Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:30

@asjemenou: de champignons geven vocht af en de gorgonzola laat je langzaam smelten.
Je begint al met de ui en bacon te bakken in olijfolie.
Ik hoef niet alles zo kletsnat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:09

asjemenou schreef:
[naam] schreef:
Gorgonzola is niets voor jou An hihi

Wokken met rijst ook goed?

Niet??
Ik weet niet eens wat gorgonzola is hihi! Dat zie ik in de winkel dan wel haha. :D
Wokken met rijst, kan het altijd proberen!

Schimmelkaas hihi

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:14

ja, blauwschimmel ook nog, jammie!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:15

Mijn favoriet met pasta:

Sanssalade

Wat heb je nodig:
zak veldsla
Gerookte kipfilet (zoveel als je lekker vind, ik hou van redelijk veel kip erin dus doe meestal 1 verpakking van zandvliet per 2 personen )
1 bakje Creme fraiche (de grotere, 200 gr/ml dacht ik)
1 eetlepel mayo
(pers) sinasappels
verse sinasappelsap (flinke scheut, 100 -150 ml denk ik? ik pres het altijd gewoon zelf)
pasta (Farfalle)
peper en zout

per persoon 100 gram pasta koken.
Ondertussen sla klaarmaken; gerookte kipfilet snijden. Per persoon 1 sinaasappel in partjes snijden en er doorheen doen. Tot slot een pak veldsla.
Dan de saus maken; een pakje crème fraiche, eetlepel mayonaise, om het vloeibaar te maken naar smaak verse jus de orange toevoegen en afmaken met wat peper en zout.
De saus door de salade en husselen maar. Pasta op het bord, salade er overheen doen en klaar.

Lactose vrije variant is er ook, dan moet je de creme fraiche vervangen voor minusL slagroom en wat meer peper + zout toevoegen :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:16

ik heb laatst nog als kerstcadeau een rijstkoker uitgezocht, wat een ideaal ding zeg!
Echt rijst zoals bij de chinees, zalig!
Water en rijst erin mbv maatschepje, aanzetten en hij gaat vanzelf uit als hij klaar is :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:37

opisop_shop schreef:
ik heb laatst nog als kerstcadeau een rijstkoker uitgezocht, wat een ideaal ding zeg!
Echt rijst zoals bij de chinees, zalig!
Water en rijst erin mbv maatschepje, aanzetten en hij gaat vanzelf uit als hij klaar is :D

Je kunt de rijst ook gewoon in een vergiet doen en een halve minuut onder de warme kraan, heb je ook geen plakrijst meer ;)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:05

Sheran schreef:
Serieus, Marije_jiplover? Bij mij kwam het er juist negatiever uit. Stokbrood en Franse kaas was goedkoper dan in Nederland, en sommige yoghurt ook, maar de rest (vooral de groente) niet... ik deed vrolijk voor 14 euro boodschappen terwijl ik in Nederland voor 7 of 8 klaar geweest zou zijn.

Verschild idd erg met wat je koopt.
Stokbrood is hier zeker goedkoper maar dat is niet zo raar ;).
Maar groenten/fruit/vlees vind ik echt verschrikkelijk duur!
Betaalde laatst 2 euro voor een appel die nog eens smerig was ook.
Met vlees ben ik ook al snel overgegaan op diepvries

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:22

Het is me opgevallen in Frankrijk, dat het erg uitmaakt waar je je boodschappen doet. Hoe toeristischer, hoe duurder, lijkt wel.
Onderaan de berg van een bekend wintersport dorp is het dúúr, maar bovenaan nog veel duurder. Terwijl de supermarkt in the middle of nowhere (bij wijze van) ineens erg betaalbaar blijkt te zijn.
Wat mij altijd opvalt in Frankrijk (en België) is de enorme, enorme keus die je er hebt.
Echt zo veel meer dan hier...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:38

Vlees is in België en ook in Frankrijk stukken goedkoper dan vlees van dezelfde kwaliteit hier, alleen heb je hier nog de kiloknallers eronder zitten. En dat is gewoon echt nonkwaliteit. Vlees waar al bakkend het water uitloopt koop je niet in Frankrijk, in Nederland moet je moeite doen om beter te vinden. Ons goedkope kippenvlees is eigenlijk heel duur water wat in een stukje vlees gespoten is. Koop nu maar echte kwaliteit zonder het water, een kleiner stukje. Houd je meer aan over.
Maar Nederlanders nemen genoegen met het ondereind, laten zich graag beduvelen voor de kleinste prijs en verkopen de kwaliteit naar het buitenland, waar zij wel op waarde wordt geschat.
Daarom bestaat ons bezuinigen thuis op vlees uit het kopen van kleinere porties goede kwaliteit.
En wellicht dat we het daarom in Frankrijk goedkoper vonden. Daar ligt de luxe kwaliteit zoals we die in Nl kennen als het gangbare normale in de winkel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:43

Misschien bij het vlees wel (ik ben vegetarier) maar de meeste groenten zijn om te huilen. Slappe hap.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:08

Leuk toppic. Ik probeer ook altijd heel goed op te letten met boodschappen. De ene week zitten we op 80 euro de week erna weer op 50. Het wisselt behoorlijk. In dit bedrag zitten geen luiers meegerekend en het voer voor onze huisdieren ook niet. Dat koop ik altijd groot in. Voor onze dochter moet ik echt pampers kopen anders liggen haar hele billen open. Verschillende keren geprobeerd een goedkoper merk te nemen, maar elke keer ging het fout en was ik alsnog duurder uit, omdat ik de luiers weer weg kon geven. Ik let met pampers heel erg op de aanbieding 3 halen 2 betalen. Als die actie er is koop ik vaak gelijk 12 pakken zodat ik weer even vooruit kan. Als het weer wat beter word wil ik haar verder zindelijk gaan maken. Ze plast nu bij elke luierwissel al op de wc, maar het moet nog even doorgepakt worden. In de zomer kan ik haar in haar blote billen laten lopen en is het wat makkelijker om door te pakken.

Hondenvoer koop ik groot in in zakken van 15 kilo. Hier doe ik ongeveer een maand mee. Als de koffie in de aanbieding is dan koop ik dat gelijk groot. Ook probeer ik altijd een beetje een basis voorraad aan rijst, pasta, en mie te hebben. Ook staat er voor de zekerheid altijd 2 potten groente op voorraad. Voor het geval dat.

Tegenwoordig maak ik ook een weekmenu en aan de hand daarvan doe ik mijn boodschappen. Ik heb de neiging om te veel te kopen en dat kan dan vervolgens weer worden weggegooid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:12

klopt,een weekmenu maken helpt.
Maar vanaf volgende week ga ik 6maaltijden kopen ipv 7 want eigenlijk is er van iedere maaltijd wel wat over en soms dus genoeg om 2dagen van te eten, dan houd je dus iets anders over. Als dat diepvries/blik ofzo is, is dat niet erg. Maar als het vers spul is komt het misschien om.
Heb nu dus nasi over van gisteren, dus vanavond maar weer aan de nasi, of we moeten al zin hebben om het als lunch te eten maar dan eet ik op zondag graag een soepje met een stokbroodje kruidenboter :9

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:23

ik heb op dag 7 altijd soep staan op het menu (gewoon uit een blikje) meestal eten we dus geen soep maar iets anders omdat er iets over blijft, we toch uit eten zijn geweest, we bij ouders gegeten hebben enz.
En dat blikje soep blijft lang goed en heb meestal wel iets van afbakbrood liggen wat ook lang goed blijft, dus dat kan altijd als we niets over hadden :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:25

denk dat ik vanaf volgende week zelfs voor 5 dagen avondeten koop; ik werk ook vaak 2 avonden en eet dan op mijn werk, dan maak ik vaak salade en neem dat mee (gewoon van wat er nog in huis ligt) en mijn man eet dan vaak dingen die ik niet eet zoals capucijners met spekjes of aardappelen met worteltjes en boontjes. Dat hebben we standaard wel in de kast liggen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:38

heb hier ook wel eens een geprobeerd om 1x in de week boodschappen te doen. Gaat hier helaas niet lukken.
Mijn vriend is chauffeur en ik weet dus nooit of hij thuis is of niet.
zelf werk ik ook 3 dagen en dan werk ik vaak over. Dan kan ik dus heel vaak de groente weggooien.

Ik haal nu gewoon minder groente en mocht hij dan thuiskomen dan haal ik nog wel wat. Ook hebben we nu
vaak een bak nasi of bami staan zodat hij dat op kan warmen.

Mijn zoontje is vaak bij oma te eten en als ik hem dan ophaal krijg ik een bordje eten mee. :D

Ons "probleem"is ook een beetje dat mijn vriend geen groente uit potjes lust / wil en ook eten wij eigenlijk nooit pasta's, macaroni, nasi etc.
dat lusten mijn zoontje en ik niet.

Ik koop wel altijd brood en vlees wat in de aanbieding is.

Ik had gisteren boodschappen gedaan en was 90 euro kwijt. Wat ik dan heb vindt ik nog niet veel voor wat ik kwijt ben.

Nu kopen wij wel veel fruit wat best duur is. en ook friskrank en pakken sap (gaat met mijn vriend mee in de vrachtwagen voor 1 week dus 5 pakken)

Heb wel al een aantal keer geprobeerd goedkopere merken te nemen maar van broodbeleg etc vindt ik het weinig uitmaken maar frisdrank en sap
is echt niet lekker.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:40

5 pakken sap voor een week is toch niet zoveel?
Hier koop ik ook vaak een stuk of 7 pakken voor ons samen, daarnaast drinken we overdag beide thee.
Wat in jouw geval goed zou kunnen is diepvriesgroente kopen (of zelf groente invriezen), dan vergaat het niet en heb je altijd groente in huis :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:51

En moet het dan niet eerst ontdooit zijn voordat ik het opwarm.

pakken sap zijn toch iets van 90 cent en daarnaast hebben we nog een fles of 7 frisdrank minimaal. Die zijn tegenwoordig
ook al gauw 1,50 volgens mij.

heb al veel cola light merken geprobeerd maar smaakt echt vies.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:53

Ik vind 7 pakken sap heel veel.... Maar goed, ik drink helemaal geen frisdrank meer omdat ik probeer suikervrij te eten/drinken. Dus ik drink eigenlijk alleen water, thee en melk op het moment :)
Scheelt overigens ook een hoop boodschappengeld, en ik mis het echt niet :n

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:57

Dat je het echt niet mist zeg. Ik drink veel thee op mijn werk en af en toe limonade maar heb echt super veel trek in mijn cola light.
wordt helemaal chagrijnig als ik het niet heb. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:59

Ik drink ook helemaal geen sap uit pak, frisdrank, koek of snoep meer. Dat scheelt inderdaad een hoop geld!
Gisteren carvan puur fruit aanmaaklimo gekocht in de druiven-limoen en die vind ik lekkerder dan de pakken sap in deze smaak!
Simongek, dat klinkt als een suikerverslaving :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:59

frisdrank heb ik alleen in huis voor visite

verder altijd wel iets van icetea in huis van Euroshopper, kost niets en is goed te drinken
en inderdaad thee, water en melk en ik heb altijd een fles limonadesiroop staan :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:00

Marley schreef:
frisdrank heb ik alleen in huis voor visite

verder altijd wel iets van icetea in huis van Euroshopper, kost niets en is goed te drinken
en inderdaad thee, water en melk en ik heb altijd een fles limonadesiroop staan :)

Wij precies zo. :D Op de melk na. :+ Dat hebben we dan niet. :n

Hebben wel energiedrank in huis. Ik drink elke dag een blikje. :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:03

simongek schreef:
Dat je het echt niet mist zeg. Ik drink veel thee op mijn werk en af en toe limonade maar heb echt super veel trek in mijn cola light.
wordt helemaal chagrijnig als ik het niet heb. :o

Dat komt doordat je eraan verslaafd bent :)

Geloof me, ik heb er heel erg veel moeite mee (gehad). Soms nog wel! Als ik heel moe ben of vlak voor mijn menstruatie is het nog steeds een marteling.... maar ik mis dan voornamelijk koek/snoep/chocola. Frisdrank in veel mindere mate.
En ja ik was dus ook echt verslaafd aan suiker, dat merk je pas als je ermee probeert te stoppen :=

Voel me nu wel een stuk fitter :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:05

helemaal stoppen zou voor mij ook niet hoeven. Als ik geen koekje of fris mee zou eten is er in mijn ogen weinig aan.

Moet wel meer maat gaan houden maar die cola ligth wil ik wel serieus gaan minderen.

Wat zit er in cola light wat zo verslavend werkt?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:07

simongek schreef:
helemaal stoppen zou voor mij ook niet hoeven. Als ik geen koekje of fris mee zou eten is er in mijn ogen weinig aan.

Moet wel meer maat gaan houden maar die cola ligth wil ik wel serieus gaan minderen.

Wat zit er in cola light wat zo verslavend werkt?

Zoetstoffen denk ik?