Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:39

Ik heb ooit eens voor een vorig model Garmin een vervangend bandje bij horlogebandjes.nl ofzo gekocht, vond ik geen succes, was veel slapper dan het origineel.

Ik heb bij mijn huidige horloge een standaard siliconen bandje en een leren bandje en ik heb er een elastisch kunststof bandje met klittenband bij gekocht.
Die elastische draag ik het meest, als ik ga zwemmen doe ik de siliconen eraan en voor netjes de leren.

Voor mijn partner, die niet tegen het siliconen bandje van Garmin kan, hebben we 2 verschillende leren bandjes gehad, maar die waren zo beroerd van kwaliteit, leek wel geplastificeerd, dus die beide geretourneerd en een originele lederen band van Garmin gekocht. Die is wel comfortabel en mooi om te dragen voor hem.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:51

Ik heb een aardige verzameling inmiddels. Ze komen bijna allemaal van Ali, en de duurste was 5 euro ofzo :+
Ik heb nu bijna altijd een gevlochten bandje, die vind ik nog het fijnst. Die wordt alleen wat sneller vies.
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:43

wendy1987 schreef:
Ik heb ze meestal goedkoop namaak :+
Maar die gaan prima lang mee, geen siliconen over algemeen. Daar krijg ik toch sneller uitslag van.
Maar de echte siliconen slijt bij mijn vriendin ook best snel hoor. Die koopt wel de echte en doet er dan zo'n jaar mee denk ik..

Ah dan is het ook niet zo gek dat die mij dus na 1,5 aan vervanging toe is. :D Ik heb nu dus een namaak besteld denk ik en maar even kijken of dat bevalt en anders maar een echte kopen. Die zijn nog best prijzig. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:44

8nnemiek schreef:
Ik heb een aardige verzameling inmiddels. Ze komen bijna allemaal van Ali, en de duurste was 5 euro ofzo :+
Ik heb nu bijna altijd een gevlochten bandje, die vind ik nog het fijnst. Die wordt alleen wat sneller vies.
[ Afbeelding ]

Volgens mij heb jij bij iedere outfit wel een passende set.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 03:12

Hier ook alleen maar 'goedkope neppe' van een paar euro :+
Ik kan ook niet tegen de originele siliconen, gaat helemaal kapot eronder.
Maar ik had op de gok toch een silicone namaak mee besteld toen (want vond het kleurtje zo leuk haha) en die draag ik nu al een tijdje 24/7 en die gaat wel goed..
Verder ook leer en die stoffen/gevlochten elastische :j Draag het horloge dag en nacht en ook tijdens douchen en zwemmen (paar keer in de week) en ze gaan (zeker voor die prijs :D) best lang mee vind ik!

Desireeeee

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:17

Waar bestellen jullie ze? Ik ben ook op zoek naar nieuwe.

Zeker nu er bekend is dat er in veel bandjes van de merken veel pfas zit…

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:59

Het lijkt erop dat Garmin nog niet genoemd is in die PFAS onderzoeken. Denk dat je met de originele bandjes van Garmin dan goed zit.

Mijn nieuwe bandje dus bij garminstraps.eu besteld, maar blijft ergens hangen in het bezorgproces. Mijn adres is correct, maar er moest iets gecorrigeerd worden. :=

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:02

Ik kan ook niet tegen de originele bandjes. Ik bestel bij smartphonehoesjes.nl

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:19

Afbeelding

Even een nieuwe watchface gemaakt voor mijn Garmin.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:47

Ik via wish gewoon. Mijn vriendin via garmin zelf meen ik.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:16

Ik wilde een nieuwe Watchface voor mijn Garmin. In de app staat mijn schermafbeelding (foto) rechtop. Maar op mijn horloge blijft deze gedraaid.

Hoe kan ik dit oplossen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:48

Lous schreef:
Ik wilde een nieuwe Watchface voor mijn Garmin. In de app staat mijn schermafbeelding (foto) rechtop. Maar op mijn horloge blijft deze gedraaid.

Hoe kan ik dit oplossen?

Misschien de foto op je telefoon draaien?
Dat je hem daar niet rechtop zet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:22

Heb delen van het topic doorgelezen om adviezen te vinden mbt het kopen van een smartwatch.

Ik zie dat een aantal mensen overgestapt zijn van Apple naar Garmin, wat was de reden om van Apple af te stappen? Heb een iPhone/Pad/Mac dus ergens leek het me een logische keuzen.

De Garmin Venu 3S ziet er mooi uit (dust roze), maar weet niet of het al te geavanceerd is voor wat ik nodig heb (gewoon wat tracking van gezondheidsfuncties, al is bellen/betalen ook wel makkelijk).

Vooral ook belangrijk is een niet te groot horloge (heb dun polsje). Dan ziet bijv de Beleza smartwatch van Bizoule er leuk uit (in een hele andere prijscategorie dan de Garmin).

Ofwel, iemand nog tips? Niet te groot, leuke health track functies, liefst rosé kleurtje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:29

Ik ben nog altijd erg blij met mijn Apple watch :j
Hier ook heel smalle polsen, en deze paste een stuk mooier dan de ronde horloges.
Het enige nadeel aan de Apple watch is dat je hem om de dag even aan de lader moet hangen, maar hij laadt wel heel snel. Ik leg hem even tijdens het douchen of voor het slapen aan de kabel.

Ze zijn een stuk uitgebreider dan andere smartwatches. Het heeft de schermtijd op mijn telefoon flink verminderd en ik zou het betalen met de horloge ook niet meer willen missen.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:32

Ik heb in het verleden eerder een Garmin horloge gehad. Miste bepaalde statistieken in mijn Apple Watch. Heb wel getwijfeld hoor. Heb zelfs hier in het topic nog gevraagd, eerder vorig jaar, of er mensen waren die beide hebben gehad. Om mee te kunnen sparren.

Kreeg vooral van de Apple liefhebbers de voordelen van de Apple Watch en van de Garmin liefhebbers de voordelen van de Garmin horloges. Ik snapte beide :D

Uiteindelijk gekozen voor Garmin omdat ik mijn horloge meer gebruik als activity tracker dan als smart watch. Nog geen spijt.
Durf alleen geen ‘nep’ bandjes te kopen (lees verhalen van mensen die hun horloge verloren zijn..) maar Garmin heeft zelf niet heel veel opties in mijn maat helaas.
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 03-01-25 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:36

Ik heb altijd nep bandjes voor mijn garmin .. al continu, denk zo'n jaar of 6. Nog nooit problemen gehad

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:52

Mijn Garmin bandje was versleten en stuk dus heb nu ook een neppe.

Scheelt me toch best veel qua kosten...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:03

Ik heb mijn eerste nep bandje binnen. := Zolang dit gaatje nog niet helemaal is uitgescheurd wacht ik nog even met wisselen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:13

Die van mij houdt alleen meer stof vast. Is toch wat ruwer qua oppervlakte

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:59

Meer mensen met een Garmin die mee doen aan de challenge actief januari?

Klopt het dat paardrijden niet mee doet? Ik moet sowieso paardrijden los registreren.. ik heb equilab en die gegevens daarvan zet ik weer in de connect app. Maar hij telt deze niet mee voor de challenge...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:04

Hij telt voor dergelijke challenges volgens mij alleen met Garmin geregistreerde activiteiten.
Ik heb wel de activiteit paardrijden in mijn horloge en bij mij telt die gewoon mee.
Ik heb woensdag gewandeld, gisteren en vandaag paardgereden, met horloge getrackt en mijn teller staat nu op 3 activiteiten van de 20.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:22

Hoe heb jij paardrijden erop gezet? Op mijn vivioactive lukte dat wel maar de venuplus niet...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:33

Op mijn Fenix zit de optie "Te paard". Heb ik niet hoeven toevoegen.

Op mijn Instinct stond ook geen paardrijden en kreeg ik het ook niet toegevoegd.
Dan gebruikte ik of trailrun of MTB als ik ging paardrijden en zette ik de sport in de app om naar paardrijden. En dan telde die ook wel mee voor challenges waarbij de sport verder niet uitmaakt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:58

Hier telt paardrijden ook gewoon mee als activiteit voor badges die een activiteit van 20 of 30 minuten vereisen.

Op mijn Garmin Instinct 2s zit paardrijden er gelukkig wel standaard op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:14

Aha bij mij dus niet omdat ik hem zelf moet toevoegen. Ik heb al geprobeerd een paardrijd app erop te zetten maar lukt niet.

Dus dan maar trailrun of mtb proberen. Geeft dat wel een goede weergave dan?