Ik heb net de laatste 2 flessen 7 kruiden shampoo van Schwarzkopf uit het schap gegrist, mooi 2 flessen voor €1,98. Kwam mooi uit want had thuis nog maar een halve fles ipv 2-3 flessen.
Shaggy09
Geplaatst: 09-02-18 17:26
Ben ik de enige die vind dat Scoupy momenteel zo schaars is in coupons?
Ik hoop dan maar dat het hier gemeld wordt als er weer nieuwe scoupys zijn :p.
Banyu
Geplaatst: 10-02-18 11:21
Sting schreef:
Ik hoop dan maar dat het hier gemeld wordt als er weer nieuwe scoupys zijn :p.
Je krijgt van zelf mail. Of de app in de gaten houden...
Wendy15
Geplaatst: 10-02-18 11:28
Ik lees al een tijdje mee voor handige tips maar post niet zo actief. Bij de Aldi hebben ze nu een vlees pakket waar 4 personen 6 dagen van kunnen eten voor 10 euro. Ik heb dan voor bijna een maand genoeg in mn eentje vries een deel in. Ga ook weer beginnen met zelf wat voorzaaien in de vensterbank zodat ik van de zomer weer een deel groenten zelf heb.
Wij gaan vanmiddag weer de weekboodschappen doen. Menu is al gemaakt voor deze week. Wij gaan eigenlijk altijd bij de Jumbo. 2 winkels af vind ik zo lang duren, en bij de Aldi hebben ze niet alles.
Hier ons weekmenu, ik lust geen lam of zalm dus dan eet ik een kip zigeuner schnitzel
goeroe
Geplaatst: 10-02-18 12:27
Groente is voor mietjes?
plantje01
Geplaatst: 10-02-18 12:51
Ik lees ook al een tijdje mee voor tips, maar ook nog niet gereageerd. Ik had voor deze duomaand 80,- gepind voor boodschappen en buiten de deur eten. Ik heb blijkbaar een zwak voor contant geld betalen voor andere dingen. Maar heb nu 47 euro gebruikt waarvan ik nog heel veel in de vriezer heb om de komende 2 weken van te eten. Ben hooguit nog een keer 5 euro kwijt ofzo.
Bezuinigen op de boodschappen lukt heel goed, maar andere dingen
Dat vleespakket van de Aldi had ik ook al gezien ja. Maar zowel de gehaktballen als de worstjes vind ik niet lekker. Dan blijft dat weer liggen en dat vind ik zonde.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-02-18 12:51
Vroeg ik me ook af. Zie 3 van de 7 dagen iets wat ik niet als fatsoenlijke maaltijd beschouw. En dan twijfel ik nog over 1 dag. Hier gaan er dagelijks minimaal 250 gram groentes pp in de maaltijd. En maximaal 1 keer in de week een onfatsoenlijke maaltijd, dat is op zondag, friet met frikandellen en kroketten.
Mijn weekmenu is als volgt:
Gisteren: sperziebonen met aardappels en zigeunerschnitzel Za- Boerenkoolstampot met worst en spek Zo- Friet met snacks Ma- Mexicaanse tortilla's met gehakt en gemengde groentes Di- Pasta ovenschotel met zalm, prei en tomaten Wo- Bloemkool, aardappels met Angus beef hamburgers Do- Spruitjes met aardappels en karbonade
Shaggy09
Geplaatst: 10-02-18 13:02
Dat is idd een simpel, wat ongezond menu
goeroe
Geplaatst: 10-02-18 13:35
Moet iedereen gelukkig ook lekker zelf weten. Het viel me op, maar dat komt misschien mede doordat wij geen vlees eten en dus bijna elke maaltijd draait om groente. Ik heb al een tijdje geen weekmenu's gemaakt, dus als wij weekboodschappen doen nemen we voor zes dagen groente mee. Koken begint dan ook met een blik in de koelkast om te bepalen welke groente op moet en waar we zin in hebben. Uien, knoflook, paprika, blikjes mais, linzen en bonen, aardappelen, pasta, rijst, couscous en wraps hebben we bijna altijd wel in huis, waardoor we alle kanten nog op kunnen. Die flexibiliteit is wat ik fijn vind en de reden dat ik het maken van weekmenu's vaak niet volhoud, ook al is dat voor de variatie en het budget wel prettiger. Misschien moet ik maar gewoon halve weekmenu's maken en dan de rest flexibel invullen.
Booooo
Geplaatst: 10-02-18 13:38
Tuurlijk zit er iedere dag groente/salade bij maar die weet ik uit mijn hoofd wat er bij in gaat anders zou het een heel uitgebreid lijstje worden Gelukkig komen wij niks te kort
Vlees haal ik bij de Turkse slager scheelt weer centjes
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-02-18 13:40
Ik maak in de winkel mijn weekmenu. Dit op basis van aanbod en houdbaarheid. Vorige week moest mijn man boodschappen doen omdat ik ziek was, drama. Moest voorgekauwd worden wat hij mee moest nemen. Mooi niet dus, hij moest zelf maar creatief zijn. Is helemaal goed gekomen maar hij heeft voorlopig zijn buik vol van boodschappen doen en verzinnen wat te eten.
Zou wat zijn lekker droge wraps met alleen een kipfile erin
goeroe
Geplaatst: 10-02-18 14:02
In de winkel heb ik al gauw de neiging om té creatief te worden. Dan zie ik allemaal prachtige (maar vaak dure) groente liggen die zo heerlijk combineert met andere dure producten. Mijn vriend heeft daar gelukkig geen last van, dus die kan ik prima op pad sturen met de opdracht om voor een week groente mee te nemen. Hij komt wel vaak met ongeveer dezelfde dingen thuis, maar dat is op zich wel logisch want hij let vooral op de prijs en of iets er goed uitziet. Daardoor eten we meestal wel aardig met de seizoenen mee.
lor1_1984
Geplaatst: 10-02-18 15:00
Ik doe ong 2-4x per week boodschappen en neem dan eind vd week de folder mee bij Aldi en kijk wat er in de aanbieding is. Komende week bijv 1kg aardappelen voor 50ct (keuze uit kruimig en vastkokend), dus ik haal 3kg en een zak boerenkool, een zak sperziebonen, een zak andijvie en een pot/pak bieten. Duopak spekreepjes, zakje strooikaas en 2 rookworsten erbij, gehakt heb ik nog in de vriezer liggen en ik heb dus 4 stamppotten en 8 maaltijden waarvan de helft in de vriezer gaat voor de weken erna. Daarnaast haal ik wraps, zalm, roomkaas, rucola, komkommer, Italiaanse roerbakgroenten en een pakje macaronimix, volgens mij moet ik dan wel gehakt halen. Maar dat zijn samen ook weer 4-5 porties waarvan ik een deel vd macaronisaus invries.
Verder maak ik vanavond een pasta met een halve zak boontjes, een halve broccoli, spekreepjes, champignons, ui, roomsaus naar eigen recept en veel kaas, waarvan ik 1 portie saus invries en de andere 2 porties zijn voor vandaag en morgen. Pasta kook ik er per portie los bij. En maandag eet ik de rest vd broccoli met rostirondjes, kaassaus en ik moet nog bedenken wat voor vlees erbij komt.
MizzMontana
Geplaatst: 10-02-18 15:10
Booooo schreef:
Zou wat zijn lekker droge wraps met alleen een kipfile erin
Zo is ons lijstje ook. Lasagne staat er dan op, dat betekent dat er ook aubergines courgettes en tomaten worden gekocht.
Booooo
Geplaatst: 10-02-18 15:11
Ik lust geen gekookte aardappels en mijn man houdt er gelukkig ook niet van Wij eten dus nooit stamppot, wel lekker goedkoop om meerdere porties te maken.