Hobbyhorse schreef:Hoe werkt dat dan Nadir? Als je voor die tijd een huis vind ga je eerder en gaat de nieuwe eigenaar er vroeger in of zo? Ik heb nog niet gehoord dat zoiets kon? Ik heb het onze dat wel eens gevraagd of zoiets kon dat je iets langer tijd hebt en die was heel stellig van niet.
Oh dat kan wel degelijk hoor, mitsdien beiden partijen zich daar in kunnen vinden.
Ik heb mijn nieuwe woning vorige jaar november gekocht met de afspraak dat verkopers de woning op ieder moment, binnen 1 maand en uiterlijk vóór 1 mei mogen overdragen. Een uiterlijk termijn dat 6 a 7 maanden in de toekomst ligt is vrij uitzonderlijk in de huidige markt, maar verkopers waren bang dat ze niet tijdig iets nieuws konden bemachtigen en wilde graag een zo laat mogelijke opleveringstermijn. En bovendien moest ik mijn oude woning toch nog verkopen, dus ik durfde het risico wel te nemen.
Hadden mijn verkopers echter al in januari een nieuw huis gevonden, dan hadden ze dit 1 maand voor de door hun gewenste overdrachtsdatum kenbaar moeten maken en had ik de sleutel van mijn nieuwe huis bijv al op 1 februari kunnen krijgen. Helaas hebben de verkopers van mijn nieuwe huis nog steeds niets gevonden en zal de leveringsdatum dus vrijwel zeker 1 mei worden.