Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmptyWords schreef:eilleen333 schreef:T is vooral lastig als je alleen bent. Je niet eigenlijk meteen samenwonen
In m'n eentje kan ik echt geen huis kopen
horsii schreef:Hier nu 90 M2 en twee verdiepingen en we gaan naar 126 en twee verdiepingen maar er komt wel Hopelijk een flinke aanbouw.
Elin_ schreef:Jouw plekje klinkt perfect (alleen wil ik dan perse een hoekwoning in het geval van een rijtjeswoning), maar voor de rest exact wat ik ook prettig vind. Ik heb geen idee wat reeel is. Aanstaande maandag hoor ik wat ik maximaal erbij kan lenen wbt garantstelling ouders, dus dat geeft ook meer perspectief waar ik naar mag / kan kijken.
eilleen333 schreef:EmptyWords schreef:
In m'n eentje kan ik echt geen huis kopen
Nee, hier net zo. Weinig keus met alleen mijn loondienst inkomen.
Maar het stomme is, ik mag wel 1200 euro huur betalen, maar niet 700 euro hypotheek. Schiet mij maar lek.
eilleen333 schreef:T is vooral lastig als je alleen bent. Je niet eigenlijk meteen samenwonen
idinn schreef:Misschien een hoge eis, maar het is niet omdat de markt lastig is, je niet kieskeurig mag zijn. Zeker met deze prijzen, moet je iets kopen voor de lange termijn. Het is geen pakje boter die je zo weer omruilt. Dan mag je best eisen stellen aan een huis.
Charaz schreef:Ik moest het even opzoeken ik heb 102m2 woonruimte en vind mijn huis best ruim.
Op de 1e verdieping 3 slaapkamers, badkamer is niet groot maar wel met bad, douche, wastafel en toilet en dan nog een zolder met dakkapel waar een grote slaapkamer is.
Ook de 2 slaapkamers zijn ruim en 1 wat kleinere maar nog steeds prima slaapkamer.
In deze tijd als starter een eis hebben van minimaal 100m2 is wellicht best een hoge eis.
Doubtless schreef:horsii schreef:Hier nu 90 M2 en twee verdiepingen en we gaan naar 126 en twee verdiepingen maar er komt wel Hopelijk een flinke aanbouw.
Heerlijk, die extra ruimte!
Wij gaan van 95 m2 (2 verdiepingen) naar 160 m2 (3 verdiepingen). Met uitbreiding van het gezin een hele welkome stapElin_ schreef:Jouw plekje klinkt perfect (alleen wil ik dan perse een hoekwoning in het geval van een rijtjeswoning), maar voor de rest exact wat ik ook prettig vind. Ik heb geen idee wat reeel is. Aanstaande maandag hoor ik wat ik maximaal erbij kan lenen wbt garantstelling ouders, dus dat geeft ook meer perspectief waar ik naar mag / kan kijken.
Ik vrees dat het nog wel eens zo kan zijn dat je wensenlijst moet gaan inschikken, maar ik hoop dat het meevalt!
anca schreef:EmptyWords schreef:Weer gebeld, er ligt een vergelijkbaar bod, tot morgen 1500 om een nieuwe bod te doen
Ik vraag mij dan altijd af of dat echt zo is of dat ze jullie tot een hoger bod kunnen krijgen
listiglistje schreef:Ik vind dat raar... als ik 2 dezelfde biedingen heb, dan pas ik persoonlijk de gunfactor toe,
niet de potentiële kopers vragen voor een hoger bod op de al dik overboden prijs.
Persoonlijk vind ik dat best onbeschoft!