[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:15

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:17

Ja t was me al gelukt, maar toch bedankt! :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:23

Bagheera_206 schreef:
Verdorie. Hebben ze hier op het werk een bestelling uit staan van de gewone iPad mini zonder Retina. -O-

De mini heeft ook geen met retina nog dacht ik?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:24

Klopt, naar verwachtingen komt de mini 2 uit met retina in maart.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:54

Joanieke schreef:
Klopt, naar verwachtingen komt de mini 2 uit met retina in maart.

En heeft nog de verouderde processor... De iPad4 met retina heeft wel de A6X.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:57

Maart al jeetje. Gelukkig vind ik dat retina scherm niet zo nodig, en vind ik mijn mini snel genoeg. Daar zal ook wel een flinke prijsverhoging bij komen kijken. Neeeeee, ik vind het wel prima zo ^^

Als de iPads elkaar in dit tempo gaan opvolgen, dan blijf je bezig.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:59

Ik hoor van verscheidene kanten iets over een iPhone 5s die er aan zit te komen. ik mag komende maand verlengen en wil graag de 5, maar als deze er ineens komt (de s) is hij het wachten wellicht waard.
heeft iemand er iets over gehoord?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:03

Don't count on it (yet). De iPhone 5S zal waarschijnlijk pas in september komen. De eerstvolgende updateronde zullen de iPads zijn, daarna waarschijnlijk weer de MacBooks en de iMacs en dan pas de iPhone weer.

Volgens de buyers guide op MacRumors:

iPhone
Recommendation
Neutral - Mid-product cycle
Last Release
September 21, 2012
Days Since Update
132 (Avg = 338)

Dus reken er maar op dat ie pas over een hele tijd komt :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:06

Shiloh schreef:
Maart al jeetje. Gelukkig vind ik dat retina scherm niet zo nodig, en vind ik mijn mini snel genoeg. Daar zal ook wel een flinke prijsverhoging bij komen kijken. Neeeeee, ik vind het wel prima zo ^^

Als de iPads elkaar in dit tempo gaan opvolgen, dan blijf je bezig.

Als je veel met foto's doet is retina wel fijn. :) Ik mag namelijk geen prive-dingen doen op die zakelijk iPad met retina. :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:15

Inderdaad! En ik ben echt iemand die kickt op apparaten met het scherpste beeld ed.. :) denk dat de prijsverhoging niet heel erg zal zijn en dat de oude zelfs iets in prijs wordt verlaagd... Achja afwachten! Ik weet wel zeker dat de mini 2 echt mijn ipad gaat worden! :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:36

Houd er rekening mee dat er waarschijnlijk wel weer vertragingen zullen zijn he. Uiteindelijk hadden heel veel mensen hun ipad mini pas half/eind december binnen door de drukte en vertragingen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:31

Zal nog wel meevallen met de mini 2 denk ik. Ze zaten toen ook met de kerst periode...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:29

Ik krijg op telefoon update naar 6.1. Kan ik die gewoon ongestraft doen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:43

Waarom niet? Heb m er al sinds woensdag opstaan en heb nog geen veranderingen gemerkt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:45

Heb op een iPad 2, i4S, i5 en twee i4's geen enkel problemen ervaren met iOS 6.1. Alleen als je wil gaan jailbreaken wordt wel aangeraden om dit niet op de telefoon zelf te doen maar via iTunes.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:44

Geen plannen in die richting ;)
Ok, ik had er verder nog niks over gelezen. Better safe than sorry.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:59

Mijn Ipad wil ook graag een update en er zijn ongeveer 30 apps op mijn Iphone die dat ook graag willen :P . Ik vergeet het alleen altijd (updaten doe ik alleen op de wifi thuis).

Maar hoe ziet dat met itunes? Die wil ook graag een update. Na de vorige update ging het kreng ineens synchroniseren met meneer Iphone en was ik al mijn muziek kwijt. Heb het er echt net weer opstaan...
(Iphone werd niet herkend door Itunes door update op Iphone, na het updaten van Itunes moest ik synchroniseren en was ik alles kwijt omdat mijn Itunes library leeg was door de update).
Maar hoe kan ik dat in de toekomst voorkomen?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:30

Kan ik hier een vraag stellen over MacBook Pro? Of bestaat er daar een ander topic voor (dat ik nu even niet kan vinden?)
Of moet ik een nieuw topic openen met mijn vraag? :) (het gaat over het mail-programma...)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:36

Nee hoor, try us. :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:43

Oké, bedankt! :D

Ik heb dus sinds een week een MacBook Pro in mijn bezit en ook mijn eerste ervaringen met apple zitten er dus op (en het valt reuze goed mee! :D )
Nu gebruik ik dus het mailprogramma dat er standaard opstaat, ik linkte mijn hotmailadres daar dus aan. Nu, ik heb nooit mails verwijdert toen ik hotmail zelf gebruikte, met als resultaat dat er wel 8000 mails binnen kwamen in het programma ;-)
Hoog tijd om daar kuis in te maken, zo gezegd, zo gedaan.

Ik merkte dat als ik nieuwe emails kreeg, ik dus deze zonder problemen kon lezen en beantwoorden via het programma. Maar kom ik op een andere computer en ik moet mijn mail even via de site van hotmail zelf nakijken, zie ik dat mijn nieuwe mails daar nog steeds als 'ongelezen' staan, terwijl ik ze via het programma wel effectief heb gelezen.
Dus na verloop van tijd gaat het wel verwarrend worden om even via een andere computer (op school bijvoorbeeld) mijn mail na te lezen.

En nu vandaag is het programma terug een heleboel emails aan het ophalen en namelijk àlle mails die ik vorige keer had weggedaan..
Moet ik ergens iets instellen zodat ook op hotmail zelf de mails worden aangepast, of bestaat die mogelijkheid niet?

Zoals ik dus zei, ik ben een groentje als over mijn nieuwe computer gaat ;) Hopelijk snappen jullie mijn "probleem", alvast bedankt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:47

Ik heb zelf geen Mac, maar het lijkt mij dat er ergens een "twee richtings" synchronisatie instelling uit staat. Dat op dit moment de computer dus alleen maar met hotmail synchroniseert, maar hotmail dus niet met het programma op de computer.

Ga eens in de instellingen snuffelen. Moet vast ergens iets zijn met synchronisatie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:51

eilleen333 schreef:
Mijn Ipad wil ook graag een update en er zijn ongeveer 30 apps op mijn Iphone die dat ook graag willen :P . Ik vergeet het alleen altijd (updaten doe ik alleen op de wifi thuis).

Maar hoe ziet dat met itunes? Die wil ook graag een update. Na de vorige update ging het kreng ineens synchroniseren met meneer Iphone en was ik al mijn muziek kwijt. Heb het er echt net weer opstaan...
(Iphone werd niet herkend door Itunes door update op Iphone, na het updaten van Itunes moest ik synchroniseren en was ik alles kwijt omdat mijn Itunes library leeg was door de update).
Maar hoe kan ik dat in de toekomst voorkomen?

Gewoon alles los van elkaar updaten? Dus eerst iTunes updaten zonder dat er apparaten aan vast zitten. Het moet trouwens niet so zijn dat de library van iTunes leeg is na een update. Dat hoort gewoon exact hetzelfde te blijven. Ik weet niet wat daar de vorige keer mis is gegaan. Dus gewoon je iTunes opstarten en de update uitvoeren. En de applicaties op de iPhone en iPhone ook gewoon updaten. Zonder aan te sluiten. Je kunt daarna de boel wel weer synchroniseren. Gaat best hoor 30 Apps tegelijk updaten. Moet je je telefoon en ipad gewoon even een kwartiertje met rust laten.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:23

Shiloh schreef:
Ik heb zelf geen Mac, maar het lijkt mij dat er ergens een "twee richtings" synchronisatie instelling uit staat. Dat op dit moment de computer dus alleen maar met hotmail synchroniseert, maar hotmail dus niet met het programma op de computer.

Ga eens in de instellingen snuffelen. Moet vast ergens iets zijn met synchronisatie.

Oké, ik ga dan ook eens op hotmail zelf zoeken :) Bedankt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:38

Ik dek niet dat dat op hotmail zelf zit, maar in de instellingen van je mail programma eigenlijk.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:44

Jeej, ik heb mijn eerste Iphone gekocht! Ik ben nu opzoek naar een hoesje om hem te beschermen, ik ben namelijk nogal onhandig. Ik heb er twee gevonden die ik leuk vind, een siliconen hoes, en een crystal case. Wat raden jullie me aan? Er zit al een plasticje over het scherm.