Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:43

Haha PD, waarom je man zijn kleding wel dan?
Ik strijk echt bijna alles!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:44

Ik heb ook nog nooit wat gestreken... :P
Merk alleen wel verschil of dat ik de was op hang of m'n vriend.... :o (ben blij als hij het doet hoor!! Maar hij hangt het rommelig/over elkaar op, duuuusss)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:44

Hoezo gaan die van manlief wel in de droger dan?

Ik strijk heel veel, maar de laatste tijd maar eens per week en dan moet ik heeeel veel :+ Ik moet helaas wel. Sommige shirtjes kreuken giga van het drogen op het mini rekje en wij dragen ook blousen en pantalons dus tja...

@ Mootje: straks wordt alles (als het goed is) beter :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:58

Bij manlief thuis werd alle was altijd keurig gedaan door zijn mammie en zelfs zijn sokken werden gestreken door haar. :')
Toen ik nog alleen woonde, en toen we naderhand net samenwoonde deed ik handdoeken/lakens/badmatjes in de droger, hing alle gewassen kleding altijd super strak op waslijnen (Dan droogt het mooi glad op) en streek het eenmaal droog even vluchtig na. Mijn schoonmoeder is daar vreselijk boos over geweest omdat zij van mening was dat ik zijn sokken ook moest strijken en dat het belachelijk was dat ik een t-shirt enkel vluchtig aan 1 zijde streek en niet aan beiden kanten alvorens op te vouwen :') Toen heb ik wekenlang alles keurig op 'hun' manier gedaan, om vervolgens te ontdekken dat manlief onze linnenkast aan het verbouwen was en alle keurig gestreken kleding zo op de grond had gegooid. Het enige moment geweest in mijn hele relatie dat de stoom uit mijn oren kwam... Toen heb ik gezegt; Joh dan was en strijk je voortaan maar lekker zelf...

En zo geschiedde... Binnen no-time werd zelf mijn kleding en die van zoonlief gewassen, en vervolgens in standje 'naveltruitje' uit de droger gevist. Daar was ik snel klaar mee en weer volgde een enorme ruzie; Sindsdien doe ik de was altijd, maar gooi ik de kleding van manlief gewoon in de droger (wollen vesten niet natuurlijk), en zoekt hij het verder zelf maar uit. :D

Ik vind zelf die 50 meter wasrekjes echt ideaal! Die zijn maar iets van een tientje bij de blokker, kun je lekker veel kledingstukken op kwijt en kun je opgevouwen super gemakkelijk kwijt achter de deur bijvoorbeeld. In ons nieuwe huis hebben we een droogmolen, dat lijkt me met mooi weer ook echt heerlijk! Welkom in Nederland... :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:00

Ik krijg nu al de kriebels van je schoonmoeder.......... :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:01

Dan heb je groot gelijk P_D. Dan zou ik het hem ook lekker zelf laten uitzoeken.
En luisteren naar schoonmams??? (al zou mijn eigen moeder het zeggen) Echt nooit niet.... dan mogen ze het zelf komen doen. Dat jij zo gek was dat te doen zeg :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:02

PD, Ik heb toch even moeten lachen om je verhaal O:)
Ik heb twee IKEA rekjes, wat meestal genoeg is. Beddengoed komt nagenoeg droog de droger uit en laat ik nog even liggen op bed en wollen spul (ong. 75% van mijn garderobe) wordt over het logeerbed gedrapeerd om te drogen. Zodra het weer het toelaat staan de rekjes buiten.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:09

Waarom zou je sokken willen strijken???

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:13

Omdat het bacterieen doodt............ _O-

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:14

Ik ben nogal groot gebracht met dat je respect moet hebben voor je (schoon)ouders en dat hun wijsheid het grootste is, vandaar dat ik in eerste instantie braaf luisterde. Op een gegeven moment ging ze zelfs met haar vinger over mijn kastjes heen om te testen of ik wel alles afstofte. Dan schoot ik finaal in de stress. Tegenwoordig als ik een opmerking krijg zeg ik vaak; "Och er zijn ook nog mensen met een leven, niet iedereen heeft de tijd alleen maar bezig te zijn met een poetsdoek" of "Nou, wat let je? Je weet hoe het werkt met een emmer sop? Daaaaag"
In het begin liepen ze bijna dagelijks de deur plat, maar in haar bijzijn ben ik de gezelligste niet... Dus tegenwoordig nog maar 1x per week *\o/*

Een vreselijke tokkie is het. Altijd iedereen overschreeuwen, altijd in het middelpunt van belangstelling willen staan, altijd negatief bekritiseren etc. Jammer want verder bedoeld ze het echt goed, maar eerlijkheidshalve heb ik er best moeite mee om daar nog nuances in te zien. :')

Ontdekte trouwens dat we in het nieuwe huis de droger en wasmachine apart van elkaar hebben staan (zit bijna 7 meter dus...) echt heel onpraktisch! Beiden staan onder een schuin dak, dus opstapelen is geen optie. Onhandig!!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:15

TeeGee schreef:
Waarom zou je sokken willen strijken???

Goeie vraag. Op een 1 of andere manier raak ik altijd alle sokken kwijt? :=
Nagenoeg iedere 2 weken koop ik dus nieuwe sokken voor iedereen...
Mijn moeder had vroeger ook altijd hetzelfde probleem, iedereen moet er altijd om lachen
"Ja sorry hoor, mijn wasmachine is een sokkenmonster! Hij eet ze op!"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:29

Het grootste voordeel van een droger met bakje vind ik dat hij echt overal kan staan.
Het nadeel vind ik dat ik 'm elke keer moet legen. Je kan dat water gebruiken voor in je strijkbout. Ik strijk alleen nooit.
En al helemaal geen sokken %)

In het begin had mijn schoonmoeder ook wel eens commentaar dat het niet zo netjes was bij ons, maar we wonen nu een stuk verder, dus ze komt niet zo vaak meer langs.
Zelf kan ze niet zo veel omdat ze reuma heeft, dus zij heeft een hulp.

Ik raak ook altijd sokken kwijt :? Mijn vriend heeft daarom altijd allemaal dezelfde sokken, lekker makkelijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:30

Dat haalt toch niet uit dat je ze niet naast/op elkaar hebt?? Als ik het op m'n rekjes hang, moet ik er ook een paar meter mee lopen :P

(kan me heel goed voorstellen dat je je in het begin zo inhoudt hoor!!! Er moet bij mij ook héél veel gebeuren eer ik een keer uit m'n slof durf te schieten.... Ben blij dat ze niet te dicht bij wonen en al helemaal niet dagelijks langs komen..)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:31

Hier raken de sokken ook altijd kwijt. En het enige wat ermee gebeurd is wassen, drogen, in bakje naar boven en de la in. Dus wáár ze blijven/kwijtraken? :=

Schoonmoeders...... Hier is schoonma super lief hoor, maar als ik die verhalen zo hoor :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:33

Ik raak echt nooit sokken kwijt in de was. Voor degene die wel een sokkenmonster in de machine hebben, is een waszakje misschien de oplossing!
Laat ik maar mijn mond houden over verstoorde relaties, alleen is het bij mij mijn eigen moeder :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:35

:=
Ik raak ook nooit sokken kwijt!! (of lijkt dat maar zo omdat ik alleen maar zwarte sokken heb?! :+ )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:36

Waszakje is inderdaad misschien een oplossing. Ik koop tegenwoordig alleen nog unisex effen sokken, dan weten we in ieder geval nog een matchend paar te vinden. Elke keer was onze zoon ontroostbaar omdat ik zijn mickeymouse sokken of cars sokken weer eens spoorloos had gemaakt :') Uiteraard gaf mama het sokkenmonster de schuld, maar hey. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:37

Nouja, mijn schoonmoeder komt wel regelmatig ongevraagd langs en ik krijg allemaal spulletjes voor in huis van haar. Maar zij heeft een iets andere smaak. Ik ben samen met haar behang wezen uitzoeken en daar bleek toch wel dat de smaken ver uit elkaar lagen. := Ze probeert mijn vriend ook elke keer te vertellen dat dat echt niet gaat staan. _O-

Wij willen ook de schuur kleiner maken, hij is 8 meter diep en 6 meter breed oid en daaraan vast zit nog een 2 bij 2 stukje. Maar zij vindt dat dom van ons, want het is zo handig zo'n grote ruimte. Jaaaa, voor schoonouders, want hun motoren staan erin en de fietsen := Ik wil liever een grotere tuin _O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:41

Ik heb thuis ook allemaal eenzame sokjes :(

Ik heb echt een schat van een schoonmoeder maar we hebben wel echt een totaal andere smaak.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:43

Kentaro schreef:
Dat haalt toch niet uit dat je ze niet naast/op elkaar hebt?? Als ik het op m'n rekjes hang, moet ik er ook een paar meter mee lopen :P

Ik bedoelde dat we na de verhuizing de droger zolang in de keuken kwijt konden en straks gaat hij naar boven en hoeven we daar geen extra aansluitingen of afvoer voor te maken.
Hij zou zelfs in de schuur kunnen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:44

Achteraf hebben wij ook een beetje een belachelijk grote schuur genomen :=
We hebben de grootste uit de buurt :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:45

Haha, en ongeacht de grootte van je schuur of berging, hij is altijd vol :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:46

Dat kan je wel zeggen ja 8)7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:48

Nicolletje schreef:
Kentaro schreef:

Ik bedoelde dat we na de verhuizing de droger zolang in de keuken kwijt konden en straks gaat hij naar boven en hoeven we daar geen extra aansluitingen of afvoer voor te maken.
Hij zou zelfs in de schuur kunnen.

:D Dat was nog in reactie op PD....... (dat de droger en de wasmachine 7 meter uit elkaar kwamen te staan)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:49

Mootje schreef:
Laat ik maar mijn mond houden over verstoorde relaties, alleen is het bij mij mijn eigen moeder :+

That sucks :\

En sokken strjiken? Geen haar op mijn hoofd!