Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:20

BeFunny schreef:
De winkel waar je hem gekocht hebt zou jou gewoon een nieuwe moeten geven. En zij kunnen dat weer regelen met Garmin. Of heb je hem bij Garmin zelf besteld?

Heb hem bij Garmin zelf besteld

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:16

Ik meld mij hier even. ik ben in mei begonnen met hardlopen. Mezelf beloofd dat ik met BF een smartwatch mag kopen die mijn hartslag kan meten en ik wat makkelijker tempo, afstand en duur kan checken tijdens het lopen.

Mijn oog is gevallen op garmin venu 3s, in eerste instantie de roze, maar omdat het stukje waar de bandjes aan zitten ook roze is, leek me dat niet zo mooi als ik eens bandje wil wisselen voor wat neutraal. Nu twijfel ik tussen de beige en de ivory variant. Beige vind ik het mooiste denk ik(in de winkel gezien), ivory het neutraalst, maar niet in het echt gezien...

In de mediamarkt ook samsung watch 7 gezien. Ook erg mooi, maar batterij schijnt bij samsung een puntje te zijn.

Het wordt dus wel meer gekocht voor het hardlopen, maar als ik er dan toch een aanschaf is het leuk als het een beetje de basisfunctionaliteiten van een smartwatch heeft zoals WhatsApp en bellen.

Iemand hier tips of advies. Mensen ervaring met garmin en de kleurtjes van de kastjes in relatie tot de bandjes?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:34

Ik heb een zilveren Garmin Venu gehad, helaas een fout in het product binnen een jaar, dus kreeg de mogelijkheid geld terug om een nieuwe uit te zoeken. Nu een zwarte venu sq ;) . Helaas was de venu niet meer beschikbaar en de 2 was toen flink aan de prijs, dus moest te veel bijleggen als ik die wilde. Deze is iets meer basic, maar voldoet heel prima! Ook appjes lezen en beantwoorden, zien door wie ik word gebeld etc etc!
Persoonlijke voorkeur gaat naar Garmin t.o.v. samsung of apple watch, vooral vanwege batterij duur. Deze kan ik meer dan een week mee wachten met opladen, terwijl hij toch zeker 3x pw word gebruikt voor hardlopen (incl gps, altijd aan scherm, enz enz).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:08

iirrssjjee schreef:
Ik heb een zilveren Garmin Venu gehad, helaas een fout in het product binnen een jaar, dus kreeg de mogelijkheid geld terug om een nieuwe uit te zoeken. Nu een zwarte venu sq ;) . Helaas was de venu niet meer beschikbaar en de 2 was toen flink aan de prijs, dus moest te veel bijleggen als ik die wilde. Deze is iets meer basic, maar voldoet heel prima! Ook appjes lezen en beantwoorden, zien door wie ik word gebeld etc etc!
Persoonlijke voorkeur gaat naar Garmin t.o.v. samsung of apple watch, vooral vanwege batterij duur. Deze kan ik meer dan een week mee wachten met opladen, terwijl hij toch zeker 3x pw word gebruikt voor hardlopen (incl gps, altijd aan scherm, enz enz).

Precies, en dat is nu net het verschil tussen een sporthorloge en een gewone smartwatch waarmee je ook kunt sporten.
Ik zou altijd gaan voor het sporthorloge (in mijn geval dan een polar, maar die is heel vergelijkbaar).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:43

Ik heb nu zelf een ding met mijn vivoactive 4s.
Ik kom er op google niet ech uit.

Hij doet sinds ongeveer een week mijn stress niveau niet meer goed meten, dus mijn body battery ook niet.

Dit deed hij altijd prima, maar ineens gaat die gedurende de dag gewoon omhoog, rustig naar 100% opgeladen.

Terwijl ik echt wel stress heb :')
Ik heb horloge in de nachten niet om, maar dat heb ik bijna nooit en dat is nooit een probleem geweest, hij zakte iig gedurende de dag wel af. Nu loopt die op, ondanks dat ik dus wel gewoon zelfde stress heb als voorheen.. ?

hartslag lijkt wel goed te gaan, maar waarom klopt die stress meting dan niet?
want ook hogere hartslag wat voorheen indicatie hogere stress gaf, doet dat nu niet ..

Joltsje

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:27

Hallo,

Wel al wat gelezen in dit topic. Maar kom ni even binnenvallen.

Vandaag een trainingsrit gedaan met hartslsgmeter. Wat is dat mega interessant zeg.
Nu is het natuurlijk black friday. Dus in de shop modus.

Ik zoek een smartwatch waar ik routes op kan rijden en dus wen hartslagmeter op kan zetten. Welke kan ik het beste kiezen?

De polar ignite. Kan die dat?
En kan ik sie koppelen aan een iphone ook.

Of anderen waar het op kan

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:32

Ja, de Polar Ignite kan een hartslagmeter linken, maar de 1 kan geen routes onthouden. De 3 heb ik gisteren net besteld, maar daar kan ik je niets over vertellen nog, de Ignites zijn wel uitgerust met GPS, en kan je route in de Polar Flow-app weergeven (altijd leuk om te zien hoe mijn instructrice me letterlijk heel de bak doorstuurt :D).
Polar heeft wel paardrijden als sport erin staan, en via de app kan je de snelheden van de gangen nog aanpassen aan het tempo van je paard. Zelf heb ik een Android telefoon, maar als de Polar Flow-app in de app-store van Apple staat, neem ik aan dat hij ook koppelen met een iPhone.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:05

Volgens mij moet dat met de Apple watch ook kunnen, externe hartslagmeters koppelen. En routes plannen en onthouden ook. De val-detectie is dan ook fijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:38

Ik rijd met een Garmin Fenix 6s pro solar.
Route volgen kan, zit een kaart onder, dus niet alleen een lijntje waar je op moet blijven.
En ik heb een losse hartslagmeter sensor van Garmin en elektroden setje van V-max voor het paard.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:13

Ik heb sinds kort een samsung smartwatch 6 en als smartwatchleek loop tegen een issue aan met komoot. Als ik de app start op de watch zie ik geen kaarten, enkel duurtijd en snelheid. Iemand enig idee hoe ik de kaarten op mijn watch krijg?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:21

Zoals meerdere hier hebben wil ik de overstap maken van Apple naar Garmin ivb de batterijduur. Ik ga in april roadtrippen en vermoedelijk veel wandelen dus wel fijn dat de horloge langer dan een dag mee gaat.
Ik neig sterk naar de vivoactive 5 maar de venu 3s spookt ook door mijn hoofd. Ik gebruik hem voornamelijk tijdens krachttraining. Is het voordeel groot dat de venu 3s meetelt? En je het ziet? Want ik kijk nu alleen tussendoor naar hartslag en tijd ivb rust tussendoor. Ik weet niet of ik alleen daarvoor ca 200 euro meer wil betalen. Kortom help..

Ow en ik heb een smalle pols misschien maakt dat ook uit bij mijn keuze?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:13

Voor een smalle pols heeft Garmin veel s versies uitgebracht. Als model/type eindigt op een s is het de small variant.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:21

Zal daar ook naar kijken, dank je. Helaas is bij de vivoactive 5 maar 1 maat. Mmm lily 2 is smal die voeg ik ook toe aan mijn lijstje.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:19

Ik heb nu 1,5 week de venu 3s in huis. Ben er tot nu toe erg blij mee! Wel nog even getwijfeld met de vivoactive 5, omdat die wel een stuk goedkoper was. Maar de goede recensies hebben mij ice de streep getrokken

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:32

Hier nog iemand met de Venu 3S. Overgestapt van de Apple Watch ook. Heb hem nu bijna 4 weken en super blij mee.
Heb eerder Garmin gehad en na wikken en wegen opnieuw voor Garmin gekozen nu mijn Apple Watch batterij technisch minder werd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:54

Ik heb de Garmin venu 2 plus. Erg tevreden mee! Heb hem nu bijna twee jaar. Batterij gaat ruim een week mee. Ik zet hem in de avond wel uit (slaap er niet mee).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:32

Ik krijg sinds vrijdag geen meldingen meer op mijn Garmin FR 265. Naar mijn idee heb ik niks uit gezet of gedaan. Iemand enig idee wat ik moet doen?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:27

wouterpaard schreef:
Zoals meerdere hier hebben wil ik de overstap maken van Apple naar Garmin ivb de batterijduur. Ik ga in april roadtrippen en vermoedelijk veel wandelen dus wel fijn dat de horloge langer dan een dag mee gaat.
Ik neig sterk naar de vivoactive 5 maar de venu 3s spookt ook door mijn hoofd. Ik gebruik hem voornamelijk tijdens krachttraining. Is het voordeel groot dat de venu 3s meetelt? En je het ziet? Want ik kijk nu alleen tussendoor naar hartslag en tijd ivb rust tussendoor. Ik weet niet of ik alleen daarvoor ca 200 euro meer wil betalen. Kortom help..

Ik heb pas de Venu 3s gekocht, en doe ook aan krachttraining. Maar ik vind het horloge daarvoor niet echt een meerwaarde hebben.
Bij de meeste oefeningen kan ik tijdens de uitvoering toch niet op mijn horloge kijken.
En ik kan er ook niet mijn programma (uit de MyWellness app) op zetten. Die moet ik dus handmatig toevoegen, daarvoor moet je elke oefening opzoeken. En je kan geen sets toevoegen, alleen aantal herhalingen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:10

MissCharlie schreef:
wouterpaard schreef:

Ik heb pas de Venu 3s gekocht, en doe ook aan krachttraining. Maar ik vind het horloge daarvoor niet echt een meerwaarde hebben.
Bij de meeste oefeningen kan ik tijdens de uitvoering toch niet op mijn horloge kijken.
En ik kan er ook niet mijn programma (uit de MyWellness app) op zetten. Die moet ik dus handmatig toevoegen, daarvoor moet je elke oefening opzoeken. En je kan geen sets toevoegen, alleen aantal herhalingen.

Okay dank je wel! Ik gebruik hem nu zodat ik weet hoeveel calorieën ik verbruik en check mijn hartslag tussen de oefeningen in, neem aan dat die dat wel laat zien? Ik doe nu gewoon per groep binnen wandelen op de loopband en krachttraining aanzetten. Ik denk dat tellen ook geen meerwaarde heeft want dat kan ik zelf ook wel en wil idd niet tijdens een oefening kijken.

Vandaag even vergeleken bij de mediamarkt maar vond hem ook niet heel groot denk omdat ik mijn Apple Watch nu wel gewend ben. Vond de venu wel mooier dan vivoactive.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:04

Voor de meeste cardio apparaten kun je wel een activiteit aanmaken, dat doe ik inderdaad ook bij de crosstrainer of roeimachine. Hartslag en calorieën kun je idd wel prima bijhouden met de Venu 3s. Hoewel je bij elke smartwatch het aantal calorieën niet heel nauw moet nemen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:32

Waar hebben jullie de extra horlogebandjes besteld? Ik heb er nu eentje besteld bij mygarminstraps, maar gaat iets niet goed met mijn bestelling. _O-

Mijn standaard siliconenbandje van mijn Instinct 2s Solar draag ik pas 1,5 jaar, maar begint al best wel te slijten. := Hebben jullie dat ook?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:56

Ik draag mijn huidige bandje al zo'n 2 jaar en slijt niet echt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:39

Ik draag haast nooit het siliconen bandje.

Ik heb altijd z’n (nep) gouden bandje van stainless steel.
Die moet ik ook wel eens per anderhalf jaar ofzo vervangen, maar dat komt ook omdat ik die gewoon omhoud met zwemmen in de zee op vakantie

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:02

Vaak bij bol.com ofzo.
Ik kan niet tegen de siliconen bandjes, dan krijg ik jeuk en uitslag op die plek

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:23

Ik heb ze meestal goedkoop namaak :+
Maar die gaan prima lang mee, geen siliconen over algemeen. Daar krijg ik toch sneller uitslag van.
Maar de echte siliconen slijt bij mijn vriendin ook best snel hoor. Die koopt wel de echte en doet er dan zo'n jaar mee denk ik..