Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:26

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:29

@ibbel nou dat dus :')

@fitzelroy nee maar gaan vanmiddag twee huizen bezichtigen ben helemaal stuiter stuiter want 1 lijkt me echt helemaal te passen.. maar goed de “gekte uit het westen” is hier toegeslagen en je komt er gewoon soms niet meer tussen omdat mensen zoveel geld mee brengen en over lijken gaan -O-

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:44

Die bonus regelingen komen veel vaker voor. Helaas. Vind dat echt kwalijk.

Wij werken met een vast bedrag. Het dikke scoren wat veel kantoren nu doen in deze tijd doen we dus zeker niet. Misschien stom, maar ik zou zo'n verhaal niet kunnen verkopen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:06

manzano schreef:
Die bonus regelingen komen veel vaker voor. Helaas. Vind dat echt kwalijk.

Wij werken met een vast bedrag. Het dikke scoren wat veel kantoren nu doen in deze tijd doen we dus zeker niet. Misschien stom, maar ik zou zo'n verhaal niet kunnen verkopen.

Nee ik ook niet :') werk zelf in de sales en had echt zoiets van ehhh ik wil gewoon weten hoe en wat. Als ik een directe vraag stelde ging ie weer een heel ander verhaal houden. Kan ik zo slecht tegen.. wees gewoon eerlijk en transparant.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:10

Succes vanmiddag Marjan! Hoop dat er wat voor je bij zit.

En een interessante strategie van die makelaar. Speel dan gewoon open kaart >;)

Hier waren meerdere mensen op zoek naar iets wat geschikt is voor dubbele bewoning, toch? https://www.funda.nl/koop/agelo/huis-41 ... dweg-4-4a/

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:12

Als meelezer kom ik ook even onder mijn steen vandaan.
Ik woon momenteel net buiten het dorp onder de rook van Rotterdam.
Klein huisje, paarden aan huis (930 m2) en gebruik van weiland en bak bij de buren.
Na 30 jaar hier te wonen zou ik graag wat meer paarden willen en nog vrijer wonen. Bij voorkeur aan de rand van het bos.
Lastige is helaas dat dat in verhouding met waar ik nu woon er zo een paar ton bij moet. Nog maar even doorsparen dus.

Het verhaal van de makelaar dat hij 50% krijgt van wat hij er meer voor krijgt vind ik niet zo gek hoor. Mits het dan ook echt waarde is boven de verwachte prijs en dus niet dat de vraagprijs kunstmatig laag ingezet wordt.
Die makelaar gaat nl. echt niet harder lopen voor de paar honderd euro die hij extra krijgt als de koopsom met bv 5000 euro omhoog gaat. De minder goede nemen echt niet de moeite om dit uit te onderhandelen en doen liever gelijk de deal.
En dat terwijl het voor de verkoper natuurlijk een smak meer geld kan betekenen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:47

Is echt bullshit. Ik werk hard voor elke klant en elk huis. Maar dat de markt oververhit is en iedereen als een malloot overbiedt komt absoluut niet omdat ik iets bijzonders doe of harder werk dan een andere makelaar. Daar hoef ik dus ook geen extra geld voor. Dat zeg ik ook tegen potentiële klanten. Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten.
Er wordt praktisch niets meer onderhandeld. Alles gaat boven de prijs via een inschrijving.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:15

Dat is echt niet courant hoor dat splitten wat boven de vraagprijs gaat. Dat hoef je echt niet zomaar aan te nemen. @EllyC ik ken nog wel een goede makelaar in die regio moest je net onder Rotterdam zitten.

Een goeie makelaar wilt altijd het beste voor de verkoper, maar de echt goeie kijken naar beide. Beetje en match zoeken, wil jij als verkoper het hoogste bod dan gaan ze dat ook voor je proberen regelen. Wil jij een fijne koper voor je huis met een goed gevoel gaan ze daar naar kijken. Ik zou echt niet blij worden van een makelaar die alleen maar geld ruikt voor zichzelf. Overbieden gebeurd momenteel toch wel vanzelf, en inderdaad daar hoeven ze niet harder voor te werken. Ze horen te luisteren naar wat jij belangrijk vindt en wil, niet naar hoeveel ze er zelf uit kunnen slaan bovenop hun courtage.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:19

EllyC schreef:
Het verhaal van de makelaar dat hij 50% krijgt van wat hij er meer voor krijgt vind ik niet zo gek hoor. Mits het dan ook echt waarde is boven de verwachte prijs en dus niet dat de vraagprijs kunstmatig laag ingezet wordt.
Die makelaar gaat nl. echt niet harder lopen voor de paar honderd euro die hij extra krijgt als de koopsom met bv 5000 euro omhoog gaat. De minder goede nemen echt niet de moeite om dit uit te onderhandelen en doen liever gelijk de deal.
En dat terwijl het voor de verkoper natuurlijk een smak meer geld kan betekenen.

Niet zo gek? Nou ik vind dat heel gek; die makelaar heeft ook niet meebetaalt aan de hypotheek die verkoper heeft op het huis. Die makelaar betaalt ook niet mee aan de verzekeringen, onderhoud en belastingen. Dan is het toch wel een beetje heel erg krom als verkoper 50% van de overwaarde ( op de vraagprijs dan, dus niet de echte overwaarde) zou gaan afdragen aan de makelaar?
Bovendien; in een tijd waarin voor elk te verkopen huis er gemiddeld zo'n 30 tot 40 potentiele kopers zijn, is het helemaal raar dat een makelaar die extra motivatie krijgt; je huis wordt toch wel voor een mooie prijs verkocht.

En heel eerlijk; als ik een huis zou hebben voor de verkoop en een makelaar doet mij deze suggestie, dan is die ook onmiddellijk de opdracht kwijt, want het riekt toch een beetje naar malafide praktijken; gaat bvb die makelaar minder zn best doen als ik nee zeg?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:33

EllyC schreef:

Niet zo gek? Je betaalt hem toch voor z'n diensten? Dat lijkt me logisch.
Maar dan er bovenop nog een toelage bij verwachten. Nee, dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:50

Ken hier op zich genoeg makelaars die het doen. Is niet zozeer malafide. Vaak is de basiscourtage wat lager en dan bijv 10% van alles boven de vraagprijs. De helft heb ik echt nog nooit gehoord overigens.
Helaas gaat het bij een aantal makelaars ook gepaard met een lagere vraagprijs.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:14

Edit: niet belangrijk ook, sorry.
Ik kijk lekker met jullie mee. :)
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 10-03-21 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:32

Wij hebben zelfs onze makelaar verzocht om zijn standaard courtage een stuk naar beneden te brengen en te werken met een percentage van de verkoopprijs boven de vraagprijs. Dat was vooral omdat we zijn standaard courtage belachelijk hoog vonden voor een huis wat zichzelf wel zou verkopen.
Makelaar ging akkoord en het huis is niet boven de vraagprijs verkocht :o

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:45

Kaka schreef:
Succes vanmiddag Marjan! Hoop dat er wat voor je bij zit.

En een interessante strategie van die makelaar. Speel dan gewoon open kaart >;)

Hier waren meerdere mensen op zoek naar iets wat geschikt is voor dubbele bewoning, toch? https://www.funda.nl/koop/agelo/huis-41 ... dweg-4-4a/

ohhhh die vind ik wel heel aantrekkelijk.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:41

Mag ik weer even zuchten. Staat een prachtig huis op Funda. Bel je voor een afspraak word er gewoon gezegd ja het is in principe onder voorbehoud verkocht. U mag komen kijken maar als u dan een bod wilt doen moet dat een bod zijn zonder onder voorbehoud van verkoop eigen woning.

Zet dit er dan bij in de advertentie _-:(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:52

Nou we hebben ons droomhuis niet gevonden..

Huis 1 tuin echt geweldig! Maar t huis... stond bij goed onderhouden, de schuifpui zou zwaar gaan maar die kon niet verder ivm verzakking :') zo nog meer dingen.

Huis 2 mooi maar beiden niet verliefd op en allemaal kijkers uit het westen.. heb zo geen zin in biedoorlog dus die laten we ook voorbij gaan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:56

Ah dat is jammer marjan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:04

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:09

Cayenne schreef:
En waarom staat deze bank zo? Kan de Roomba er anders niet onderdoor? :')
https://www.funda.nl/koop/leiderdorp/hu ... itkamp-18/

wat eng, ik ga altijd nogal lomp zitten en dan schuift die bank zo naar achteren het plateau af.
Het is overigens wel precies de bank die ik zoek :+ (maar dan in tweezits)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:26

En heb je geen robot stofzuiger dan wel verplicht er 1 aan te schaffen want daar kun je echt niet bij.

En dat vloerkleedje ervoor ook :+

Jammer marjan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:42

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:46

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:51

Wat jammer, Marjan.

De bewoners in Leiderdorp wilden vast graag een podium :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:53

Je moet wel weer aan veel voorwaarden voldoen voordat je überhaupt mag bezichtigen in Aldeboarn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:55

Ja, dat zag ik later. En het ene perceel grond is een deelperceel?