Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Misschien een hoge eis, maar het is niet omdat de markt lastig is, je niet kieskeurig mag zijn. Zeker met deze prijzen, moet je iets kopen voor de lange termijn. Het is geen pakje boter die je zo weer omruilt. Dan mag je best eisen stellen aan een huis.
EdkingEnzo schreef:Ik lees altijd mee hier, maar nu eigenlijk een vraag aan jullie als dit mag.
Heeft iemand ervaring met samen (met partner oid) een huis kopen waarbij 1 iemand een tijdelijk contract heeft?
Op internet lezen wij nu dat het daarmee niet kan, of de afgelopen periode wordt meegerekend als flex-werker.
Ik begin in juli met een nieuwe baan, ga fulltime werken maar krijg een tijdelijk contract.. wij hadden eigenlijk gehoopt dat we met mijn nieuwe contract nu al wat zouden kunnen kopen.
Ik pb zou ik onze situatie wat beter uit kunnen leggen, mocht iemand in zo’n zelfde situatie zitten of gezeten hebben.
Edit: we hebben vandaag al via via contact opgenomen met een Hypotheker, wachten nog op reactie en nemen morgen rechtstreeks ook contact op met een andere. Maar dacht misschien heeft iemand hier wel ervaring met een soortgelijke situatie
Luxorvalkje schreef:Dat energie label. Ik was er eerst ook mee bezig. Maar in mijn prijsklasse erg lastig.
Kosten voor mij nu per maand zijn €88. Geschat verbruik 1100kwh en 900m3 gas per jaar. Betreft een jaren ‘30 tussenwoning. Het is warm buiten, maar bij mij 21 graden binnen.
Hoor mensen met een nieuwere woning vooral klagen over de warmte binnen. Dus schiet mij maar lek.
Shiloh schreef:Over het algemeen warmen nieuwbouwhuizen in de zomer langzaam op, maar koelen ze ook langzaam af.
Menino schreef:Wat gaan jullie allemaal voor grote huizen zeg! Ik vond mezelf al decadent met minimaal 100 m2
Ons nieuwe huis is nu 113 + 16 m2 zolder die net niet als woonruimte gerekend mag worden, maar je kunt er lopen en er is een vaste trap. Woon nu op 55 m2, en hier zijn voor ons 2 kinderen grootgebracht door onze voorgangers (hebben er 50 jaar gewoond)
.
Groot perceel lijkt me heerlijk met de doggosIs de ruimte vanwege kids of iets anders voor jullie?
Hoop dat dit nu wel eens genoeg is voor ons qua ruimteHad hiervoor 33 m2, en toen dachten we dat 55 m2 een zee van ruimte op zou leveren
Huurhuis van 90 m2, waar we op nummer 1 van de wachtlijst stonden, afgeslagen omdat we dachten dat zoveel ruimte onzin zou zijn
.
Luxorvalkje schreef:Mijn pa is boos.
Hij is het er niet mee eens dat ik ‘zo ver weg’ ga wonen.
Dat ik niet de broer van zijn vriendin als verkoop makelaar heb genomen
En hij had het misschien zelf willen kopen (geen idee waarom), maar niet voor de prijs waarvoor het online komt.
Ben benieuwd wanneer de makelaar klaar is met de tekst en foto’s
Talishe schreef:Gefeliciteerd irisje, klinkt goed!
Ik heb een vraag aan mensen die een huis met grond erbij hebben gekocht. We moeten over de agrarische grond van 8000m2 8% overdrachtsbelasting betalen. Nu zag ik dat de verkopers het toen op een waarde van 15k euro hadden gezet. Onze notaris gaf aan dat 6 euro/m2 gebruikelijk is en dan komen wij op 50k euro uit waarover belasting moet worden betaald, dus veel meer belasting voor dezelfde grond. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou er gebeuren als we de waarde lager zouden zetten?
Ik dacht zelf om er qua waarde tussenin te zitten, want deze grond is in theorie voor een landbouwbedrijf minder waard, want klein stuk en rare vorm. Of zou de belasting dienst daar niet in meegaan?