo schreef:
ik ga eigenlijk vrij weinig naar de AH (en wij hebben er hier een hele hoop), vind deze supermarkt echt veel te duur.

Als je vrij veel van het euroshoppermerk koopt (zoals ik doe) is de albert heyn dus niet duur/duurder, wel als je A-merken koopt. Maar dingen als ontbijtspek/spekjes/broodbeleg/kruidenroomkaas/koffiepads ed is van euroshopper toch aanmerkelijk goedkoper dan in andere supermarktketens. Ook diepvriesgroenten (spercieboontjes a 70 cent, doperwten a 70 cent, kilo spinazie a la creme a 1.15), nasigroenten (niet euroshopper maar eigen merk vlgs mij) zijn behoorlijk veel goedkoper.
Verder koop ik alleen dingen die in de aanbieding zijn bij de AH.

Ik heb hier de keuze uit AH, deka of digros op ong. dezelfde afstanden, dus afhankelijk van wat ik nodig heb en de aanbiedingen ga ik naar verschillende supermarkten maar meer dan de helft komt bij de AH vandaan ivm euroshopper.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:07

ik heb het euroshopper merk vergeleken met andere en zelfs dan kwam ik duurder uit.. maar het is natuurlijk voor iedereen anders

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:16

hier houd het op na de appie, we hebben niet anders, dus dan is het makkelijk kiezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:19

Of Euroshopper goedkoper is hangt denk ik ook af van welke supermarkt je binnen je handbereik heeft die goedkoper is. Als je vergelijkt met Aldi/Lidl zal t misschien duurder zijn, maar als je daarvoor een stuk veder moet rijden, dus benzinekosten, dan maakt het niet meer uit :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:27

C merk/eigen merk van hoogvliet is in de meeste gevallen qua prijs het zelfde. Alleen persoonlijk vind ik de kwaliteit dan een stuk beter.
Ik ga dan ook liever naar de Hoogvliet dan naar de AH

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:32

Wij hebben hier AH en C1000 en mijn voorkeur is dan toch echt de AH! Een veel nettere winkel met prettiger personeel. Qua prijzen zal t niet zo heel veel schelen en dan ga ik voor de service bij de AH hier :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:05

DebGizmo schreef:
welke hapjes ga je maken davinia_ ?

Wraps met zalm en wraps met ham,
Zalmrolletjes met kruidenkaas
Kipfilet blokjes, gekookt, met ananas
Hamrolletjes met monchou
en dan wilde ik eventjes langs onze keurslager, want die hebben daar ook ontzettende lekkere hapjes :9

Verder kwam schoonmoeder net met een klein kerstpakket aan voor ons, zo ontzettend lief!!
Zaten ook echt lekkere en bruikbare dingen in :D

Verder vieren we 3 avonden kerst bij anderen, dus hier een goedkope week!