Zo. Ik heb net m'n volgende projectje opgehaald: een nieuw tv kastje. Nu nog een lelijk bruin ding met 1 deurtje, 2 laatjes en 1 klepje maar daar ga ik eens even gauw de witkwast overeen pleuren en de binnenkant ga ik een gek verrassinkje doen denk ik
Rinske
Geplaatst: 04-09-12 14:59
De commode is sinds gisteren helemaal af! Ben er erg blij mee ! Veel mooier geworden dan ik ooit had durven hopen .
Oeh, ik van hier gewoon even binnen! Ik heb pas mijn kastje gepimpt, hij was al wat hipper, mijn moeder had hem namelijk al ooit voor me geverfd, maar ik was weer in voor iets nieuws. Dus een leuk kleurtje uitgekozen, een mooie poster besteld bij www.posters.nl, geloof ik. Alles geschuurd, geverfd, en beplakt. Balen, alles ging bobbelen. Het grootste deel is nog weggetrokken,maar er zitten er toch nog wel een paar. Niet zo heel storend, lijkt hij wat ouder door
Mooi geworden Rinske. Geen aparte plankjes meer dus op de bovenkant= Dat wilde je eerst wel toch= Of heb ik dat verkeerd begrepen... ±P
Rinske
Geplaatst: 04-09-12 16:33
Aparte plankjes? Die snap ik niet helemaal . Of bedoel je dat ik er een nieuw blad op ging maken, want dit is een nieuw blad . Gemaakt van oude kaasplanken .
[edit] Oh ik denk dat ik weet wat je bedoelt! Dat ik het nieuwe blad van oude planken wilde maken! Ja, heb ik op zich ook gedaan, dit is 1,5 kaasplank . Maar kleinere plankjes zou niet handig zijn, omdat de bovenkant niet helemaal recht is van de commode, en dan zouden de plankjes ongelijk komen te liggen . Dat heb ik nu kunnen voorkomen door grote planken te gebruiken (maar die zijn dan weer wel gemaakt van kleinere planken).
Laatst bijgewerkt door Rinske op 04-09-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Chaos
Geplaatst: 04-09-12 16:34
Ja, of dat lijkt zo op die eerste foto. Whaha. Verkeerd begrepen dus. Ik dacht plankjes soort van inleggen.
Rechtse shift en ctrl tegelijk indrukken, dan is het opgelost als het goed is .
MamaMiesje
Geplaatst: 04-09-12 17:54
Joyckuh schreef:
Mies: het kastje van de link van laatst?
Time2Tri
Geplaatst: 04-09-12 19:01
Echt super Gaaf geworden je commode Rinske... Zit er stof in de deurtjes ??
Na het werk nog bij de kringloop geweest ...heel veel nieuwe/oude spullen hadden ze in de aanbieding maar niet wat ik zocht .(nachtkastje) Twee onwijs leuke lantaarns lachten naar me ...maar ben er aan voorbij gelopen
Het projectje Bovenste 'lade' is dus al een klepje, wil ik eigenlijk ook met die andere twee doen. Buitenkant wordt wit met een onderlaag in een andere kleur; is mooi als je het dan doorschuurt
Time2Tri
Geplaatst: 04-09-12 22:28
Ben benieuwd naar het eind resultaat MamaMiesje , het kastje is erg leuk ...
Meiden, de zilveren verf die ik heb gebruikt voor het bed van mij dochter, wordt na 3 weken al lelijk op de plekken waar ze in een uit bed klimt. het wordt dof lijkt het? Wat kan ik daar aan doen? Is er bijvoorbeeld een sterke lak die écht transparant is en geen gelige ondertoon heeft of krijgt?
zij hadden juist deze verf aangeraden. heb netjes ontvet, geschuurd, ontvet, gelakt en dat riedeltje 3x herhaald. springen dus ook geen stukjes af of zo, verf zit er goed stevig op. maar het blijft dus niet mooi en dat vind ik bijzonder storend na al die noeste arbeid!