MyWishMax schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar ik kom er zelf niet uit haha.
Ik heb dus hulp in huis voor schoonmaken omdat ik het zelf niet kan. Er is nu al een maand niemand geweest en die maand daarvoor ook maar 2 keer. Je kan je voorstellen dat er wat achterstallig schoonmaakwerk is. (En niet slecht bedoeld, maar de vorige was een student die zelf geen dingen zag en vooral deed wat ik aangaf en ik geef eerlijk toe dat ik ook niet alles zie, maar bepaalde dingen zullen echt al langerebtijd niet gedaan zijn) ik kan zelf in principe een doekje door de badkamer halen, maar niet echt schoonmaken. Net als swiffer over de grond, maar niet stofzuigen en dweilen. Echt de klusjes die bijna geen inspanning vragen en binnen paar minuten klaar zijn dus en hoe langer er geen hulp is geweest hoe zwaarder die simpele klussen zijn, want niet goed genoeg bijgehouden. Met elke week hulp is het hier gewoon netjes, maar nu zie je dat er te weinig gedaan is de laatste tijd.
Nu komt er morgen een vervanger en volgende week weer een ander. Morgen heb ik geen idee hoe lang ik hulp krijg, volgende week is het 3 uur. Wat moet ik nu doorgeven dat gedaan moet worden? Wat kunnen ze in 3 uur?
Kijk, standaard is het bed verschonen, stofzuigen boven en beneden en dweilen. Natuurlijk ook stoffen, maar dat gebeurde altijd alleen beneden. De badkamer en wc, maar dan was vaak alleen bad en wc schoonmaken en niet echt uitgebreid?
Maar voor de rest ben ik het overzicht kwijt en weet ik niet wat handig is, vooral omdat het niet zeker is dat ik na deze 2 keer weer hulp krijg. Als ik nu een vaste hulp zou hebben is het veel makkelijker, want dan bespreek je dat.
De dingen die je noemt moeten ze in drie uur echt wel redden...