Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:55

Ah dat scheelt!!! Heb een tijd in Woudenberg en Doorn gestaan en vond dat best pittig.

Ook qua benzinegeld :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:57

Ja, dat tikt aan...
Die van mij stonden in Ede (45km enkele rit), maar reed toen nog met de lease auto, dus voelde ik het niet zo.
Nu kost het ook redelijk wat aan benzinegeld, maar dichterbij is gewoon echt niet zó'n fijne volpensionstal te vinden die ook nog eens betaalbaar is.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:04

Pfff net de schik van mijn leven gehad, mijn poes kreeg opeens een, voor mij, onbekende aanval waarbij ze helemaal omver rolde, slijm uitspuugde en daarna ook bloed. Ze werd helemaal slap, dacht echt dat ze het leven zou laten, was doodsbang! Godzijdank, nadat ik haar naar buiten nam en heel hard om mijn ouders heb geschreeuwd (die wonen tegenover mij) kwam ze weer een beetje bij, maar was ze zeer benauwd. Direct naar de dierenarts geweest, helemaal nagekeken, ook foto's. Waarschijnlijk heeft ze een beroerte gehad, want lichamelijk was er, naast slijm en lucht, niets te zien. Het koste me 80 euro, waarbij ook maar een halve rontgefoto gerekend is, maar mijn poes leeft nog en dat is meer waard dan al het geld. Brrr hoop echt dat het hierbij blijft, moet er niet aan denken als het gebeurd waar ik niet bij ben...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:10

Jeetje dat is schrikken zeg!!!!!! Bah!!!!
Vind het geen geld, maar dat maakt sowieso niks uit in zo'n geval!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:40

Ooeeffff dat is heeel hard schrikken!!! Maar inderdaad dat geld is niet belangrijk!! Fijn dat de kat zich weer beter voelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:45

Jeetje dat is wel even flink schrikken!! Maar al was het 300 euro geweest, dat maakt op zulke momenten niks uit. Als het maar weer goed komt inderdaad :j Hopelijk blijft het bij deze ene aanval..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:53

Deb, Wat sneu voor je poezel :(:)
Ik weet op overwerk na al wat ik volgend jaar binnen krijg en uitgeef (op auto-onderhoud na maar dat gaat van de spaarrekening). Toen ik nog een paard had, icm dure auto, trailer en huis moest ik echt sommige maanden schipperen met geld... Daar is mijn obsessieve boekhouding een overblijfsel van :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:01

Jeetje heel veel sterkte!! Die van mij gaf vanmorgen ook nog over.. en dat vind ik al vreselijk!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:31

Ach wat sneu van die poes. Dan speelt geld natuurlijk geen enkele rol. Nooit volgens mij als het om de gezondheid van je dieren gaat.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:51

Zo das een hoop geld idd 1200 euro!

Hier ook geen eigen paard. Wel bijrijd paardje en die staat vlakbij, in soest. Ong 7/8 km rijden. Doe hem 2 keer per week nu tijdelijk (4 maanden) 4 keer per week.

Pfoe schrikken van de poes zeg!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:15

Ik heb vanavond voor het eerst de Tomaten-groente soep van Unox geprobeerd. Heb normaal de stevige tomatensoep. Vind m héérlijk!! Vult ook stukken meer en even duur :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:36

hier eigen fjord.
zo met een tweeling allemaal net te doen. (moet leuk blijven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:41

1200 voor etentje, redbulletje, broodje.... Die zijn dan wel erg duur!?

Hier paard, twee poezen en een tweeling hihi.

Verder verslaafd aan sparen ;)
Hebben beide een goede baan dus kunnen lekker leven en goed sparen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:46

hihi hier ook verslaafd aan sparen.
we hebben niet een mega inkomen maar we proberen uitgavens laag te houden.
net weer een auto gekocht, omdat we meer ruimte nodig hebben en dan is het wel fijn om een spaarcentje te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:48

Wat voor auto heb je gekocht?

Wij willen ook een nieuwe zodra de dubbele wagen niet meer mee hoeft. Wil ik een gas.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:48

Ik heb wel een eigen paard, maar die staat gelukkig bij mijn vader. Dus hoef geen stalgeld te betalen en voer betaald mijn vader meestal ook wel! Enige kosten zijn dus da, hoefsmid en stro en hooi in de zomer.. Zijn in de zomer dus wel ff extra uitgaven om rekening mee te houden!

Maar 1200 euro.. pfoeh dat hebben wij helaas niet over in de maand.. We hebben allebei wel een redelijk inkomen. Hebben een eigen woning, veel hobby's en doen veel dingen waar we gewoon zin in hebben. Ook wel eens lekker uiteten gaan wanneer we zin hebben! En we sparen ook nog wel! Af en toe moeten we gewoon ff opletten, maar dat we ook omdat wel vind dat we elke maand moeten sparen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:52

Laat ik het zo zeggen, 1200 is ons inkomen (zonder toeslagen) dus ik sta even met mijn oren te klapperen.
Ik vind het wel heel veel geld om uit te geven aan "losse dingetjes".

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:54

vonneke schreef:

Wij willen ook een nieuwe zodra de dubbele wagen niet meer mee hoeft. Wil ik een gas.

citroën Xsara break

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:55

Hier verdwijnt er ook veel, als ik de vaste lasten/ inkomsten bekijk, en zie hoe weinig er over is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:56

Vaste lasten zijn gewoon hoog!

Super Lisa! Kunnen jullie fijn op pad

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:57

Geld gaat inderdaad ongemerkt hard :j Ik heb nu bijna twee jaar geen paard meer, maar geef nogsteeds geld uit als water, omdat ik alles naar 'weken paard' uitreken :+
Dit is vanaf nu ook over!
Fijn Lisa!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:00

Askim schreef:
vonneke schreef:

citroën Xsara break

Xsara <3 ik had bij mijn ex een Xsara, geweldig fijne auto...totdat er een goochelaar met zijn combo kwam binnenrijden(ja serieus, hij was goochelaar op weg naar een show...) die deuk heeft hij helaas niet weg kunnen goochelen :n dat was einde xsara ;( nu komt er hier op korte termijn waarschijnlijk een corsaatje bij

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:03

Het ligt ook aan je andere uitgaven natuurlijk. Wij hebben een zeer prijzig huurhuis. Met een goedkoper huis zou er bij ons ook meer naar etentjes of de spaarrekening gaan. Het is maar net waar de prioriteiten liggen.
Inkomen scheelt natuurlijk ook, als je 1200 verdient dan kun je geen 1200 uitgeven aan dingetjes :)

Zo zijn ze hier met onze pui bezig en nu ik vakantie heb, heb ik af en aan werklui voor m'n raam op 12 hoog. Die hadden blijkbaar te horen gekregen wat de woningen kosten. En dat gesprekje kon ik horen hihi. Hij was helemaal ontzet want jeetje zijn inkomen was ongeveer zoveel als de huur. Ja zei die ander, er zijn ook nog mensen die meer san dat verdienen. Oh ja, dat zal het zijn.
Dat ging nog even door, was grappig om te horen :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:04

Vaste lasten lopen flink op, verzekeringen en belastingen en alles wordt alleen maar duurder helaas. En hier geen toeslagen, alleen maar uitgaven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:12

Al zou ik het wel hebben, dan vind ik 1200 euro nog steeds een erg groot bedrag voor "dingetjes" als redbull, broodjes en uiteten.
Dan kan je per dag toch aardig wat uitgeven aan extraas hoor :o

Vanavond m'n laatste portie pompoen courgette schotel op met rijst en geitenkaas. En met de geitenkaas was het wel heel erg lekker :) Vorige keer was ik die vergeten er door te doen en vond ik het wat tegenvallen. Nu wel voor herhaling vatbaar. En ze hadden mooie witlof bij de supermarkt, dus weer helemaal blij met m'n eten deze week :D