Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:52

TS ik heb de hele tijd stilletjes meegelezen. Super dat het uiteindelijk is opgelost. De aanhouder wint, dat zie je maar weer

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:52

Hoe doen jullie dat dan? := Ik leef ontzettend zuinig, zit onder het normale verbruik van een 1 persoonshuishouden en zit dan nog steeds met hoge maandelijkse kosten :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:56

Betaal je 110 per maand voor alleen elektra of voor beide? We zitten hier op 120 voor elektra plus stadsverwarming met 2 personen in een ruime hoekwoning. Alle grote apparaten zijn nu 3 jaar oud (wasmachine/koelkast/combi oven/vaatwasser) en lampen zijn halogeen of spaar. Verbruik is ruim 2000 kWh per jaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:57

110 voor elektra en gas :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:59

TS heerlijk dat het nu echt definitief opgelost is en jij een leuk zomer zakgeld er aan over gehouden hebt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:00

Hahaha het geld word meteen weer uitgegeven hoor aan allerlei dingen voor het huis xD nu weet ik iig dat ik hier nog eff kan verblijven haha

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:17

Rampshellie schreef:
Even oud topic.. Maar hier ook een groot vragen teken bij Oxxio.
Paar keer per week de app ingevuld, zouden tussen de €400 en €500 terug krijgen. Hebben alleen stroom (hebben stadsverwarming) lopen bij Oxxio, met zijn 2tjes €75 per maand.
Nou dus een afrekening van €729.. Deze kosten waren voor levering, overheidsheffingen en netbeheerkosten.. Iemand die het wel snapt? Want ik word er niet wijs uit..

Wat betaalde jullie per maand dan?
En in wat voor woning zitten jullie?

Dan schrik je wel even.
Zit zelf bij essent dus weet niet hoe het gaat bij oxxio.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:09

lifaya schreef:
110 voor elektra en gas :)

Fijn dat alles goedgekomen is +:)+ , ik heb dit topic van het begin af gevolgd.

Wij hebben net de jaarafrekening gehad van Essent en krijgen bijna €100 retour.
We zaten op €115 per maand en dat is nu terug gezet naar €106 per maand.

Gas was 327m3 en dit gebruiken we alleen om te douchen (we zijn met ons tweeën)
Electra was 4530KWh en we doen niet zuinig (proberen we wel := )

We wonen vrijstaand op het platteland met grote paardenstal + veel electronische apparatuur ivm het werk van mijn man.

Note: we stoken met een houtkachel alleen in uiterste nood gaat de vloerverwarming aan (maar dat was de afgelopen 2 jaar sowieso niet nodig met die zachte winters)

Als jij dan zo zuinig leeft vind ik dat je nog wel erg veel moet betalen... :oo

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:12

lifaya schreef:
Geld staat op mijn rekening en dit is nu dus eindelijk zo goed als afgesloten :D Zit nog steeds op een práchtig verbruik dus ik ben helemaal happy :j

@ Rampshellie, wat een vreemde situatie, zou gewoon even met oxxio contact opnemen :) Al vind ik 75 euro wel erg weinig voor 2 personen per maand := ik zit dus aan de 110 euro pm voor een 1 persoonshuishouden...

Het is alleen stroom he, geen verwarming, gas ofzo! We werken allebei fulltime en zijn alleen 's avonds thuis..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:25

lifaya schreef:
Hahaha het geld word meteen weer uitgegeven hoor aan allerlei dingen voor het huis xD nu weet ik iig dat ik hier nog eff kan verblijven haha

Ik zou als ik jou was lekker overstappen naar Energiedirect. Ik betaal stuk minder voor gas dan jij doet. En gas is duur!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:28

Fijn Renee!
En o.a. Oxxio komen met hele goedkope kosten voor de producten zelf, maar dan wel hoge kosten voor levering etc. Daar verkijken veel mensen erop. Dus voor de volledigheid is het dan beter te weten bij welke maatschappij iemand zit en met een dal-uren contract of continue. Ik heb bijv continue van Nuon

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:10

Ook kan je het ene huis absoluut niet vergelijken met het andere. Ts heeft een niet geisoleerd huis. enkel glas dus haar gas zal wat hoger uitvallen dan dat van een nieuwere/ betere woning.
Is appels en peren vergelijken zeg maar. ;)
Gewoon blijven leven zoals je doet en op naar de nieuwe afrekening en regelmatig je meterstanden controleren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:17

lifaya schreef:
Hoe doen jullie dat dan? := Ik leef ontzettend zuinig, zit onder het normale verbruik van een 1 persoonshuishouden en zit dan nog steeds met hoge maandelijkse kosten :+

Oxxio is stiekem best wel duur. Hoe lang loopt je contract nog? Het loont iig om elk jaar goed rond te kijken en dan ook jaarlijks over te stappen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:23

Ik zet het verbruik bewust nu te hoog in, heb liever geld terug. Moest vorig jaar namelijk bij betalen, omdat ik het wel heel minimaal had berekend :')

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:18

Wij hebben een jaren 90 woning, goed geisoleerd, dubbel glas, geloof een B.. Gaan heul gauw weg bii Oxxio. Vrienden van ons hebben dezelfde situatie, evengroot huis en betalen veel minder op hun eindafrekening, gebruik is ongeveer hetzelfde!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:36

pipo schreef:
Ook kan je het ene huis absoluut niet vergelijken met het andere. Ts heeft een niet geisoleerd huis. enkel glas dus haar gas zal wat hoger uitvallen dan dat van een nieuwere/ betere woning.
Is appels en peren vergelijken zeg maar. ;)
Gewoon blijven leven zoals je doet en op naar de nieuwe afrekening en regelmatig je meterstanden controleren.

Maar mijn gas was helemaal niet zo hoog :p 585 m3 in totaal

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:39

En eens in de twee maanden je verbruik bekijken met zo'n app. Dat doe ik ook en ik was al omlaag gegaan