Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:45

nynke55 schreef:
En wat ligt er op dat bed, onder het plastic?

Wat daar gebeurd is....

WendyBZ, het ziet er in elk geval apart uit. Er zit ook nog een agrarische bestemming op, dat verklaart misschien de prijs.

tirzasarah10

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:01

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:04

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:33

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:00

WendyBZ schreef:
Pipodipo schreef:

Daar zit een verhaal bij als ik me niet vergis. Volgens mij mag je daar maar een paar paarden houden. Er heeft een soort ranch gezeten maar die moest er weg omdat dat vergunningstechnisch niet goed zat geloof ik.

Een agrarische bestemming is wat anders dan een paardenhouderij, ms is dat het geweest? Het huis ziet er uit alsof het nooit bewoond is geweest. Het huis vind ik wel mooi, de rest heeft wat aandacht nodig. Is wel een drukke weg trouwens.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:32

Dat huis in Hoogersmilde staat ondertussen ook al weer een mooi tijdje te koop.

Die schuur kun je nu wel plat gooien; die is zo langzamerhand helemaal weg gerot ondertussen.

Je kan wel zo vanaf je erf het DFW in; dat is dan weer een plus....en het huis zelf is van binnen zeker niet verkeerd. Op die badkamer na dan; krijg daar een beetje zo'n vakantiekamp idee bij

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:13

tirzasarah10 schreef:
https://www.funda.nl/koop/drouwenerveen ... derstraat/

Is de laatste foto nou op de kaart aangegeven hoeveel grond het is? :=

Ik rijd hier altijd langs als ik naar de manege ga. Er staat een bord met te koop. Maar die stond eerst heel scheef dus ik dacht dat een dronken iemand die uit een voortuin had geplukt en hier neer had gezet :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:31

corine1981 schreef:
Pfff, met al die prijzen vraag ik me echt af wat je tegenwoordig moet verdienen? Wij verdienen volgens de normen boven modaal, maar bij 350000 houdt de financiering toch op (terecht overigens).
Maar wat doe je voor een werk wanneer je 650000 oid kunt betalen?
Laat staan die 5 miljoen...
Echt bizar.

Wij willen z.s.m. ons huis verkopen -maar moeten beide badkamers nog verbouwen- en iets vrijstaand buiten de randstad ervoor terug, maar ondanks dat we winst op ons huis gaan maken heb ik er een hard hoofd in, de prijzen in Drenthe etc stijgen net zo hard inmiddels :+

Dat is met een normale baan/banen nog wel te betalen hoor. Boven de 1,5 mln zal meestal wel sprake zijn van een andere bron van inkomen dan een gewone loondienst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:45

Pipodipo schreef:
Vroeger ging je op een lekker hoog bedrag zitten en tegenwoordig verzwijg je gewoon de schuldenlast na je studie.

Dat snap ik wel.. het gaat nogal hard achteruit wat je aan hypotheek kan krijgen als je een studieschuld hebt. Een fatsoenlijke hypotheek kunnen mijn vriend en ik wel vergeten door onze schuld. Ondertussen betalen we wel netjes elke maand €900 huur, eigenlijk gewoon een vorm van geld weggooien. Dat kan schijnbaar wel, maar investeren in een eigen huis kan niet :roll:

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:09

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:17

geweldig _O-

Maar idd jammer van die hoogspanningskabels, die zijn wel heel erg dichtbij. Gaan nog net niet letterlijk over het huis heen.
Zo wel een leuk boerderijtje verder....maar aan de andere kant van Son en Breugel had die beter gepast; lekker groot bos in je achtertuin

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:57

Ik zou ook niet onder hoogspanning kabels willen wonen :(

veerledec schreef:
Dat is met een normale baan/banen nog wel te betalen hoor. Boven de 1,5 mln zal meestal wel sprake zijn van een andere bron van inkomen dan een gewone loondienst.

Offtopic: Wat versta jij onder een "normale" baan dan? Modaal betekent namelijk gemiddeld (36.500), wij zitten daar behoorlijk boven maar kunnen bij lange na geen 650.000 euro lenen.

Of is stratenmaker, kapper,
buschauffeur, verpleger, leerkracht, caissière etc. geen normale baan?

In het eigen huis magazine stond dat een gemiddelde woning in 2019 326000 euro kost, nieuwbouw zelfs 388.000, maar door Jan Modaal niet meer te betalen is.
Wat is dan normaal??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:23

Ik denk dat er eerder bedoeld wordt dat het wel mogelijk is om dat met een normale baan te verdienen en dat je dus niet perse topvoetballer of crimineel hoeft te zijn.
Er zijn ook normale banen met bovengemiddelde salarissen. Dat zijn verder heel normale mensen gelukkig.
Anders was ik snel klaar met m'n werk :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:37

idinn schreef:
Pipodipo schreef:
Vroeger ging je op een lekker hoog bedrag zitten en tegenwoordig verzwijg je gewoon de schuldenlast na je studie.

Dat snap ik wel.. het gaat nogal hard achteruit wat je aan hypotheek kan krijgen als je een studieschuld hebt. Een fatsoenlijke hypotheek kunnen mijn vriend en ik wel vergeten door onze schuld. Ondertussen betalen we wel netjes elke maand €900 huur, eigenlijk gewoon een vorm van geld weggooien. Dat kan schijnbaar wel, maar investeren in een eigen huis kan niet :roll:

Het voelt soms een beetje oneerlijk en scheef, maar huren heeft ook echt voordelen boven eigenaar zijn van een woning. Het geeft je meer vrijheid en je hoeft niet altijd alles zelf te regelen aan onderhoudsdingetjes en verbouwingen. Er komt een keer een moment dat je wel naar kopen kan gaan kijken en dan maak je het weer goed ;).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:47

Pipodipo schreef:
Het voelt soms een beetje oneerlijk en scheef, maar huren heeft ook echt voordelen boven eigenaar zijn van een woning. Het geeft je meer vrijheid en je hoeft niet altijd alles zelf te regelen aan onderhoudsdingetjes en verbouwingen. Er komt een keer een moment dat je wel naar kopen kan gaan kijken en dan maak je het weer goed ;).

:j
Wij hadden een superfijne huurwoning (rijtjeshuis) en als die te koop was geweest hadden we het zeker gekocht!
Maar de huurprijs ging naar de 1000 euro per maand en dat is meer als dat we nu aan hypotheek betalen voor ons nieuwe huis.
Daarom zijn we uiteindelijk toch op zoek gegaan naar een koophuis. Maar als de huurprijs niet zo over de kop was gegaan had ik ook liever blijven huren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-02-20 00:53, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:50

En rente is ook maar weggegooid geld elke maand. Alleen je aflossing is een stukje investering.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:26

Ik meld me hier vast aan als stille meelezer. Volgend jaar moet ik uit huis, in een van de duurste stukjes van Nederland helaas. Ik moet hier blijven wonen ivm werk en wil eigenlijk mijn paard ook niet verhuizen.

Ik ben alleen, en dat zal volgend jaar waarschijnlijk niet anders zijn. :') Ik wil ook sowieso het liefst zelf iets kopen om dus problemen in de toekomst te voorkomen.

Ik wil bewust niet huren. Huur is hier zomaar voor een klein appartement €900 per maand, wat gewoon weggegooid geld is: en ik kan dan nooit gaan kopen omdat ik daarnaast niet kan sparen op €100 na.

Heb een redelijk salaris maar dus een eigen paard (en ik rook en ga uit etc) dus heb niet heel veel speling. Ben nu bewust richting Schiedam, Vlaardingen en Maassluis aan het kijken. Ik kom uit [***] [***] en hier ga ik nooit een appartement alleen kunnen betalen. Zelfs samen is dat hier een heel ding en in Delft De Lier etcetera ook. Kan rond de €150.000 gaan zitten..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:42

Ik lees ook nog steeds mee, en zoek elke dag tussen de huizen op funda.
Tijdje geleden zijn we bij een huis gaan kijken met 5000m2 grond en een deel waar je zo een paar stallen kon maken.
Binnen budget. Was open huis, dus drukte van belang.
Bieden vanaf prijs. We dachten ‘die is zo verkocht’!
Was compleet vrijstaand en ook goed vrijstaand. Lekker landelijk.
Staat nog steeds te koop!!? Snap er niks van.
Ik denk dat het komt doordat er nog een agrarische bestemming op zit.
Dat blijkt dus echt wel een ‘probleem’ te zijn...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:15

corine1981 schreef:
Ik zou ook niet onder hoogspanning kabels willen wonen :(

veerledec schreef:

Offtopic: Wat versta jij onder een "normale" baan dan? Modaal betekent namelijk gemiddeld (36.500), wij zitten daar behoorlijk boven maar kunnen bij lange na geen 650.000 euro lenen.

Of is stratenmaker, kapper,
buschauffeur, verpleger, leerkracht, caissière etc. geen normale baan?

In het eigen huis magazine stond dat een gemiddelde woning in 2019 326000 euro kost, nieuwbouw zelfs 388.000, maar door Jan Modaal niet meer te betalen is.
Wat is dan normaal??

Wat manzano zegt inderdaad :). En 'modaal inkomen' is niet het gemiddelde inkomen, het is een geprikt inkomen wat ergens wel op een gemiddelde wordt gebaseerd, maar daar onder zit.

Verder zijn managers, it-er, consultant, belastingadviseur, advocaat, arts etcetera ook normale banen. En dan kom je wel aan 6,5 ton of meer.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:53

corine1981 schreef:
Pfff, met al die prijzen vraag ik me echt af wat je tegenwoordig moet verdienen? Wij verdienen volgens de normen boven modaal, maar bij 350000 houdt de financiering toch op (terecht overigens).
Maar wat doe je voor een werk wanneer je 650000 oid kunt betalen?
Laat staan die 5 miljoen...
Echt bizar.

Wij willen z.s.m. ons huis verkopen -maar moeten beide badkamers nog verbouwen- en iets vrijstaand buiten de randstad ervoor terug, maar ondanks dat we winst op ons huis gaan maken heb ik er een hard hoofd in, de prijzen in Drenthe etc stijgen net zo hard inmiddels :+

Tsja hypotheek is niet de enige manier om een huis te financieren he? Je kunt ook sparen, extra aflossen en overwaarde van een vorig huis hebben.

Sparen en extra aflossen houdt ook in dat je niet altijd op vakantie kan, niet altijd kan kopen wat je wil en soms op je geld moet letten als je boodschappen doet. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:10

https://www.funda.nl/koop/emmer-compasc ... iep-oz-32/

Deze ben ik stiekem verliefd op. Staat al ruim een jaar te koop, stond onlangs op verkocht ovb, maar is nu weer te koop gekomen én dik gezakt in prijs.

Heeft veel werk nodig, vooral buiten als ik dat zo goed zag. Ik ben geintrigeerd om de mogelijkheden te gaan onderzoeken.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:42

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:45