E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:48

Caro_Vladi schreef:
Ik heb binnen twee weken al problemen met m'n Bebook Club, baal als een stekker ben nu op vakantie en dan verslind ik altijd bergen boeken...Was nu ook in een boek bezig wat een trilogie is en was net richting het einde van het laatste deel, het is mega spannend en nu kan ik niet verder lezen ;(

Als het goed is zit er een kleine reset knop aan de achterkant .... probeer die eens.... Wel enkele seconden volhouden!!

This_is_me

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:23

Wat voor problemen heb je dan Caro?? Opend hij nog wel of blijft ie hangen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:51

caro is er niet, maar kan wel even vertellen wat ze mij verteld heeft.

Hij is blijven hangen bij het uitschakelen, had haar heel batterij leeg getrokken. Toen moest ze hem resetten, heeft ze gedaan, maar nu kan ze hem pas weer gebruiken wanneer de batterij vol is, maar dat zal een paar dagen duren, omdat er iets niet goed zit in het ding.
Dat is geloof ik een beetje wat ze mij verteld heeft.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:23

Iemand die Vrijheid van Jonathan Franzen heeft? Ik kan hem in de dropbox niet vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:34

Ja ik. Ik zal hem in de inzendbox zetten.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:58

ElanII schreef:
This_is_me schreef:
Geen ervaring mee Ash... Maar het zal net zo lezen als op een i-phone of ander tablet. (vermoeiend dus)

Heeft iemand van jullie de juiste E-pub boeken van Jussi Adler Olsen?? (serie Q)De boeken die hierin de bieb staan zijn leeg.... en de andere boeken die ik eerder gevonden had zijn niet goed omgezet waardoor er een foutmelding ontstaat...

Ja die heb ik. Ben nu begonnen aan de 3e. Ik vind ze echt super goed.
Als je ze wilt hebben, stuur even een pb met je mailadres.

Nou ik weet niet wat er mis is met mijn reader... Maar ook deze versie is helemaal leeg.... Ik krijg wederom alleen te zien door wie ze vertaald zijn. Verder lege blz.. ;(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:21

Ik denk dat het inderdaad aan jouw reader ligt TIM. Ik kan de boeken lezen op Calibre, mijn Sony 600, mijn Kindle en mijn tablet..... Misschien kan ie bepaalde lettertypes niet lezen. Zo kon je ook de brieven uit Die Zomer niet lezen toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:53

Zo hé.... rol van mijn stoel.... Ik heb een kindle DX in januari 2010 bij amazon.com besteld. Vanmiddag knapte het controller knopje in tweeën. Balen.... Ga een beetje op internet zoeken en zie dat je contact met amazon op kunt nemen daarvoor.

Dus ik een email gestuurd. Belt net iemand vanuit Amerika van amazon op. Vraagt mij wat gegevens .... en stuurt me een gloedje nieuwe op..... GRATIS !! Waarde 608 dollar !!

Nou die krijgen een warme douche..... :oo Wàt een service....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:15

slimmerik, DAT is pas service!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:07

Zooo.. dat is zeker netjes!! Service hoor!!
Ik kon de brieven in het verhaal idd niet lezen, achteraan echter weer wel.
Ik ga dit even uitzoeken, want dat is niet handig zo...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:05

TIM, als welk bestandsformaat zet je het boek op je ereader? Ik heb dat met sommoge boeken ook wanneer ik ze als pdf op mijn reader zet, en als ik datzelfde bestand in Calivre eerst om zet naar epub, dan kan ik het wel lezen. Is het bestand op je computer wel 'vol' als je he opent?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:22

Het zijn allemaal E-pub bestanden.. Ik zet verder niets om, ik rommel er niet mee ed :D
Ik zie dat het boek 350 blz heeft maar de blz zijn allemaal leeg. Ik denk dat het is wat Slimmerik al aangeeft, dat bepaalde lettertypes niet te lezen zijn op mijn reader. Volgens mij kan mijn reader geen PDF lezen maar dat zou ik even na moeten kijken. Met vol bedoel je het aantal MB ed? Dat hebben ze wel allemaal. (1.60 mb bv) Voorlopig heb ik nog leesvoer, maar ik ga dat met Calibre eens proberen.. Kun je daar ook teksten/lettertypes in aanpassen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:31

Met 'vol' bedoel ik of da pagina's op jr computer wel tekst bevatten :) .

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:04

Iemand hier, die bij toeval deel 6 & 8 heeft van 'John Flanagan - De Grijze jager' Mag ook in het engels (Rangers Apprentice).. ik heb 1 t/m 9 maar die 2 ontbreken.. :') Frustrerend!

*edit; overigens, heel vreemd dat een boek van Jean M auel het gewoon niet doet.. Slimmerik heeft me laatst nog haar bestand daarvan doorgestuurd... maar ook deze werkt niet.. krijg dan de melding Fout in Bestand...
Weet ook niet hoe het komt, maar wel jammer!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:01

Nagini schreef:
Iemand hier, die bij toeval deel 6 & 8 heeft van 'John Flanagan - De Grijze jager' Mag ook in het engels (Rangers Apprentice).. ik heb 1 t/m 9 maar die 2 ontbreken.. :') Frustrerend!

*edit; overigens, heel vreemd dat een boek van Jean M auel het gewoon niet doet.. Slimmerik heeft me laatst nog haar bestand daarvan doorgestuurd... maar ook deze werkt niet.. krijg dan de melding Fout in Bestand...
Weet ook niet hoe het komt, maar wel jammer!

Ik heb 6 en 8 van Flanagan. Stuur maar een pb met je emailadres. Jean M. Auel heb ik ook wel maar ik weet niet precies wat je zoekt. Geef maar door dan kijk ik wel en stuur ik je die ook.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:17

Ik zoek van Jean M. Auel nog de delen 4 en 5 in het engels als epub. Ik heb ze wel als txt-document, maar calibre kan ze niet omzetten naar epub. Heeft iemand die toevallig? (of een idee hoe ik die dingen alsnog via een omweg leesbaar kan maken? 8-) )

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:31

mijn pocketbook pro 602 is binnen *\o/* *\o/*
nu nog uitzoeken hoe ik boeken erop kan zetten. Ga ook ff in de dropbox snuffelen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:42

Siamsmeesje schreef:
Ik zoek van Jean M. Auel nog de delen 4 en 5 in het engels als epub. Ik heb ze wel als txt-document, maar calibre kan ze niet omzetten naar epub. Heeft iemand die toevallig? (of een idee hoe ik die dingen alsnog via een omweg leesbaar kan maken? 8-) )

Via word omzetten naar een pdf en dan kunnen de meeste readers het prima lezen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:01

Wat is jullie mening over de Kindle E-reader van Amazon? :)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:37

Hallo, ik meld me hier ook maar even.
Ik heb sinds 2 weken ook een soort van Ereader. Ik heb een Archos, het is meer een tablet idee maar ik vind hetm toch fijn lezen. Alleen met veel zon heb ik een probleempje, nou ja dan ga ik wel andersom zitten :+

Ik heb me ook aangemeld bij de dropbox en ik heb ook wel een aantal boeken om te sharen maar moet nog even uitvinden hoe dat gaat. Zodra me dat gelukt is zal ik er een aantal opzetten. Ik heb wel bijna alles in Epub, is dat een probleem. Ik weet namelijk niet hioe ik ze moet omzetten daar snap ik niet zo veel van. Leuk al die gadgets maar echt handig ben ik er niet mee :o? of gewoon (zoals dochter zegt) oud :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:18

Welk type heb je Alatariel? Ik ben ook aan het overwegen om er zo een aan te schaffen namelijk. Is voor mij voornamelijk voor binnen.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:01

Ik heb de 70b.Ik ben er erg tevreden mee. Heb hem ook voornamelijk voor binnen en ben er wel aan gewend vanaf "beeldscherm" te lezen. Zo vindt ik het super dat ik geen leeslampje meer aan hoef te laten en vind dat de video en foto weergave best goed is voor wat ik heb betaald.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:35

Oke bedankt voor je info. Hoop snel een e reader te hebben mijn stapel boeken is snel aan het slinken namelijk hahaha

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:39

ok.. ik heb de pocketbook pro 602. nu heb ik uit de dropbox van bokt een boek op laptop geladen.
Toen naar ereader gekopieerd. Maar nu staat hij in mijn bibliotheek in het mapje bij de diverse gebruikershandleidingen. Hoe kan ik het boek ergens anders krijgen?
Wat is handig? en kan ik de gebruikershandleidingen en boeken in talen die ik niet wil middels pc connectie verwijderen??

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:09

oh nog een vraag... Als ik de pocketbook uit zet dan blijft er een soort plaatje in beeld. No.1 ereader staat er dan. KAn dat ook weg of ander plaatje?