Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:32

Oh help ja, een droger moeten we ook nog hebben :))
Condens drogers zijn duurder toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:33

Ik ook niet, maar mijne piept maar 2 keer en dan stopt die met piepen... :+ Wasmachine ruim ik meteen uit, maar die stopt ook niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:35

Zit er geen stop op je wasmachine?
Geen idee... Ik heb mijn witgoed gekocht tijdens een mooie aanbieding bij de Makro... Dat kost nu alleen de wasmachine al :+

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:15

Mootje dankje :D en ja we zaten in de zelfde instructieweek 2 jaar geleden, of is het alweer 3?

Ipsiedipsie ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jullie azuurblauwe muur!

Pinda_dipje wat een prachtige vloer!

We hebben gisteren het voorlopig koopcontract getekend en de verkopers ontmoet. Ze laten een hoop dingen staan die eerst op overnemen stonden. Dat is wel aardig. Waren ook heel aardige mensen. En we mogen vantevoren al spullen oververhuizen! Dus kunnen we de huur nog eerder opzeggen. Scheelt weer.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:48

Wij hebben condensdroger op de afvoer aangesloten, ideaal!!!
Piepjes op droger, wasmachine, vaatwasser heb ik allemaal uitgezet. Daar werd ik knettergek van!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:52

Mootje schreef:
Zit er geen stop op je wasmachine?
Geen idee... Ik heb mijn witgoed gekocht tijdens een mooie aanbieding bij de Makro... Dat kost nu alleen de wasmachine al :+

Die stopt niet met piepen, die blijft piepen tot je de deur opent of hem uitzet :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:11

Ow, ik las hem alsof je wasmachine niet uit zichzelf stopt :')
Mijn droger stopt ook niet met piepen... Wasmachine piept helemaal niet, maar het centrifugeren voel je zo goed, dat je weet dat hij bijna klaar is!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:13

Onze wasmachine is soms net een overkomende helicopter := T was maar een goedkoop ding, maar hij wast ook niet echt lekker. In de rubberring rondom de glazendeur zit heel vaak zwarte smurrie die soms ook op de kleren terecht komt. Ik maak het telkens weer schoon, maar het helpt niet echt. Iemand tips?
Een droger krijgen wij (eindelijk) in ons nieuwe huis. Wat zal dat een genot zijn.

En de piepjes zitten gelukkig niet op de wasmachine, wel op de droger. Die gaan ook uit denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:15

Je zou eens een lege draai kunnen proberen op 90 graden met dan een scheut soda!

(dat hij zo'n herrie maakt zou ook kunnen komen dat ie niet op een goede ondergrond staat of niet waterpas!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:16

Rowo, Dat is vetluis :+ Als je de zoekfunctie op bokt gebruikt kom je wel wat tips tegen. Ik heb er eigenlijk nooit last van terwijl ik ook een redelijk goedkope wasmachine heb.
Ik was al mijn beddengoed en handdoeken altijd op 60 graden en 1x in de maand een kookwas met een oude handdoek en een brok soda! Verder niet teveel wasmiddel gebruiken :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:18

Heet dat zo ja??? Nog nooooit van gehoord. :o Ik probeer ook op tepassen met wasmiddel, maar ik ben niet de enige die um aan zet. Probleem bij ons is nu dat wij helaas niet handdoeken alleen bij elkaar in hebben en dat dus nooit apart kunnen wassen, maar altijd bij kleding in. T wordt dus nooit heet gewassen. Daarom zet ik de wasmachine eens in de zoveel tijd aan op 90 graden zonder iets erin.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:20

Rowo, omdat je anders halve wassen draait? Ik draai eigenlijk altijd halve wassen, maar ook op gehalveerd programma.
Hier een linkje naar Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:22

Nou eigenlijk omdat wij niet genoeg ruimte hebben om meerdere wassen te drogen. Maar dat wordt straks anders....

K las al aantal handige tips op bokt die ik echt NIET wist :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:23

Ik heb bedacht om 14 handdoeken te kopen straks en dan hoef ik die alleen in het weekend te wassen :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:24

Niet op klikken als je snel misselijk wordt: http://www.europart.nl/afbeeldingen/tip/vetluis2.jpg
Zo wordt was natuurlijk nooit schoon :+

Rowo, zoals?
Dit is ook een geweldige website: http://www.omaweetraad.com/

Ka, Ik was ook alleen in het weekend, maar heb echt niet elke dag een schone handdoek. Eerder 2 per week :')
Toen ik laatst een emmer sop over de vloer had gegooid had ik wel mijn volledige arsanaal aan handdoeken nodig trouwens!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:25

Wij zijn met z'n tweeen en wassen inderdaad ook alleen in het weekend! Alleen de handdoeken en beddengoed in de droger, de rest op het rek.
(wist ook niet dat je die viezigheid zo noemde :P )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:26

Gewone was gaat ook een half uur de droger in, want dan hoef ik het bijna niet meer te strijken :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:26

Wij hebben nu per persoon elke dag een schone handdoek :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:27

Haha, een schoonmams maar wassen :+
Ik ben opgegroeid met 1x per week en schoon bed en 1x per week een schone handdoek.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:28

Ik stond het 's ochtends voor mn werk in de machine en als ik dan 's avonds thuis kom is het droog en opgevouwen :D

Bed doe ik 1 keer per 1,5 week ongeveer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:33

Wij gebruiken 1 schone handdoek per douche beurt. Gebruik um nooit 2x. De kleinere handdoekjes in de badkamer hangen er wel langer, maar die zijn puur voor handen droog maken oid.

Alleen wassen in het weekend kan bij ons echt niet :n Wij hebben maar ruimte voor 1 rekje was en daar kan net 1 machine op. En na 1,5 dag is het nog niet geheel droog. En met mijn werk kleding, zijn werkkleding, sportkleding (beide) en dan nog alle handdoeken en ondergoed, beddengoed gaat dat dus niet goedkomen.

@ mootje: bijv. van eens in de zoveel tijd soda in de machine doen. En ook dat je beter een bolletje in de machine kon doen ipv in het bakje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:39

Haha, op die website van oma weet raad staan ook echt enorm handige (en goedkope) tips!
Kun je het niet buiten laten drogen, dat gaat een stuk sneller over het algemeen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:41

Haha, dan moet ik het rekje op straat zetten :+ Wij hebben in ons huurappartementje geen balkon of tuin, helemaal niets...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:41

Oh. haha :Y)
Straks heb je iig alle luxe!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:42

Ik draai meestal eens per 2 weken een kookwas met handdoeken, ter onderhoud van de machine met een druppie azijn.

Qua wasmiddel gebruik ik heel weinig, 1 dopje dus zal zo'n 20ml per wasbeurt zijn. Kleding is altijd heerlijk fris!
Kleding van manlief gooi ik gewoon in de droger :o En die van mezelf en zoonlief hang ik uit.
Strijken? Wat is dat? :')