Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:34

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:34

ik bedoelde ook de Lidl, Aldi kom ik nooit maar echt goedkoop vind ik het niet :n

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:37

Joolien ben ik het met je eens!
Zelf maken is gezonder( als je op de slechte E nummers let)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:37

Eigenlijk is alles zelf maken het lekkerst hihi

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:40

Klopt Von!!
Als je toch naar Aldi gaat vd kids neem dan knijpfruit mee!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:49

Ik lees in meerdere berichten dat mensen het idee hebben dat de Aldi niet goedkoper is, maar net s wat er op die site van kassa gezegd word en waar ik tegen aan loop met vergelijken is dat formaten groter zijn waardoor je langer met een product doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:27

Ik heb nu al zoveel weken bonnetjes en producten vergeleken (Jumbo, Appie, C1000, Hoogvliet, Lidl, Aldi) en ik kan met volle overtuiging zeggen dat Lidl echt wel goedkoop is! Met sommige producten is de EuroShopper wat goedkoper, dus voor de dagelijkse boodschappen combineer ik Appie met Lidl en dan haal ik af en toe nog aanbiedingen bij andere supermarkten. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten (markt ervaring heb ik overigens niet, dus dat tel ik ff niet mee).

Voorbeeldje: Vorige week was de paprika mix in de aanbieding bij de Appie, dezelfde mix is bij de Lidl standaard goedkoper dan de aanbieding die de Appie had! En ik kan je vertellen, de paprika's zijn hier bij de Lidl vaak mooier dan bij de Ap... Ook andere groentes en fruit zijn veel goedkoper bij Lidl. Frisdrank en siroop van de Euroshopper zijn weer goedkoper dan die van de Lidl, afbakbroodjes zijn ongeveer even duur, maar die vind ik lekkerder van de Euroshopper. Maaltijdsalades, Toscaanse aardappelpartjes, Japanse mix, schoonmaakdoekjes, zijn bijv. weer een stuk goedkoper bij de Lidl.

Maar mocht iemand nog vergelijkingen hebben met andere supermarkten waarbij ze goedkoper uit waren dan bij de Lidl/Euroshopper, dan hoor ik het natuurlijk graag :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:01

Vandaag weer lekker goedkoop uit vond ik zelf.
c1000 = 15,-
tray 24 blikjes coco cola 10,-
8 pakken dubbelfris 5,-

Lidl = 17,-
prei
Tomaten
champignons
champignonsaus
paprikamix
zakje patat
wokgroente
dingen voor brood
wc papier
vleesboter

poeisz = 4,-
3x pizza aanbieding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:02

Ik vind het maar een waardeloos onderzoek .. ze zetten er wel onder dat vergelijken moeilijk gemaakt wordt door de supermarkten, door de verschillen in gewicht. Maar hallooo er staat toch op een kaartje ook gewoon de kilo of liter prijs? Dan moet je misschien gewoon die lezen om conclusies te trekken ipv het kassabonnetje te bekijken?

Zo en nu ga ik die kaasballetjes eens maken en uitproberen :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:05

Wemkelover, jij hebt die blikjes cola gehaald zie ik. Ik vind coca cola het lekkerste maar omdat ik alleen ben vind ik een fles zonde omdat ik het alleen lekker vind als er veel prik op zit. Maar is i.v.h. de actie 10,- voor 24 blikjes goedkoop ivg met bijvoorbeeld af en toe 1L flessen in de aanbieding?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:08

Ik heb nu van alles geprobeerd van de Lidl, maar er zijn ook echt producten die ik daar niet meer haal. Je proeft dat het goedkoop is.
Bijv knakworsten, hamburgers (USA) en de pizza's. Die waren kwalitatief echt minder.

Waarvoor ik wel blijf gaan zijn de limo's voor de kids, pakjes sap, groenten, vleeswaren (met name spekjes etc), schoonmaakmiddel etc. Ook de kipfilet vond ik prima te prakken.

Zal het onderzoek ook eens gaan bekijken.

De komkommers zijn in ieder geval binnen 1,5 week weer 40 cent goedkoper geworden *\o/* *\o/* Kunnen we weer los. Maar 1,19 cent voor een komkommer vind ik nog steeds best pittig aan de prijs :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:19

Ik had maandag 5 komkommers voor een euro :=
Vandaag 10 limoentjes gehaald en een grote granaatappel.
Laatste was wel behoorlijk duur, maar daar kan ik pitjes voor 3 keer eten uithalen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:40

Wat doe je met die limoen dan? En de pitjes??

Wij hebben helaas niet zo'n fijne markt hier in de buurt. Zou Hoorn nog eens kunnen proberen op zaterdag........nog wel leuk om te doen ook!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:44

Citaat:
langer in de oven op lagere temperatuur.
Dunnere lagen saustussen de bladen (daardoor loopt die veel minder snel uit)

Dit zullen dan de boosdoeners wel zijn.
Ik ga eens experimenteren.
Bedankt.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:06

joyce2 schreef:
Voorbeeldje: Vorige week was de paprika mix in de aanbieding bij de Appie, dezelfde mix is bij de Lidl standaard goedkoper dan de aanbieding die de Appie had! En ik kan je vertellen, de paprika's zijn hier bij de Lidl vaak mooier dan bij de Ap... Ook andere groentes en fruit zijn veel goedkoper bij Lidl. Frisdrank en siroop van de Euroshopper zijn weer goedkoper dan die van de Lidl, afbakbroodjes zijn ongeveer even duur, maar die vind ik lekkerder van de Euroshopper. Maaltijdsalades, Toscaanse aardappelpartjes, Japanse mix, schoonmaakdoekjes, zijn bijv. weer een stuk goedkoper bij de Lidl.

Hier was de paprika mix maar liefst 3 cent(!) goedkoper in de bonus bij de AH dan bij de Lidl. :') Al meende ik me te herinneren dat die bij de Lidl 1,25 kostte, maar dat had ik blijkbaar mis. En het fruit is ook niet altijd goedkoper bij de Lidl. Zo betaal je bij ons standaar 1,89 voor een kilo appels (ze hebben geloof ik 3 soorten), terwijl je bij de AH meer keus hebt (ook uit duurdere soorten) en daardoor goedkoper uit bent door bijvoorbeeld voor de Jonagolds te kiezen (mits je die lust, hè Sheran ;) ). Verder is het gewoon goed vergelijken. Sommige producten zijn goedkoper van de Euroshopper, bij andere producten is de Lidl weer goedkoper en soms maakt het niks uit. Gewoon goed op blijven letten dus en er niet klakkeloos vanuit gaan dat een Aldi of Lidl standaard goedkoper zijn. ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:19

Dimple schreef:
Wat doe je met die limoen dan? En de pitjes??

Wij hebben helaas niet zo'n fijne markt hier in de buurt. Zou Hoorn nog eens kunnen proberen op zaterdag........nog wel leuk om te doen ook!

Zoiezo gaat het sap van 1 limoentje door de quinoa.
De pitjes van de granaatappel gaat ook door de quinoa, samen met wat pijnboompitjes (Van de Xenos). Normala gesproken ook wat veldsla, maar ik ga het nu met de buitenste bladen van mn ijsbergsla doen.
Dan heb ik een heerlijke quinoa salade.

De rest van de limoentjes gaan de koelkast in (voor zover dat nog past) en dan lekker af en toe een limoentje persen en door mn water/sparood doen ipv drinken.
Ook pers ik graag een limoentje uit over mn kip/vlees of soms ook door mn roerbak groente, voor net een frisse zure bite.

De quinoa salade is niet bepaald een budget technisch verantwoord iets, maar wel iets wat ik erg lekker vind ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:29

ChantalSmook schreef:
Wemkelover, jij hebt die blikjes cola gehaald zie ik. Ik vind coca cola het lekkerste maar omdat ik alleen ben vind ik een fles zonde omdat ik het alleen lekker vind als er veel prik op zit. Maar is i.v.h. de actie 10,- voor 24 blikjes goedkoop ivg met bijvoorbeeld af en toe 1L flessen in de aanbieding?

Ja ik weet het eigenlijk niet.
Ik heb het meer zo berekend dat het dan 0.40 cent per blikje was en volgens mij is het normaal een dikke euro.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:31

joyce2 schreef:
Ik heb nu al zoveel weken bonnetjes en producten vergeleken (Jumbo, Appie, C1000, Hoogvliet, Lidl, Aldi) en ik kan met volle overtuiging zeggen dat Lidl echt wel goedkoop is!

En om dezelfde reden kan ik zeggen dat Aldi dat echt NIET is t.o.v. ES van AH en Euromerk van Jumbo. Hierbij kijk ik ook naar de kiloprijs. Ik ga dus niet meer naar de Aldi.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:37

wemkelover schreef:
ChantalSmook schreef:

Ja ik weet het eigenlijk niet.
Ik heb het meer zo berekend dat het dan 0.40 cent per blikje was en volgens mij is het normaal een dikke euro.

Normaal is het hier 86 cent per blikje, een flesje van 0.5 liter is iets meer dan een euro.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:48

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:15

Hier zijn we deze week wel heel goedkoop uit,we hebben de griep dus komen niet verder dan water en een cracotje.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:40

chantalsmook voor coca cola is het goedkoop, en zeker de moeite waard als je niet met regelmaat cola drinkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:43

Mri schreef:
Normaal is het hier 86 cent per blikje, een flesje van 0.5 liter is iets meer dan een euro.

Nou ja dan is het nog dik 40 cent goedkoper als normaal per blikje.
Ik vond het wel een leuke aanbieding, meestal kopen we cola thuismerk of bij lidl maar ach voor een keertje is coca cola ook wel eens lekker.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:08

Zo duur??? De 1liter flessen cola zijn nu 0,94ct bij de AH

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:10

manzano schreef:
Zo duur??? De 1liter flessen cola zijn nu 0,94ct bij de AH

Kleine correctie, 99 cent ;)