Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:53

Heeft iemand nog een leuk idee hoe ik het bovenste gedeelte van mijn buffetkast kan inrichting?
Het is nu nog steeds een beetje leeg. Staan alleen wat wijnglazen en 2 voorraadpotten in. Er moet echt wat bij en soms zie ik zulke leuke dingen voorbij komen. Maar nu ben ik echt even inspiratieloos :oo

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:58

Fotolijstje, spuitflessen, nepbloem, leuk beeldje, slingertje met neplampjes, wat antiek ogende glaasjes, leuke kaarsjes voor de sier, engeltjesfiguren van de Action.
Wat je wilt kan erin.
Goedemorgen allemaal, ik moet echt even een paar dagen hard eraan trekken maar lees wel bij hoor.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:06

Oh die glazen voorraadpotten zijn echt mooi :j Hebben ze zoiets ook bij de action?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:13

Volgens mij wel! Zo'n pot met 2 of 3 lagen is ook leuk!? Anders hebben ze ze ook bij diverse tuincentra!
Volgens mij is die wereldbol in die ene kast ook van de action!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:18

Ik heb al een pot met 2 lagen idd. Maar die staat nu nog even op de schouw :+
Vrijdag koop ik een mooie spiegel voor op de schouw en dan kan die pot er ook wel weer vanaf.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:23

Weet natuurlijk niet of je er van houdt?! Maar een mooi serviesje om erin te plaatsen?!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:25

Mooi servies is echt schofterig duur :')
Ik had in eerste instantie een blokker-servies gekocht om het te vervangen voor een mooi duits servies, maar die prijzen %)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:29

Maar als het meer voor decoratie is, heb je bijvoorbeeld bij de blokker een heel leuk servies met vogels! (dat vind ik wel leuk, weet natuurlijk niet of anderen daar van houden :D )

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:29

Ga een keer naar een Brocante markt! Daar kan je voor een appel en een ei super mooi servies kopen! Moet je wel van houden, maar is wel een beetje dat ouderwetse met bloemetjes enzo..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:55

Naath86 schreef:
Ga een keer naar een Brocante markt! Daar kan je voor een appel en een ei super mooi servies kopen! Moet je wel van houden, maar is wel een beetje dat ouderwetse met bloemetjes enzo..

:D ik heb een hele doos servies gekocht voor 20 euro.Hier op de markt in frankrijk.
Borden,schalen,soepterrines....

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:12

geerke schreef:
Naath86 schreef:

:D ik heb een hele doos servies gekocht voor 20 euro.Hier op de markt in frankrijk.
Borden,schalen,soepterrines....

Dat bedoel ik! Mijn moeder ging ook regelmatig naar Parijs en nam dat mee naar huis. Daar verkocht ze het dan weer als ze met haar kransen naar markten ging, dan verkocht ze dat servies erbij. Hou er zelf niet zo van, maar in de kast zal het toch best leuk staan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:14

Ik kom in dit topic ook meelezen/-kletsen :). Mijn vriend en ik hebben gister te horen gekregen dat we per 1 februari in een appartementje kunnen :):)! De meeste spullen heb ik al gekocht, de komende weken nog wat meubels en wat klein spul en dan kunnen we over. Er hoeft nl. niets aan het appartement te gebeuren, hooguit een kleurtje op een wand.

Zal tzt wat foto's plaatsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:19

Ben benieuwd!
(kun je gelijk je onderschrift aanpassen :') )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:21

Leuk Plien! Gefeliciteerd :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:24

Kentaro schreef:
Ben benieuwd!
(kun je gelijk je onderschrift aanpassen :') )

Scherp van je :))

We hebben trouwens geen enkele rechte muur en ook geen enkele hoek van 90 graden in het appartement. Ben benieuwd of we daar ook 'last' van hebben met inrichten! In de woonkamer scheelt het een meter in de breedte. Voorste stuk is naar schatting 3m breed en achterzijde 4m. Hopelijk kunnen we komend weekend gaan meten! Ons streven is om 2 februari te verhuizen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:28

Zie je gelijk hoe handig dit topic is... }> :D

Je maakt me nu helemaal nieuwsgierig!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:54

Aaah wat leuk Plien! Ik ben heel benieuwd naar foto's!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:59

Gefeliciteerd Plien!
Wij hebben ook geen enkele rechte muur, maar bij ons heeft het alleen problemen opgeleverd voor het bedrijf dat de vloer is komen leggen (tegen fixed price toen ze dachten dat alles recht was :') ). En je kunt nergens een plek vinden voor je dartboard :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:36

Britt, waren ze van tevoren nirt komen kijken dan? Wel mazzel voor jullie!
Ik heb net bij de Hema zo'n grijszuignappenmandje uit de reclame gekocht. Mijn huidige begon als een malle te roesten, dus dat kwam goed uit :-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:20

Wel komen kijken, maar toen lag er alleen beton, dus op het blote oog gezegd dat het geen probleem was. Een dagje, zou alles er in liggen! Mijn vriend wilde wel van tevoren een prijs rond hebben, was ook geen probleem. Uiteindelijk zijn ze met drie man sterk, drie dagen bezig geweest :oo elke plank moest op maat gezaagd worden hihi.

Onze appartementen lopen licht in een boog, dat zie je wel als je er voor staat, maar valt zowat niet op. Maar op muren en vloer heeft dat dus wel degelijk impact :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:43

Mootje schreef:
Mooi servies is echt schofterig duur :')
Ik had in eerste instantie een blokker-servies gekocht om het te vervangen voor een mooi duits servies, maar die prijzen %)

Jammer dat je niet helemaal in de buurt woont Mootje ...ik weet nog wel een leuke
tweedehands winkel . :D .Die hebben altijd wel diverse serviezen(schrijft men dat zo ?)

Welkom Plien91....ben nu toch wel heul erg benieuwd naar jullie huisje :o

Morgen komt bruur mijn nieuwe plafonniere voor in de hal ophangen *\o/* .
Verder mag ik van mezelf deze maand geen extra ditjes of datjes voor in huis meer kopen .
Heb effe bij elkaar opgeteld wat in deze en vorige maand "extra" heb uitgegeven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Hm, via whatsapp verstuurde en vervolgens geuploade foto's gaan best achteruit in kwaliteit :=. Anyway voor een indruk:

Afbeelding
Keukengedeelte vanaf deur gezien (deur zit ong. in het midden van de woonkamer)

Afbeelding
Keuken vanaf midden woonkamer gefotografeerd, en als je een slag draait dan....

Afbeelding
...zie je dit.
Rechts zie je dus nog een stukje hal en de deur naar de badkamer. Daarvan is m'n vriend in al z'n enthousiasme vergeten foto's te maken :))

Slechte makelaarsfoto's van de badkamer en rest van het appartement:
http://www.martinitorenvastgoed.nl/appa ... sidie.html
Ik was op basis van de foto's gigantisch afgeknapt, maar ben blij dat we toch hebben gekeken!

Alles is vorig jaar vernieuwd dus we hoeven niet te klussen. We hebben dubbel glas dus het is goed geïsoleerd, dat scheelt ook wel qua lawaai want we zitten direct aan de ring Groningen.

Wij komen op de tweede en bovenste verdieping te wonen. Ons stukje trap/trapgat wordt dus alleen door ons gebruikt en mogen we ook planken aan bevestigen e.d dus dat scheelt ook alweer wat ruimte! In totaal is het ong. 35 m². Niet supergroot maar iets beters dan dit hebben we het afgelopen jaar niet kunnen vinden.

Komende tijd gaan we nog shoppen. We moeten qua groot spul nog een bank+voortafeltje en eettafel+stoelen. Verder nog handdoeken, wat schoonmaakspullen zoals een swiffer en dweil, grillpan en nouja morgen shop ik de Action weer 'ns leeg :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:08

Wat leuk dat je ons toch al een voorproefje geeft Plien91 :j .
Ik wilde het al vragen , maar je totale oppervlakte is dus 35 m2.
Denk dat je met inrichten een beetje op moet passen dat je het niet te vol gaat zetten ....
Ik vind het er iig erg leuk uitzien , en ben vooral erg benieuwd hoe het eruit ziet als het ingericht is . :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:16

We houden gelukkig niet veel geld over voor meubels nadat we de eerste maand 2100 euro moeten overmaken naar de huurbaas.. 2x maand huur = borg + eerste maand huur. Gelukkig krijgen we wel maximale huurtoeslag maar het is de eerste maand wel ff een pijnlijk bedrag :=

Maar we gaan het idd niet volstouwen, dan wordt het echt een hokje :\