[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:17

En Calice? :D

Hoop voor jou dat het net zo snel gaat als bij ons, ik belde voor een bod, makelaar speelde meteen open kaart en zei dat ze dat er zelf voor betaald hadden := Gaf toen aan wat de verkopers in gedachten hadden, ik heb toen ons maximumbod op tafel gelegd en daar zijn we precies tussenin op uitgekomen :)

En dit bovenstaande heeft zich binnen 15 minuten voltrokken: ik makelaar bellen, hij verkoper bellen, makelaar mij terugbellen, ik vriend bellen, ik makelaar weer bellen en toen hadden we een huis :=

En oehhh, wat is het heerlijk om zo tussen door allemaal leuke dingetjes te kopen :D
Ik ging even boodschappen halen en moest even bij 't Kruidvat zijn. Hadden ze geweldige kussentjes, precíes in de kleuren die we zochten :oo En dat was zo moeilijk, willen namelijk met groentinten gaan werken, maar niet van dat limegroen. Daarnaast ook geen fluffy-spul, maar lekker grove materialen zoals linnen. Maar 2,50 per stuk en bovendien 2+1 gratis :Y) Dus meteen meegenomen, net als kant-en-klare gordijnen in een beetje mosgroene kleur, ook van linnen. Spotgoedkoop, dus als we ze niet gaan gebruiken vraag ik m'n oma wel of ze er twee grote kussenslopen van maakt :)) En ook nog een schoenenrekje voor onderin de linnenkast. Ik met een volgeladen fiets en voor maar €12,- klaar :D

Spannend Marline, hopen dat jullie het snel mogen verkopen!
Staat jullie huis op funda? Vind altijd wel leuk om huizen te zien :))

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:21

Mae schreef:
En dit bovenstaande heeft zich binnen 15 minuten voltrokken: ik makelaar bellen, hij verkoper bellen, makelaar mij terugbellen, ik vriend bellen, ik makelaar weer bellen en toen hadden we een huis :=

Ideaal, ik heb zo'n hekel aan dat op en neer geneuzel en om de feiten heen en weer gedraai.

KimL86

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:32

Ik kreeg gewoon een telefoontje van mijn hypotheekadviseur (hij regelt het hele traject ik hoef niks te doen). Hij zei ik heb mijn best gedaan en dit was het laagste waar ik het voor kon krijgen. En dat was toevallig precies wat ik in gedachten had, dus dat kwam mooi uit.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:48

Jeetje mae dat is dan snel gegaan!!

Bod is neergelegd, ze gaan de verkopende partij bellen en ik word of eind deze middag (wat ik niet meer verwacht) of morgenochtend teruggebeld, is toch wel spannend hoor allemaal :D .

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:03

Wauw spannend allemaal hoor Calice, hoop dat je snel iets hoord :)

Mijn koop is een week vertraagd, want de bank krijgt het niet rond. Mag wel maten op komen nemen in het huis, zodat ik vast kan gaan shoppen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:55

En wij wachten ondertussen nog steeds op een datum voor de overdracht van ons huis in Spanje. We zijn inmiddels druk aan het inkopen en inpakken (wat nu al mee kan natuurlijk, we blijven hier ook nog wonen).

Spanje, aangenaam! Mañana, mañana ...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:08

oh lijkt me heerlijk, zeker met dit weer!
wij moeten een kopie van de bouwtekening van ons huis aan een makelaar hier in de buurt afgeven (dat mailde onze makelaar ons), zou dat betekenen dat er iemand zwaar interesse in ons huis heeft?? dat zouw el heel fijn zijn, want als we ons huidige huis verkopen hebben we weer wat armslag voor o.a. een nieuwe CV, boktorbestrijding en de stal opknappen wat we anders pas eind volgend jaar gaan doen..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:13

Wij denken er precies zo over Josefien. Als ons huis verkocht wordt, gaan we in Spanje ook sneller dingen doen (zwembad aanleggen e.d.) die we anders nog even uitstellen.

Hier kwam vanmiddag een jonge vent het erf oprijden met het verzoek de gegevens van de makelaar op papier te zetten. Zijn opa zocht precies wat wij te koop hebben. Ben benieuwd of we daar nog wat van horen.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:37

@Mae, nee nog niet op funda. Ze hebben vanmiddag foto's gemaakt dus ergens volgende week zal het wel op funda geplaatst worden. Ik zal dan een link hier neerzetten

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:21

hoi! Ik ben aan het klussen en nu al heel erg moe. ;) Alles moet aan het huis gedaan worden dus ik ben weer weg naar de bouwmarkt... :Z
Het wordt wel heel mooi. Slaapkamer komen ze vandaag vloerbedekking leggen. Ik heb alle muren gebroken wit/crème geverfd en 1 muur paars. Het is heel gaaf geworden. Ik zal later wat foto's plaatsen. xx

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:12

@Manjafiek ik ben benieuwd naar foto's. Ik zat eerst te twijfelen of ik paars of limoengroen zou gaan gebruiken. Ik heb voor groen gekozen, maar ben ook benieuwd hoe het er uit ziet met paars.

Ik heb gisteren de papieren van de notaris ontvangen. En nu zeggen meerdere mensen tegen mij dat ik er dan wel van uit kan gaan dat de hypotheek rond is. Weet iemand of dit zo is? Ik heb namelijk vorige week donderdag pas getekend en vrijdag is alles als het goed is op de post gegaan. Kan dat zo snel?

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:16

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:20

Mooi appartement, leuke inrichting in je woonkamer zeg! Ik zou misschien persoonlijk de derde foto weglaten, die vond ik dan wat minder 'positief'.

Ginger18, precies weet ik het niet, je hypotheek gaat via de bank, maar de notaris ziet volgens mij wel het bedrag gestort worden, en die moet de hypotheekverklaring opstellen. Wat heb je vorige week getekend?

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:28

Dank je. Voor den haag is ook de derde foto best positief. Er is een speeltuin waar je op uit kijkt en geen overburen. Maar snap jou reactie wel hoor

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:29

@Marlinde leuk appartement zeg. Mooie inrichting. Nu maar hopen dat er snel kijkers komen.

Het voorlopig koopcontract heb ik vorige week getekend en vrijdag zijn de papieren voor de hypotheek op de post gegaan.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:57

@Marlinde ik dacht het zelfde maar inderdaag voor Den Haag is het juist weer wel een mooi uitzicht, dat snap ik. en leuk interieur trouwens hou ik ook van!
Vandaag kon ik zelf niet mee klussen (heb effe een paard gekocht :D ) maar man en zoon hebben de hele stal stofvrij gemaakt ivm de boktorklus maandag en nu heb ik ineens een hele mooie stofvrije stal!!! Het is echt lachen want ik ga de stal zo lang zó gebruiken (is ouwe meuk en heel roestige tralies enzo) maar ziet er ineens een stuk beter uit! man en zoon waren trouwens wel een stuk minder schoon, lees zwart.. :o
en aangezien we na de boktorklus 2 dagen niks mogen doen gaan we lekker een dagje naar zee (Schoorl) met de hond, want we hebben tenslotte vakantie!
is het nog iets geworden Monique, met die opa?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:16

:wave:

Ik kom me hier ook melden, mijn woning is eindelijk verkocht.
Nu wil ik eigenlijk kijken qua huur-koop wat de mogelijkheden zijn voor een andere woning.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met huur-koop?

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:26

@MISTAL hoi hoe lang heeft jou woning te koop gestaan?

Ik heb geen ervaring met huur-koop.....weet ook niet zo goed hoe je dat moet zien?!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:31

Ik denk zo'n 2 jaar (ondertussen ook 2 keer verkocht geweest)
De eerste keer dat de woning verkocht was, stond de woning nog geen 2 weken op Funda. Die mensen konden de financiering niet rond krijgen uiteindelijk. Het 2e stel zijn we weken mee in onderhandeling geweest uiteindelijk een prijs overeen gekomen en vervolgens hoorden we daar niets meer van. Toen bleek dit stel uit elkaar te zijn :+ Maar 3 keer is scheepsrecht zeggen ze en dit keer is het huis voor een mooie prijs verkocht.

Huur-koop zijn heel veel constructies in te bedenken, het is de bedoeling dat je de woning eerst voor een bepaalde tijd huurt met de intentie om het te kopen in de toekomst. Het ingelegde geld zal dan in mindering gebracht worden op je hypotheek. Maar juist omdat er zoveel mogelijkheden zijn was ik benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:42

Niks meer gehoord over de opa Josefien. Vandaag wel weer mensen gezien die de gegevens op het te koop-bord stonden over te schrijven. Gelderse Kampioenschappen hier in Beesd vandaag en volgend weekend dus héél veel paardenmensen langs de deur.

Wie weet ...

Voorlopig koopcontract is in Spanje deze week getekend door onze makelaar (volmacht van ons) en de verkoper. Ze gaan komende week beginnen aan de verbouwing van de badkamer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:14

MISTRAL94 schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met huur-koop?

Zelf geen ervaring, maar weet wel dat op ons kantoor steeds meer mensen vragen naar huur-koopcontracten... Maar vaak zijn verkopers van woningen wat minder enthousiast. Voor veel kopers is het een oplossing in deze tijd :j

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:14

Ik heb een tijd geleden een bericht geplaats dat wij opzoek waren en dat we iets zaken wat eigelijk veelste duur was, maar wij heel brutaal een bodgedaan van 40.000 minder erg grof ja maar voor 35000 minder hebben we het nu :D helemaal happy voor 1 september moet de overdrachtplaats vinden 18augustus hebben we een afspraak en deze week toch maar even bellen om gelijk een afspraak te maken om op snel termijn na de 18de de overdracht te laten plaats vinden, die man trekt donderdag uit
ik kan het nog steeds niet geloven

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:46

oOoKellyoOo schreef:
Ik heb een tijd geleden een bericht geplaats dat wij opzoek waren en dat we iets zaken wat eigelijk veelste duur was, maar wij heel brutaal een bodgedaan van 40.000 minder erg grof ja maar voor 35000 minder hebben we het nu :D helemaal happy voor 1 september moet de overdrachtplaats vinden 18augustus hebben we een afspraak en deze week toch maar even bellen om gelijk een afspraak te maken om op snel termijn na de 18de de overdracht te laten plaats vinden, die man trekt donderdag uit

Wauw! Dat lijkt mij ook wel wat. Hoe heb je dat aangepakt? En nog gefiliciteerd natuurlijk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:11

oOoKellyoOo schreef:

Gefeliciteerd! Heb je de financiering al rond dan dat de overdracht zo snel plaats kan vinden? :o?

Toen ik toendertijd deze woning gekocht hebben zat ik ook 20.000 euro onder de vraagprijs (voor een 2 onder 1 kap woning) Dit was mijn eerste en enige bod en uiteindelijk heb ik hem ook daarvoor kunnen kopen. Geeft wel een kick he als het dan lukt :D

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:33

Nu wil ik natuurlijk alle tips horen! Zijn jullie zulke goede onderhandelaars?