[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:14

Wij ook en voor een betere prijs dan wij ooit hadden kunnen dromen.
Er gebeuren weer gekke dingen op de woning markt.

Von, even of topic. Hoe gaat het met Vos en de kindjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:43

Het gaat top met de kids en Vos. Vakantie van Vos zit er sinds maandag op de kids nog 3 dagen.

Zojuist de elektricien in het huis gehad... Die heeft veel werk.

Tis echt zo'n puinhoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:03

Paar kleine fotootjes....

Badkamer...
Afbeelding

Keuken.
Afbeelding

Tuin nu... ziet er overwoekerd en klein uit...
Afbeelding

Tuin 3.5 jaar geleden...
Afbeelding

Staat van het huis volgens taxatierapport.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:14

Op zich niet zo n beroerd rapport, dak en electra ok. Dat zijn de duurste kosten. Gevel zou je naar moeten informeren wat er matig aan is, voegwerk? Of losse stenen en scheuren? Van dat huisje kun je een hoop maken. Het is niet verherbouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:23

karuna schreef:
Op zich niet zo n beroerd rapport, dak en electra ok. Dat zijn de duurste kosten. Gevel zou je naar moeten informeren wat er matig aan is, voegwerk? Of losse stenen en scheuren? Van dat huisje kun je een hoop maken. Het is niet verherbouwd.

Electra is niet ok... Moet nieuwe meterkast in en alle bedrading en schakelaars nieuw. Daar is de elektricien net voor geweest.

Gevel moet opnieuw gevoegd.

Wat er moet gebeuren van boven naar beneden:

Zolder
-Nieuwe dakkapel
-Nieuwe isolatie
-Stucen
-Verven
-Vloerbedekking
-Nieuwe ketel
-Wasmachine naar boven
-Electra
-Trap bekleden

Eerste verdieping
-Kunstof kozijnen/dubbel glas
-Stucen
-Verven
-Vloeren
-Nieuwe badkamer
-Electra
-Trap bekleden

Beneden verdieping
-Kunstof kozijnen/dubbel glas
-2.5 meter uitbouwen naar achter
-1.5 meter uitbouwen opzij keuken (is nog optie)
-Muur keuken/woonkamer er uit
-Nieuwe keuken, kookeiland
-Nieuw toilet
-Stucen
-Vloerverwarming
-Vloeren

En dan vergeet ik vast nog wat...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:26

Dat is dan meer dan rapport doet vermoeden, omdat daar staat vloer ok, electra geen visuele problemen.

Muur brekenuitbouw en zo is wat jullie zelf willen. Niet wat percee nodig is. Rest kan in delen gedaan worden, hoeft niet meteen perfect te zijn,

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:33

Hee allemaal,
Wilde jullie eigenlijk om wat ervaringen vragen.
Hebben jullie ervaring met een intentieverklaring bij het uitzendbureau? Ik werk via een uitzendbureau op dit moment en we hebben een gesprek gehad bij de bank.
Het scheelt 50.000 euro in hypotheek als ik wel een intentieverklaring zou krijgen.
We hebben vanmiddag een huis bekeken en zijn helemaal in de wolken. Wanneer ik de intentieverklaring niet krijg kunnen we dit net niet betalen :-(
Hoop op wat ervaringen van jullie. Ik neem morgen contact met ze op om te overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:34

Dat staat er niet Karuna.

Onderaan de pagina staat 'voor zover visueel waarneembaar, binnenkort de noodzaak te verwachten tot vernieuwing: cv apparatuur / elektrische instalatie.'

Het moet voor ons wel meteen perfect zijn.

Gaan ook alles laten doen. Alleen de uitbouw opzij is nog een discussiepunt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:34

Bij mijn uitzendbureau krijgt niemand een intentieverklaring. Ik heb het idd laatst nog nagevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:37

Pien1989 schreef:
Hee allemaal,
Hebben jullie ervaring met een intentieverklaring bij het uitzendbureau? Ik werk via een uitzendbureau op dit moment en we hebben een gesprek gehad bij de bank.
Het scheelt 50.000 euro in hypotheek als ik wel een intentieverklaring zou krijgen.
We hebben vanmiddag een huis bekeken en zijn helemaal in de wolken. Wanneer ik de intentieverklaring niet krijg kunnen we dit net niet betalen :-(
Hoop op wat ervaringen van jullie. Ik neem morgen contact met ze op om te overleggen.

Toen wij dit huis kochten zat mijn vriend tijdelijk via een uitzendbureau. Intentieverklaring was toen geen probleem (5 jaar geleden).

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:40

Pien1989 schreef:
Hee allemaal,

Ik heb deze vraag ook gesteld (december vorig jaar) omdat wij iets wilden kopen zodra het appartement verkocht zou zijn. Ik twijfelde toen of ik mn baan op durfde te zeggen (geen vast contract) en toen kreeg ik 'n leuke uitdaging via een uitzendbureau voor een half jaar, toch de stap maar genomen. Het uitzendbureau gaf aan dat ze dat in overleg met het bedrijf waar ik dan werkte wel wilden doen.. Uiteindelijk ben ik na een half jaar doorgeschoven in het bedrijf en staat het appartment nog te koop, dus (helaas) geen echte ervaring ermee..
Zou het eerst bij het uitzendbureau proberen, hoop dat ze het willen doen!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:44

Bij Randstad moet je minimaal 1 jaar aaneengesloten aan het werk zijn, voor een intentie verklaring.

Ik heb een werkgeversverklaring gevraagd en die hebben ze zonder problemen ingevuld. Deze werd ook geaccepteerd voor de hypotheek aanvraag.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:17

Wij hebben maandag een huis bezichtigd. Was erg mooi (grote tuin) en ik zag veel potentie, maar er moest wel veel gebeuren. Wel getwijfeld, maar we moesten eigenlijk direct de volgende dag een bod doen anders konden we niet meer mee doen. Toch niet gedaan, het gaat me dan toch te snel, het wordt ons eerste eigen huis en dan wil je niet overhaast beslissen. Vrijdag gaat m’n vriend nog ergens kijken en ik hopelijk zaterdag bij open huis.

Vonneke, spannend zeg, moet idd nog aardig wat gebeuren!

Cerilene, jij zoekt dan idd net iets noordelijker, wij meer vanaf kleverpark en naar beneden, ook richting heemstede. Gaan misschien nu in Schalkwijk kijken. Dat wilde ik eerst absoluut niet, maar we zijn laatst door andere delen van de wijk gefietst en dat viel wel mee. Iig wat beter gerpijst.
En gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:17

Bedankt voor jullie reacties. Arabella bij welk uitzendbureau zit jij? Het scheelt zoveel in hypotheek en dus in huis mogelijkheden... Ik ga ze vanmiddag maar gewoon bellen.
Ik zit bij Unique en werk bijna een jaar op dezelfde plek. Overnemen doet het bedrijf minimaal dus ik weet dat een vast contract er waarschijnlijk niet in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:41

Pien, mijn vriend vertelde dat het niet heten uitzendbureau maar het bedrijf waar hij voor werkte de intentieverklaring heeft afgegeven.

Misschien een optie om het daar te vragen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:10

Ik werk via manpower. En werk in november 3 jaar hier (en mag pas over 3 jaar moet ik er verplicht uit).

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:44

Von, fijn te horen dat alles goed gaat. Kids nog lekker vrij dus, jij ook? N is maandag weer begonnen.
Ik zeg genoeg te doen in het huis, maar dan wordt het wel echt eigen en hoef je er jaren niets aan te doen. Groot voordeel. Krijg je dat mee gefinancierd?

Sorry Pien, geen idee hoe het zit met die intentie verklaring, zou gewoon even navraag doen bij bedrijf/ uitzendbureau.

Lieke, de huizen markt gaat echt in een snel trein vaart, niet normaal. Gewoon doen, wat bij jullie past. Mensen hebben hier ook na een bezichtiging van 1,5 uur, tegen elkaar op lopen bieden.

Wat een heerlijk weer is het he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:02

Wij hadden dit jaar als laatste vakantie. Maandag gaat hier alles weer naar school.

Hoe bedoel je mee gefinancierd?

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:08

Kan je de zaken welke jullie willen uitvoeren, om het huis zo te maken als jullie willen, ook aardig mee gefinancierd? Of moet je veel zelf van spaargeld gebruiken.
Ik hoor daar nog wel eens verschillen in namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:11

Ik hoop dat we een bouwdepot kunnen nemen.

Wat voor verhalen hoor je er over?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:43

Pien1989 schreef:
Hee allemaal,

In welke fase van het contract zit je? Een uitzendbureau geeft wel vaker een intentie af, maar of de hypotheekverstrekker dit als een intentie ziet, dat is een ander verhaal. Aangezien fase A en B wordt gezien als een tijdelijk contract zonder intentie. Dat betekent dat het gemiddelde wordt genomen over de afgelopen 3 jaar. Mocht je in de laatste fase van fase B zitten, de fase (C) voordat ze je een vast contract moeten geven via het uitzendbureau dan mag de intentie worden meegenomen.

Bij Randstad ( en bij Yacht en Tempo-Team) kun je een perspectiefverklaring krijgen ( wel minimaal HBO opgeleid) dan mogen ze rekenen met dat inkomen.

Als je NHG wilt, wordt werken via een uitzendovereenkomst meestal gezien als flexwerker. Mits de intentie ook echt hard is, dus door de werkgever bevestigd dat het na dit contract ook een vaste aanstelling wordt.
Laatst bijgewerkt door _Anke_ op 31-08-16 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:45

Hee Anke
Ik dacht in fase B. Heb al een keer verlenging gehad en kan nu nog een keer verlening krijgen. Daarna moet ik worden overgenomen door het bedrijf of vast contract bij uitzendbureau krijgen.
Ik ben zo bang dat ze het niet geven. Heb geprobeerd in contact te komen met ze maar nemen niet op. Het is dus nog even afwachten.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:48

Fase B mag naar mijn weten 4 keer verlengd worden, doordat ze die norm hebben verruimd. Ik zou het navragen bij jouw werkgever en de hypotheekadviseur.

Bouwdepot kan in principe gefinancieerd worden hetgeen je wilt verbouwen. Er hoeven pas eigen middelen in op het moment dat je meer wilt verbouwen dan maximaal te financieren is.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:06

Dat ligt eraan waar je werkt. Hier mag je 4 jaar in fase b zitten met volgens mij 6 contracten. Daarna moet je vast krijgen.
Ik doe nu via het uitzendbureau/de werkgever een opleiding dus mag nog 1 jaar langer blijven.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:41

Ik hoor daar verschillende verhalen over.
Zelf dacht ik dat de taxatie waarde ook zwaar mee telt, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen/ gehoordrempel hoor :D