Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandyy schreef:Haha ik zit ook in een verbouwing, ben blij als ik het huis morgen schoon kan maken.
MarlindeRooz schreef:Kan iemand even onverwacht langskomen? Dan ga ik tenminste schoonmaken.
Heb zo weinig motivatie. Vooral stofzuigen haat ik intens. Hoe kweken jullie motivatie?
Nielojram schreef:MarlindeRooz schreef:Kan iemand even onverwacht langskomen? Dan ga ik tenminste schoonmaken.
Heb zo weinig motivatie. Vooral stofzuigen haat ik intens. Hoe kweken jullie motivatie?
Wat is er zo erg aan stofzuigen?
Ik woon net zo groot als jij.
Ding uit de kast.
Stecker in stopcontact.
Aandoen.
Ding over de vloer wrijven.
Onder het bed en vloerkleed kost wellicht 4 calorieën meer.
Stecker eruit.
Ding in de kast.
Schoon.
Hooguit 8 minuten.
Telpeva schreef:Sinds ik een nieuwe stofzuiger heb pak ik hem sneller... Ik had zo een die je achter je aan trekt, elke keer snoer uitrollen en weer oprollen, ding door het huis heen tillen en slepen, trap op trap af, ruzie met opbergen door het gewicht en de lange slurf. Ik heb nu een 2in1 apparaat met een accu, als je hem in elkaar klikt (letterlijk een kwestie van 'klik' en hij zit erin) dan is het een steelstofzuiger, en als je hem loskoppelt van de steel dan heb je een krachtige kruimelzuiger. Die kruimelzuiger gebruik ik vooral op de bank tegen de kruimels (niet alleen van mijzelf, mijn knaagdieren komen ook op de bank, meestal om lekker te snacken en te kruimelen). Dan even die steel eraan klikken en je kan meteen door met de vloeren.
Enige nadeel is dat de mijne eigenlijk net niet lekker krachtig genoeg is om mijn hoogpolige vloerkleedje bij de salontafel schoon te krijgen, de stugge deurmatten bij de voor en achterdeur heeft hij ook net wat meer moeite mee. Maar gewoon laminaat en de gewone vloerbedekking gaan prima. Mijn trap is bekleed met vloerbedekking, dat vind ik echt een stuk fijner en minder zwaar om te stofzuigen met deze steelstofzuiger als met zo'n gewone.
Ik heb hem bij de action vandaan, blij mee. Deze
https://www.action.com/nl-be/p/tristar- ... ofzuiger-/
En... Voor de meeste mensen waarschijnlijk totaaal niet relevant, maar ik kan deze met 1 hand goed bedienen, met 1 hand tillen etc. Door zenuwpijn kan ik 1 arm bijna niet meer gebruiken en ik ben erg blij met het comfort wat een steelstofzuiger met een accu daar bij kan bieden, ik kan maar 1 arm/hand gebruiken om te stofzuigen en dat lukt hiermee.
k_m schreef:Wij hebben sinds deze week een pup in huis. Iemand kuis tips hiervoor? Alles is tegel vloer dus dat scheelt. Ik heb zo een swiffer gehaald om nat mee te doen. Dwijlen jullie daar echt mee of doe je dat alsnog met een gewone mop?