Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:53

Ir111 schreef:
Spacken? Help me out, wat is dat? :D

Spacken is een soort structuurverf op de muur spuiten. Het is niet zo glad en strak als met stucen, maar iets korrelig. Voordeel is dat het heel snel gaat en relatief goedkoop is.
Wij hebben ook onze keuken laten spacken. Zelf eerst geprobeerd een strakke muur te krijgen met rottband maar dat was mislukt :o Ik ben wel blij met het spacwerk in de keuken. Maar ik heb wel een kleine korrel gekozen.

Zie ook deze site http://www.spackverf.nl/

Sterre, je muur is mooi geworden. Wat een werk. Nu je toch bezig bent zou ik ook het schuine wandje wit verven.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:06

pajidin, bedoel je het houten plafond (ook het schuine deel!)?
Dat gaat helaas niet, anders had ik dat allang gedaan! Had dolgraag zo´n white-wash effect gehad :) .
Dat hout is met iets olie-achtigs behandelt :x . Er tussen zitten allemaal ribbels, waar je ook niet tussen kunt schuren.
Nou ja, het zou misschien kunnen als je al die richeltjes met de hand schuurt, maar dan ben je 100 jr bezig.
We hebben het 3 jr terug aan de schilder gevraagd die het hele huis geschilderd heeft en die zei dus dat het niet ging en als hij het toch zou afschuren, het bijna zeker is dat het nooit mooi gelijkmatig zou worden.
Het handigste is misschien gewoon een nieuw plafond :D !

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:17

Ik bedoelde inderdaad al het houtkleurige. Jammer dat je het niet kan schilderen!

Naath86

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:33

Bedankt voor jullie reacties!

Pajidin: Wij willen inderdaad ook dat hele fijne, niet dat hele grove want daar gaat snel stof op zitten. Hebben jullie dit gewoon laten doen door een stucadoor?

Ik zit nog te twijfelen over de kleuren.. Ben van mijn behang afgestapt, maar zit nu nog over de kleuren in. Twee muren zandkleur en twee muren wit, zou dat wat zijn? Of 1 muur grijs en andere muren wit?? 2 muren grijs wordt te donker denk ik.. Wil wel een lichte tint, maar denk dat het toch te donker wordt.. Iemand ideeën?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:49

1 muur een mooie kleur grijs de rest wit zou ik doen.
(ik heb alles wit en 1 muur licht lila wat bijna grijs is)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:51

Naath, het ligt er natuurlijk aan wat voor meubels je hebt hè ;) !
Als je overwegend bruine meubels hebt, zou ik niet voor grijs gaan (die kleur van Zonnetje vind ik schitterend!!) maar eerder voor zandkleurig.
Heb je zwarte of hele lichte meubels (of een knalkleur als rood of turquoise), vind ik grijs natuurlijk wél erg mooi :j !
Zo´n lila tint die richting grijs gaat (wat Renske heeft), klinkt ook erg mooi :) .

*pajidin, misschien krijg ik op lange, saaie winteravonden ooit nog eens de geest en ga schuren :P (alhoewel, als ik er aan denk dat ik dagenlang bezig ben met boven mijn macht te werken %) ... ).

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:55

Samo schreef:
Heb vandaag een krukje geverfd, staat niet in huis, is mijn opstapkrukje op stal :)

Afbeelding

Kleur vertekend wat op de foto, deze kleur is het: (beetje Milka paars)
http://www.kleurenwaaier.net/code-4050-R50B+Bosbes.html

:D

Ik zou met sierletters misschien nog de letters van je paard erop zetten :j

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:31

@ Sterre:
Er staat hier ergens in het topic wel een link met foto's van mijn nieuwe (huur)flatje.
Heeft een oud vrouwtje gewoond die echt van het ouderwetse was, dus hoogglans donker eiken houtwerk, glas in lood, granol (of hoe je het ook schrijft) op de muren, steenstrips op muren olijfgroene keuken met gebloemd folie aan de binnenkant... :+
Je kent het wel :P

Er moest dus nog van alles aan gebeuren, de woningbouw heeft gelukkig het grote sloopwerk en renovatie gedaan, ik kan dus nu gewoon naar mijn zin maken.
Maar hoe langer je ergens naar kijkt, hoe meer werk er in zit... :roll:

Daar komt bij dat ik zo'n beetje alles zelf doe, en dat terwijl ik nog nooit iets zelf heb hoeven doen... heb dus eigenlijk geen kluservaring...
Ik heb natuurlijk wel hulp van familie en vrienden dus als ik ergens niet uit kom is er wel iemand om me te helpen maar ik probeer het eerst zelf...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:49

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:19

Mooi appartement Sizzy!! Heel licht allemaal en best ruim ziet het eruit!
Sterre schreef:
Naath, het ligt er natuurlijk aan wat voor meubels je hebt hè ;) !
Als je overwegend bruine meubels hebt, zou ik niet voor grijs gaan (die kleur van Zonnetje vind ik schitterend!!) maar eerder voor zandkleurig.
Heb je zwarte of hele lichte meubels (of een knalkleur als rood of turquoise), vind ik grijs natuurlijk wél erg mooi :j !
Zo´n lila tint die richting grijs gaat (wat Renske heeft), klinkt ook erg mooi :) .

*pajidin, misschien krijg ik op lange, saaie winteravonden ooit nog eens de geest en ga schuren :P (alhoewel, als ik er aan denk dat ik dagenlang bezig ben met boven mijn macht te werken %) ... ).

Klopt, daar heb je gelijk in. We nemen waarschijnlijk teak houten meubels en hebben een grijze bank. Teak hout is toch best wel donker dus denk dat ik dan voor zandkleur ga. Zou ik dan 1 of twee muren doen??

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:32

Leuke ontwikkelingen bij iedereen thuis. Echt gaaf om te zien hoe eenieder zijn eigen stijl heeft!
Ik ben vandaag de gelukkige huisvrouw aan het spelen, zal weer wat nieuwe fotootjes maken als het helemaal schoon is hahahaha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:37

Gaaf apartement Sizzy!! Sommige ruimtes kunnen wel een spatje kleur gebruiken, maar het ziet er erg ruim en fris uit :j .

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:01

Precies, zelf lekker aan de slag met kleuren en je eigen stijl erin brengen is hier erg goed mogelijk :j

Ik heb ook van die eettafels gezien, heel robuust, gemaakt van steigerhout. Die vond ik persoonlijk ook erg gaaf en nog best betaalbaar :j

Dat teak hout vind ik ook erg mooi!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:14

Margriet_ schreef:
Gerbenfroh wow mooie kleur blauw in je slaapkamer! Welke kleur is dat??

Moet ik even navragen, weet het zo niet meer! De kleur viel juist anders uit dan we gedacht hebben dus eventueel willen we er nog een andere kleur over heen, maar soms vind ik het wel wat hebben. :D

Inmiddels is ons canvas gearriveerd;

Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:16

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:17

Hahaha Zidore :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:21

Wat een supermooi appartement Sizzy!!!

Hopelijk laten ze die vloer liggen, wat geweldig mooi!

Het enige wat ik eraan zou doen is een nieuwe keuken erin, want dat is wel een heel 'goedkoop' ogend ding :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:24

De vloer laten ze liggen, maar persoonlijk zou ik de vloer wel opnieuw opschuren & lakken. Hij is nu beetje roodbruinig en in het echt vond ik de kleur minder mooi dan op de foto's :)

Keuken is idd niet bijzonder, maar ook niet slecht. Vooralsnog blijft hij er lekker in zitten iig :D Kozijnen aan voorkant waren wel aan restauratie toe en de wc is erg antiek. Morgen ff met een bouwkundig adviseur kijken wat de extra kosten hiervoor gaan zijn ivm het uitbrengen van een bod :D

Vind het echt superspannend!! Mijn eerste huis, helemaal voor mezelf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:25

aankomend weekend zijn de laatste 2 stoeltjes klaar! dan zal ik eens een foto maken van de eethoek.

Mijn secretaire is inmiddels geschuurd over de grote delen (lekker met een elektrische schuurmachine haha) de fijne stukjes moet ik nog doen.

Een kastje van de ikea ga ik van het weekend verbouwen zodat de stereo erin past ipv erlang. Dat word nog een hele klus hihi. Daarna ga ik die (proberen te) schilderen.

Is nu namelijk van dat blanke hout, volgens mij van dat spaanplaat of hoe noem je dat? Ik denk dat als ik die voorzichtig opschuur er wel een laagje verf over kan. Er wordt dan wel wat in en op gezet maar verder niet mee geschoven dus ik denk dat het weinig leid (lijd) en dat het dan wel kan?

of denken jullie daar anders over?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:25

;-)

maar als ik dit hoor zou ik er ook nog eens goed over nadenken
je moet niet met teveel haken en ogen aan een huis beginnen!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:26

Zoveel haken en ogen zijn dit toch niet of wel? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:26

Sizzy schreef:
De vloer laten ze liggen, maar persoonlijk zou ik de vloer wel opnieuw opschuren & lakken. Hij is nu beetje roodbruinig en in het echt vond ik de kleur minder mooi dan op de foto's :)

Keuken is idd niet bijzonder, maar ook niet slecht. Vooralsnog blijft hij er lekker in zitten iig :D Kozijnen aan voorkant waren wel aan restauratie toe en de wc is erg antiek. Morgen ff met een bouwkundig adviseur kijken wat de extra kosten hiervoor gaan zijn ivm het uitbrengen van een bod :D

Vind het echt superspannend!! Mijn eerste huis, helemaal voor mezelf :P

Ik hoorde gisteren bij Huisenjacht op sbs6 dat je voor 15 euro per kastje ongeveer de deurtjes van je kastje kan laten schuren/verven. Dan ben je voor een goede 100 euro klaar en heb je een totaal andere keuken!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:28

Een kastje van de IKEA verbouwen is best een uitdaging :D
Ja precies, andere deurtjes erop geeft waarschijnlijk al een heel ander beeld! En wat meer kleur erin dan dit stijve wit :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:33

Bij mn oma staat een oud naaitafeltje, zo'n soort ding:
Afbeelding
Met heel veel fijn graveerwerk erop. (volgens mij moet t een tropisch eiland voorstellen, er staat iig een palmboom op)
Iemand enig idee of daar nog iets leuks van te maken is? :))
Volgende maand gaat ie naar de Kringloop, dus ik dacht, misschien kan ik er op de een of andere manier nog iets moderns van maken :P
Hele ding wit maken en het graveerwerk fel gekleurd verven wordt ook meteen zo kitch :') En helemaal wit is wel erg saai.. dus.. Een idee, iemand?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:46

vonneke schreef:
Ik hoorde gisteren bij Huisenjacht op sbs6 dat je voor 15 euro per kastje ongeveer de deurtjes van je kastje kan laten schuren/verven. Dan ben je voor een goede 100 euro klaar en heb je een totaal andere keuken!

nou dat wil ik dan heeeeeeeel graag weten
want ik wil heel graag een andere kleur keuken
dus als je een adres, site oid hebt
GRAAG!!!