Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zorg er nu voor dat alles klaar is voor de verkoop, als we dan met een huis bezig zijn kan ons huis direct online.
moment. Een hoop berichten van mijn zus, hoor ik nagenoeg niks van (ligt gevoelig aan haar kant). We kregen verhuisdoos fotos. Die heeft een impuls aankoop gedaan, een huis.
Impuls als in ze heeft net vorige maand alle kozijnen laten vervangen in haar huis. En kennelijk vorige week iets voorbij zien komen. Deze week gekeken en gekocht. Kon zo snel want huis stond al tijdje te koop tegen een in mijn ogen veel te hoge prijs, ja snap wel waarom.
Haar vraag op mijn is er iets uit de keuring gekomen. Welke keuring? Volgens makelaar was er wat normaal licht onderhoud, dus er hoefde geen keuring gedaan te worden volgens hem
oef maar de fotos die ik zag slik. Echt fikse vocht problemen die normaal niet even gedaan zijn, een dak met twijfels,een muur waar je daglicht doorheen ziet.
en nog meer dingen die erg merkwaardig zijn bij een 25 jaar jong huis.
, verrassend. Hecht contact met de buren, passen over en weer op op kind of hond. En dan 20 km verderop verhuizen naar een woning die echt zoveel slchtere conditie heeft dan ze nu woont. De nieuwe eigenaren krijgen er echt een tophuis aan.
Als het hier zou staan en betaalbaar hoefde ik niet te twijfelen. 
tot 1,5 week geleden en het huis dat ze gekocht heeft had ook geen last van biedingsgekte of over elkaar struikelende kijkers.
geen standaard doelgroep voor, en juist deze. Voor mij onbegrijpelijk. Voor hetzelfde geld had ze beter, mooier en groter kunnen kopen in diezelfde plaats. Dit had ze ook crisistijd kunnen doen
gewoon niet nadenken maar bv paard kopen om zijn mooie gekrulde manen zonder dat je er een deskundige bijhaalt. En daarna er achter komen dat je een versleten slachtpaard hebt gekocht voor teveel geld bij een louche handelaar. Hobbyhorse schreef:Hoe werkt dat dan Nadir? Als je voor die tijd een huis vind ga je eerder en gaat de nieuwe eigenaar er vroeger in of zo? Ik heb nog niet gehoord dat zoiets kon? Ik heb het onze dat wel eens gevraagd of zoiets kon dat je iets langer tijd hebt en die was heel stellig van niet.
Heb jij al meer info of jij nu wat kunt kopen ja of nee??
Huis wat we gevonden hadden, bod gedaan, biedingen over en weer, bod geaccepteerd, en toen kwam het voorlopige koopcontract met een leuke bijlage van rijkswaterstaat die een bodemonderzoek eiste. Dat was niet door de makelaar aan ons gemeld. Verkoper wilde geen laten doen, ondanks dat makelaar ze dat al heel vaak geadviseerd had. Toen wij weigerden dit koopcontract te ondertekenen als er geen aanvulling in kwam, dat als er vervuiling gevonden werd, de kosten van reiniging/verwijdering verontreinigde grond voor rekening van de verkoper zou zijn, wilde ineens de verkoper toch zelf een bodemonderzoek laten doen.
zowel wederhelft als ik waren veel meer weg van het eerste huis
En dinsdag heeft hij daarop een bod uitgebracht. Met wat over en weer is ons bod geaccepteerd. Het voorlopige koopcontract is al ondertekend door ons en gaat morgen op de post naar de makelaar.
Huis wat we nu gekocht hebben heeft van zichzelf niet genoeg land. Alleen ben ik dit keer ipv eerst huizen te gaan zoeken, eerst stukken land gaan zoeken die te koop stonden
en dan kijken of er een huis in de buurt te koop stond. In geval van dit huis ligt er op een paar honderd meter afstand een perceel land van iets meer dan 1 Ha te koop. Daar zijn we nog in onderhandeling. Dus maar hopen en duimen dat ook dat gaat lukken. Dat ik dan een stukje met de paarden moet lopen naar de wei stoort mij niet, heb ik hier ook verschillende jaren gedaan. En in de wintermaanden kan je ze gewoon thuis houden, een klein beetje wei is er nog bij het huis en we gaan natuurlijk een paddock aanleggen.
Mag echt hopen dat het nu ook echt over is. Dit is niet goed voor mijn zenuwen.
Na 2 jaar huis verkopen, willen kopen maar niet kunnen. Zodra de financiering rond is zal ik het uit de doeken doen.
)