Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:30

We zijn nog even naar de tegelboer geweest en we zijn lekker aan het knooien geweest met allerlei tegels. Dat was redelijk vruchtbaar.

Dit vinden wij allebei erg mooi. Met de bovenste marmerlook tegel voor de vloer en dan brons laag en blauw hoog.
Afbeelding

Nu dus kijken of ze ons een leuke prijs kunnen aanbieden of dat we toch voor tile.expert gaan. :)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:57

Hier komt een mee lezer onder haar steen vandaan :o. Wij willen ook onze badkamer verbouwen en heb vandaag tegels gekeken en diegene die bij ons gaat tegelen en misschien de opbouw regelt(want kunnen zelf wel slopen _O- ) had ik dus even gebeld of die keer tijd had om te kijken hoe of de wat en hij kon gelijk vanavond wel even langs komen ( is broer van vriendin van mij duszz :D ). Maar in ieder geval een mijn vraag, we kwamen op het onderwerp wel of geen vloer verwarming ? En hoe ?? Zijn er mensen met ervaringen ??? Mijn man wil eigenlijk wel electrische vloerverwarming, vanwege de verhalen dat gas eruit gaat in de toekomst, maar als we die leiding weg halen dan heeft de logeerkamer ook geen verwarming meer. Nu hebben wij boven eigenlijk ook bijna geen kachel aan en al helemaal niet op de logeerkamer en in de badkamer sta ik altijd op zo'n lekker zacht vloer matje, dus vloer verwarming hoeft van mij ook niet. Waarop mijn man chaggie zegt, dan hoeft er dus helemaal niks te komen 8)7 _O- . Nou dat is dus ook geen optie 8)7 . Of, aangezien we de vloer op de gehele bovenverdieping willen vervangen op de gehele bovenverdieping vloer verwarming???

Duszz help :list:

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:21

BravoT schreef:
Hier komt een mee lezer onder haar steen vandaan :o. Wij willen ook onze badkamer verbouwen en heb vandaag tegels gekeken en diegene die bij ons gaat tegelen en misschien de opbouw regelt(want kunnen zelf wel slopen _O- ) had ik dus even gebeld of die keer tijd had om te kijken hoe of de wat en hij kon gelijk vanavond wel even langs komen ( is broer van vriendin van mij duszz :D ). Maar in ieder geval een mijn vraag, we kwamen op het onderwerp wel of geen vloer verwarming ? En hoe ?? Zijn er mensen met ervaringen ??? Mijn man wil eigenlijk wel electrische vloerverwarming, vanwege de verhalen dat gas eruit gaat in de toekomst, maar als we die leiding weg halen dan heeft de logeerkamer ook geen verwarming meer. Nu hebben wij boven eigenlijk ook bijna geen kachel aan en al helemaal niet op de logeerkamer en in de badkamer sta ik altijd op zo'n lekker zacht vloer matje, dus vloer verwarming hoeft van mij ook niet. Waarop mijn man chaggie zegt, dan hoeft er dus helemaal niks te komen 8)7 _O- . Nou dat is dus ook geen optie 8)7 . Of, aangezien we de vloer op de gehele bovenverdieping willen vervangen op de gehele bovenverdieping vloer verwarming???

Wij hebben vloerverwarming vanuit de bouw in ons hele huis (zelfs op zolder) en moesten in de badkamer ivm luchtvochtigheid eisen ook een radiator erbij..
Wij hebben wel overal een ding zitten waarmee je de temperatuur kunt regelen. Wij hebben boven ook niet echt de vloerverwarming aan.
In de badkamer is het wel fijn als de tegels niet zo ijskoud zijn, ondanks een matje oid.
Heb je radiatoren die je weg wilt hebben boven? Dan zou ik idd voor vloerverwarming gaan. Die krengen mis ik niet namelijk :o

Earth

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:29

Ik zou het wel doen als je geen douchebak gebruikt. Dat is bij ons ook even kijken of we wel of geen douchebak nemen. Maar zonder douchebak sta je op de koude vloer, dat is wel even afzien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:31

Vloerverwarming mag juist niet onder het douchegedeelte, daar krijg je aanslag/vlekken van.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:44

Bij ons is het juist wel in de douche door gelegd en dit word heel vaak gedaan. Alleen de drain is vrijgehouden zodat het water wat erin blijft staan niet verdampt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:47

Wij hebben juist wel vloerverwarming gedaan. Was bij ons echt heel koud in de badkamer omdat die dus 2 buitenmuren heeft. Wij hebben m als retour van de verwarming gedaan. Was het makkelijkste en werkt prima voor ons. We hebben het ook onder het douchegedeelte

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:48

@BravoT: waar ligt je badkamer? Als je ramen in de badkamer hebt, is elektrische vloerverwarming niet genoeg om de ruimte warm te houden. Dan heb je echt nog een radiator erbij nodig als verwarming. Elektrische vloerverwarming is echt heel fijn (wij hebben het nu ook in de nieuwe badkamer), maar echt alleen voor je voetjes. Het verwarmt de ruimte verder niet. Wij hebben 2 ramen in de badkamer en zijn echt wel blij met de radiator. Die staat over het algemeen niet heel vaak aan, maar als de wind erop staat of het echt koud is dan toch wel heel fijn!

Elektrische vloerverwarming in het douchegedeelte wordt inderdaad afgeraden. Is ook niet nodig, want door het warme water zijn de tegels in het douchegedeelte heel snel aangenaam en lekker warm!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:36

Angelaa2 schreef:
BravoT schreef:

Wij hebben vloerverwarming vanuit de bouw in ons hele huis (zelfs op zolder) en moesten in de badkamer ivm luchtvochtigheid eisen ook een radiator erbij..
Wij hebben wel overal een ding zitten waarmee je de temperatuur kunt regelen. Wij hebben boven ook niet echt de vloerverwarming aan.
In de badkamer is het wel fijn als de tegels niet zo ijskoud zijn, ondanks een matje oid.
Heb je radiatoren die je weg wilt hebben boven? Dan zou ik idd voor vloerverwarming gaan. Die krengen mis ik niet namelijk :o

Hebben jullie dan alles electrische of vloer verwarming op cv ? Wij hebben beneden wel vloer verwarming maar dan op de cv. Los als we dat boven ook zo zouden doen waar laat je dat systeem ? Electrische lijkt me niet zoveel ruimte innemen.

En de luchtvochtigheid daarvoor een radiator vind ik een aparte gedachte want de douche is toch vochtig, maar dan zal ik wel iets geks zeggen haha

En ja ik zou wel liever zonder radiator willen, dat vind ik mooier, maar ik zou ook graag de boel apart willen kunnen regelen. Mag ik vragen welk merk jullie hebben een desnoods waar weg? Dan kan ik me daar eens in verdiepen , mag ook per pb voor als er geen reclame hier mag ofzo :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:44

Denise_Storm schreef:
@BravoT: waar ligt je badkamer? Als je ramen in de badkamer hebt, is elektrische vloerverwarming niet genoeg om de ruimte warm te houden. Dan heb je echt nog een radiator erbij nodig als verwarming. Elektrische vloerverwarming is echt heel fijn (wij hebben het nu ook in de nieuwe badkamer), maar echt alleen voor je voetjes. Het verwarmt de ruimte verder niet. Wij hebben 2 ramen in de badkamer en zijn echt wel blij met de radiator. Die staat over het algemeen niet heel vaak aan, maar als de wind erop staat of het echt koud is dan toch wel heel fijn!

Elektrische vloerverwarming in het douchegedeelte wordt inderdaad afgeraden. Is ook niet nodig, want door het warme water zijn de tegels in het douchegedeelte heel snel aangenaam en lekker warm!

Onze badkamer ligt aan de voorkant en dat is de zon kant, dus dat scheelt denk ik wel. We hebben 1 raam wat open kan
Afbeelding

Nu gaat de linker muur eruit en schuift ie 50 cm naar links toe de logeer kamer in. We zijn ook aan het kijken of we kunststof
Kozijnen nemen aan de voorkant dus als we dit zouden doen weet ik niet of we dan bijv het raam groter maken laatstaan of dit kan ivm de constructie.

In het douche gedeelte verwarming vraag ik me ook af want je douche water want het zo op. En inderdaad de vraag is het juist goed of slecht voor het douche gedeelte ? Maar daar kan ik onderzoek naar doen. Dan zij ik het alleen bij goed doen dat het ook een functie heeft.

Zo gaat precies de indeling bij ons worden dan, we nemen ook een bad vandaar de muur om gaat, al creëren wij volgens mij meer looppad dan hier een de wasmanden komen rechts voorbij de douche. Maar een idee hoe of de wat ongeveer
Afbeelding

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:54

Earth schreef:
Ik zou het wel doen als je geen douchebak gebruikt. Dat is bij ons ook even kijken of we wel of geen douchebak nemen. Maar zonder douchebak sta je op de koude vloer, dat is wel even afzien.

Ik heb hier ook aan zitten denken. Althans zo'n bak, maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk als de vloer door trekken, maar ik was bang voor kalk aanslag, maar de verkoper waar ik vandaag was zij dat hij een flesje had wat je er 1x in de 3 jaar op doet en alle kalk weg haalt en hij heeft dezelfde voet tegels liggen die ik ook wil dus dan ga ik toch voor het doortrekken

Dit moet dan de vloer worden en de tegel die erop staat gaat in de douche en langs het raam. Echter niet Ik die in een andere maat hebben en wil op de wasbak muur een visgraat doen in iets lichter tint en naast de douche en foto behang wat in de badkamer kan en dan met strand, zon en van dat lange stengelige gras erbij <3 als ik dan in bad lig daar ontspannen naar kan kijken <3

Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:35

BravoT schreef:
Hebben jullie dan alles electrische of vloer verwarming op cv ? Wij hebben beneden wel vloer verwarming maar dan op de cv. Los als we dat boven ook zo zouden doen waar laat je dat systeem ? Electrische lijkt me niet zoveel ruimte innemen.

En de luchtvochtigheid daarvoor een radiator vind ik een aparte gedachte want de douche is toch vochtig, maar dan zal ik wel iets geks zeggen haha

En ja ik zou wel liever zonder radiator willen, dat vind ik mooier, maar ik zou ook graag de boel apart willen kunnen regelen. Mag ik vragen welk merk jullie hebben een desnoods waar weg? Dan kan ik me daar eens in verdiepen , mag ook per pb voor als er geen reclame hier mag ofzo :D

Het zit op de cv aangesloten. Dit zat er standaard in vanuit de bouw. Zelfs op zolder. We hebben overal van die dingen zitten om de temperatuur per kamer te regelen. Wel hebben wij voor een master slave gekozen. Dus boven wordt alleen verwarmd als beneden aan staat. Wij hebben op zolder en in de trapkast een vv mechanisme staan. (Is dat het juiste woord?).
Maar daarentegen hebben we op de slaapkamers dus geen radiatoren meer voor de ramen *\o/*

Kan het even zo snel niet terug vinden maar het was verplicht om een elektrische verwarming te nemen. Er was iig iets mee, dacht dus met de luchtvochtigheid. Een of ander bouwbesluit.. Ik vond dat zelf niet erg gezien we daar altijd de kleding over hangen maar hij staat wel altijd uit :Y)

Om alles apart te bedienen kun je misschien naar een master master aansluiting kijken. Dan kun je wel boven laten verwarmen en beneden bijv niet. Dat hebben onze buren gedaan.

Ons verbruik is er iig niet meer door geworden sinds we over zijn naar dit huis. Vorige huurhuis hadden we radiatoren overal en ook boven alles uit staan (radiator in badkamer wel aan). Nu voornamelijk beneden de vv aan en in de badkamer (niet extreem warm ofzo, maar net ff die kou eruit) verder niet echt.

Het is vanuit de bouw geregeld geen idee welke merken ze gebruikt hebben. Kan zo wel even voor je op zolder kijken of ik ergens een naam of iets kan vinden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:41

Elektrisch is ook sneller warm dan gewone vloerverwarming. Daarbij kan je met gewone vaak geen aparte fase nemen voor een kleinere ruimte. Dus dan is elektrisch makkelijker

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:02

Earth schreef:
Ik durf daar niet te bestellen aan de hand van de reviews op internet. Daar gaat het nog iets te vaak mis met de klantenservice als ik het zo lees. En als er dan wat is zitten ze voor ons wel ver weg.

Waar ik vanmiddag ben geweest ben ik onwijs enthousiast! Ze hadden zoveel mooie dingen, en ze dachten onwijs goed mee. Ik werd er helemaal blij van.
Uiteraard werd ik verliefd op panelen die meer dan €200.- m2 kostte :') Als iemand nog zoiets weet voor een betaalbare prijs, dan houd ik me aanbevolen :P

[ [url=m/0jPSrt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar goed, terug naar de realiteit :') Ik vond een zwarte :') vloertegel die me heel erg aansprak. Daarnaast hadden ze ook meerdere soorten tegel in mijn favo kleur. Al paste dat niet helemaal geweldig bij elkaar.

[ [url=m/6flJM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze hadden ook nog een toffe hexagon tegel, die er overigens ook neit helemaal bij paste hoor. Prijs krijg ik nog te horen. Al twijfel ik of ik deze niet te druk vind.

[ [url=m/WRxJLK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen kwam de verkoopster nog met een toffe combinatie en daar werd ik wel heel gelukkig van! Het spreekt me aan omdat het warmte en luxe uitstraalt! (die hexagon heeft er niks mee te maken :P ) Dit izjn dus langwerpige tegels, neit meteen waar ik aan denk, maar ik vond de combinatie heel tof. En allemaal betaalbaar. En deze combi is onwijs gaaf te combineren met gouden accenten en met ons meubel.

[ [url=m/KDS96k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik ging blij weer de winkel uit. Daarna nog bij twee andere zaken geweest, maar dat haalde het niet bij de eerste zaak. Nog wel een combi gevonden, maar die vind ik echt saai vergeleken met die hierboven _O- En qua prijs was het niet zo anders.

[ [url=m/eJrVkB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ATeHIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus genoeg weer om over na te denken! Maar ik weet bijna wel zeker dat we terug gaan naar de eerste zaak, want dat past echt veel meer bij ons en ik heb een heel goed gevoel bij deze zaak. Ik wil er morgen weer heen :')
Dit weekend maar mijn man een keer meenemen en eens gaan kijken hoe of wat.

Herkenbare tegel :D
Nog steeds superblij mee!

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:17

Wij hebben elektrische vloerverwarming in de badkamer, met een timer er op. ‘s ochtends en ‘s avonds lekker een uurtje warme voeten in de badkamer. Ik vind het heerlijk!
Er zit wel nog een gewone verwarming er bij, dus het is pure luxe.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:32

Farjen schreef:

[ [url=m/F3wAcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha supergaaf hoor! Ik ben nog steeds all over the place _O- Net toen ik gisteren tegen mijn man wilde zeggen dat ik toch niet voor marmer wilde gaan, kwam ik dit tegen. <3 En nu ben ik verliefd :')

Afbeelding
Dus nu maar even kijken of we dat gaan doen :')

Interessante info over de verwarming. Wij hebben maar een heel klein raam aan 1 kant, maar onze voorzijde is wat minder goed geïsoleerd. MAar ik vind eigenlijk zo'n badkamerverwarming lelijk, dus ik heb er liever geen eentje :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:53

Earth schreef:
Farjen schreef:

[ [url=m/F3wAcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha supergaaf hoor! Ik ben nog steeds all over the place _O- Net toen ik gisteren tegen mijn man wilde zeggen dat ik toch niet voor marmer wilde gaan, kwam ik dit tegen. <3 En nu ben ik verliefd :')

[ [url=m/vWtfrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus nu maar even kijken of we dat gaan doen :')

Interessante info over de verwarming. Wij hebben maar een heel klein raam aan 1 kant, maar onze voorzijde is wat minder goed geïsoleerd. MAar ik vind eigenlijk zo'n badkamerverwarming lelijk, dus ik heb er liever geen eentje :')

Ken je interieur Mies op insta? Zij heeft pas geleden een verwarming in de badkamer moeten nemen en heeft een soort champagne kleurige genomen. Die staat prachtig!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:10

Ja ik ken de andere kleuren wel, maar ik vind het model gewoon niet mooi :P
Dit vind ik dan wel geinig:
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:04

Qua verwarming hebben we een roestkleurige, ik heb hem nog nergens gezien :)
Niet heel duidelijk op de foto maar je ziet de kleur wel
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:25

@Farjen dat is inderdaad wel mooi ja. Zoiets zou ik dan ook zoeken :j

Hier word ik dan ook wel blij van hoor <3

Afbeelding

Ik zou het dan op de muur willen. Ik denk gewoon alle muren. En dan iets in de goud/bruin kleur op de grond.
Afbeelding

Of nog een muur met die golven dit vind ik ook mooi. Echt een zeegevoel :)
Afbeelding

Nog steeds all over the place dus :') Maar dit voelt wel goed :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:12

Haha Earth, ik zou maar een goede bedenktijd nemen bij t uiteindelijke ontwerp :D

Ik heb dus helemaal niks met die marmerlook, maar zowaar vind ik dit wel mooi! Bij een ander dan, zou t zelf niet aandurven.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:15

miccamaaike schreef:
Haha Earth, ik zou maar een goede bedenktijd nemen bij t uiteindelijke ontwerp :D

Ik heb dus helemaal niks met die marmerlook, maar zowaar vind ik dit wel mooi! Bij een ander dan, zou t zelf niet aandurven.

Haha nou ik vertrouw erop dat als ik eenmaal de keuze heb gemaakt, dat ik daarbij blijf. Ik schuif, ik kies, kies nog een keer totdat het goed voelt, maar als dat eenmaal zo is, dan is het goed. :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:40

Haha joh, ik heb ook echt 10.000 verschillende stijlen gehad!
Uiteindelijk toch bij mijn eerste idee uitgekomen :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:07

Ik vind dan dat blauw-marmer iets te Grieks-badhuis. Maar snap ook wel wat je erin ziet.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:46

Ik vind het zo op het plaatje wel gaaf, maar voor bij mezelf zou ik bang zijn dat ik het maar tijdelijk mooi vind. En dan is een badkamer me echt te duur.

Wij gaan boven ook de badkamer aanpakken. Er komt een groot raam in, wat natuurlijk heel gaaf is, maar met de douche ook wat onpraktisch. Hebben jullie hier ervaring mee? Luxaflex, mat glas, gemetseld muurtje tot ongeveer 1.60m? Er is op zich ruimte genoeg, maar het raam komt over de gehele breedte dus we moeten er sowieso iets mee.