Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:43

Het is niet rommelig gelukkig maar wel stoffig haha

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:52

Hier is het meestal andersom, erg rommelig(heb gewoon teveel spullen) maar wel schoon. Loop altijd op blote voeten dus stofzuig en veeg regelmatig omdat ik een hekel heb aan het gevoel van kruimels aan mn voeten. Ik maak gewoon schoon om de rommel heen.

Ik merk dat sinds ik weer wandel (10.000 stappen per dag) meer zin heb in opruimem en schoonmaken. Ook heb ik inmiddels door dat op een bepaald moment in mijn cyclus het makkelijker gaat en dat ik eind vd middag/avond het meest productief ben. Ik houd daar dus wat meer rekening mee en dan gaat het beter.

Als de lijst te lang is wat er gedaan moet worden kijk ik of er een klusje is wat in 5 minuten gedaan kan worden, meestal als ik eenmaal begonnen ben ga ik wel door.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:02

Ik word vanzelf gemotiveerd als ik dingen zie, kruimels op de vloer of kalkaanslag in de badkamer. Ik kan daar heel slecht tegen dus soms pak ik zelfs ‘s avonds laat nog de spons en de antikal en ga het dan schoonmaken. :')
Ik houd echt van een schoon huis dus bij alles wat ik zie raak ik gemotiveerd. :+
Doordeweeks heb ik vaak geen tijd om te kijken maar op vrijdag en zaterdag besteed ik heel wat uren aan schoonmaken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:11

Ik moet sowieso hele huis ook nog opruimen/organiseren. Zou wel eens iemand in willen huren om dat te komen doen of iig te helpen :') maarja, niet echt prioriteit qua geld, haha. Het zou wel een hoop schelen en het overzichtelijker maken. Huis heeft weinig bergruimte dus komen er steeds meer kasten enzo bij, maar die moeten beter ingedeeld

Ik ben nu ook wat aan het doen, maar dat is makkelijker nadat er donderdag hulp was. Niet alles afgekregen in de uren die ze had alleen. Dat was jammer, maar nu weer een nieuw lijstje maken voor komende week, weer een ander.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:21

Mijn man is nu heel erg minutieus alles en ieder hoekje aan het stofzuigen :j
Ik had net het bed afgehaald dus zo even opmaken, ik vind het nog warm of ligt dat aan mij :x

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:15

Jullie moeten eens bij mij komen kijken… beneden volledig aan het verbouwen, boven met 4 man en alle rommel leven. Tis maar goed dat het mooi weer is geweest alle tijd en we volop buiten zaten.

Volgende week vloer en dan is t klaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:22

Ja maar dat is voor een goed doel he? Verbouwen kan niet zonder zooi.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:30

Haha ik zit ook in een verbouwing, ben blij als ik het huis morgen schoon kan maken. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:12

Das waar Susanne!

Mandyy schreef:
Haha ik zit ook in een verbouwing, ben blij als ik het huis morgen schoon kan maken. :D

Ik kan niks buiten stofzuigen en badkamer een keer af doen.

Morgen gaat beneden het toilet van de muur. Kan meteen de bril eraf en in de container. Tijd voor een verse.

Maandag komen ze de vloer leggen, ik vertrek om 0700 naar Valencia whaha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:27

Goed voor elkaar!

Bij ons is het helaas ook niet af. Volgende week ergens wordt het afgemaakt, dus nog geen schoon huis.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:37

Dat vind ik wel een mooi excuus :D Ik moet in de bijkeuken nog plintjes plakken en wat andere kleine klusjes dus zit ook nog in een verbouwing.

Nee hoor, dit is meer van toepassing:

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:40

Ik heb de schuur wel schoon omdat ik daar de katten tijdelijk moest laten onderkomen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:00

Weinig excuus aan ;) Ben blij als ik straks alles weer kan poetsen. Kijk er gewoon naar uit. Weg met die rommel en zooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:28

MarlindeRooz schreef:
Kan iemand even onverwacht langskomen? Dan ga ik tenminste schoonmaken. _O-

Heb zo weinig motivatie. Vooral stofzuigen haat ik intens. Hoe kweken jullie motivatie?

Wat is er zo erg aan stofzuigen?

Ik woon net zo groot als jij.
Ding uit de kast.
Stecker in stopcontact.
Aandoen.
Ding over de vloer wrijven.
Onder het bed en vloerkleed kost wellicht 4 calorieën meer.
Stecker eruit.
Ding in de kast.
Schoon.

Hooguit 8 minuten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:04

Sinds ik een nieuwe stofzuiger heb pak ik hem sneller... Ik had zo een die je achter je aan trekt, elke keer snoer uitrollen en weer oprollen, ding door het huis heen tillen en slepen, trap op trap af, ruzie met opbergen door het gewicht en de lange slurf. Ik heb nu een 2in1 apparaat met een accu, als je hem in elkaar klikt (letterlijk een kwestie van 'klik' en hij zit erin) dan is het een steelstofzuiger, en als je hem loskoppelt van de steel dan heb je een krachtige kruimelzuiger. Die kruimelzuiger gebruik ik vooral op de bank tegen de kruimels (niet alleen van mijzelf, mijn knaagdieren komen ook op de bank, meestal om lekker te snacken en te kruimelen). Dan even die steel eraan klikken en je kan meteen door met de vloeren.
Enige nadeel is dat de mijne eigenlijk net niet lekker krachtig genoeg is om mijn hoogpolige vloerkleedje bij de salontafel schoon te krijgen, de stugge deurmatten bij de voor en achterdeur heeft hij ook net wat meer moeite mee. Maar gewoon laminaat en de gewone vloerbedekking gaan prima. Mijn trap is bekleed met vloerbedekking, dat vind ik echt een stuk fijner en minder zwaar om te stofzuigen met deze steelstofzuiger als met zo'n gewone.

Ik heb hem bij de action vandaan, blij mee. Deze
https://www.action.com/nl-be/p/tristar- ... ofzuiger-/

En... Voor de meeste mensen waarschijnlijk totaaal niet relevant, maar ik kan deze met 1 hand goed bedienen, met 1 hand tillen etc. Door zenuwpijn kan ik 1 arm bijna niet meer gebruiken en ik ben erg blij met het comfort wat een steelstofzuiger met een accu daar bij kan bieden, ik kan maar 1 arm/hand gebruiken om te stofzuigen en dat lukt hiermee.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 27-08-22 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:04

Nielojram schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kan iemand even onverwacht langskomen? Dan ga ik tenminste schoonmaken. _O-

Heb zo weinig motivatie. Vooral stofzuigen haat ik intens. Hoe kweken jullie motivatie?

Wat is er zo erg aan stofzuigen?

Ik woon net zo groot als jij.
Ding uit de kast.
Stecker in stopcontact.
Aandoen.
Ding over de vloer wrijven.
Onder het bed en vloerkleed kost wellicht 4 calorieën meer.
Stecker eruit.
Ding in de kast.
Schoon.

Hooguit 8 minuten.

ik heb autisme en ben overgevoelig voor geluid. Dus dat geluid doet mij zo ongeveer fysiek pijn. Ook met oortjes / koptelefoon. Beetje alsof je naast een boormachine staat. Dit soort simpele taken kosten mij wat meer motivatie.

Maar ik heb net gezogen en gedweild. :D is echt nodig met een oppashondje in huis. Gelukkig moet ik pas dinsdag weer zuigen/dweilen van mezelf. Hondje was zeer verontwaardigd dat ik durfde zoveel geluid te maken haha.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:36

Een stofzuiger die minder geluid maakt :)) Ik ben echt zo blij met dat ding.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:17

Die komt er ook zeker zodra er budget is en/of er eentje sterft!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:21

Waarom jezelf kwellen met een taak die je op dit moment liever niet doet en daarmee dubbel kwellen omdat je je er kennelijk niet prettig bij voelt dat je huis stoffig is?

Ik heb een afschuwelijke en lawaaiige Kärcher, maar ik vind stofzuigen geen enkel punt. Daarbuiten heb ik een veger van Leifheit, zo'n schuimrubber ding, dat veegt op laminaat zonder voegen ook heel erg prettig! En is wel erg stil. Vegen kost ook weinig tijd.
Ik heb ca. 100m2 aan huis om aan kant te houden, maar met alleen de benedenverdieping (60m2) ben ik daar binnen 10 minuten mee klaar. Al gebruik ik liever de Kärcher.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:47

Oh ja vreselijk het geluid van de stofzuiger, ik vind het nog irritanter als een ander stofzuigt, ik kan het beter verdragen als ik zelf stofzuig.
Heb nu wel een stofzuiger die niet zo'n hoge pieptoon maakt dat scheelt al.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:38

Nou mijn dochter sliep als een roos bij de stofzuiger :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:38

Telpeva schreef:
Sinds ik een nieuwe stofzuiger heb pak ik hem sneller... Ik had zo een die je achter je aan trekt, elke keer snoer uitrollen en weer oprollen, ding door het huis heen tillen en slepen, trap op trap af, ruzie met opbergen door het gewicht en de lange slurf. Ik heb nu een 2in1 apparaat met een accu, als je hem in elkaar klikt (letterlijk een kwestie van 'klik' en hij zit erin) dan is het een steelstofzuiger, en als je hem loskoppelt van de steel dan heb je een krachtige kruimelzuiger. Die kruimelzuiger gebruik ik vooral op de bank tegen de kruimels (niet alleen van mijzelf, mijn knaagdieren komen ook op de bank, meestal om lekker te snacken en te kruimelen). Dan even die steel eraan klikken en je kan meteen door met de vloeren.
Enige nadeel is dat de mijne eigenlijk net niet lekker krachtig genoeg is om mijn hoogpolige vloerkleedje bij de salontafel schoon te krijgen, de stugge deurmatten bij de voor en achterdeur heeft hij ook net wat meer moeite mee. Maar gewoon laminaat en de gewone vloerbedekking gaan prima. Mijn trap is bekleed met vloerbedekking, dat vind ik echt een stuk fijner en minder zwaar om te stofzuigen met deze steelstofzuiger als met zo'n gewone.

Ik heb hem bij de action vandaan, blij mee. Deze
https://www.action.com/nl-be/p/tristar- ... ofzuiger-/

En... Voor de meeste mensen waarschijnlijk totaaal niet relevant, maar ik kan deze met 1 hand goed bedienen, met 1 hand tillen etc. Door zenuwpijn kan ik 1 arm bijna niet meer gebruiken en ik ben erg blij met het comfort wat een steelstofzuiger met een accu daar bij kan bieden, ik kan maar 1 arm/hand gebruiken om te stofzuigen en dat lukt hiermee.

Echt precies dit ja! :D Ik heb nu de steelstofzuiger van m'n moeder te leen (woensdag wordt m'n eigen bezorgd) en ik ben echt om! Ik vond stofzuigen nooit zo heel erg, want ik heb een hekel aan stof en rommel op de vloer, maar vond het wel altijd een gedoe. Maar deze pak je heel makkelijk, vooral heel handig om tussendoor even het grit buiten de kattenbak op te zuigen bijvoorbeeld, en ook de kattenharen van de bank gaat prima. Voordeel is ook dat 'ie echt een stuk stiller en lichter is. Tis eigenlijk maar goed dat ik mn vorige stofzuiger gesloopt heb door steeds geurparels op te zuigen 8-)

Waren die scrubdaddy en scrubmommy nou alleen online te krijgen bij Wibra, of had iemand ze ook al uit de winkel? :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:12

Ik heb de scrub mommy en daddy in de Wibra winkel gekocht

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:19

k_m schreef:
Wij hebben sinds deze week een pup in huis. Iemand kuis tips hiervoor? Alles is tegel vloer dus dat scheelt. Ik heb zo een swiffer gehaald om nat mee te doen. Dwijlen jullie daar echt mee of doe je dat alsnog met een gewone mop?

Heb je zo’n ding met vloeistof/spray? Kijk dan even of het wel of niet giftig is voor je pup.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:46

petra8 schreef:
Ik heb de scrub mommy en daddy in de Wibra winkel gekocht

ik heb ze besteld bij 123schoon.nl. Daar is alles van Pink niet zo gek duur.