Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:31

Hay dames!
Misschien kunnen jullie mij helpen.. Ik heb in m'n huis een washok, ideaal. We hebben daar onze wasmachine en droger staan met een plank erboven en kastjes.
Maar in dat hok zit ook een gedeeltje van de trap, zeg maar. En het is best lastig om daar een handig opberg systeem voor te verzinnen, want het loopt achter een muurtje en je kan daar niet staan. Sjonge, wat een duidelijke uitleg :+
Eventjes een plaatje van google gehaald:
http://www.meubelateliermens.nl/images/ ... ooraf1.jpg
Zoiets, maar dan heb je links achter de trap ook nog een ruimte van ongeveer een meter. Daar kan je dus niet goed bij. Heeft iemand daar tips voor om een netjes opbergruimte van te maken?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:33

Van die schuifbakken met een schuine rand die je ook wel hebt voor op zolder/onder een schuin dak?
Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:50

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:51

k zou denk ik ook van die schuifbakken proberen :j

Tweede tv hangt, maar doet het niet :') Sterker nog de tv in de woonkamer doet het ook niet meer :+
Ik kan er ook beter bijblijven om het allemaal een beetje in goede banen te leiden :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:57

Zo'n schuifbak is inderdaad misschien wel handig ja :j
Hoewel die plastic bakken op elkaar ook wel handig zijn. Het is gewoon zo lastig dat je er niet goed bij kan. Als je achterin moet zijn, moet je op de grond gaan liggen :+
Erg jammer, want het is zo'n handig hok en nu is het echt een rommelhok geworden. Ga eens kijken voor van die schuifbakken ofzo.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:58

Wat gaan jullie snel hier :)!

Kentaro heeft een huis ipv vliering vol troep }>
Mootje: Jij bent echt goed in dingen weggooien! Dat een jaar niet gebruikt = weg houd ik me ook vaak voor, maar hou me er zelden aan :o Grappig dat er zo'n verschil in prijs zit!
Blackje: Zo'n verwarmde schuur met 2 verdiepingen klinkt helemaal ideaal!
Susem: Lekker geshopt dus :D
Vankje: Welkom! Hier hebben ze een halfjaar gehangen ;)
Sakkia: Wat een vervelende situatie :(:)
Kaygee: Wauw wat hebben jullie veel aan het huis gedaan! Schitterende keuken ook :)
Mamamiesje: Mooie rustige slaapkamer :)
Davinia: Denk inderdaad dat die bakken wel een handige oplossing kunnen zijn!

Hier hangen alle lampen en ziet het er na een bezoekje tuincentrum (volgens mij kunnen we hier wel lunchen vriendje O:)) ook een stuk gezelliger uit! Heb nog een foto van onze nieuwe vaas + uitzicht badkamer/douche :)

Afbeelding
De Sint-Jan kathedraal :)

Afbeelding
De ramen zijn wat smerig, maar gezien de helft van het blok al in de steigers staat omdat ze de kozijnen gaan vervangen doe ik lekker alsof ik het niet zie :+ Hoop over een paar weekjes dus een nieuwe foto te kunnen maken maar dan met dubbelglas op de achtergrond :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:37

Wat een super uitzicht Vief <3 Die ouderwetse ramen zijn geweldig, maar wel (:( of niet?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:19

Heel mooi Vief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:18

Vief wat mooi!

Vraagje, ik vind het leuk om met de paar weken/maanden de accessoires in mijn kamer te veranderen. Andere kleur etc. Waar kan ik leuk shoppen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:21

Leuk shoppen zou ik zo niet weten, maar de zwarte markt in Cuijk heeft wel stukken goedkopere verf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:33

Verf wil ik niet. Dan moet ik iedere paar weken verven hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:38

Ze hebben daar ook andere errruuug leuke dingen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:43

Von, Action en Xenos zijn vriendelijk voor je portomonnee. Ik slaag ook altijd bij de Intratuin!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:51

Vaak heeft kwantum of woonexpress ook leuke dingen :j

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:29

Mootje: Klopt helemaal! Ze zijn echt verschrikkelijk koud :brr: Sluiten ook echt niet goed meer, tussen het raam en het kozijn kun je op sommige plekken een vinger in de kier stoppen := Als de wind uit een bepaalde richting komt waai je nog net niet van de bank :P

Maar goed, nog even geduld, dan is dat verleden tijd! Er komen gelukkig hele mooie ramen voor in de plaats. Er mag maar 1 type kozijn in teruggeplaatst worden omdat het pand een beschermd stadsaangezicht is. De gemeente heeft dit vastgesteld samen met een architect waarbij ze zelfs naar de oorspronkelijke kleur van de kozijnen hebben gekeken, door er laagjes verf vanaf te krabben. Het wordt gebroken wit met een tikkeltje groen (klinkt lelijk, maar het voorbeeldkozijn zag er heel mooi uit). Ben heel benieuwd!

Xenos & Action zijn inderdaad erg leuk! Al heb ik laatst bij de Marskramer (alles was 50%) ook goedkoop wat leuks gevonden :) Intratuin heeft echt veel te veel leuks :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:24

Hoi dames, zou ik hier mee mogen kletsen?
We wonen nu sinds mei in ons huis in Duitsland, we zijn er super blij mee, maar alleen de serre voelt als 'thuis'. Ik weet niet goed wat ontbreekt. Er moet nog veel gebeuren, waaronder licht/lampen en accessoires.

Jullie kunnen me vast helpen, en daarbij... volgens mij is het een gezellig, inspirerend en creatief groepje!

Hierbij: de serre vóór:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Beter hè? :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:35

Wat een heerlijke ruimte!!
Persoonlijk zou ik er nog iets van een grote plant in zetten!
Misschien een idee om kussentjes in de kleur van je bank in de stoelen te leggen!?
Orchideen in de ramen zou misschien ook net iets meer kleur erin kunnen brengen?!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:41

Ha Kentaro,

bedankt voor je tips! Er staat een grote plant naast het muurtje, je ziet er drie sprietjes van helemaal links op de foto. En naast mij (terwijl ik de foto neem) staat inderdaad een orchidee :D

We hebben nu de blauwe kussentjes van de stoelen erbij op de bank en een fleeceplaid over het uitstekende deel, dat oogt ook wel gezellig.
Op het kastje in de hoek van de serre uiterst rechts komt ook een grote plant, maar die is nog in ontwikkeling (Aloë vera plant, die groeien uitermate hard en is nu nog een ukkie van 15 cm := )

We kunnen niet teveel bij de haard zetten, die wordt gruwelijk heet en het verbrandingsgevaar is dan wat groot.

Ik zal morgen eens foto's maken van onze andere ruimtes. Dan zien jullie wat ik bedoel met... nét niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:44

Ik ben benieuwd, puchje :) de serre ziet er inderdaad erg leuk uit!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:50

Leuke serre :j en vrolijke bank :D
Ik mis eigenlijk nog wel iets van raambekleding op de foto, en eventueel een kleed of zo, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe de rest eruit ziet ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:54

Zeker een hele verbetering. Zelf zou ik denk ik de kozijnen nog schilderen. En naast de bank (die heel leuk is!) nog meer warme kleurtjes in de ruimte terug laten komen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:54

Raambekleding, goeie.. We zitten wel weer met die haard, het moet echt veilig zijn. Waar zit je aan te denken Jes?
Kleed is geen optie helaas, vanwege het stof en de as die de haard met zich meebrengt en mijn iets overgevoelige neus :)

In de eerste instantie wilden we ook de kozijnen schilderen, maar als je die van dichtbij ziet is dat zó zonde. Het is supersuper mooi hard eikenhout en erg zonde om dat te schilderen, dat krijg je nooit meer zo mooi als het nu is. Daarbij vind ik het ook wel wat contrastrends hebben met al dat licht. (het is overdag héél licht in die ruimte).

Die bank is geweldig idd, voor 150 euro op MP gevonden :D Hij is ook heerlijk om op te zitten en te slapen. Is zacht velours, echt geweldig.
Warme kleuren van die bank terug laten komen is een goeie, alleen hoe?
Is het een idee om een grote terra cotta pot ergens neer te zetten? (die staat trouwens al wel om die grote palm heen links naast het muurtje)
Laatst bijgewerkt door Puchje op 03-10-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:56

Houten jaloezieën zullen denk ik erg mooi staan!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:15

Een voorbeeld voor raam aankleding en een mogelijkheid voor meer warme kleurtjes:

Dit soort tiffany hangers, hier in blauw vooraan.
Afbeelding

Hier aan het eind van de stand als ze aan zijn:
Afbeelding

En een betere foto waar ze liggen:
Afbeelding

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:16

Zou ik hier ook mee mogen kletsen?

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht die volledig gestript moest worden. We zijn ondertussen al redelijk ver, maar eigenlijk ook nog lang niet klaar.

Oude situatie
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUACQWAY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTZ6KZG4.jpg

Tijdens verbouwing
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCFC8GM6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYL6XULS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNLMP4UX.jpg

Onze inrichting is landelijk. Veel grenen (moet nog geverfd worden). Kleuren wit, zwart en roze :D

Omdat het toch nog lang niet af is ben ik opzoek naar veel inspiratie en ik denk dat ik dat hier wel zou kunnen vinden.